Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat, mistä sellaisesta säästätte, mihin ns. normaalituloiset käyttää rahaa?

Vierailija
29.04.2016 |

Siis kun sanotaan ja kerrotaan esimerkkejä varakkaista / rikkaista ihmisistä, jotka elävät niukasti tai jopa pihisti.

Mitkä ovat tulosi / omaisuutesi.

Kommentit (656)

Vierailija
401/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkatin rikkaita ihmisiä täällä on roikkumassa. Jos minulla olisi noita miljoonia, tekisin jotain muuta kuin puhuisin täällä paskaa. Lähtisin vaikka matkalle ja unohtaisin koko tän palstan 🤣

Vierailija
402/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ;-)

- Ruoassa katson aina hintalaput ja kilohinnat, ostan oransseilla hintalapuilla kne.

- Otan yleensä töihin eväät, syön työpaikkaruokalassa vain 1-2 kertaa kuukaudessa

- Ostan vaatteeni ja paljon muutakin pääasiassa kirpputoreilta

- Leikkaamme perheen hiukset itse kotona, olen käynyt kampaajalla viimeksi hääkampauksessa melkein 20v sitten

- Talo on rakennettu niin, että asumiskustannukset ovat mahdollisimman pienet

- Ei käydä hierojalla, manikyyrissä, kosmetologilla tms.

- Ravintoloissa ja kahviloissakin käydään Suomessa tosi harvoin, matkoilla enemmän.

- Vanhempien harrastukset halpoja / ilmaisia, lapsilla kalliimpia.

- Ulkomaanmatkat varataan itse netistä hintoja vertaillen

- Tehdään remontit, auton renkaanvaihdot ja pesut ym. itse, opetetaan lapset ajamaan opetusluvalla

Tulot? Perheen yhteiset bruttotulot jotain 170 000 € vuodessa, josta 30 000€ pääomatuloja sijoituksista. Nettotulot tietty paljon pienemmät. Omaisuutta n. 1,7 milj. € arvosta ja lainoja 275 000€. Lainanlyhennykset n. 2500€/kk.

Heh, hauska kysely. En olekaan koskaan näin laskenut

Ettekö halua hemmotella itseänne vai miksi elätte noin säästeliäästi, kun varaa olisi vähän leveämpäänkin elämään? Ei niitä rahoja saa mukaansa hautaan.

Hemmotellaan itseämme matkustelemalla monta kertaa vuodessa ympäri maailman, kyllä ne rahat siinä kuluvat :-) En vain ole koskaan nauttinut siitä, että kävisin jossain kampaajalla tai kosmetologilla tai söisin älyttömän kallista hienoa ruokaa. Nautin paljon enemmän siitä katukeittiöstä toisella puolen maailmaa (rinkka selässä).

Ja sijoitukset ovat sitä vartfn, että pystyn eläkkeelläkin jatkamaan matkustelua.

Tässä hyvä esimerkki siitä, että hyvätuloisilla on se suurin hiilijalanjälki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helkatin rikkaita ihmisiä täällä on roikkumassa. Jos minulla olisi noita miljoonia, tekisin jotain muuta kuin puhuisin täällä paskaa. Lähtisin vaikka matkalle ja unohtaisin koko tän palstan 🤣

Ihminen, joka on omalla toiminnallaan "tienennut miljoonia", on jollakin tavalla tosi älykäs. Tosi älykäs ei tällä palstalla viihdy 😄

T: toivottoman tyhmä

Vierailija
404/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ;-)

- Ruoassa katson aina hintalaput ja kilohinnat, ostan oransseilla hintalapuilla kne.

- Otan yleensä töihin eväät, syön työpaikkaruokalassa vain 1-2 kertaa kuukaudessa

- Leikkaamme perheen hiukset itse kotona, olen käynyt kampaajalla viimeksi hääkampauksessa melkein 20v sitten

- Ravintoloissa ja kahviloissakin käydään Suomessa tosi harvoin, matkoilla enemmän.

- Tehdään remontit, auton renkaanvaihdot ja pesut ym. itse, opetetaan lapset ajamaan opetusluvalla

Tulot? Perheen yhteiset bruttotulot jotain 170 000 € vuodessa, josta 30 000€ pääomatuloja sijoituksista. Nettotulot tietty paljon pienemmät. Omaisuutta n. 1,7 milj. € arvosta ja lainoja 275 000€. Lainanlyhennykset n. 2500€/kk.

Ettekö halua hemmotella itseänne vai miksi elätte noin säästeliäästi, kun varaa olisi vähän leveämpäänkin elämään? Ei niitä rahoja saa mukaansa hautaan.

Hemmotellaan itseämme matkustelemalla monta kertaa vuodessa ympäri maailman, kyllä ne rahat siinä kuluvat :-) En vain ole koskaan nauttinut siitä, että kävisin jossain kampaajalla tai kosmetologilla tai söisin älyttömän kallista hienoa ruokaa. Nautin paljon enemmän siitä katukeittiöstä toisella puolen maailmaa (rinkka selässä).

Ja sijoitukset ovat sitä vartfn, että pystyn eläkkeelläkin jatkamaan matkustelua.

Älä nyt tuota usko, joku peraukinen vaan huutelee 😆

Vierailija
405/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ;-)

Tämä on hyvä esimerkki ihan täydestä provoilusta.

Vierailija
406/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velaksi elävien ihmisten jatkuvasta pinta- keittiö- yms. remontointipakosta ja vimmaisesta sisustamisesta.

Älytöntä ostaa jotain mdf-levykeittiöitä kymmenen vuoden välein ja roudata edelliset kaatikselle.

Totta, luonnonkiveä kuten marmoria tai kvartsiittia sen olla pitää. 

Plöllöl, mulla on edelleen vuoden -52 täyspuinen keittiökaapisto käytössä. Kertaalleen viimeisen päälle hiottuna ja maalattuna. Samassa asunnossa alkuperäiset väliovet virheettömässä kunnossa jne.

Yhdestäkään huonekaluista en ole koskaan joutunut luopumaan. Aika paljon 50-lukua koska ne sopii tänne.

Tuloista on muodostunut varallisuuttakin juuri tämän takia.

Vierailija
407/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varakas jos tulot on 140k? Mieheni tulot 130k ja minun 50k enkä ole pitänyt meitä minään ihmeen varakkaina. Keskituloisina kyllä. Minulla omaisuutta on puolikas ok-talo ja vanha auto. Miehellä ja firmallaan on enemmän, en edes tiedä tarkkaan paljonko.

Olen oppinut nuukailemaan jo lapsuudesta lähtien enkä osaa rahaa tuhlata vieläkään. Kaikki vaatteet ja harrastuskamat hommaan lapsille ja itselle yleensä kirppikseltä/käytettynä. Emme matkaile juuri koskaan Suomen ulkopuolella. Lomat Lapin mökillä itse ruokaa tehden. Rempat taloon tehdään itse. Emme tupakoi, alkoholia menee vähän. Harrastukset maltillisen hintaisia/ilmaisia. Ravintolassa, kahviloissa, teattereissa, leffoissa käymme harvoin. Lasten synttärit vietetään kotikutsuina. Ei täällä maalla muutakaan ole tarjolla.

Ei minulla silti tilillä ole pahan päivän varalle kuin n.10 000€. Se menee nopeasti jos auto hajoaa tai koira tarvii isompaa hommaa eläinlääkärissä. Hyvin tavallista elämää vietetään.

Ainoa ylellisyys on oikeastaan siivooja 2krt/kk. Mies maksaa, itse en raaskisi sitäkään jos menisi minun rahoista.

Vierailija
408/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden rikkaiden elämä tällä palstalla kuulostaa tosi ankealta.... Olen köyhä ja paljon "rikkaampi" kuin he. Minulla on vapaus, vähäiset tulot pienestä osaeläkkeestä ja osinkotuloista. Ei tarvitse kyhjöttää poimimassa marjoja pakastimeen ja ajella järkevillä autoilla.  Asun etelässä, uin meressä, harrastan urheilua  ja opiskelua, ajan syntisellä avoautolla, syön hyvin ravintoloissa ja matkustelen minne mieli tekee ja silloin kun huvittaa. Tämän elämäntyylin mahdollistamiseksi jouduin kyllä myymään Suomesta kaiken paitsi osakesalkun. 

En ole rikas, mutta varmaan voisi varakkaaksi kutsua, useampi kiinteistö ja miehen kanssa molemmilla 10 000 e/kk kuukausipalkat. "Kyhjötetään" marjojen ja sienten perässä, kasvatetaan omaa ruokaa, kalastetaan ja metsästetään. Leikkaan ja värjään itse omat hiukseni - koska se helppoa ja voi tehdä koska haluaa. Autot ovat järkeviä, nelivetokaara maastoon ja sähköauto. Niitä käytetään suht vähän. Ekologisuus on tärkeää, siksi emme ostele ylimääräistä. 

Onni tulee paljon muista asioista kuin ostamisesta tai rahan kuluttamisesta. Hiltonit ovat joka paikassa samanlaisia, paljon kiinnostavampaa asua keskellä erilaisia kulttuureita enemmän kulttuurin tyylisissä asunnoissa.

Vierailija
409/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velaksi elävien ihmisten jatkuvasta pinta- keittiö- yms. remontointipakosta ja vimmaisesta sisustamisesta.

Älytöntä ostaa jotain mdf-levykeittiöitä kymmenen vuoden välein ja roudata edelliset kaatikselle.

Totta, luonnonkiveä kuten marmoria tai kvartsiittia sen olla pitää. 

Plöllöl, mulla on edelleen vuoden -52 täyspuinen keittiökaapisto käytössä. Kertaalleen viimeisen päälle hiottuna ja maalattuna. Samassa asunnossa alkuperäiset väliovet virheettömässä kunnossa jne.

Yhdestäkään huonekaluista en ole koskaan joutunut luopumaan. Aika paljon 50-lukua koska ne sopii tänne.

Tuloista on muodostunut varallisuuttakin juuri tämän takia.

Hienoa! Onko myös lattiarakentteet, seinät, katto materiaalit ok? Ikkunat uuittu jne. Etti ole vuodelta 52?

Vierailija
410/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoista.

Vierailija
411/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden rikkaiden elämä tällä palstalla kuulostaa tosi ankealta.... Olen köyhä ja paljon "rikkaampi" kuin he. Minulla on vapaus, vähäiset tulot pienestä osaeläkkeestä ja osinkotuloista. Ei tarvitse kyhjöttää poimimassa marjoja pakastimeen ja ajella järkevillä autoilla.  Asun etelässä, uin meressä, harrastan urheilua  ja opiskelua, ajan syntisellä avoautolla, syön hyvin ravintoloissa ja matkustelen minne mieli tekee ja silloin kun huvittaa. Tämän elämäntyylin mahdollistamiseksi jouduin kyllä myymään Suomesta kaiken paitsi osakesalkun. 

En ole rikas, mutta varmaan voisi varakkaaksi kutsua, useampi kiinteistö ja miehen kanssa molemmilla 10 000 e/kk kuukausipalkat. "Kyhjötetään" marjojen ja sienten perässä, kasvatetaan omaa ruokaa, kalastetaan ja metsästetään. Leikkaan ja värjään itse omat hiukseni - koska se helppoa ja voi tehdä koska haluaa. Autot ovat järkeviä, nelivetokaara maastoon ja sähköauto. Niitä käytetään suht vähän. Ekologisuus on tärkeää, siksi emme ostele ylimääräistä. 

Onni tulee paljon muista asioista kuin ostamisesta tai rahan kuluttamisesta. Hiltonit ovat joka paikassa samanlaisia, paljon kiinnostavampaa asua keskellä erilaisia kulttuureita enemmän kulttuurin tyylisissä asunnoissa.

🤣 hyvää yötä! Kivoja unia!

Vierailija
412/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän parempia vaatteitani. Siksi kaapista löytyy mihin tahansa menoon viimeisen päälle pukinetta.

Nyt jalassa 8 vuotta vanhat farkut. Villapaita on yli 10 vuotta vanha. Tilanteen mukaan pukeutuminen säästää vaatteita.

Kengät kestää pidempään käyttämällä useampaa paria rinnan. Suutarille viedään tarvittaessa.

Vierailija
413/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on varakasta porukkaa täällä! Ei kukaan teistä "öky rikkaista" voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen jotakin? Jos liikenee niistä miljoonista muutama kymppi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
414/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen vuositulot on yli 200 000 vuodessa, mutta sävytän ja leikkaan itse hiukseni. En todellakaan mene enää koskaan kampaajalle. Niin monesti olen sieltä itku silmässä lähtenyt.

Vierailija
415/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis kun sanotaan ja kerrotaan esimerkkejä varakkaista / rikkaista ihmisistä, jotka elävät niukasti tai jopa pihisti.

Mitkä ovat tulosi / omaisuutesi."

AP:Ei täällä ole yhtään varakasta eikä myöskään rikasta.

Vierailija
416/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen vuositulot on yli 200 000 vuodessa, mutta sävytän ja leikkaan itse hiukseni. En todellakaan mene enää koskaan kampaajalle. Niin monesti olen sieltä itku silmässä lähtenyt.

Taidat olla tyhmä? Itku silmässä kampaajalta pois? Etkö osaa puhua? Vuosituloistasi taisi lipsahtaa yksi nolla liikaa? 20 000 taitaa olla rehellinen arvio?

Vierailija
417/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mitä itse näen omissa ystävissäni niin meillä ei tehdä käytännössä heräteostoja lainkaan.

1. Emme, uhkapelaa edes lottoa.

2. Ei ole sitä 3000€ tietokonetta jota pitää päivittää 1000€ vuodessa vaan 6v vanha macbook pro joka maksoi 1500€ jota kaikki taivastelivat silloin (itse laitoin tulonhankinta poistoihin).

3. Ei ole 600-700€ konsolia vaan nettikirpparilta haettiin ps4 murto osalla noiden uusien hinnasta.

4. Vaatteemme, ovat laadukkaita ja varmasti minun (2paria 170€) leviksien hinta tuntuu kovalta, mutta nämä ovat 5v vanhat ja lähes päivittäisessä käytössä olevat pöksyt ovat vieläkin aivan kuin uudet. Sama koskee J.Lindebergin takkiani jonka OVH taisi olla 400€, maksoin alle puolet tuosta hinnasta ja takki on ollut minulla jo useamman vuoden jne.

5. Investoimme, emme varastoi. Esim. Tämä asunto, ostettiin pari vuotta sitten reilu 20% alueen keskihinnan alapuolelta ja siihen on investoitu ~50 000€ remontteihin ja yleisilmeen parantamiseen. Tänä päivänä jos myisimme tämän asunnon, tekisimme investointien ja varainsiirtoverojen jälkeen yli 100 000€ voittoa vaikka markkina ei ole edes kovin hyvä asunnon myyntiä ajatellen.

6. Sijoitamme ja pidämme pöytälaatikkoyrityksiä jotta verotaakka saadaan kohtuulliseksi. Suomessa on laaja kirjo erillaisia tulonhankkimiskuluja joita moni ei viitsi tai jaksa tehdä. Näin kuitenkin säästämme yli 2000€ kuukaudessa. Tuo 2000€ kuulostaa ehkä pieneltä, mutta kyseessä on samaa luokkaa kuin 45k€ bruttona tienaavan kaikki tulot.

Muuta ns. Nuukailua emme juuri harrasta, syömme hyvin, matkustelemme silloin tällöin kun on aikaa. Käymme joskus ulkona syömässä, tilaamme kotiin ruokaa joskus kun ei itse viitsi laittaa ruokaa. Meillä on 2 autoa molemmat kohtuullisen uusia (alle 5v vanhoja) toinen plug-in hybridi toinen perus bensa letku.

Lapsemme saavat harrastaa ja kokeilla uusia harrastuksia. Heillä on uudet, hyvät ja sopivat vaatteet aina.

Asumme omakotitalossa jossa on reilusti tilaa, oma poreallas, autotalli, varastorakennus jne.

Vuositulomme vaihtelevat mutta ovat 100-300k€ välissä, omaisuutta on 2,2milj. Pääoma tuloja valta osa noista

Vierailija
418/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti säästä mistään. Syön hyvin ja ostan tarpeeseen. Käyttövaatteita ostan harvoin. Ehkä yhden vuodessa.

Vastaavasti harrastukset on hintavia ja niiden vuoksi matkustan paljon ulkomailla. Tänä vuonna olen jo reissannut muutamaan otteeseen Euroopassa ja Aasiassa ja pari reissua tulossa kevään aikana. Harrastuksiin onkin uponnut kivitalon hinta.

Se ehkä erottaa että en käy baareissa, ravintoloissa enkä viihdejutuissa. En juuri juo enkä polta. Museokortti minulla on.

Tulot on 80 ke ja sijoituksia noin 200 ke. Lisäksi 3h asunto ja puolikas rantahuvila, osuus sijoitusasunnosta, taidetta ja auto jossa takuut voimassa.

Vierailija
419/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikki ökyrikaat miljonääri palstailijat! Teen samalla tavalla kuin aikaisemmin - ehkä vierailen seuraavan kerran täällä ensi kesänä kesälomalla. Rikastukaahen sillä välillä, ehkä puhutaan silloin jo miljardi omaisuuksista 😁

Vierailija
420/656 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta alle 600 euron konjakkipulloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi