Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat, mistä sellaisesta säästätte, mihin ns. normaalituloiset käyttää rahaa?

Vierailija
29.04.2016 |

Siis kun sanotaan ja kerrotaan esimerkkejä varakkaista / rikkaista ihmisistä, jotka elävät niukasti tai jopa pihisti.

Mitkä ovat tulosi / omaisuutesi.

Kommentit (656)

Vierailija
441/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

Vierailija
442/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia en osta yhtään, enkä kyllä juo, vaikka tarjottaisiin.

Tupakkaa, huumeita, nuuskaa tai lääkkeitä en käytä päihtymiseen

Vaatteita ei tule ostettua.

Kaljoilla en käy

Kaikki rikkoontuneet vaatteet tuunaan, parsin paikkaan. Revenneistä lakanoista teen pyyhkeitä.

En tee ulkomaan matkoja lentokoneella.

Mitään pulla puolta tai herkkuja en osta. Vain terveellistä ruokaa.

En käytä kuntosaleja, kävelen ulkona ja juoksen portaita.

En käy ravintoloissa.

En käy elokuvissa.

Kortit teen itse.

Kukkia en osta.

En osta muovikasseja.

En usko, että kukaan tolkun ihminen haluaisi elää minun elintavoillani.

Kuulostaa ihan pirun ankealta. Mitä järkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksia, leikkaan ne myös itse. En kiertele kaupoissa, ostan netistä täsmäiskuna mitä tarvitsen ehkä kerran puolessa vuodessa. Kaikki tavarat ja huonekalut ovat kirppikseltä. Kerrostaloasunto on pieni, tosin suhteessa se oli kallis, uusi ja täydellisellä paikalla, mutta laina ei ollut suurin mahdollinen mitä oli saatavilla. En tupakoi, mutta ravintoloihin ja lounaisiin menee aika paljon rahaa. En osta minkäänlaista elektroniikkaa koskaan, tarpeelliset välineet tulevat töistä. Suurin pihistelyero tavallisiin normaalituloisiin ihmisiin ovat lapset. Emme tuhlaa lasten elättämiseen, harrastuksiin tai tulevaisuuden suunnitteluun senttiäkään, sillä heitä ei ole.

Olisimme työtulojen kanssa alempaa keskiluokkaa, mutta pihistelymme on mahdollistanut usean sijoitusasunnon oston ja sijoitussalkun keräämisen, joiden myötä kuukausitulot nousseet tuntuvasti. Minkäänlaista pesämunaa tai takausta emme ole koskaan saaneet vanhemmiltamme, edes ensiasunnon ostoon. Ylimääräiset rahat menevät pääosin matkusteluun, meidän on aika helppo lähteä minne vain koska vain.

Vierailija
444/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei lainoja.

-Asumiskulut hallinnassa. Lämmitys, sähkö ja käyttövesi vuodessa luokkaa 3000 euroa. Ok-talo, 213 m2

-Vanhat autot, arvo 400 euroa ja 5000 euroa. Eli käyttökulut suuremmat mitä pääoma.

-Ei ravintoloita, kahviloita tai baareja.

-Ei matkustelua, ainakaan enempää kuin kerran vuodessa.

-Punalappuiset ostokset.

-Ruuan tekeminen itse mahdollisimman paljon.

-Ei heräteostoksia.

-Ei kalliita vaatteita.

-Hintavertailu pakollisissa hankinnoissa.

-Autot, rakennukset ja sun muut korjataan ja huolletaan itse. Toki sähkö&putkihommat pitää hoidattaa muilla.

Kuukaudessa jää palkasta yli 1000 euroa kaikkien kulujen jälkeen. Siis per/hlö. Eikä tarvitse nuukailla. Harrastuksiin voi sijoittaa hyvillä mielin.. Ratsastus, ampumaurheilu, metsästys, lukeminen..

Omasta mielestä emme ole varakkaita. Mutta kateellisten mielestä toisin ;)

Vierailija
445/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jounih kirjoitti:

Vierasadd kirjoitti:

Perheen tulot noin 140k vuodessa:

- ei lotota

- tehdään paljon ruokaa kotona

- asutaan kerrostalossa, asunto maksoi hieman yli 10v sitten noin 100k, 4 henkinen perhe ja neliöitä 90 (4h+k)

- otettiin kiinteä kotka sijoituslainoihin 10v sitten

- ei tupakoida

- ei käydä kahviloissa

- ei harrasteta kauppakeskuskiksia ajanvietteenä

- bussikortti, niin ei tarvita 2 autoa

- ostetaan laatua ja käytetään myös kirppareits

-ostetaan ruuat pitkillä päivä yksillä, niin ei tarvitse käydä kaupassa usein, välttää heräteostoksia

-alkoholia kuluu 1-3 olutta viikossa, ostan yleensä ihan Pirkkaa tai vastaavaa

Kysyttiin varakkaiden rahan käytöstä ja täällä vastailee keskiluokkaiset.

Palkatuloilla mitattuna ylimpään 1% pääsee n 100 000e vuosituloilla.

Kyllä nuo alkaa olemaan niitä varakkaimpia Suomessa. Miljonäärejä joku promille.

Suomi on hyvin keskiluokkainen maa koska samaan lasketaan kaikki jotka tienaavat 32 000e-100 000e per vuosi

Vierailija
446/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ;-)

- Ruoassa katson aina hintalaput ja kilohinnat, ostan oransseilla hintalapuilla kne.

- Otan yleensä töihin eväät, syön työpaikkaruokalassa vain 1-2 kertaa kuukaudessa

- Ostan vaatteeni ja paljon muutakin pääasiassa kirpputoreilta

- Leikkaamme perheen hiukset itse kotona, olen käynyt kampaajalla viimeksi hääkampauksessa melkein 20v sitten

- Talo on rakennettu niin, että asumiskustannukset ovat mahdollisimman pienet

- Ei käydä hierojalla, manikyyrissä, kosmetologilla tms.

- Ravintoloissa ja kahviloissakin käydään Suomessa tosi harvoin, matkoilla enemmän.

- Vanhempien harrastukset halpoja / ilmaisia, lapsilla kalliimpia.

- Ulkomaanmatkat varataan itse netistä hintoja vertaillen

- Tehdään remontit, auton renkaanvaihdot ja pesut ym. itse, opetetaan lapset ajamaan opetusluvalla

Tulot? Perheen yhteiset bruttotulot jotain 170 000 € vuodessa, josta 30 000€ pääomatuloja sijoituksista. Nettotulot tietty paljon pienemmät. Omaisuutta n. 1,7 milj. € arvosta ja lainoja 275 000€. Lainanlyhennykset n. 2500€/kk.

Heh, hauska kysely. En olekaan koskaan näin laskenut

Ettekö halua hemmotella itseänne vai miksi elätte noin säästeliäästi, kun varaa olisi vähän leveämpäänkin elämään? Ei niitä rahoja saa mukaansa hautaan.

Varattomat ei ikinä ymmärrä tätä

Vierailija
447/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt67 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Tulot tänä vuonna vähän yli 100.000 € brutto. Ruokaan ei meidän perheelle paljon rahaa kulu ja kaikki muutkin hankinnat on sieltä edullisemmasta päästä. Matkusteluun kuluu suurin osa mun rahoista. Ja sijoittamiseen.

Kysyttiin varakkaiden rahan käytöstä. Sulta puuttuu ainakin yksi nolla.

Ei Suomessa sellaisia ole kuin muutama

Vierailija
448/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! 😝 Tämä ketju on minulle kuin aikamatka takaisin yläasteelle. Minä olin silloinkin se nörttinipo, ja täällä vastapuolena ne mielestään coolit ja menevät tytöt. He eivät vielä aikuisenakaan voi ymmärtää omansa lisäksi muita elämänmuotoja. Aivan käsittämätöntä on, miten joku muka olisi ramppaamatta kauneushoidoissa ja kampaajalla, kahviloissa ja ravintoloissa ja ostamatta jatkuvasti uusia vaatteita ja perjantaipuskia vaikka olisi niihin varaa. Mitä sitä someenkaan päivittäisi jos ei olisi ruoka-annosten ja leivosten kuvia, kukkavihkoja ja räväkkää uutta tukkaa #äidinomaaika. Ja jos ei postaa elämäänsä someen niin onko sitä edes olemassa? Parhaat huvit on tavaroiden ostaminen, huomion saaminen ja asiat jotka menee suusta tai persiistä sisään. Muunlaista elämää ei ole, jos joku muuta väittäää niin se on teeskentelijä ja olevinaan jotain. 😃

Ja toki tänään aivan kuten yläasteellakin se kaikki ilkeily ja ylenkatse on ihan vaan vitsiä ja läpällä hei. Eikä sitä koskaan silloin kuin ei tänäänkään kehdattu suoraan sanoa, se vaan tuli vastaan juoruina ja nyttemmin myös nettipalstoille. Vaikka se kaikki on toki vain vitsiä, ilkeilyn ja ylenkatseen käyttövoimana on kuitenkin vielä tänäänkin kateus, jonkinasteinen alemmuus ja epävarmuus siitä, että nörttinipoilla saattaisi kuitenkin olla paremmat pilleet. Sen puolesta puhuu kuitenkin se, että nörttinipot näyttävät keskimäärin olevan paljon tyytyväisempiä elämäänsä. Ja tänään, kuten yläkoulussakin, nörttinipoja ei ihan kauheasti jaksa kiinnostaa se mitähän ne muut minusta ajattelevat. 😎

Vierailija
449/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ;-)

- Ruoassa katson aina hintalaput ja kilohinnat, ostan oransseilla hintalapuilla kne.

- Otan yleensä töihin eväät, syön työpaikkaruokalassa vain 1-2 kertaa kuukaudessa

- Ostan vaatteeni ja paljon muutakin pääasiassa kirpputoreilta

- Leikkaamme perheen hiukset itse kotona, olen käynyt kampaajalla viimeksi hääkampauksessa melkein 20v sitten

- Talo on rakennettu niin, että asumiskustannukset ovat mahdollisimman pienet

- Ei käydä hierojalla, manikyyrissä, kosmetologilla tms.

- Ravintoloissa ja kahviloissakin käydään Suomessa tosi harvoin, matkoilla enemmän.

- Vanhempien harrastukset halpoja / ilmaisia, lapsilla kalliimpia.

- Ulkomaanmatkat varataan itse netistä hintoja vertaillen

- Tehdään remontit, auton renkaanvaihdot ja pesut ym. itse, opetetaan lapset ajamaan opetusluvalla

Tulot? Perheen yhteiset bruttotulot jotain 170 000 € vuodessa, josta 30 000€ pääomatuloja sijoituksista. Nettotulot tietty paljon pienemmät. Omaisuutta n. 1,7 milj. € arvosta ja lainoja 275 000€. Lainanlyhennykset n. 2500€/kk.

Heh, hauska kysely. En olekaan koskaan näin laskenut

Ettekö halua hemmotella itseänne vai miksi elätte noin säästeliäästi, kun varaa olisi vähän leveämpäänkin elämään? Ei niitä rahoja saa mukaansa hautaan.

Varattomat ei ikinä ymmärrä tätä

Niin, ei se varakkuus ole kertynyt itseä hemmottelemalla ja tuhlaamalla vaan säästämällä ja pihistelemällä

Vierailija
450/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi lisäksi näiden rikkaiden hiilijalanjälki.

Vierailija
451/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on yhdistetty varakkuus ja hyvätuloisuus. Ne eivät ole sama asia.

Normituloinen voi vaurastua, mutta sitten täytyy elää säästäväisesti.

Ap:n käsitys varakkaasta on kultalusikka suussa syntynyt ihminen joka voi vain ostaa kaikkea kivaa. Niin ap:kin haluaisi tehdä. Ja siksi moni ei vaurastu, koska halutaan vain kuluttaa enemmän ja nyt. Kuluttaminen nähdään samana asiana kuin "eläminen".

Vierailija
452/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että naurattaa. Taitaa olla muutama varakas.

