Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsettomat häät ovat kyllä aikamme yksi oudoimmista ilmiöistä. Perheen perustamisen ideahan on lasten saaminen ja hoito!

Vierailija
22.02.2006 |

Minä edes pidä juhlista joihin ei koko perhettä ole kutsuttu. Lapsethan juuri tuovat iloa ja eloa juhliin.

Hyvin negatiivista ja elämänkielteistä arvomaailmaa edustavat nämä lapsirasistit.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun kantani asiaan. Minulla on oikeus omaan kantaani. Samoin on tietenkin tällaisten juhlien järjestäjillä. Ihan sama mulle. Tehkööt kukin niinkuin haluaa. Myöskin minä teen niinkuin itse haluan.

Onneksi ei vielä ole tullut tuollaisia kutsuja.

Vierailija
22/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa. Mielessäni on lähinnä kaunis perhe-ja sukujuhla.

Arvonsa ja " hauskansa" kullakin.

Meitä äitejäkin on toki moneen junaan. Joku nauttii kun saa olla tillintallin juovuksissa, jonkun mielestä se on vaan surkeaa ja säälittävää.

T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, hauskat häät oli! Miksi hitossa pitäisi häät järjestää jollain samalla vanhalla kaavalla? Luuletko, että vierailla oli tylsää, kun nämä häät eivät olleet niin " perinteiset" ? Kaikki mukanaolleet nautimme niistä juhlista. Pian on tiedossa perhehäät, johon menemme koko perhe. Ja varmasti kivaa on sielläkin. Kivat juhlat syntyvät ilman lapsia mutta myös lasten kanssa, ei se ole kiinni siitä, saanko ottaa katraani mukaan vai en.

Edelleen olen sitä mieltä, että kukin menee naimisiin tyylillään. On ihme vieraita, jos he eivät voi nauttia juhlasta, mikä ei kulje joidenkin vanhojen kaavojen mukaan. Toki hääpari varmasti ajattelee vieraitaan, mutta ennenkaikkea tekevät juhlat itsensä näköisiksi.

Vierailija:

Vierailija:

vieraat kun eivät sitä itse päätä.

Mutta joo, kukin tyylillään. Mulle on häissä, juhlissa yleensäkin, yksi tärkeimpiä tavoitteita että myös vieraat viihtyvät!

Vierailija
24/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli " lapsettomat häät" . Kaikille vieraille joilla oli lapsia laitettiin lappu mukaan jossa toivomus oli tulla häihin ilman lapsia. Jos joku ei lastenhoitajaa saanut, niin sitten sai ottaa lapset mukaan (kukaan ei tullut lasten kanssa).

Häissä oli siis vain oma vauvamme, koska häntä emme voineet imetyksen takia jättää hoitoon.

Mutta syy miksi halusimme lapsettomat häät, oli yksin kertaisesti se, että olin järjestänyt muutamaan vuotta aikaisemmin isot synttäri juhlat, jonne sai lapset tulla mukaan. Suurimman osan iltaa minä paimensin, komensin ja vahdin näitä vieraitteni lapsia, kun vanhemmat juhlivat!!! Sitten minä sain parilta vanhemmalta moitteita, kun olin valinnut liian vaarallisen juhlapaikan, kun lapsi meinasi tippu tikapuilta alas (oli siis itse kiivennyt ylös) yms. Lapset villiintyi täysin ja vanhemmat eivät sanoneet mitään.

Ja lapsille olin järjestänyt ohjelmaa, kilpailun, videot jne.

Toinen syy oli, että meillä oli TALVIHÄÄT. Jos kaikki vieraat olisivat tulleet lasten kanssa olisi sisätiloissa alle 8-vuotiaita lapsia ollut riehumassa yli 20 !!!!

On ihan eri juttu, jos kesällä järjestää kunnon maalaishäät, jossa lapset voivat juosta ja purkaa energiaansa ulkona juoksemalla.

Häämme olivat onnistuneet. Kaikki kiittelivät, kaikki kutsutut tulivat ja sanoivat, että olipas kerrankin hyvä " tekosyy" ja " pakko" etsiä lapsenvahti ja lähteä puolison kanssa kaksin juhliin. Ja että sai kerrankin syödä ja tanssia rauhassa, kun ei tarvinnut vahtia lapsia ja juosta pienimpien perässä.

Ja niin kuin jo on tullut ilmi: häät on hääparin. He saavat päättää ketä kutsutaan ketä ei.

Vierailija
25/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä on minun kantani asiaan. Minulla on oikeus omaan kantaani. Samoin on tietenkin tällaisten juhlien järjestäjillä. Ihan sama mulle. Tehkööt kukin niinkuin haluaa. Myöskin minä teen niinkuin itse haluan.

Onneksi ei vielä ole tullut tuollaisia kutsuja.

Mutta järkyttävää käytöstapojen puutetta, jos otat lapsettoman kutsun henkilökohtaisesti ja jopa KATKAISET VÄLIT tällaiseen kutsujaan. Mitähän päässäsi mahtaa liikkua?

Oletko ajatellut, että ehkä kutsuja haluaa juuri sinut paikalle, mutta juhlapaikan kapasiteetti ei riitä lapsivieraille? Tai tarkoitus on juhlia myöhään illalla eikä rasittaa lapsia? Vaihtoehtoja on monia. Ai niin, sinä varmaan sanot että vuokraisi isomman juhlapaikan hinnalla millä hyvänsä kunhan minun pikku pilttini pääsevät mukaan myös?

Vierailija
26/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin läpipiirissäni olevat lapset ovat kaikki hyväkäytöksisiä ja mukavia...

Eihän lapset koskaan opikaan käyttäytymään juhlissa yms. jos heitä ei sinne koskaan oteta mukaan. Itsekin olen pienestä pitäen saanut olla juhlimassa, ja kyllä on tavat ja etiketit hallussa.

Vierailija
27/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltajuhlat siis tarkoittavat automaattisesti ryypiskelyä ja tillintallin heilumista? Etenkin lapsettomat parit voivat haluta viettää häitään pienellä porukalla (esim. vanhemmat ja lähimmät ystävät) illanvieton merkeissä. Hyvää ruokaa, rauhallinen tunnelma, seurustelua. Se on HEIDÄN tahtonsa. EI ole pakko mennä, varmasti ymmärretään, jos ei joku halua osallistua ilman lapsia. Törkeä kommentti tuo " arvonsa ja hauskansa kullakin" .

Vierailija:

ottaa. Mielessäni on lähinnä kaunis perhe-ja sukujuhla.

Arvonsa ja " hauskansa" kullakin.

Meitä äitejäkin on toki moneen junaan. Joku nauttii kun saa olla tillintallin juovuksissa, jonkun mielestä se on vaan surkeaa ja säälittävää.

T: Ap

Vierailija
28/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän lapset koskaan opikaan käyttäytymään juhlissa yms. jos heitä ei sinne koskaan oteta mukaan. Itsekin olen pienestä pitäen saanut olla juhlimassa, ja kyllä on tavat ja etiketit hallussa.

Tottakai lapset voi tutustuttaa juhliin, mutta vain sellaisiin joihin heidät on kutsuttu. Hääpari, joka haluaa lapsettomat häät, ei ole vastuussa vieraidensa jälkikasvun etikettiopettelusta.

Vierailija
29/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä tarkoitus vieraillakin olla hauskaa. Ei heidän tehtävänsä ole vain palvella hääparia. Vaikka lapsetkin kutsutaan, eivät kaikk vanhemmat heitä silti mukaan ota.

Meillä muuten oli talvihäät ja hyvin mahtui viitisen kymmentä lastakin mukaan. Heillä oli leikkihuone, missä lähinnä katsoivat porukalla videoita. Hyvin viihtyivät lapset ja minä tuskin huomasin heidän olemassaoloaan. Aina videot jonkun morsmaikun päihittää. Eli se on aivan potaskaa, että lapset jotenkin näkyisivät häissä liikaa.

Vierailija
30/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat saaneet vähän ikävän sävyn AIKUISTEN, kännisten sellaisten toimesta. Ehkä nämä ko. ilonpilaajat ovat niitä, jotka on lapsena jätetty kotiin, kun aikuiset juhlivat...

Vierailija
31/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta järkyttävää käytöstapojen puutetta, jos otat lapsettoman kutsun henkilökohtaisesti ja jopa KATKAISET VÄLIT tällaiseen kutsujaan. Mitähän päässäsi mahtaa liikkua?

Oletko ajatellut, että ehkä kutsuja haluaa juuri sinut paikalle, mutta juhlapaikan kapasiteetti ei riitä lapsivieraille? Tai tarkoitus on juhlia myöhään illalla eikä rasittaa lapsia? Vaihtoehtoja on monia. Ai niin, sinä varmaan sanot että vuokraisi isomman juhlapaikan hinnalla millä hyvänsä kunhan minun pikku pilttini pääsevät mukaan myös?

[/quote]

pääsisivät kaksistaan juhlimaan. Eikä imettäjä edes voisi ottaakaan alkoholia. Ihan kamalaa olisi sellainen " juhliminen" , jossa pitäisi käydä välillä tissejä tyhjentämässä pumpulla.

Vierailija
32/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ne ovat saaneet vähän ikävän sävyn AIKUISTEN, kännisten sellaisten toimesta. Ehkä nämä ko. ilonpilaajat ovat niitä, jotka on lapsena jätetty kotiin, kun aikuiset juhlivat...

Vierailija
33/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että syy lapsettomiin häihin ei useinkaan ole se, että hääpari inhoaisi lapsia tai ei haluaisi heitä pilaamaan häitään. Syy voi olla juhlapaikan kapasiteetti tai esimerkiksi iso suku (jos vaikka kaikki serkut tuovat lapsensa, vierasmäärä saattaa kasvaa esim. 30 hengellä).

Itse en ymmärrä, miksei ihminen voi joskus mennä johonkin ilman lapsiaan. Häissä voi olla jopa mukavampaa ilman lapsia kun voi keskittyä rauhassa syömiseen jne. Minusta se, että ottaa nokkiinsa lapsettomasta kutsusta kertoo siitä, että ihminen on MINÄ MINÄ -ihminen. Hääpariakin voi siitä syyttää, mutta heidän pitää ajatella asiaa kokonaisuuden ja kaikkien kannalta.

Vierailija
34/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voithan tosiaan olla lähtemättä häihin, itsehän sanoit että jos saat kutsun lapsettomiin häihin niin katkaiset välit ko. kutsujaan.

Vierailija
35/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on mielestäni se, että minkälaiset häät ovat kyseessä. Jos järjestetään monin tavoin perinteiset häät. Päiväsaikaan kirkko, siitä juhlapaikkaan jne, niin olisi varsin omituista olla kutsumatta lapsia. Tätä en oikein ymmärtäisi.

Sen sijaan, jos hääjuhla on enemmän iltatilaisuus vaikkapa jossain ravintolassa enemmänkin ystävien ja lähisuvun kesken, niin on selvää, ettei tilaisuus ehkä ole lapsille.

Vierailija
36/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulen, että syy lapsettomiin häihin ei useinkaan ole se, että hääpari inhoaisi lapsia tai ei haluaisi heitä pilaamaan häitään. Syy voi olla juhlapaikan kapasiteetti tai esimerkiksi iso suku (jos vaikka kaikki serkut tuovat lapsensa, vierasmäärä saattaa kasvaa esim. 30 hengellä).

Itse en ymmärrä, miksei ihminen voi joskus mennä johonkin ilman lapsiaan. Häissä voi olla jopa mukavampaa ilman lapsia kun voi keskittyä rauhassa syömiseen jne. Minusta se, että ottaa nokkiinsa lapsettomasta kutsusta kertoo siitä, että ihminen on MINÄ MINÄ -ihminen. Hääpariakin voi siitä syyttää, mutta heidän pitää ajatella asiaa kokonaisuuden ja kaikkien kannalta.

Jaksan vieläkin ihmetellä, miten joku voi SUUTTUA (yksi hullu jopa katkaisisi välit) jos saa kutsun lapsettomiin häihin. Eihän se kutsu ole kannanotto kenenkään lasta kohtaan, vaan tieto vieraille että kyseessä on aikuisten juhla.

Jos ei halua lähteä juhliin ilman lapsiaan, voi täysin vapaasti jäädä kotiin.

Vierailija
37/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää mainostaa perustavansa perhettä ja samalla halveksia/hylkiä jo perheellisiä. Vai onko naimisiinmenostakin tullut joku uusi trendi? " Hei, mennään naimisiin ku se näyttää nii kivalta ja kaveriki meni just"

Vierailija
38/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen perheen voi perustaa kaks aikuistakin. sitä paitsi sehän on niiden juhla,ketkä menee naimisiin... ei oo pakko mennä,jos ei ilman lapsia halua mennä. meillä oli häät viime kesänä, meillä itsellä ei ole lapsia,mutta me kyllä kutsuttiin kaikki lapsineen,haluttiin siis lapsiakin paikalle. minä henk.koht. kuulun niihin, joiden mielestä lapset tuo sopivasti vipinää ja menoa juhliin,varsinkin häihin:) mutta ymmärrän toki, ettei kaikki ole niin lapsi-rakkaita:) meidän läheisten lapset toisn on hyväkäytöksisiä,siis leikkivät kyllä ja pitävät ääntäkin ihan tarpeeksi, mutta uskovat jos kielletään. meidän häissä oli n.130 vierasta, joista n.20 oli lapsia. ja kivat häät oli, lastenkin mielestä:) mutta pointtini oli siis se,että kukin tyylillään ja kunnioitetaan juhlakalujen toiveita!:) ei mekään loukkaannuttu,vaíkkei kaikki kutsutut lapset tulleetkaan paikalle,vaikka vanhempansa tulivatkin!:)

Vierailija
39/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todella typerää mainostaa perustavansa perhettä ja samalla halveksia/hylkiä jo perheellisiä. Vai onko naimisiinmenostakin tullut joku uusi trendi? " Hei, mennään naimisiin ku se näyttää nii kivalta ja kaveriki meni just"

Vierailija
40/89 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lasten kutsumatta jättäminen olen mitään " perheellisten hyljeksimistä" . Vai pitäisikö mielestänne firman pikkujouluihinkin kutsua lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän