Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskausarvilta välttyä?

Vierailija
29.04.2016 |

Mitkä kaikki tekijät vaikuttavat raskausarpien syntyyn? Perimä ja tuurikin varmaan? Mutta voiko niiltä välttyä kokonaan? Mitä olette tehneet raskausarpia ehkäistäksenne?

Netissä näin kauhukuvia, joissa ihmisillä on tullut monen sentin levyiset ja jopa tosi syvät arvet :/Sitäkin mietin, että jos mahaan jää todella iso löysä nahka, palautuuko se koskaan...

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta takana, ei yhtään arpia. Ekassa raskaudessa rasvasin bio oililla 3kk eteenpäin ehkä kerran päivässä. Toisessa rasvailin silloin tällöin jos muistin tai jaksoin. Normaalipainoinen olen, en missään ns timmissä kunnossa ollut ainakaan toisen raskauden aikana. Tuota bio Oilia on kyllä kehuttu, kannattaa kokeilla.

Vierailija
82/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudostyypistä tosiaan kiinni. Toisaalta venyvän kuudostyypin odottajille tulee sitten helpommin vaikeaa turvotusta, kun iho ei toimi niin hyvin "tukisukkana" kuin joustamattomalla kudostyypillä. Itsekin lihoin päälle 20kg ja siitä ainakin 10 oli pelkkää kertynyttä nestettä. Mutta raskausarpia ei tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta, ei yhtään raskausarpea ja littana vatsa. En tehnyt mitään ehkäistäkseni raskausarpia (enkä kyllä niitä pelännytkään). Keskipainoinen olen, 55 kg, 60 kg ja 65 kg lähtöpainot eri raskauksiin - ekassa tuli +20 kg, toisessa + 15 kg ja viimeisessä +10 kg. 

Vierailija
84/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

83 jatkaa - ei tullut raskausarpia, mutta kuten vastaaja 82 kirjoitti, kerään helposti turvotusta kroppaani.

Vierailija
85/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasin joka päivä, maha oli pieni, mutta vatsa navan alta täynnä arpia. Esikoinen nyt 14v. Haalentuneet, mutta erottuvat tietysti, uurteita kun ovat. En uhraa niille ajatustakaan enää, vaikka alkuun oli kova paikka. Vatsapussi löytyy myös, eikä se ole koskaan kadonnut, vaikka kuinka laihtuisin.

Kudostyypistä kiinni.

Vierailija
86/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kaksosistakaan yhtään raskausarpea ja voin taata että maha oli valtava.

Vierailija
87/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen taida vaikuttaa muu kuin kudostyyppi. Mulle jää helposti muita arpia. Raskausarpia ei silti ole. Monta raskautta, eka 25-vuotiaana ja viimeinen 44-vuotiaana. Normaali paino. En ole rasvannut ollenkaan. Iho on kuiva ja ohut.

Vierailija
88/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäää? Neljä sivua tarinaa ja ei vielä yhtään velaa leukomassa olennaisinta keinoa olla saamatta raskausarpia ;D

Ja kaikki ne ovat leuhkimassa täällä kenelle arpia ei tullut.

Vierailija
89/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäää? Neljä sivua tarinaa ja ei vielä yhtään velaa leukomassa olennaisinta keinoa olla saamatta raskausarpia ;D

Me kenellä niitä arpia on, ei käydä uimassa ollenkaan, ihmiset valitettavasti tuijottaa.

Vierailija
90/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kenellä niitä arpia on, ei käydä uimassa ollenkaan, ihmiset valitettavasti tuijottaa.

Ja jos tulee ero niin ei aleta seurustelemaan ikinä uuden miehen kanssa.

Vierailija
91/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa on kylmä ilmasto eli pidetään paljon peittäviä vaatteita, kesän selviää pitämällä pitkää hametta.

Vierailija
92/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut yhtään raskausarpia. Äitini sanoi jo kun olin nuorempi, että muista pitää raskausaikana kunnollista raskaustukea. Kun olin raskaana, monessa kaupassa myytiin ohuita ja joustavia tukivöitä. Onnistuin kuitenkin ostamaan todella vahvasti tukevan äitiysvyön. Uskon, että se auttoi siihen, että arpia ei tullut. Rasvaa en laittanut koskaan.

Vierailija
93/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sekin on kamalan näköistä, kun sektioarpi leikataan pystyyn, tulee pussivatsa.

Vierailija
94/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sekin on kamalan näköistä, kun sektioarpi leikataan pystyyn, tulee pussivatsa.

Ihmisille voi tulla vaikka mitä leikkausarpia elämässä, kun sairastuu.

Vierailija
95/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi raskautta, ei mitään arpia eikä vöitä tms.

Olin hoikka ennen ensimmäistä, ja lisäpainoa tuli vain 7 kg. Toisen kanssa 9 kg.

Harrastan paljon kävelyä ja syön kasvispainotteisesti.

Toisen kanssa kyllä nilkat turposivat ja raskausmyrkytys uhkasi, joten synnytys käynnistettiin. Luonnollista tietä tuli kumpikin vauva, eikä minkäänlaisia arpia jäänyt.

Vierailija
96/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tullut yhtään raskausarpia. Äitini sanoi jo kun olin nuorempi, että muista pitää raskausaikana kunnollista raskaustukea. Kun olin raskaana, monessa kaupassa myytiin ohuita ja joustavia tukivöitä. Onnistuin kuitenkin ostamaan todella vahvasti tukevan äitiysvyön. Uskon, että se auttoi siihen, että arpia ei tullut. Rasvaa en laittanut koskaan.

Kudostyypistä se on kiinni, eikä mistään vöistä ja rasvoista.

97/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että hyvien rasvojen nauttiminen sisäisesti vaikuttaa myös. Aika pieni osa suomalaisista saa omega3:a riittävästi edes muutoin arjessa saati raskausaikana kun tarve lisääntyy.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Vierailija
98/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

T: lapseton