Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava antoi lapselleen vanhanaikaisen, korviin särähtävän nimen, lasta käy sääliksi

Vierailija
02.05.2016 |

Luokkaa "Ritva/Sirkka"

Sanonko hänelle kysyttäessä mielipiteeni vai säälinkö lasta vain hiljaa pääni sisällä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua kuulla pahaa nimestä, jonka on valinnut lapselleen. On sosiaalisiltataidoilta melko kömpelöä pamauttaa "minä en pidä siitä" onko pakko ottaa kantaa puolesta tai vastaan? Harvemmin kukaan kysyy, mitäs pidät antamastamme nimestä. Voihan nimestä keskustella neutraalisti vaikka kysymällä, miten siihen on päädytty.

Vierailija
62/65 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni ristiäisissä, juuri kun nimi paljastettiin niin vieraana ollut vauva (lapsen serkku) päästi jonkun äännähdyksen. Oli mummin sylissä ja mummi tokaisi että "niiin! Eikö ollutkin huono nimi!" :( kaipasinkin kipeästi mielipidettäsi lapsenlapsesi nimestä :( sama mummi suivaantuu kun ei saa lapden kuvia jakaa faceen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vanhoista nimistä, myös ruotsalaiset vanhemmat nimet ovat kauniita. Esimerkiksi kuolinilmoituksia lukiessa on todella paljon kauniita nimiyhdistelmiä, kun taas ristittyjen nimistä saa välillä hyvät naurut.... Varsinkin ulkomaista nimistä väännetyt nimet eivät useinkaan vaan toimi, varsinkin yhdistettynä supisuomalaiseen sukunimeen. Itse pidän Emma-nimestäni, on perusnimi Suomessa, mutta yleinen ja helposti lausuttava myös ulkomailla. Tämä helpotti vaihto-oppilasvuottani kovasti, joskin maassa jossa olin, nimi oli lähinnä vain vanhojen naisten nimi. Lapselleni antaisin myös ihan perusnimen, mutta joka olisi helppo myös ulkomailla, jos hän päättää sille tielle lähteä.

Vierailija
64/65 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vävy on Jarno ja hän on ylittänyt 30,eikä ole ainoa tuntemani Jarno.Miehekäs nimi.

Täältäkin ilmoittautuu Jarnon anoppi, hyvä on vävy ja hyvällä vävyllä hyvä nimi! Ja komeakin on hän!

Vierailija
65/65 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista pitää mennä tekemään? Typerien vanhempien mieltymykset altistavat heidän lapsensa koulukiusaamiselle.

Olen opettanut yläkouluikäisiä Erkkiä, Airia, Raunoa jne. eikä heitä ole kiusattu nimistään.

Tuttavillasi ei ole mitään kummallisia mieltymyksiä; nimimuoti kulkee sykleissä ja alkaakin pian olla Pirkkojen ynnä muiden tulla taas muotiin. Itse olen vallan tympääntynyt, kun joka syksy luokassa on ne samat Villet, Kallet ja Joonat, Joonakset ja Joelit, eri naamoilla varustettuna vain. Olisi kiva tavata vaihteeksi joku Jarmo, Ritva tai Raimo. Miksi ne nyt olisivat jotenkin kaameita nimiä, kun niistä niin tykättiin männä vuosikymmeninä? Ihan äänteitä jonossa ovat kuten Venlat ja Aleksitkin.

Ville, Kalle ,Joonas ja Joel ovat kyllä "vanhoja"  kauniita nimiä, mielestäni vanhempia kuin Ritva,Jarmo tai Raimo.Maria ja Anna ovat klassisia ja kauniita aina, oli aika mikä tahansa.