Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskausarvilta välttyä?

Vierailija
29.04.2016 |

Mitkä kaikki tekijät vaikuttavat raskausarpien syntyyn? Perimä ja tuurikin varmaan? Mutta voiko niiltä välttyä kokonaan? Mitä olette tehneet raskausarpia ehkäistäksenne?

Netissä näin kauhukuvia, joissa ihmisillä on tullut monen sentin levyiset ja jopa tosi syvät arvet :/Sitäkin mietin, että jos mahaan jää todella iso löysä nahka, palautuuko se koskaan...

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut arpia vaikka maha oli jättiläismäinen. Rasvasin kyllä tosi ahkerasti. Painoa tuli noin 8kg ja vatsa palautui ihan samanlaiseksi kuin ennen.

Vierailija
62/98 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi välttyä. Itsellä kolme lasta eikä ainuttakaan raskausarpea. En rasvannut enkä tehnyt mitään muutakaan erityistä. Myös alakerran repeymiltä ja arvilta vältyin kokonaan. Kudostyypistä siis varmaan ensisijaisesti riippuu.

Vierailija
64/98 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa ei tullut raskausaikana eli painoin synnyttämään mennessä noin saman tai pari kiloa kuin ennen raskauksia. Maha oli kuitenkin muhkea ja ympärysmitta yli metrin. Ikää oli 35-40 vuotta synnytysten aikaan. T: 64

Vierailija
65/98 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja jakoon, te joille ei ole tullut yhtää arpia :)

Vierailija
66/98 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up :D

Vierailija
67/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä, kiitos tähän asti tulleista viesteistä :) AP

Vierailija
68/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta kuin minulla:

Ennestään kaksi raskautta, kumpikin meni lähes loppuun asti (38+4, 39+2) ja vältyin raskausarvilta kokonaan. Ei yhden ainuttakaan ole mahassa. Kummassakaan raskaudessa mahasta ei tullut mitään aivan valtaisaa, mutta perus-iso kuitenkin.

Nyt odotan KAKSOSIA, ja jännittää, millainen tuosta pötsistä kasvaa, ja nytkö se sitten repeää?!

Enkä halua kuulla mitään "oletpa turhamainen! Minä kyllä ihailen arpiani, olenhan tiikeriemo" ym paskaa. En ole pinnallinen, mutta en ehdoin tahdoin toivo kroppaani arpia.

Vierailija
69/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole ehtinyt tulla yhtään raskausarpea. Olen tällä hetkellä rv 28. Teini-iässä mulle tuli muutama arpi lantioihin ja rintoihin, mutta nyt ei toistaiseksi vaikka olen paisunut melkoisesti. Olen saanut painoa jo noin 10 kg ja vatsa on melko suuri. Ekaa tässä odottelen. Olen käyttänyt bepancarea silloin tällöin, mutta en tiedä onko sillä mitään vaikutusta.

Vierailija
70/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, korreloiko repeämät synnytyksessä jotenkin raskausarpien kanssa?

Vierailija
71/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, korreloiko repeämät synnytyksessä jotenkin raskausarpien kanssa?

hyvä kysymys! Olen tuo kaksosten odottaja, jolla aiemmissa raskauksissa ei arpia, mutta ei myöskään repeämiä?! vauvani ovat kyllä olleet alle 3-kiloisia, mutta eipä se pään koko taida hirveästi vaihdella, oli sitten 2800 tai 3200g.

Vierailija
72/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvailin kookosöljyllä aamuin illoin koko raskauden ajan mahan ja rinnat, ei arven arpea. En kyllä saa muutenkaan helposti pysyviä arpia, (hätä)sektiosta nyt neljä vuotta ja arpi lähes hävinnyt.

Vierailija
73/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain raskausarpia jo teini-iässä kun peppu ja rinnat kasvoi. Rinnat ja peppu siis raidalliset. Vaikken lihava koskaan ole ollutkaan, kasvupyrähdys vaan tuli niin äkkiä :/ raskaudessa ei lisää arpia tullut, onneksi, koska nää teini-iässä tulleet riittää :/

Vierailija
74/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli raskausarvet reisiin teininä kasvupyrähdyksiä aikoihin. Raskaudessa yli 30-vuotiaana ei tullut arpia yhtään. Voitelin vartalovoilla kropan joka ilta ja jos iho tuntui kiristämällä laitoin vielä vauvaöljyä. Neuvolassakin ihmeteltiin, miten ei yhtään arpea näy missään.

Palautumisesta sen verran, että vatsaa ei jäänyt yhtään. Ei mitään roikkuvaa vyötäröä. Rinnat kasvoivat g-kuppiin ja imetyksen loputtua olin aika paskana, kun näyttivät roikkuvan. Yllättäen kyllä pari vuotta myöhemmin ovat palautuneet. Evät roiku ja kuppikokokin palautui.

En tiedä miten paljon vaikutti se, että pysyin raskauskiloissani vielä imetyksen jälkeenkin ja vasta myöhemmin hitaasti pudotin painoa.

Mulla lähes sanasta sanaan just näin myös. 2 lasta ja 0 arpea. Murrosiässä tuli reisiin kasvuarpea ja ne jo vaalentunut "pois".

Vierailija
75/98 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keinoja jakoon, te joille ei ole tullut yhtää arpia :)

Rasvaisin 1-2x päivässä loppuun asti heti kun mahalla alkoi olla kokoa.

Liikunnallinen olen ollut vaihtelevasti joten sen apuun en laske. Ekassa raskaudessa liikuin paljon ja toisessa en juuri yhtään kun en voinut. Molemmissa lihoin 15-20kg, joten sekään ei ollut ratkaisevaa.

Vierailija
76/98 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleistä että koko maha "tuhoutuu" arpiseksi?

Vierailija
77/98 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollageeni ehkäisee. Siihenkin voi vaikuttaa elämäntavoilla.

Vierailija
78/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuup, vinkit kehiin!

Vierailija
79/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras voide raskausarpiin - http://tonzes.com/stretchfi.htm Käytin kahdessa raskaudessa eikä raskausarpia tullut. 

Vierailija
80/98 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi asiaa liikaa, vanhempi ja viisaampi naisihminen sanoi minulle ettei elämästä ilman arpia selviä.

M35