Arvio? Paljonko saisimme lainaa..
Säästöjä n. 19 000e tilillä.
Mies vakitöissä, nettopalkka n. 1800e/kk. Itse olen vauvan kanssa tällä hetkellä kotona, ei ole vakituista työpaikkaa johon palata äitiysloman ja/tai kodinhoitotuen jälkeen. Ammatti toki on ja terveysalalta, joten töitä uskoisin löytyvän sitten kun sen aika tulee.
Paljonko mahdollisesti saisimme lainaa? Olen varannut huomiselle Nordeaan ajan, toki pitää myös muissa pankeissa käydä.
Kertokaa omia kokemuksia myös?
Kommentit (29)
Itse en saanut alakanttiin ilmoitetuilla 4000€ kuukausituloilla edes 1000 € luotolla olevaa luottokorttia! Autolainaa maksan 550€/kk ja tulevaisuudessa tulee syksyllä opintolaina (12 000€) lyhennettäväksi. Teen tällä hetkellä sijaisuuksia, mutta töitä riittää ja viime vuoden tulot oli 50 000€ 6kk työssäoloajalta. Enpä taida saada mistään asuntolainaakaan kun kerta olen sen verta epäluotettava etten saisi 1000€ kuussa maksettua.
Olen kyllä kuullut että on niin pankista riippuvaista, oman tuttavapiirin kokemukset Nordeasta on kaikkein paskimmat.
Heinäkuun alussa astuu voimaan lainakatto, lainalupaus kannattaa siis hakea nyt.
Vierailija kirjoitti:
no älä nyt ainakaan nordeaan mene!!
Miksi ei?
Ei yhtään enempää kuin nyt.
Sekin on teille liikaa
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkoituksena on kysellä monista eri pankeista, aloitamme nyt pankista, joissa kaikki tilimme on, eli Nordeasta. Olemme katsoneet yhtä asuntoa, joka pyyntihinta on 180 000e, mutta en tiedä, onko meille siihen ollenkaan varaa. (Ja ei, älkää tulkoo lyttään "ette todellakaan saa", koska tätähän lähdemme kartoittamaan, että mitkä mahdollisuutemme ovat, emme siis kuvittele, että välttämättä saisimme niin paljoa lainaa).
-ap
Miten ajattelitte maksaa noin isoa lainaa noin pienillä tuloilla? Eihän se riitä että lainan SAA, se pitää kyetä MAKSAMAANKIN!
Epäilisin teidän saavan n. 100 000 €. Itselläni hieman pienemmän tulot kuin miehelläsi ja sain 60 000 € yksin (tosin omaa rahoitusta oli 160 000 €). Hain asuntolainaa ollessani hoitovapaalla ja mulla laskettiin äitiyslomaa edeltävien tulojen perusteella, mutta toisaalta oli työpaikkakin valmiina odottamassa hoitovapaan päättymistä.
4% korolla 20v laina-ajalla ja 40% nettotuloista: 115 000€
Jos 5000€ jättää puskuriksi, 14000€ omarahoituksella: 140 000€
Sitten vaan miettimään kannattaako noin pienilla tuloilla ottaa lainaa tappiin asti?