Mummot! Onhan testamentti tehtynä?
Kommentit (19)
Oletko syönyt paskaksi joka aamu? Älä kuoirmita turhaan jätehuoltoa kun ei sinusta koskaan ole kenellekään ainakaan mitään hyötyä.
Mummoilla on perilliset, mutta miten on oman edunvalvontavaltuutuksesi kanssa?
On. Tein sen, kun lasta odotin. Lapsen tulevilta puolisoilta estettiin avio-oikeus perintöön.
Eikö jokainen järkevä tee näin?
On! Testamentti, hoitotahto ja edunvalvoja on jo valmiina. Nyt pitäisi aloittaa se viimeinen vaihe kuolemansiivouksesta. Menen kirppikselle taas myymään rompetta. Käyn ensin illalla baarissa huurteisella, hakemassa motivaatiota ja kuuntelemassa karaokea, tai terdelle tuulettumaan.
T: mummo66v.
Ei, koska en kehtaa näin vähillä rahoilla.
Toivottavasti Sinä, ap, kuukahdat. Jos et helteisiin, niin typeryyteesi kumminkin.
En ole mummo mutta ihan mummoiässä.
Lapseni perii vähäisen omaisuuteni. Päättäkööt itse mitä sillä sitten tekevät.
En ala kieroilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on mummo, hänellä lienee perillisiä jo, ja moni voi ajatella, että antaa perinnön mennä ihan perintökaaren mukaisesti.
Juuri näin, kirsturahat olen jo korvamerkinnyt.
Ehkä on, ehkä ei. Sinä et saa mitään, ap.
Ei tarvitse tehdä testamenttia. Olemme normaali perhe, olemme naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Ei ole avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
On. Tein sen, kun lasta odotin. Lapsen tulevilta puolisoilta estettiin avio-oikeus perintöön.
Eikö jokainen järkevä tee näin?
Sama täällä ja sama esto meidän testamentissa. Tehtiin testamentit jo nelikymppisinä ja samalla edunvalvontavaltuutukset toisillemme.
Lapseni perivät ilman testamenttiakin, jokainen yhtä suuren osan.
Lapseni perivät sen vähän mitä minulta on perittävää, avio-oikeudesta heidän puolisoittensa kohdalla tuskin tarvitsee välittää. Lapseni ovat varakkaampia kuin minä, hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni perivät ilman testamenttiakin, jokainen yhtä suuren osan.
Jos on yhtään enemmän omaisuutta ja vaikka sukumökki, kannattaa lasten puolisoiden avio-oikeus perintöön sulkea pois. Avioeron tullessa sinne menee peritty omaisuus.
Miten niin mummo? Oon 53 ja on tehtynä jo.
Jos joku on mummo, hänellä lienee perillisiä jo, ja moni voi ajatella, että antaa perinnön mennä ihan perintökaaren mukaisesti.