Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tori.fi vain nouto

Vierailija
29.04.2016 |

Miksi vain nouto?.tosi ärsyttävää jos etsii jotain tavaraa ja pitäisi lähteä ajamaan eri puolelle suomea saadakseen sen.ymmärrän jos ei pysty lähtemään kodistaan jms,mutta en normaalipainoiselt. ihmiseltä

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näkisin postittamisen vaivan kun joku toinen tulee kyllä noutamaan kotoakin?

Vierailija
22/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näkisin postittamisen vaivan kun joku toinen tulee kyllä noutamaan kotoakin?

Näinpä. Kaikki on mennyt kaupaksi noudollakin. Miksi alkaisin posti- tai rahtipakettien kanssa puljaamaan, kun ostajan saa hakemaan tavaran kotoakin?

Minulle on ihan sama, jos joku halukas toiselta puolelta maata ei sitä saa ostettua, kun noutava ostaja löytyy kyllä läheltäkin. Enkä tee mitään bisnestä tori.fi:llä vaan myyn vain satunnaisesti tarpeettomaksi jäänyttä tavaraa halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta alkaa hankkimaan pakkausmateriaalia, pakkaamaan ja kuljettamaan tavaraa postiin. Myyn netissä kamaa päästäkseni niistä helposti ja kätevästi eroon, joten myyn sellaiselle joka tulee minulle sopivana aikana hakemaan tavaran kotioveltani.

Vierailija
24/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikissa asioissa, makuja on monia. Olen torin kautta lähettänyt tavaraa ihan ympäri Suomea ja tykkään siitä, itse asiassa enemmän kuin siitä, että pitää kiiruhtaa kotiin töistä, tai odottaa hakijaa, kun olisi menoa... Mutta kumpaakin on harrastettu, enemmän vielä tavaran lähetystä, mutta minulla onkin auto käytössä ja asun kaupungissa, jossa postin automaatille/R-kioskille/Matkahuollon toimipisteelle on vain lyhyt matka. Kaikilla ei ole näin.

Vierailija
25/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elektroniikkaa kuuten pienet stereot voi hyvin lähettä postissa pahvilaatikossa maksan tietenkin stereot + posti tilille etukäteen :)

Joo, olet valmis maksamaan postikulut, mutta et niitä kuluja, mitä myyjälle tulee siitä, että hän vie sen paketin postiin, etkä sitä pahvilaatikkoa, johon hän sen elektroniikan pakkaa. (Huom. Kaikilla ei ole mahdollisuutta säilyttää kaikkien ostamiensa tuotteiden alkuperäispakkauksia siltä varalta, että sattuisi jossain vaiheessa myymään niitä eteenpäin.)

Vierailija
26/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tori.fi:stä tarpeekseni, kun ostin sieltä sohvan 50 eurolla, enkä huomannut tekstiä "vain nouto" ennen kuin oli jo myöhäistä. Myyjä ei suostunut millään lähettämään, vaikka olisin ollut valmis maksamaan vielä postikulutkin. Siis haloo? Luuleeko oikeasti, että minä lähden hakemaan 50 euron sohvaa toiselta puolelta Suomea ja miten saisin sen edes henkilöautolla kulkemaan?! Palautti sentään rahat.

Vierailija
27/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin viedä vaikka autolla perille, mutta ei ne ostajat suostu maksamaan.

Vierailija
28/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin viedä vaikka autolla perille, mutta ei ne ostajat suostu maksamaan.

Yksi ostaja kysyi, että voinko toimittaa vaatekaapin hänelle. Matkaa oli 40 km ja sanoin, että toimitus maksaa 40€. Ei sitten enää kiinnostanutkaan.

Vierailija
29/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat pienestä tavarasta 20€ mutta se 20€ ei kinnosta kun ei varta vasten sittä raski postissa käydä se on just se että myyjillä on likka raha kun ei 20€ kinnosta että raaskisi sen 20€ edestä nähdä pientä vaiva mitä ne kuvittele sittäkö että raha kasva puussa :(

Ot, mutta tulee pää kipeäksi tuosta tekstistä.

Riippuen tavarasta, niin toimitusmaksu on vähintään 15€, kun huomio pakkausmateriaalit ja käyttämäni ajan toimituksen lähettämiseksi. Harva suostuu tuohon hintaan.

Vierailija
30/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan pelkästään noudolla. Tykkään tarkistaa tavaran kunnon ja sopivuuden ennen kuin raha vaihtaa omistajaa, ja jos kohde ei vastaa odotuksia niin kiitos hei. Olen ostanut tällä tyylillä mm. luistimet, rullaluistimet, kaksi pyörää ja kirjahyllyn, joitakin tavaroita vasten kävin useammalla myyjällä katsomassa. En tykkää postitetuista tavaroista, kuitenkin ovat huonokuntoisia, vääränkokoisia, jne. ja huijauksen todennäköisyys kasvaa. Jos itse ostan käytettyä romua niin en odota myöskään nettikaupan tasoista palvelutasoa kotiinkuljetuksineen ja palautusoikeuksineen.

Vierailija
31/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan etukäteen tilille sekä tavaran + postimaksun en ymmärrä miksi pitäisi aja autolla 400 - 500 km eikä edes ole autoa tai ajo korttia sen takia että on myyjän mielestä liika vaiva postitta itse kyllä iloisesti vien postin jos saan jotain myytyä torissa :(

Tuohon pitäisi sitten lisätä maksu pakkausmateriaaleista ja siitä lähettämisen vaivasta.

Vierailija
32/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä odottaisi kenenkään postittavan mitään sohvaa, stereoita tai edes pöytälamppua, mutta ihmettelen kyllä vähän, jos 50 euron mekkoa ei vaivaudu postittamaan. Luulisi sen olevan sen pienen vaivan arvoista, että netin kautta maksaa postimaksun. Siellä se mekko roikkuu vieläkin, edelleen myymättä.

Vierailija
33/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tori.fi:stä tarpeekseni, kun ostin sieltä sohvan 50 eurolla, enkä huomannut tekstiä "vain nouto" ennen kuin oli jo myöhäistä. Myyjä ei suostunut millään lähettämään, vaikka olisin ollut valmis maksamaan vielä postikulutkin. Siis haloo? Luuleeko oikeasti, että minä lähden hakemaan 50 euron sohvaa toiselta puolelta Suomea ja miten saisin sen edes henkilöautolla kulkemaan?! Palautti sentään rahat.

Sinä sössit homman, mutta vika on nettimyyntisivustossa. Ok. Mielenkiintoinen logiikka.

Vierailija
34/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouto on myyjälle helpoin ja samalla tietää että saa varmasti rahat ja toinen osapuoli saa tavaran. Ei todellakaan ole aikaa alkaa pakkaamaan ja kuljettelemaan pakettia postiin.

Vierailija
35/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tori myyjät on ihan peestä nouto ainoa vaihtoehto ja sähköposti ainoa vaihtoehto mihin ei sitten vastataan kun on nimetön mutta eikö saa olla nimetön kyllä henkilöllisyys paljastu jos tule dili.

En osta enkä myy mitään kirjoitustaidottomille, helppoa.

Aina nouto ja käteismaksu.

Vierailija
36/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat pienestä tavarasta 20€ mutta se 20€ ei kinnosta kun ei varta vasten sittä raski postissa käydä se on just se että myyjillä on likka raha kun ei 20€ kinnosta että raaskisi sen 20€ edestä nähdä pientä vaiva mitä ne kuvittele sittäkö että raha kasva puussa :(

Ot, mutta tulee pää kipeäksi tuosta tekstistä.

Riippuen tavarasta, niin toimitusmaksu on vähintään 15€, kun huomio pakkausmateriaalit ja käyttämäni ajan toimituksen lähettämiseksi. Harva suostuu tuohon hintaan.

Oletko joku VärikäsPipsa, joka koristelee postiin laittamansa pahvilaatikot ulkopuoleltakin tarroilla ja teipeillä. Muuten ymmärrä, miten 15 euron edestä saat aikaa kulumaan. Sen pahvilaatikon nappaa mukaan kauppareissulla ilmaiseksi, pakkausteippi maksaa alle 40 snt / rulla, ja asiamiespostiin paketin kiikuttaa seuraavan kauppareissun yhteydessä.

Vierailija
37/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi haluta maksun käteisenä, jottei Kela voi laskea sitä tuloksi ja vähentää toimeentulotuesta.

Vierailija
38/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä odottaisi kenenkään postittavan mitään sohvaa, stereoita tai edes pöytälamppua, mutta ihmettelen kyllä vähän, jos 50 euron mekkoa ei vaivaudu postittamaan. Luulisi sen olevan sen pienen vaivan arvoista, että netin kautta maksaa postimaksun. Siellä se mekko roikkuu vieläkin, edelleen myymättä.

Ja 5.90 euron kuluilla olisi tullut pakettiautomaatista, olisi muovipussiin tällännyt ja vähän teippiä laittanut, että pysyy kiinni.

Vierailija
39/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt itsekin ostaa vain lähialueelta, nyttenkin odottanut yli viikon että myyjä saisi tuotteen postiin :(

Vierailija
40/65 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What?! Olisko myyjän pitänyt lähettää sohva Ärrä-pakettina ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi