Velojen onnellisuus ja tyytyväisyys laskee keski-iässä
Olen tullut tulokseen lukemattomia veloja tarkkailleena, että he ovat tyytyväisiä päätökseensä olla hankkimatta lapsia 20-40-vuotiaana, mutta sen jälkeen monen velan elämä muuttuukin. He näkevät, miten muiden lapset ovat varttuneet, aikuistuneet, rikastuttavat vanhempiensa elämää tosi paljon, tulee puolisoita ja lapsenlapsia kuvioihin. Lisäksi neljällä tuntemallani velalla mies onkin päättänyt perustaa perheen ja nuo miehet ovat lähteneet muihin suhteisiin. Yksin jääneet 40-50-vuotiaat velanaiset eivät eläkään enää sitä unelmaelämää matkustellen ja pitkään nukkuen tai siis tuollaiset asiat menettävät hohtonsa keski-iässä. Yhtäkkiä asiat näyttävätkin ihan toisilta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no eivät velat toki aina voikaan matkustella ja nukkua pitkään, kun he käyvät myös töissä. Ja heidän maksamilla verorahoillaan maksetaan mm. sinunkin lapsiesi päivähoito, lapsilisät ja koulutus.
Perheelliset sanovat varmaan "Meidän lapsemme hoitavat aikuisena velatkin vanhainkodissa". Niin. Mutta kannattaa muistaa se, että ketkä ovat maksaneet teidän lapsenne päivähoidon, lapsilisät ja koulutukset, eli antaneet omistaan toisille, vaikka heillä ei omia lapsia olekaan.
Mietitääs uudelleen. Kenen verorahoista tämä velojen vanhainkotihoito oikein maksetaankaan? Niinpä, näiden perheellisten lasten veroillapa hyvinkin.
Mikä ihmeen vanhainkotihoito, vanhukset lukitaan omiin asuntoihin jossa lähihoitsut piipahtavat noin 10 min. Ja tämä on jo ihan nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei siis 20-40 vuotiaana halua missään nimessä lapsia, niin niitä pitäisi kuitenkin tehdä, koska lapsentekoiän loputtua voi muuttaa mielensä? Sekö oli pointti?
Ihan oikeasti kannattaa miettiä tosi tarkkaan tuo asia.
Olen kolmikymppinen ja pidän aivan mahdollisena, että seuraavan 15 vuoden aikana nykyinen elämäntapani alkaa kyllästyttää tavalla tai toisella. Itse asiassa niin käy melkein varmasti. Onneksi olen lapseton ja siten vapaa muuttamaan kuvioitani heti, kun siltä tuntuu. Jos olisin perheenisä ja kyllästynyt perhe-elämään, niin kuin moni mies valitettavasti on, en pääsiskään kurjasta tilanteesta pois noin vain.
Miksi ihminen, joka ei halua lapsia, haluaisi kuitenkin elämäänsä miniöitä, vävypoikia ja lapsenlapsia? En ymmärrä tällaisen oletuksen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat päiväkodissa muutaman vuoden. Vanhusten eläkkeet plus hoitokustannukset voivat olla nykyaikana yhteensä jopa 25 vuotta. Ihminen on nykyään tuottamattomana kansalaisiena todella pitkään työvuosiens ajälkeen. Olkaahan velat tyytyväisiä, että me muut teemme niitä lapsia mahdollistamaan hoitonne tulevaisuudessa!
Niin, eihän ne lapset päiväkodin jälkeen kouluun mene... Tai jos menee se on mamman mielestä ilmaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat päiväkodissa muutaman vuoden. Vanhusten eläkkeet plus hoitokustannukset voivat olla nykyaikana yhteensä jopa 25 vuotta. Ihminen on nykyään tuottamattomana kansalaisiena todella pitkään työvuosiens ajälkeen. Olkaahan velat tyytyväisiä, että me muut teemme niitä lapsia mahdollistamaan hoitonne tulevaisuudessa!
Niin, eihän ne lapset päiväkodin jälkeen kouluun mene... Tai jos menee se on mamman mielestä ilmaista...
Menee kouluun, kyllä. Mutta tottakai koulutus on tärkeä asia, josta sinäkin olet saanut nauttia, että voit toimia yhteiskunnassa tuottavana kansalaisena. Se on välttämättömyys.
Mutta eläkeläisenä 25 vuotta oleminen on jo ongelmallisempi asia.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi neljällä tuntemallani velalla mies onkin päättänyt perustaa perheen ja nuo miehet ovat lähteneet muihin suhteisiin. Yksin jääneet 40-50-vuotiaat velanaiset eivät eläkään enää sitä unelmaelämää matkustellen ja pitkään nukkuen tai siis tuollaiset asiat menettävät hohtonsa keski-iässä. Yhtäkkiä asiat näyttävätkin ihan toisilta.
Tunnetko yhtään perheenäitiä, jonka mies onkin lähtenyt muihin suhteisiin? Minä tunnen.
Koko ap:n väittämä perustuu näiden neljän velan pettymykseen. Minä taas väitän, ettei jätetyn puolison pettymys juuri riipu siitä onko suhteessa lapsia vai ei. Siinä mielessä tärkeintä on yrittää pitää sitä kipinää yllä siinä parisuhteessa.
Olen 55-vuotias ja luulen eläväni nyt vastaavaa elämää kuin lapsettomat ja olen siihen vielä oikein tyytyväinen ja niin luulen velojekin olevan.
On harhaa ap. kuvitella,että lapsesi olisi pitämässä seuraa ja hoitamassa sinua, minunkin lapset ovat tuhansien kilometrien päässä ja annan lasteni elää ihan omaa elämään.
Oletko jostakin veloille katkera? sillä näin lapsellisena en voi ymmärtää näkökulmaa. Ainakin omassa tuttavapiirissä heidän parisuhteensa näyttää toimivan.
Lapset ovat minusta ihan ok. Niin kauan kuin minun ei tarvitse niitä hoitaa 24/7. Rakastan sisarusteni lapsia ja käyn katsomassa heitä, mutta koska minä ja sisarukseni asutaan kaikki eri puolilla Suomea, niin käyn heidän luonaan varsin harvoin. Mutta vaikka voisin käydä useamminkin, niin en kävisi, koska en voi sietää lasten seuraa kovin kauaa. Edelleen, rakastan heitä ja he minua, mutta olen introvertti, joka ärsyyntyy pidemmän päälle lapsista, joten siksikin minun hyvät välini heihin johtuvat nimeonomaan siitä, että näen heitä harvoin.
Olen siis introvertti ja rakastan mieheni kanssa kahdestaan oloa, ja onneksi mieheni on samanlainen. Ampuisin varmaan aivoni pellolle, jos minun pitäisi sietää lahkeessa roikkuvaa naperoa ja sen jälkeen kiukuttelevaa teiniä yhteensä noin kaksikymmentä vuotta. Hyi saatana. Ja tämän jälkeen aikuinen lapsi saattaakin pyöräyttää omat lapsensa, jolloin yllätys yllätys, joutuisin uudestaan kahdenkymmenen vuoden kierteeseen, jolloin minun odotetaan edes silloin tällöin hoitavan lapsenlapsia. Juu ei kiitos.
Miksi se on niin vaikeaa tajuta, että lapset (tai ihmiset ylipäätään) ei ole kaikkien juttu? Minä vietän paljon mieluummin vanhuuteni nauttien muiden vanhusten seurasta (mieheni, sisarukseni ja muutamat läheiset ystäväni), etenkin kun lapset eivät todellakaan ole mikään tae siitä että he pitäisivät minulle seuraa kuolemaani asti :D Toki tiedostan, että mies luultavasti kuolee ensin ja minä saatan olla ystäväporukastani se joka kuolee viimeisenä, jolloin viimeiset elinvuodet voivat olla yksinäisiä, mutta koska minulla on niin hyvät välit sisarusteni lapsiin, niin eivätköhän he käy silloin tällöin. Jos eivät, ei haittaa. Arvaa miksi? Koska olen edelleenkin introvertti, joka viihtyy parhaiten omassa rauhassa omissa ajatuksissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei siis 20-40 vuotiaana halua missään nimessä lapsia, niin niitä pitäisi kuitenkin tehdä, koska lapsentekoiän loputtua voi muuttaa mielensä? Sekö oli pointti?
Ihan oikeasti kannattaa miettiä tosi tarkkaan tuo asia.
Luuletko, että sitä ei mietittäisi?
Tämä on fakta. Löytyy helposti tutkimus.
Lapset lisää pitkällä tähtäimellä onnellisuutta
No ehkä se "matkustelu, konserteissa käyminen ja ravintolaillalliset" ei oo enää niin siistii;D toisaalta veloja suojelee, etteivät ymmärrä, mistä jäävät paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Olen 50 nainen, ikinä en ole halunnut lapsia. Nykyään marina ihan sattuu korviin, en jaksa kuunnella yhtään. Olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen, ehkä juuri siksi että olen saanut nukkua yöni. Minulla on mielettömän hyvä aviomies, ei ole yhtään ikäluokkansa lattea versio, kipinää ja eloa kuin metsäpalossa. Kumpikaan ei halua lapsia, ei mitään mistä olisi jäänyt paitsi.
Teemme pitkiä reissuja, nyt lähdössä ajamaan karua maisemaa, kesällä samotaan Suomen luonnossa. Elän tasan sellaista elämää kun haluan, en kaipaa sukulaisia, lapsia , tuttulaumaa, muutama hyvä ystävä harvakseltaan riittää.
Myöhäisessä keski-iässä mitä arvostan, odotas, kukaan ei sanele päivääni, teen päätökset itse. Herään ja rauhallinen aamu. Rakkautta riittää päivään ja iloa, naurua. Teen mielenkiintoista työtä, näytän edelleen hyvältä. Saan rauhaa kun haluan, elän hyvässä ympäristössä. Sopusointu, rauha, tasapaino.
Joo, en kaipaa lapsiperhe-elämää, lapsenlapsia ja uusia ihmisiä. Turhaa hälinää hyvään elämään, jokainen tehköön elämästään oman näköisensä.
Tuollaista elämää minäkin haluan elää kun olen 50. Ainoa vaan etten halua miestä vaan koiran =D
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut tulokseen lukemattomia veloja tarkkailleena
Minun tarkkailuni ovat antaneet täysin päinvastaisen tuloksen joten olet väärässä.
Minä olen köyhä vela, että ei tämä kaikkien velojen elämä mitään nautiskelua ole.
Tai oikeastaan en ole vela, vaan vain lapseton, olisin halunnut lapsia mutta ei ole rahaa elättää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat tästä aloituksesta? No, toivottavasti sait hyvänmielen. Miksi aina löytyy ihmisiä, jotka hakevat negaation kautta mielihyvää? Sairasta.
Aloittaja on selvästikkin joku jolla on lapsia ja hän katuu lapsien saamista ja on kateellinen lapsettomille.
Näillä aloituksilla hän yrittää sitten todistella valheellisesti itselleen, kuinka hän onkin parempi kuin ne toiset.
Menee samaan kategoriaan näiden koulutus keskusteluiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no eivät velat toki aina voikaan matkustella ja nukkua pitkään, kun he käyvät myös töissä. Ja heidän maksamilla verorahoillaan maksetaan mm. sinunkin lapsiesi päivähoito, lapsilisät ja koulutus.
Perheelliset sanovat varmaan "Meidän lapsemme hoitavat aikuisena velatkin vanhainkodissa". Niin. Mutta kannattaa muistaa se, että ketkä ovat maksaneet teidän lapsenne päivähoidon, lapsilisät ja koulutukset, eli antaneet omistaan toisille, vaikka heillä ei omia lapsia olekaan.
Ja kannattaa myös muistaa, että niille teidän lapsillenne maksetaan siitä, että he hoitavat muita vanhainkodissa. Se on ainoa syy miksi he sitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa ketkä maksavat velojen eläkkeet - ne muiden väsäämät lapset.
Eläkkeet maksaa jokainen itse omalla työnteollaan. Palkastahan se eläke maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on fakta. Löytyy helposti tutkimus.
Lapset lisää pitkällä tähtäimellä onnellisuutta
Mutta et sitä helposti löytyvää tutkimusta nyt kuitenkaan sitten löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitääs uudelleen. Kenen verorahoista tämä velojen vanhainkotihoito oikein maksetaankaan? Niinpä, näiden perheellisten lasten veroillapa hyvinkin.
Se maksetaan sekä niiden lasten maksamista verorahoista että myös velojen itsensä maksamista verovaroista. On hyvä muistaa myös se, että velat ovat painaneet duunia silloin ja olleet veronmaksajia, kun vanhemmat ovat olleet vanhempainvapailla lapsiaan kasvattamassa ja velojen maksamista verorahoista maksetaan mm. perheellisten tuetkin.