Mitä tehdä kun ei saa syödä miten haluaa?
Äiti ei ymmärrä kun sanon että ranskikset on epäterveellisiä , ja kalapuikot jne. Vaan alkaa selittämään että mulla menee dieetti överiksi?
Pikkasen jo alkaa ärsyttämään. Mieluiten jättäisin kaikki einekset ja korvaisin kasviksilla , mutta äidillä on sellanen periaate ettei mistään saa päättää itse ennen kuin on 18.....
Paino putoaisi nopeammin eikä tarvis koko ajan hiki hatussa juoksennella , että jäisi vaje.
No , muutenkin se painonlasku hidastunut kun painan vähemmän kuin aloittaessa , mutta mun vointikin olisi parempi jos saisin jättää einekset pois!
Oon jopa miettinyt kasvissyöntiä , mutta siinä äiti alkaa väittämään mua matkijaksi , hän se kun niitä salaatteja puputtaa , ja meille syöttää kaikkea roskaa.
Eli kiitos auttakaa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt viestiäsi. Syödäänkö teillä siis joka päivä eineksiä ja roskaruokaa? Miksi laihdutat, oletko painoindeksin mukaan ylipainoinen vai kuvitteletko vain olevasi? Pystyisitkö neuvottelemaan että saisit itse laittaa ainakin osan ruoasta, jos äiti ei jaksa vaan ostaa pelkkiä eineksiä? Tulisi halvemmaksikin tehdä itse terveellistä ruokaa kuin ostaa jotain pakasteita.
No suunnilleen 3-4 kertaa viikossa , äidin mielestä pakasteet halvempia , mutta ehkä se on vaan tekosyy.
Olen mä ylipainoinen , bmi nyt noin 28 ja pitäisi saada pois vielä 12 kg , niin olisin melko tyytyväinen.
Ollaan puhuttu ummet ja lammet samasta aiheesta niin voi olla ettei mikään enää auta
mä ite jätin vastaavanlaisessa tilanteessa vaan syömättä. otin sit jääkaapista vaikka jugurttia kun muut mättäs raneja. en mä nälkään kuollu kun koulussa sai kuitenkin syötyä ja jonkin ajan päästä alkoi ruokapöytäänkin sit ilmaantumaan mulle keitettyjä perunoita tai kasviksia kun muut jatko samaan malliin
Kaikkea saa syödä kun muistaa kohtuuden.
Ehkä sinä käyt jatkossa kaupassa äitisi määrittelemän budjektin mukaisesti? Äitisi pitäisi siitä varmasti, että olisit tältä osin apuna valittamisen sijaan?
No , tuo syömättä jättäminen ei auta , uhkaa aina rangaistuksilla ja sillä että soittaa sossuille tai terveydenhoitajalle...
Vaikutus mahdollisuuden on tosiaan pienet niin kauan kun sitä rahaa ei taloon tuo. Taloudellisen tilanteen kun ottaa yleisesti huomioon niin tuo taitaa olla monessa perheessä totta, että sitä rahaa ei paljon käytettävissä ole.
Nuudeleilla ja kalapuikoilla mennään meidänkin kahden opiskelijan taloudessa(ei lapsia) tosinaan ja varaa kun ei ole harrastuksiin niin tulee paljon liikuttua ulkona luonossa ihan ilmaiseksi?
Paljonko sinä liikut?
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Aina kun pyydän saada kokata , niin ei käy ,äiti on niin tarkka "reviiristään".
Hän on niin kuun puhtaus pakkomielteinen , ahdistuu aina joku kaikki ei oo omilla paikoillaan , eikä siis tykkäisi jos kokkailisin
Muutat pois kotoa niin saat syödä ihan miten haluat...eiku hetkinen, taitaa kuintekin käytettävissä olevat varat säädellä tätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutus mahdollisuuden on tosiaan pienet niin kauan kun sitä rahaa ei taloon tuo. Taloudellisen tilanteen kun ottaa yleisesti huomioon niin tuo taitaa olla monessa perheessä totta, että sitä rahaa ei paljon käytettävissä ole.
Nuudeleilla ja kalapuikoilla mennään meidänkin kahden opiskelijan taloudessa(ei lapsia) tosinaan ja varaa kun ei ole harrastuksiin niin tulee paljon liikuttua ulkona luonossa ihan ilmaiseksi?
Paljonko sinä liikut?
Joka päivä on arkiliikuntaa ainakin tunti , ja sitten saatan kävellä muuten vaan ja käyn 3 kertaa viikossa juoksulenkillä , ja meillä on tässä jaksossa liikuntaa niin siinäkin tulee 3 kertaa viikossa noin tunti.
Pyrin että joka päivä tulisi 10 000 askelta täyteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Hän on niin kuun puhtaus pakkomielteinen , ahdistuu aina joku kaikki ei oo omilla paikoillaan , eikä siis tykkäisi jos kokkailisin
Ei tuo ole mikään pakkomielle vaan ihan itsestään selvyys :D Puhtaus on puoliruokaa ja tavarat kuuluu paikoilleen.
Äitisi ei taida olla sinun pahin ongelma vaan asenne häntä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
No , tuo syömättä jättäminen ei auta , uhkaa aina rangaistuksilla ja sillä että soittaa sossuille tai terveydenhoitajalle...
anna soittaa. en mä usko että siitä terveydenhoitaja tai sossu hirveesti huolestuu jos jätät ranskikset syömättä tai sit vaan pienennät annoskokoa. ei niitä ranskalaisia tartte koko lautasellista lappaa naamaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala kokata itse.
Kirjotimpa huolimattomasti : aina jos/kun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anna soittaa. en mä usko että siitä terveydenhoitaja tai sossu hirveesti huolestuu jos jätät ranskikset syömättä tai sit vaan pienennät annoskokoa. ei niitä ranskalaisia tartte koko lautasellista lappaa naamaansa
No teenkin niin että laitan niitä melko vähän , ja sitten oon aika nälkäinen , niin ei sekään ole kivaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä liikut?
Joka päivä on arkiliikuntaa ainakin tunti , ja sitten saatan kävellä muuten vaan ja käyn 3 kertaa viikossa juoksulenkillä , ja meillä on tässä jaksossa liikuntaa niin siinäkin tulee 3 kertaa viikossa noin tunti.
Pyrin että joka päivä tulisi 10 000 askelta täyteen :)
Eli ihan liian vähän ja yksipuolisesti joka päivä.
Tärkeintä ei ole mitä syöt vaan kuinka paljon suhteutettuna kulutukseesi. Ruokavalion yksinään ei lihota ketään vaan se on monen asian summa. Ravinto, liikunta ja lepo. Lepo aina ensinmäiseksi kuntoon.
Ostat omilla rahoillasi pakastekasvissekoitusta, jota sitten höyrytät itsellesi sopivan satsin niiden kalapuikkojen kaveriksi. Se on kompromissi siitä hyvästä ettet syö ranskiksia.
Toinen lähestymistapa asiaan on näyttää äidille minkälaiset ravintoarvot kalapuikoilla ja ranskiksilla ovat osoitteesta http://www.fineli.fi .
Ikä? Oletko kesätöihin hakenut? Saatko viikkorahaa? Makeiset yms herkut? Mitä juot? Lepo?
Olet ihan oikeassa, että ranskikset, paneroidut ruoat ym. eivät ole terveellisiä, varsinkin jos yrittää pudottaa painoa. Minkä ikäinen olet? Onko äitisi aina kotona? Voisitko kohteliaasti kieltäytyä epäterveellisestä ruoasta ja tehdä omat ruoat vaikka kun äitisi ei ole kotona? Jos käyt koulua, niin suomalaisessa koulussa ruoka on yleisesti ottaen terveellistä, eli syö siellä ja tee kotona omat terveelliset ruoat kun se on mahdollista. Jos äitisi syö terveellisesti niin teiltä varmaan löytyy hyviä raaka-aineitakin.
Vierailija kirjoitti:
Ostat omilla rahoillasi pakastekasvissekoitusta, jota sitten höyrytät itsellesi sopivan satsin niiden kalapuikkojen kaveriksi. Se on kompromissi siitä hyvästä ettet syö ranskiksia.
Toinen lähestymistapa asiaan on näyttää äidille minkälaiset ravintoarvot kalapuikoilla ja ranskiksilla ovat osoitteesta http://www.fineli.fi .
Laitatko vielä linkkejä ruuista, joita saa parilla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä liikut?
Pyrin että joka päivä tulisi 10 000 askelta täyteen :)Eli ihan liian vähän ja yksipuolisesti joka päivä.
Tärkeintä ei ole mitä syöt vaan kuinka paljon suhteutettuna kulutukseesi. Ruokavalion yksinään ei lihota ketään vaan se on monen asian summa. Ravinto, liikunta ja lepo. Lepo aina ensinmäiseksi kuntoon.[/
Siis tuo on se määrä mikä mun on mahdollista tehdä , ei oo mikään tavote että huhkin yötä päivää , tai kaikenmaailman harrastuksissa.
Ei varsinaista lihaskuntotreeniä , mutta jumppaan välillä , kuitenkin pitäisi enemmän jumpata , jotta lihakset säilyisi :)
En oikein ymmärtänyt viestiäsi. Syödäänkö teillä siis joka päivä eineksiä ja roskaruokaa? Miksi laihdutat, oletko painoindeksin mukaan ylipainoinen vai kuvitteletko vain olevasi? Pystyisitkö neuvottelemaan että saisit itse laittaa ainakin osan ruoasta, jos äiti ei jaksa vaan ostaa pelkkiä eineksiä? Tulisi halvemmaksikin tehdä itse terveellistä ruokaa kuin ostaa jotain pakasteita.