Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat, mistä sellaisesta säästätte, mihin ns. normaalituloiset käyttää rahaa?

Vierailija
29.04.2016 |

Siis kun sanotaan ja kerrotaan esimerkkejä varakkaista / rikkaista ihmisistä, jotka elävät niukasti tai jopa pihisti.

Mitkä ovat tulosi / omaisuutesi.

Kommentit (656)

Vierailija
481/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainassa. Talo maksettu ja ei tarvitse koroista huolehtia.

Vaatteet pääosin kirpparilta. Tykkään ostella, joten tämä shoppailu ei niin haittaa. Kemgät ja alusvaatteet ostan uusina.

Ruoka marketeista ja Lidl vakiokauppa. Voisin toki ostaa kauppahallista ja saada kivaa palvelua, mutta pihi mikä pihi.

Ei koskaan uutta autoa. Siinä raha sitten katoaisi taivaan tuuliin.

Ei osamaksuja. Korkoja en maksa.

Huonelämpö nyt pari astetta alhaisempi, kun energia kalliimpaa. Saunakaan ei ihan niin usein päällä.

Hiukset värjään itse ja malli on tasapitkä. Kovin usein ei tarvitse kampaajalla käydä.

Minimi ehostus, ja sekin markettikosmetiikalla. Hajuvedet ovat ainoa turhamaisuus, johon lankean. Mutta aika harvoin, kerran tai pari vuodessa.

Laukuista tykkään, mutta vaikka olisi vara Vuittoniin, Dioriin tai Hermekseen, niin ihan Longchampilla ja Furlalla mennään.

Vierailija
482/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin lotossa 16,2 miljoonaa, elän ihan normaalia elämää, autona 2003 Avensis ja ihan perusrivitalo missä asutaan, ruokana punalappuista kaupasta käydään hakemassa, ulkomailla ei käydä koska ei ole pienintäkään kiinnostusta matkailuun, lähikaupungissa käydään välillä ostoksilla ja se meille riittää. Naapurit ei ole tietoisia lottovoitosta ja kun on pieni kylä niin matalalla profiililla helpoin mennä.

Paljon onnea! Kaikkea hyvää teille.

T. Yksi lottovoitosta haaveileva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainassa. Talo maksettu ja ei tarvitse koroista huolehtia.

Vaatteet pääosin kirpparilta. Tykkään ostella, joten tämä shoppailu ei niin haittaa. Kemgät ja alusvaatteet ostan uusina.

Ruoka marketeista ja Lidl vakiokauppa. Voisin toki ostaa kauppahallista ja saada kivaa palvelua, mutta pihi mikä pihi.

Ei koskaan uutta autoa. Siinä raha sitten katoaisi taivaan tuuliin.

Ei osamaksuja. Korkoja en maksa.

Huonelämpö nyt pari astetta alhaisempi, kun energia kalliimpaa. Saunakaan ei ihan niin usein päällä.

Hiukset värjään itse ja malli on tasapitkä. Kovin usein ei tarvitse kampaajalla käydä.

Minimi ehostus, ja sekin markettikosmetiikalla. Hajuvedet ovat ainoa turhamaisuus, johon lankean. Mutta aika harvoin, kerran tai pari vuodessa.

Laukuista tykkään, mutta vaikka olisi vara Vuittoniin, Dioriin tai Hermekseen, niin ihan Longchampilla ja Furlalla mennään.

Pitikö vielä laittaa jokin arvio varallisuudesta? Arvio n. miljoona (hajautettu pörssi ja asuntosijoitus). Verojen jälkeem jää kuukaudessa käteen n. 4000. Ei siis mitenkään överisuuret tulot, mutta ne pienet menot. Ja ei velkaa.

Vierailija
484/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitin lotossa 16,2 miljoonaa, elän ihan normaalia elämää, autona 2003 Avensis ja ihan perusrivitalo missä asutaan, ruokana punalappuista kaupasta käydään hakemassa, ulkomailla ei käydä koska ei ole pienintäkään kiinnostusta matkailuun, lähikaupungissa käydään välillä ostoksilla ja se meille riittää. Naapurit ei ole tietoisia lottovoitosta ja kun on pieni kylä niin matalalla profiililla helpoin mennä.

Karmea kohtalo, elää kulisseissa loppuun saakka, töitäkään ei voi lopettaa, ettei kukaan ala epäilemään. Taidan lopettaa Veikkauksen pelit heti tänään. Mahtaa olla paholaisen keksintö koko lotto.

Vierailija
485/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on ihmeen paljon varakkaita jotka ajaa halvoilla ja vanhoilla autoilla.

No ajakaa vaan mutta toivon teidän tiedostavan että autoon panostamalla panostatte myös turvallisuuteenne. Itse ainakin olisin mielummin kolarissa siinä kalliissa uudehkossa autossa kuin jossain ikivanhassa ruosteisessa kipossa. Hassu olettama ettäkö hieno auto olisi vain pröystäilyä kun kyse on niin paljon muustakin.

Vierailija
486/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa auto 90-luvun lopulta, remontoitiin itse (miehellä ammatin puolesta osaamista), tehdään ruuat itse alusta alkaen ja töissä eväät (punalapputuotteet), ei maksullisia harrastuksia. Ei kampaajaa, tekokynsiä, hierojaa.

Ostan kirpparilta ja uutena hankin vain laatua.

Mun tulot 7500 kuussa ja miehellä hieman vähemmän.

Vierailija
487/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on ihmeen paljon varakkaita jotka ajaa halvoilla ja vanhoilla autoilla.

No ajakaa vaan mutta toivon teidän tiedostavan että autoon panostamalla panostatte myös turvallisuuteenne. Itse ainakin olisin mielummin kolarissa siinä kalliissa uudehkossa autossa kuin jossain ikivanhassa ruosteisessa kipossa. Hassu olettama ettäkö hieno auto olisi vain pröystäilyä kun kyse on niin paljon muustakin.

Mulla on vuoden 2016 MB. En usko, että paljon turvallisuuteen vaikuttavia asioita on muuttunut. Säännöllinen huolto ja kunnon renkaat ovat tärkeitä.

Vierailija
488/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vuoden 2016 MB. En usko, että paljon turvallisuuteen vaikuttavia asioita on muuttunut. Säännöllinen huolto ja kunnon renkaat ovat tärkeitä.

No tuohan on jo uudehko ja turvallinen. Tarkoitin lähinnä niitä jotka ajaa jollain 20-30 vuotta vanhoilla autoilla.

Vierailija
489/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden rikkaiden elämä tällä palstalla kuulostaa tosi ankealta.... Olen köyhä ja paljon "rikkaampi" kuin he. Minulla on vapaus, vähäiset tulot pienestä osaeläkkeestä ja osinkotuloista. Ei tarvitse kyhjöttää poimimassa marjoja pakastimeen ja ajella järkevillä autoilla.  Asun etelässä, uin meressä, harrastan urheilua  ja opiskelua, ajan syntisellä avoautolla, syön hyvin ravintoloissa ja matkustelen minne mieli tekee ja silloin kun huvittaa. Tämän elämäntyylin mahdollistamiseksi jouduin kyllä myymään Suomesta kaiken paitsi osakesalkun. 

En ole rikas, mutta varmaan voisi varakkaaksi kutsua, useampi kiinteistö ja miehen kanssa molemmilla 10 000 e/kk kuukausipalkat. "Kyhjötetään" marjojen ja sienten perässä, kasvatetaan omaa ruokaa, kalastetaan ja metsästetään. Leikkaan ja värjään itse omat hiukseni - koska se helppoa ja voi tehdä koska haluaa. Autot ovat järkeviä, nelivetokaara maastoon ja sähköauto. Niitä käytetään suht vähän. Ekologisuus on tärkeää, siksi emme ostele ylimääräistä. 

Onni tulee paljon muista asioista kuin ostamisesta tai rahan kuluttamisesta. Hiltonit ovat joka paikassa samanlaisia, paljon kiinnostavampaa asua keskellä erilaisia kulttuureita enemmän kulttuurin tyylisissä asunnoissa.

No onhan toi ihan hiton tylsää elämää. Miten mulla on varaa käydä kampaajilla ja kauneushoitoloissa, enkä todellakaan kasvata ruokaa kattoterassillani, vaikka varmaan voisin. Mutta matkustelen niin paljon, että ne jäisivät hoitamatta. Minunkin onneni syntyy muista asioista kuin kuluttamisesta. Vapaus työstä, Suomesta, statuksesta muiden silmissä. Voin tehdä mitä huvittaa, tutustua uusiin kulttuureihin kokopäivätoimisesti ja rakastaa. Rakkaus on tärkein, läheiset ihmissuhteet, puoliso ja aikuistuneet lapset. Ystävät. Ensi kuussa Karibialle iloitsemaan ystävän uudesta veneestä. La Dolce Vita.

Vastaan hitaasti, sori, käyn palstalla harvoin. Minun elämä sinusta tylsää, minä taas en välittäisi sinun tavastasi elää. Olen uraa tehdessä elänyt useammassa maassa kolmella eri mantereella, siellä tutustuin eri kulttuureihin aika lailla. Ja töissä joudun vieläkin matkustamaan vaikka nykyään mieluiten hoidankin kaikki etäkokouksilla. Rakastan minäkin kokopäiväisesti niin miestäni kuin lapsiani jotka nyt asuvat samassa kaupungissa kuin me, ainakin vähän aikaa, eli nautin siitä. Nautin mökillä olemisesta, miten ihanaa herätä aamulla ja katsoa auringonnousua ja jään puhdasta lunta tai kesällä peilityyntä järven pintaa,  vain me ja luonto, muita ihmisiä ei näy eikä kuulu. Varmaan arvomme on hyvin erilaiset, minä olen oppinut saamaan uusia elämyksiä ja näkemään uutta ja kiehtovaa katsomalla tarkemmin luontoa samoissa paikoissa, en haluamalla jatkuvasti uusiin paikkoihin. Yli keski-ikäisenä ei enää jaksa esittää muuta kuin on eikä katsoa toisten itsetunnon pönkityksiä ulkoisella, keskittyy itselle tärkeään. Ja nuo, mielenkiintoisen ja haastavan työn lisäksi ovat perhe, läheiset ihmiset ja luonto - kauneushoitolat ja muu ulkoiseen keskittyminen tuntuu koko ajan vieraammalta. 

Vierailija
490/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on jo uudehko ja turvallinen. Tarkoitin lähinnä niitä jotka ajaa jollain 20-30 vuotta vanhoilla autoilla.

Kyllä hyviä autoja osattiin tehdä myös 20 vuotta sitten. Autoja myös huolletaan jne.

Auto nyt vain on erittäin huono sijoitus, ellei sat olemaan joku kiertävä pölynimurikauppias. Sellaiselle jolla ei ole mitään näyttämisentarvetta, ja asuu hyvällä sijainnilla.

Vierailija
491/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyviä autoja osattiin tehdä myös 20 vuotta sitten. Autoja myös huolletaan jne.

Auto nyt vain on erittäin huono sijoitus, ellei sat olemaan joku kiertävä pölynimurikauppias. Sellaiselle jolla ei ole mitään näyttämisentarvetta, ja asuu hyvällä sijainnilla.

Turvallisuus ja ominaisuudet ovat kehittyneet. Ei kaikkea tarvitse ajatella sijoituksena. Miljonäärille voi olla aivan sama jos 300k autosta sulaa arvoa pois 50k. Ja miksi pitää puhua näyttämisentarpeesta kun kyse oli auton turvallisuudesta. Tietysti jos ajat autolla kerran viikossa lähikauppaan niin kai se on ihan sama millä kipolla ajaa.

Vierailija
492/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haaveilee lottovoitosta ja siitä, mitä sitten tekisi. Oliko sinulla ennen voittoa vastaavaa haaveilla ja oletko toteuttanut niistä mitään? Käytättekö johonkin nyt rahaa höveliäästi, esim. matkusteletteko, onko mökki?

Vierailija
493/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tod köyhä ja asun Ok talossa ajan autolla ja syön ravintolan kasvis lounaita joka arkipäivä. Yhteenkään näistä en käytä rahaa. Omat tulot 1100 ja maksan puh laskun.loput jää mielitekoihin. Olen siis keskiluokkainen ainakin tapojeni puolesta. töissä en käy.

Vierailija
494/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta säästän. Siksi omaisuutta onkin kertynyt. Olen siis keskituloinen mutta olen aina säästänyt ja siksi nyt 35sena onkin velaton talo ja kivasti säästöjä ja nyt voi ostaa mitä haluaa periaatteessa, ainoa etten halua heh muuta kuin satunnaisia luksuksia. Ne jotka ostelee osamaksuilla ja haluaa kaiken heti pysyy ikuisesti köyhinä mitä lähipiiriä kattelee

Vierailija
495/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse katsoa hintoja, mutta ei silti tulisi mieleenkään ostaa esim. jotain merkkilaukkuja, joissa maksaa vain nimi.

Tuskin niitä ostaa kukaan muu kuin somevaikuttajat ja wanabe rikkaat.

Vierailija
496/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta tai juo kaljaa

Vierailija
497/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varakas jos tulot on 140k? Mieheni tulot 130k ja minun 50k enkä ole pitänyt meitä minään ihmeen varakkaina. Keskituloisina kyllä. Minulla omaisuutta on puolikas ok-talo ja vanha auto. Miehellä ja firmallaan on enemmän, en edes tiedä tarkkaan paljonko.

Olen oppinut nuukailemaan jo lapsuudesta lähtien enkä osaa rahaa tuhlata vieläkään. Kaikki vaatteet ja harrastuskamat hommaan lapsille ja itselle yleensä kirppikseltä/käytettynä. Emme matkaile juuri koskaan Suomen ulkopuolella. Lomat Lapin mökillä itse ruokaa tehden. Rempat taloon tehdään itse. Emme tupakoi, alkoholia menee vähän. Harrastukset maltillisen hintaisia/ilmaisia. Ravintolassa, kahviloissa, teattereissa, leffoissa käymme harvoin. Lasten synttärit vietetään kotikutsuina. Ei täällä maalla muutakaan ole tarjolla.

Ei minulla silti tilillä ole pahan päivän varalle kuin n.10 000€. Se menee nopeasti jos auto hajoaa tai koira tarvii isompaa hommaa eläinlääkärissä. Hyvin tavallista elämää vietetään.

Ainoa ylellisyys on oikeastaan siivooja 2krt/kk. Mies maksaa, itse en raaskisi sitäkään jos menisi minun rahoista.

Mihin ihmeeseen teidän rahat menee, jos muka nuukailette, ette osta mitään ja elätte kädestä suuhun? Mun nettopalkka on 1500€ kk, silti puskuria kymppitonni ja jonkun verran osakkeissa.

Kirjoittajalla on melko pienet tulot ja hän maksaa yksin lasten ja koiran menot. Miehellä on omat rahat.

Eihän tuossa sanottu että nainen maksaa kaikki lasten menot vaan hän hommaa ne halvalla. Sitä kuka ne lopulta maksaa ei sanottu. Se mitä kävi ilmi että mies maksaa siivoojan. Mitään muuta menojen jakoa ei kerrottu. 

Vierailija
498/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahemmin matkustele vaikka pystyisin. Eläkkeellä sitten vasta. Työuralla vielä ja sitovia asioita elämässäni kuten koirat ja iäkkäät vanhemmat. Säästöjä noin 500 000€.

Vierailija
499/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaurastuneet arvostavat ansaitsemansa ja elävät nuukaillen, eivät muuten varakkaita olisikaan. Kun taas helpolla rikastuneet (perijät, lottovoittajamiljonäärit, rikolliset jne.) elävät törsäten ja leveillen ja ovat äkkiä puilla paljailla.

Vierailija
500/656 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä jo kuitenkin kohta 8 vuotta vanha. Ostin käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän