Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskausarvilta välttyä?

Vierailija
29.04.2016 |

Mitkä kaikki tekijät vaikuttavat raskausarpien syntyyn? Perimä ja tuurikin varmaan? Mutta voiko niiltä välttyä kokonaan? Mitä olette tehneet raskausarpia ehkäistäksenne?

Netissä näin kauhukuvia, joissa ihmisillä on tullut monen sentin levyiset ja jopa tosi syvät arvet :/Sitäkin mietin, että jos mahaan jää todella iso löysä nahka, palautuuko se koskaan...

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleistä on tällainen tilanne:

http://1.bp.blogspot.com/-oQTM1s0sv0U/UjMDzgvhugI/AAAAAAAAAzY/xvW2rPOmh…

Hyi saatana :o

Vierailija
42/98 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi hoikka ennen raskautta ja synnytin nelikiloisen pojan. Ja kyllä, arvet tulivat ja se löysä mahanahka. Vaatteet päällä näytän hyvältä, maha litteä. Bikinit päällä sitten eri juttu :/ mutta ei voi mitään. Uimarannoilla näkee paljon vastaavia tapauksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt mitään rasvoja, ei tullut lainkaan raskausarpia kolmesta raskaudesta.

Vierailija
44/98 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ovat?  Mulle ei ainakaan tullut mitään arpia. Sain ainokaisen lähes 40-vuotiaana. Ja pyykkilautavatsa on edelleen.

Vierailija
45/98 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ovat?  Mulle ei ainakaan tullut mitään arpia. Sain ainokaisen lähes 40-vuotiaana. Ja pyykkilautavatsa on edelleen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raskausarvet

Vierailija
46/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako mikroneulaus arpiin? Bebe au lait blogissa siitä oli juttua, mutta en ole vakuuttunut ainakaan noista tuloksista. Ei ole tainnut bloggaaja enää palata asiaan?

http://www.idealista.fi/bebeaulait/2015/05/nyt-on-neulailtu-ja-voideltu/

Vierailija
47/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäää? Neljä sivua tarinaa ja ei vielä yhtään velaa leukomassa olennaisinta keinoa olla saamatta raskausarpia ;D

Vierailija
48/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne arvet synny paljon syvemmällä rasvakudoksessa kuin mihin mikään voide voisi vaikuttaa? 

Eli onko vain markkinointikikka? Kokemukseni perusteella (otos ei kyllä kovin suuri ole) suurin vaikuttaja on rasvakudoksen nopea lisääntyminen ja tietysti geneettinen alttius samassa. Eli ylimääräiten kilojen välttäminen on avainasemassa. 

Tiedän kyllä, että voi tulla hoikillekin. Mutta käsittääkseni ainoa, mitä voi tehdä ehkäistääkseen arvet. 

Itse en rasvannut ja ei mitään arpia, myös vatsanahka on näiden neljän kerran jälkeen palautunut hyvin nopeasti kuosiin. Äidilläni on pahat arvet, mutta lihoikin paljon raskausaikoina. 

Vierailija
49/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäää? Neljä sivua tarinaa ja ei vielä yhtään velaa leukomassa olennaisinta keinoa olla saamatta raskausarpia ;D

Samoin neljä sivua kerrankin ilman yhtään kommenttia miten "palkinto on niin tärkeä että ihan sama miltä vatsa näyttää  loppuelämän<3 " :'D

Vierailija
50/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroneulauskokemukset kiinnostaa.

Vierailija
51/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut yhden yhtä raskausarpea, vaikka vatsa kyllä kasvoi toki melko paljon - olin (ja olen) tosi hoikka joten kyllä se nahka venyi paljon.

En tehnyt mitään selvitäkseni arvitta, toki rasvasin ihan tavallisella rasvalla vatsaa jos se kutisi (eli silloin tällöin), mutta en tiedä vaikuttiko se arvettomuuteen. En tiedä onko ihon iällä vaikutusta, olin raskaana 22-vuotiaana eli iho varmaan muutenkin oli vielä kimmoisa ja joustava, mistäs tietää :)

Vierailija
52/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihosta jotenkin päällepäin nähdä tuleeko arpia vai ei? Onko se esim. kuiva, ohut, venyvä?? Siis jos arpia tulee.

Vierailija
53/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on jo valmiiksi vähän rasvaa mahassa eli vatsanseutu pyöreä ennen raskautta? Kokemuksia?

Vierailija
54/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne arvet synny paljon syvemmällä rasvakudoksessa kuin mihin mikään voide voisi vaikuttaa? 

Eli onko vain markkinointikikka? Kokemukseni perusteella (otos ei kyllä kovin suuri ole) suurin vaikuttaja on rasvakudoksen nopea lisääntyminen ja tietysti geneettinen alttius samassa. Eli ylimääräiten kilojen välttäminen on avainasemassa. 

Tiedän kyllä, että voi tulla hoikillekin. Mutta käsittääkseni ainoa, mitä voi tehdä ehkäistääkseen arvet. 

Itse en rasvannut ja ei mitään arpia, myös vatsanahka on näiden neljän kerran jälkeen palautunut hyvin nopeasti kuosiin. Äidilläni on pahat arvet, mutta lihoikin paljon raskausaikoina. 

Raskausarvet ovat sidekudosvaurioita. Repeämiä, jotka ulottuvat ihon syvempiin kerroksiin. Rasvakudos ja lihasrepeämät ovat sitten asiat erikseen.

Siinä olet oikeassa, että rasvaamisella ei arpien tuloa voi estää.

Vierailija
55/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteliöljyä aamuin illoin, eikä yhtä ainutta arpea syntynyt, vaikka turposin lähes 20 kg raskauden aikana, tosin suurin osa oli nestettä.Siis muutakin kuin lapsivettä:))

Vierailija
56/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli raskausarvet reisiin teininä kasvupyrähdyksiä aikoihin. Raskaudessa yli 30-vuotiaana ei tullut arpia yhtään. Voitelin vartalovoilla kropan joka ilta ja jos iho tuntui kiristämällä laitoin vielä vauvaöljyä. Neuvolassakin ihmeteltiin, miten ei yhtään arpea näy missään.

Palautumisesta sen verran, että vatsaa ei jäänyt yhtään. Ei mitään roikkuvaa vyötäröä. Rinnat kasvoivat g-kuppiin ja imetyksen loputtua olin aika paskana, kun näyttivät roikkuvan. Yllättäen kyllä pari vuotta myöhemmin ovat palautuneet. Evät roiku ja kuppikokokin palautui.

En tiedä miten paljon vaikutti se, että pysyin raskauskiloissani vielä imetyksen jälkeenkin ja vasta myöhemmin hitaasti pudotin painoa.

Vierailija
57/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasin molemmissa raskauksissa päivittäin silti lopputulos on raidallinen vyölaukku siinä missä ennen oli vatsa... painoa tuli nestekertymän kautta molemmissa aikareilusti (19kg ja 17kg). Jälkitarkastuksissa olen kuitenkin painanut jo lähes saman verran kuin ennen raskautta. Kun äitini yritti lohduttaa, että arvet katoaa ajan kanssa eikä hänelläkään näy enää lainkaan (nuorin veljeni on 23), en tiennyt itkeäkö vai nauraa. Kesäkuntoon 2038....

Vierailija
58/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin kuinka herkästi jo syntyneet raskausarvet pahenevat seuraavissa raskauksissa. Eli siitähän se iho on jo valmiiksi ohuempaa joten repeytyykö herkemmin vielä pahempaan kuntoon kun maha taas venyy. Kokemuksia?

Vierailija
59/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että raskausarvet tulevat rasvaisimpiin kohtiin. Minulla kävi juuri näin. Lihoin 20 kg raskausaikana ja pari pientä arpea tuli rintoihin ja toisen jenkkakahvan kohdalle. Hassuinta on se että vain toiselle puolelle, mutta juuri se puoli onkin vähän läskimpi :D (muutenkin rasva kertyy aina ekana jenkkiksiin). Eli uskon täysin tähän teoriaan! Ihoa rasvasin silloin tällöin ja olen palautunut täysin ennalleen puolessa vuodessa. Ennen raskautta olin normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
60/98 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei tullut raskausarpia esikoista odottaessa vatsaan, rinnat kyllä repesivät kun maito nousi. En juurikaan rasvaillut. Nyt olen viikolla 36 enkä ole rasvaillut, painoa tullut 12kg = ei arpia. En kyllä usko rasvailuun, eiköhän se ole kudostyyppiasia.