Vierailija
453/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varakas, vaan täysin keskituloinen (55000€/vuosi), mutta olen viime aikoina katsellut taas Yleltä uusintana tullutta Kukkaron herraksi -ohjelmaa. Pitää tunnustaa, että kyllä minua ainakin ärsytti suunnattomasti toimeentulotukea saavien ihmisten hevosen pito, kanavapaketit, lehtitilaukset ym. Ei minulla ole varaa noista yhteenkään, miten ihmeessä joku sellainen, joka elää muiden rahoilla, voi/saa käyttää rahaa tuollaisiin asioihin?

Jos ei 55000 euron tuloilla ole varaa kanavapakettiin tai lehtitilaukseen niin ihmettelen kyllä kovasti. Esimerkiksi kanavapaketin saa alle 10 €/kk. Eikö sinulta jää tuollaista summaa ylimääräistä rahaa kuukaudessa?

Ei ole kyse siitä, etteikö minulla olisi sitä 10 €/kk rahaa. Kyse on siitä, etten koe, että minun tuloilla olisi varaa mihinkään tuollaiseen turhaan ja ei-välttämättömään. Ei aikuisen, perheellisen ihmisen elämä voi olla pelkkää kuukaudesta seuraavaan elämistä, myös niihin huonoihin päiviin on osattava varautua, koska niihin pystyy kyllä varautumaan tekemällä valintoja. Minulla ei ole varaa lehtitilauksiin eikä kanavapaketteihin, mutta minulla on varaa maksaa autoni yllättävät korjauskulut, ostaa tarvittaessa uusi pesukone ja maksaa lapseni leirikoulu...

Aika moni asia on turhaa ja ei-välttämätöntä. Ei tarvitse juoda teetä/kahvia/mehua, vesi saa riittää.

55000 euron vuosituloilla ei ole varaa 10 €/kk humpuukiin? Ilman tuota kymppiä kuussa ei voi varautua tulevaisuuteen? Aika huonosti on asiat (55 000 tuloilla) jos 10 euroa ajaa kädestä suuhun elämiseen.

Useimmilla tavallasi ajattelevilla niitä 10€ kuussa menoja tuppaa kertymään niin, että lopputulos on, että se 10€ menee joka päivä johonkin turhuuteen: kanavapakettiin, lehteen, kahvikuppiin, suklaapatukkaan, veikkauskuponkiin, kukkapuskaan, huulipunaan, "parempaan" shampoopulloon, milloin mihinkin heräteostokseen siitä kassan vierestä jne. Lopputulos on se, että kymppi päivässä tekee 3650 € vuodessa, jolla lomailee jo koko perhe pari viikkoa Euroopassa tai viikon jossain kauempana. Ja jos useampi perheenjäsen tekee samaa, niin lopputulos on, että turhuuteen kulutetaan monen ulkomaanmatkan verran vuodessa.

Puhumattakaan niistä, jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia joka viikko - laskekaapa huviksenne paljonko siitä tulee vuodessa!

P.s. Minä juon teetä, kahvia ja mehua yleensä vain kotona / kylässä / työpaikalla paketti kuukaudessa -diilillä, en koskaan osta niitä kahvilasta tai ravintolasta, vaan juon siellä sitä vettä.

Minä en ole omasta rahankulutuksestani kirjoittanut täällä yhtään mitään. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan siitä että että täällä osa kirjoittajista kokee että esimerkiksi 10 €/kk on niin iso summa että edes 55 000 € vuodessa ansaitsevalla ei ole johonkin10 €/kk turhaan asiaan varaa. Ja tämän takia ei pienituloisempikaan saisi YHTÄÄN MITÄÄN TURHAA ostaa koskaan. Näin alkuperäisessä viestissä annettiin ymmärtää.

Nyt menevät sinulla puurot ja vellit sekaisin. Pienempituloinen on eri asia kuin toimeentulotuella elävä. Toimeentulotuki on tarkoitettu vain välttämättömimpään tarpeeseen.

Tämä on muuten oleellinen juttu. Pienituloinen, joka tienaa itse omat rahansa saa minusta käyttää ne juuri niin kuin itse haluaa ihan samalla tavalla kuin suurituloinenkin saa käyttää rahansa itse valitsemallaan tavalla.

Sen sijaan sitten, kun tullaan yhteiskunnan tukiin, eli siihen että ihminen elää muiden maksamilla veroilla, niin mielestäni yhteiskunnan pitäisi paljon voimakkaammin puuttua siihen kuinka rahat käytetään. Tässäkin on toki aste-eroja sen suhteen, elääkö ihminen muiden rahoilla siksi, että on sairas tai vammainen vai siksi, ettei vain viitsi mennä töihin.

Minusta yhteiskunnan maksamat tukirahat tulisi suunnata huvin tiukasti vain välttämättömimpään niin, että ihminen pysyy hengissä. Siis jonkinlainen vaatimaton katto pään päälle, perusruokaa ja vaatteet esim. Kierrätyskeskuksesta. Ei lehtiä, telkkaria, alkoholia, tupakkaa eikä uusia tavaroita, netti tiukasti työnhakua ja asioiden hoitoa varten esim. yhteiskäytössä. Kulkuun ensisijaisesti kävely ja polkupyörä, julkinen liikenne vain harkittuihin menoihin.

Sossut ja kierrätyskeskukset voisivat lähteä yhteistyöhön, jossa jotain tarvitseva saisi sossusta lapun, jolla voisi kierrätyskeskuksesta hakea ilmaiseksi tarvitsemansa vaatteet, astiat, huonekalut, lelut ym. Ruokakauppaan seteli- tai tilisysteemi, johon olisi määritelty, mitä saa ostaa: ei tupakkaa, alkoholia, virvoitusjuomia, makeisia, sipsejä, kalliita juustoja, lihoja tai kaloja (näihin esim. kilohintaraja), kosmetiikka vain halvinta jne.

Miksi sossun pitäisi antaa köyhälle jokin lappu kierrätyskeskusta varten? Sieltä saa kuka tahansa mainitsemasi asiat muutenkin ilmaiseksi.

Muuten en viitsi edes kommentoida ideoitasi, jääköön ne täysin omaan arvoonsa.

T: Työssäkäyvä

Tohon käytäntöön verrattuna vankila alkaa kummasti houkutella.

T: työtön

Vierailija
454/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaan määritelmä näköjään on ihmisillä tosi erilainen. Mä taidan olla suorastaan rikas, vaikken ole koskaan ajatellut niin. Ja säästän ihan kaikessa!

quote=Vierailija]Meilläkin halvat sapuskat ja oranssit hintalaput, eväät töihin, ei turhia ylellisyyksiä eikä hellimishoitoja, paljon tehdään itse asioita, jotka muut ostaa valmiina tai teettää. Kimppakyydit ja aina myös lasketaan onko halvempaa kulkea julkisilla vai omalla autolla.

Sitten on myös tulopuoli, eli asutaan aika tavallisesti ja pienesti ja sijoitusasunnoista saadaan sitten lisätuloja (sen sijaan, että asuttaisiin hienommin eikä olisi niitä sijoituksia). Myyn netissä / kirppareilla ylimääräiset tavarat (siis en anna ilmaiseksi).

Tulot, bruttotulot molemmilla jotain päälle 60 000 / v ja sijoituksista joku 12 000[/quote]

Vierailija
455/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranmaksu.

Vierailija
456/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jounih kirjoitti:

Vierasadd kirjoitti:

Perheen tulot noin 140k vuodessa:

- ei lotota

- tehdään paljon ruokaa kotona

- asutaan kerrostalossa, asunto maksoi hieman yli 10v sitten noin 100k, 4 henkinen perhe ja neliöitä 90 (4h+k)

- otettiin kiinteä kotka sijoituslainoihin 10v sitten

- ei tupakoida

- ei käydä kahviloissa

- ei harrasteta kauppakeskuskiksia ajanvietteenä

- bussikortti, niin ei tarvita 2 autoa

- ostetaan laatua ja käytetään myös kirppareits

-ostetaan ruuat pitkillä päivä yksillä, niin ei tarvitse käydä kaupassa usein, välttää heräteostoksia

-alkoholia kuluu 1-3 olutta viikossa, ostan yleensä ihan Pirkkaa tai vastaavaa

Kysyttiin varakkaiden rahan käytöstä ja täällä vastailee keskiluokkaiset.

Palkatuloilla mitattuna ylimpään 1% pääsee n 100 000e vuosituloilla.

Kyllä nuo alkaa olemaan niitä varakkaimpia Suomessa. Miljonäärejä joku promille.

Suomi on hyvin keskiluokkainen maa koska samaan lasketaan kaikki jotka tienaavat 32 000e-100 000e per vuosi

Ylimpään luokkaan pääsee omilla henkilökohtaisilla tuloilla, ei puolison kanssa yhteenlasketuilla kuten monella täällä.

Vierailija
457/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koti (okt) kehyskunnassa ja loma-asunto kaupungissa miehen kotiseudulla. Ne on valittu siten, että niiden kulut yhteensä on vähemmän mitä moni maksaa ainoasta asunnostaan.

Eikä olla mitenkään varakkaita, yhdessä keskiluokkaa, ainoastaan säästeliäitä. Ja jo 50 ylittäneitä joten työelämää on enemmän takana kuin edessä.

Vierailija
458/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varakas jos tulot on 140k? Mieheni tulot 130k ja minun 50k enkä ole pitänyt meitä minään ihmeen varakkaina. Keskituloisina kyllä. Minulla omaisuutta on puolikas ok-talo ja vanha auto. Miehellä ja firmallaan on enemmän, en edes tiedä tarkkaan paljonko.

Olen oppinut nuukailemaan jo lapsuudesta lähtien enkä osaa rahaa tuhlata vieläkään. Kaikki vaatteet ja harrastuskamat hommaan lapsille ja itselle yleensä kirppikseltä/käytettynä. Emme matkaile juuri koskaan Suomen ulkopuolella. Lomat Lapin mökillä itse ruokaa tehden. Rempat taloon tehdään itse. Emme tupakoi, alkoholia menee vähän. Harrastukset maltillisen hintaisia/ilmaisia. Ravintolassa, kahviloissa, teattereissa, leffoissa käymme harvoin. Lasten synttärit vietetään kotikutsuina. Ei täällä maalla muutakaan ole tarjolla.

Ei minulla silti tilillä ole pahan päivän varalle kuin n.10 000€. Se menee nopeasti jos auto hajoaa tai koira tarvii isompaa hommaa eläinlääkärissä. Hyvin tavallista elämää vietetään.

Ainoa ylellisyys on oikeastaan siivooja 2krt/kk. Mies maksaa, itse en raaskisi sitäkään jos menisi minun rahoista.

Mihin ihmeeseen teidän rahat menee, jos muka nuukailette, ette osta mitään ja elätte kädestä suuhun? Mun nettopalkka on 1500€ kk, silti puskuria kymppitonni ja jonkun verran osakkeissa.

Vierailija
459/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Det är nog skatterna. Inte är man speciellt förmögen men mera blir det i egen hand då staten inte längre tar >50 % av ens inkomster. Nu är totalskatten mellan det som kunden betalar och det som blir i handen ca. 10 % (frånsett moms). Den personliga inkomstskatten är behagliga 0-1%. Bra inbesparing enligt mig.

Skönt att se alla tummen ner. Det att ens lycka uppenbarligen harmar er gör en bara gladare. Inte 1 € till finska skatter längre som går att undvika. Var goda och skaffa ert levebröd själva. Jag sparar på skattebetalning.

Vierailija
460/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan perheyhtiöstä kevyesti verotettu ja osinkoja sekä sähköauton verotusarvon alennuksella joten vastaan veroissa. Siihen kun lisätään hyvät vähennykset niin veroprosentti on noin 5 %. Tulot normaalisti aika lähelle 100 000 e, parhaina vuosina 2,7 miljoonaa ja laskennallinen omaisuus 10+ miltsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän