Mitä tehdä kun ei saa syödä miten haluaa?
Äiti ei ymmärrä kun sanon että ranskikset on epäterveellisiä , ja kalapuikot jne. Vaan alkaa selittämään että mulla menee dieetti överiksi?
Pikkasen jo alkaa ärsyttämään. Mieluiten jättäisin kaikki einekset ja korvaisin kasviksilla , mutta äidillä on sellanen periaate ettei mistään saa päättää itse ennen kuin on 18.....
Paino putoaisi nopeammin eikä tarvis koko ajan hiki hatussa juoksennella , että jäisi vaje.
No , muutenkin se painonlasku hidastunut kun painan vähemmän kuin aloittaessa , mutta mun vointikin olisi parempi jos saisin jättää einekset pois!
Oon jopa miettinyt kasvissyöntiä , mutta siinä äiti alkaa väittämään mua matkijaksi , hän se kun niitä salaatteja puputtaa , ja meille syöttää kaikkea roskaa.
Eli kiitos auttakaa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Aina kun pyydän saada kokata , niin ei käy ,äiti on niin tarkka "reviiristään".
Hän on niin kuun puhtaus pakkomielteinen , ahdistuu aina joku kaikki ei oo omilla paikoillaan , eikä siis tykkäisi jos kokkailisinEi tuo ole mikään pakkomielle vaan ihan itsestään selvyys :D Puhtaus on puoliruokaa ja tavarat kuuluu paikoilleen.
Äitisi ei taida olla sinun pahin ongelma vaan asenne häntä kohtaan?
Äiti joka toiminnallaan passivoi ja kontrolloi jälkikasvuaan on todella paha ongelma. Äiti on täysin kohtuuton ja ihmettelen miten aloittaja alistuu tuolla lailla.
Oon vaan alkanut tajuta , ettei tilanteelle voi erityisemmin mitään , ja pääsen muuttamaan ensi vuonna ja taidan olla silloin jo tavoitepainossa , toivon ainakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Hän on niin kuun puhtaus pakkomielteinen , ahdistuu aina joku kaikki ei oo omilla paikoillaan , eikä siis tykkäisi jos kokkailisinEi tuo ole mikään pakkomielle vaan ihan itsestään selvyys :D Puhtaus on puoliruokaa ja tavarat kuuluu paikoilleen.
Äiti joka toiminnallaan passivoi ja kontrolloi jälkikasvuaan on todella paha ongelma. Äiti on täysin kohtuuton ja ihmettelen miten aloittaja alistuu tuolla lailla.
Oon vaan alkanut tajuta , ettei tilanteelle voi erityisemmin mitään , ja pääsen muuttamaan ensi vuonna ja taidan olla silloin jo tavoitepainossa , toivon ainakin :)
Mihin ja millä rahalla meinaisit muuttaa? Asunto on jo? Takuuvuokra ja vuokrarahat, kalustukseen rahat säästössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Jos se muuttaminen on ensivuonna noin helppoa niin miksi et muuta jo nyt?
Miten perusteellisesti olet kertonut terkkarille tilanteestasi kotona? Mietin voisiko hänen kauttaan saada vaikka lähetteen ravitsemusterapeutille sinulle ja äidillesi, niin voisitte siellä pohtia yhdessä ammattilaisen kanssa, mitä kannattaisi tehdä. Tulisiko äitisi järkiinsä jos joku ammattilainen puhuisi hänelle järkeä ranskalaisten syöttämisestä? Tuntuu erikoiselta, että äiti pakottaa lapset syömään ranskalaisia ja paneroituja kalapuikkoja, mutta itse syö salaattia? Miten hän perustelee tätä ja miksei salaattia voi olla kaikille? Miksei ranskalaisten tilalla voi olla kasviksia, pussi porkkanoita tai pakastekasviksia maksaa saman verran?
Vierailija kirjoitti:
Miten perusteellisesti olet kertonut terkkarille tilanteestasi kotona? Mietin voisiko hänen kauttaan saada vaikka lähetteen ravitsemusterapeutille sinulle ja äidillesi, niin voisitte siellä pohtia yhdessä ammattilaisen kanssa, mitä kannattaisi tehdä. Tulisiko äitisi järkiinsä jos joku ammattilainen puhuisi hänelle järkeä ranskalaisten syöttämisestä? Tuntuu erikoiselta, että äiti pakottaa lapset syömään ranskalaisia ja paneroituja kalapuikkoja, mutta itse syö salaattia? Miten hän perustelee tätä ja miksei salaattia voi olla kaikille? Miksei ranskalaisten tilalla voi olla kasviksia, pussi porkkanoita tai pakastekasviksia maksaa saman verran?
Aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä olevan nuoren ongelmiin ei taida enää riittää resursseja tälläiseen ohjata. Vuoden seisoo vaikka päällään niin apkin pääsee oman elämän alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Niin mutta tukea en varmaan saisi ennen kuin oon täyttänyt sen 18
Sossut ja terkkari on vain iloisia et laihdutat kun on syytä!
Vierailija kirjoitti:
Sossut ja terkkari on vain iloisia et laihdutat kun on syytä!
Mutta pointti olikin että äiti estää laihtumisen kun pakottaa syömään ranskalaisia...
Onko sulla ap omaa rahaa, voitko ostaa itsellesi jotain edullisia kasviksia ranskisten tilalle ja yrittää vain olla välittämättä äitisi kommenteista…
Vierailija kirjoitti:
No , tuo syömättä jättäminen ei auta , uhkaa aina rangaistuksilla ja sillä että soittaa sossuille tai terveydenhoitajalle...
Anna soittaa. Ei siitä sinulle mitään harmia tule ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Ok. Eli kuvittelet, kun täytät 18v. tukihanat aukeaa kuin itsestään. Oletko ottanut selvää eritukien ehdoista ja niiden määristä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Elämä kun ei ole mikään romattinen elokuva niin 18 vuoden ikä ei sitä odottamaasi vapautta tuo. Oppi ikä kaikki ja tulet vielä huomaamaan, että vielä kaipaat jopa niitä ilmaisia ranskalaisia.
Kolme viimestä viestiä taisi olla sama tyyppi :)....
En tule kaipaamaan , jotenkin vaan oon turtunut kaikkeen roskaan että jättäisin ne hyvin mielelläni kokonaan.
No , meillä on hyvin yhteydet sosiaalitoimistoon niin aion kysellä tuista tarkemmin. Kaipaan muutenkin itsenäisyyttä , en tiedä tulenko pitämään mun muuton jälkeen enää koskaan yhteyttä äitiin. Jotenkin vain en koe että äiti olisi mulle tärkeä , haluisin vain päästä hänestä kauas pois , ongelmana on vain raha ja se , että lukioni kestää tavallista kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Hän on niin kuun puhtaus pakkomielteinen , ahdistuu aina joku kaikki ei oo omilla paikoillaan , eikä siis tykkäisi jos kokkailisinOpettele kirjoittamaan?
Korjasin jo mun virheet "sokea" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat omilla rahoillasi pakastekasvissekoitusta, jota sitten höyrytät itsellesi sopivan satsin niiden kalapuikkojen kaveriksi. Se on kompromissi siitä hyvästä ettet syö ranskiksia.
Toinen lähestymistapa asiaan on näyttää äidille minkälaiset ravintoarvot kalapuikoilla ja ranskiksilla ovat osoitteesta http://www.fineli.fi .
Laitatko vielä linkkejä ruuista, joita saa parilla eurolla.
Meillä saa ihan kilon pussillisen sillä rahalla sekoitusta, jossa on parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa. Se höyrytettynä ja päälle tabascoa niin nam!
Se pussi ei vielä riitä ravintoympyrän mukaiseen ateriaan niin voi olla ap vaikea myydä sitä äidilleen. Terveellisyyttähän hän tässä hakee niin pelkät kasvikset ei vielä riitä. Ja varmaan sitä nälkääkin olisi tarkoitus ennaltaehkäistä kun se on laihduttajan pahin vihollinen.
Lisää kasviksia einesten rinnalle, pitää paremmin nälkää. Lisäksi voi juoda teetä ja vettä jne.
Mitä pahaa kirjotin , kun se poistettiin. Voisiko joku kertoa?
No hän kerran sanoi ettei ole moneen vuoteen syönyt perunaa , ja hänellä on suolistovaivoja jo ennestään