Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni kuljettaa mukanaan nykyään vesipulloa näkyvillä?

Vierailija
29.04.2016 |

Tähän ei nyt tarvitse vastata "Ehkä niitä janottaa" vaan miksi tämä on tullut nykyään "muotiin" ?
Ei vielä viisi vuotta takaperin ollut tällaista. Tai tietysti siellä kassissa/repussa voi olla mitä vaan mutta miksi se pullo pitää kuljettaa näkyvillä? Kädessä, laukun tai repun sivutaskussa.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkeellä joskus 8-21 jonka jälkeen olen kotona. Aika monta kertaa ehtii tulla jano. Kaupungilla vettä ei jaeta ilmaiseksi vaan siitä joutuu maksamaan. Oletko niitä ihmisiä jotka kerjäävät vettä kahviloista ostamatta mitään? Jos en joinakin päivinä juo tarpeeksi vettä sen huomaa väsymyksestä ja siitä että tekee mieli suklaata ja muita sokeripitoisia herkkuja.

Vierailija
62/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni selittää, että kyllä se pullo näkyy, kun ei sitä voi laukkuunkaan panna - onhan se näinkin, mutta taidatte olla korkeintaan kolmikymppisiä, kun pidätte veden mukana kantamista "normaalina". Ennen edellistä pullovesimuotikautta ani harva kantoi vettä mukanaan edes kuntosalille (urheilujuomaa saattoi jollakulla olla, mutta ei koko aikaa kädessä) ja julkinen vesipullon suusta juominen olisi ollut aika omituista käytöstä. Joillekin tämä muoti-ilmiö sitten jäi pysyväksi, ja nyt on uusi tuleminen meneillään.

Onko kyseessä enää mikää muoti-ilmiö, jos se on nykyihmisille kerran ihan normaalia? Ihmeellistä ajatella, että ennen asiat tehtiin jotenkin oikein ja nykyajan tavat on vain jotain muotihömpötyksiä. Varmaan peset pyykkisikin edelleen käsin vai oletko haksahtanut nykyajan kodinkone-hömpötyksiin?

Sanoinko jotakin "hömpötyksistä"? Lue koko ketju ennen kuin pahoitat mielesi. Kysymys oli siitä, miksi veden kanniskelu on tullut taas muotiin eli niin poikkeuksellisen näkyväksi, että siihen kiinnittää huomiota.

Valtaosa ihmisistä ei edelleenkään seiso julkisella paikalla vesipullo kädessä. Tämän ketjun "no en varmasti rupea etsimään vettä kahviloista kun olen kaupungilla" -kirjoittajat ovat nuoria ja nuorehkoja naisia, joiden elämään vesipullo on tullut jäädäkseen, mutta useimmat ihmiset selviävät pari kolmekin tuntia ihan ilman vettä normaalioloissa, usko tai älä.

Yhdelle ihmisryhmälle vesipullo näkyvillä kuuluu tyyliin, mutta silkasta muoti-ilmiöstä se lähti liikkeelle. Minä satun vain olemaan tarpeeksi vanha muistaakseni sen ensimmäisen - huvittavan - aallon: nuoret naiset katukuvassa pää takakenossa huuliaan mutristelemassa vesipullojensa kanssa. Vesi on terveellistä, mutta tämän ketjun juju onkin siinä, miten ja missä sitä juodaan. Tai esitellään.

Voi sinua :) Minä olen kohta kuusikymppinen rouva enkä minäkään rupea etsimään vettä kahviloista. Ennen sitä tosiaan sai ilmaiseksi mutta nyt se saattaa maksaa vaikka ostaisikin muuta samalla. Ikävää jos sinä pahoitat tästä mielesi tästä vesipullojen esittelystä mielesi. Mutta oma on murheesi.

Kyllä kuusikymppisenä jo sopisi hahmottaa se, mistä tässäkin ketjussa on kysymys. Mutta eipä se ikä älyä ja lukutaitoa väkisin lisää.

Vastasin vaan tuohon aiempaan väitteeseen, että vesipullojen kanniskelu on joku nykyajan kolmekymppisten naisten muotijuttu. Mutta kuten itse osuvasti totesitkin, niin eihän se ikä älyä ja lukutaitoa lisää ;)

Osaisitkohan sinä muodostaa ikioman ajatuksen, jos oikein kovasti yrittäisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni selittää, että kyllä se pullo näkyy, kun ei sitä voi laukkuunkaan panna - onhan se näinkin, mutta taidatte olla korkeintaan kolmikymppisiä, kun pidätte veden mukana kantamista "normaalina". Ennen edellistä pullovesimuotikautta ani harva kantoi vettä mukanaan edes kuntosalille (urheilujuomaa saattoi jollakulla olla, mutta ei koko aikaa kädessä) ja julkinen vesipullon suusta juominen olisi ollut aika omituista käytöstä. Joillekin tämä muoti-ilmiö sitten jäi pysyväksi, ja nyt on uusi tuleminen meneillään.

Mun äitini 60v tuntuu pitävän normaalina, kun aina muistutti kesäisin minua ja siskoani, että pitää ottaa vettä mukaan jos aikoo kuumalla ilmalla viettää aikaa ulkona pitempäänkin ilman, että on jossain kodin läheisyydessä josta pääsee sisälle juomaan.

Vierailija
64/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullojen kanniskelijoilla näkyy olevan herkkä hipiä, aggressiivinen luonne ja kova selittelemisen tarve.

Vierailija
65/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo 5 v taaksepäin muotia.

Vierailija
66/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kiinnittänyt huomiota. Mua huvittaa myös se, että näen paljon (etenkin naisia) kävelyllä ja hölkällä vesipullo kädessä. Ei se nestehukka nyt ihan hetkessä vaani eikä noiden tahti näytä kovin kummoiselta yleensä. Eikö mieluummin kannattaisi tehokkaasti molempia käsiäkin hyväksi käyttäen vetää kunnon treeni ja juoda vedet lenkin jälkeen? Helle on tietenkin erikseen, silloin pitääkin juoda, mutta ei joka hetki silloinkaan. Juoksen itse maratoneja ja kyllä näillä keleillä hyvin pystyy juoksemaan 20 km lenkin juomatta. Veikkaan, että harva noista pullon kanniskelijoista kuitenkaan on vetämässä pitkistä. :-) Vesi on ihmiselle hyväksi, se on totta, mutta jotenkin överiksi on silti mennyt trendi.

P.S. En myöskään käsitä puhelin kädessä juoksijoita!

Vierailija
67/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipullojen kanniskelijoilla näkyy olevan herkkä hipiä, aggressiivinen luonne ja kova selittelemisen tarve.

Miten vastataan kysymykseen selittämättä? Johan se jo alakoulussa opetetaan, että asiansa pitää voida perustella. Kun joku kysyy, miksi vesipulloa kannetaan mukana, siihen kuuluu vastata selittäen, miksi sitä pulloa kannetaan mukana. Eikös vain?

Vierailija
68/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastataan kysymykseen selittämättä? Johan se jo alakoulussa opetetaan, että asiansa pitää voida perustella. Kun joku kysyy, miksi vesipulloa kannetaan mukana, siihen kuuluu vastata selittäen, miksi sitä pulloa kannetaan mukana. Eikös vain?

Ei alakoulussa opeteta heittäytymään aggressiiviseksi ja syyttelemään kysyjää kyyläksi ja mielensäpahoittajaksi. Aika monta tuollaista on näkynyt noiden (tahallaan)väärinymmärtäjien lisäksi.

Vierailija
69/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan 2,5-3 tunnin yhdensuuntaista matkaa pari-kolme kertaa viikossa. Busseissa ja junissa ei saa vettä, eikä aina viitsi ostaa asemilta. Tässä ajassa tulee jo jano. Pullo on laukun sivutaskussa siksi, että tasku on suunniteltu siihen, puteli on helposti käsillä eikä tuhoa tavaroita, jos sattuu vuotamaan.

Vierailija
70/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini 60v tuntuu pitävän normaalina, kun aina muistutti kesäisin minua ja siskoani, että pitää ottaa vettä mukaan jos aikoo kuumalla ilmalla viettää aikaa ulkona pitempäänkin ilman, että on jossain kodin läheisyydessä josta pääsee sisälle juomaan.

Veikkaan näiden vesipulloa ihmettelevien hoitavan helteellä nesteytyksen kaljatuopilla tai sidukalla.

Vierailija
71/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörpin pieniä kulauksia, koska lääkityksen takia suu kuivuu. Kielen irrottelu hampaista ja kitalaesta on ärsyttävää.

Vierailija
72/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan kiinnittänyt huomiota. Mua huvittaa myös se, että näen paljon (etenkin naisia) kävelyllä ja hölkällä vesipullo kädessä. Ei se nestehukka nyt ihan hetkessä vaani eikä noiden tahti näytä kovin kummoiselta yleensä. Eikö mieluummin kannattaisi tehokkaasti molempia käsiäkin hyväksi käyttäen vetää kunnon treeni ja juoda vedet lenkin jälkeen? Helle on tietenkin erikseen, silloin pitääkin juoda, mutta ei joka hetki silloinkaan. Juoksen itse maratoneja ja kyllä näillä keleillä hyvin pystyy juoksemaan 20 km lenkin juomatta. Veikkaan, että harva noista pullon kanniskelijoista kuitenkaan on vetämässä pitkistä. :-) Vesi on ihmiselle hyväksi, se on totta, mutta jotenkin överiksi on silti mennyt trendi.

Vaikeahan se on varmasti ymmärtää jos itse hölkkäät vain tv:n ja jääkaapin väliä.

Vierailija
73/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei nyt tarvitse vastata "Ehkä niitä janottaa" vaan miksi tämä on tullut nykyään "muotiin" ?

Ei vielä viisi vuotta takaperin ollut tällaista. Tai tietysti siellä kassissa/repussa voi olla mitä vaan mutta miksi se pullo pitää kuljettaa näkyvillä? Kädessä, laukun tai repun sivutaskussa.

Vesipullossa ei ole enää mitään salattavaa?

Ennemmin ehkä se, että on nähty julkkisten kuljeskelevan vesipullojen kanssa ja osattu hienosti ottaa mallia.

Vierailija
74/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahan se on varmasti ymmärtää jos itse hölkkäät vain tv:n ja jääkaapin väliä.

Oliko sulla sisälukutaidon haasteita? :-) Juurihan kerroin, että juoksen maratoneja ja niitä varten toki pitkiä, pisimmillään 32 km lenkkejä. Juuri viime vkl kipaisin 25 km ihan juomatta. Selvisin hengissä.

Vierailija
75/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan näiden vesipulloa ihmettelevien hoitavan helteellä nesteytyksen kaljatuopilla tai sidukalla.

Oho, kaksi kehnon keskustelun kliseetä yhdessä virkkeessä. Paneeko joku paremmaksi?

Vierailija
76/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ihmettelette kyllä kummallisia asioita :D eikö tällainen nyt ole vain hyvä "trendi", vesi on todella terveellistä ja harva juo tarpeeksi! Ja itse ainakin muistan paremmin juoda kun näen muillakin sitä vettä - muistuu mieleen että pitääpä itsekin!

Just yksi luennoitsija sanoi ilahtuneensa tästä, että vielä muutamia vuosia sitten monilla oli limsa- tai energiajuomapullot luennoilla mukana ja nyt lähes kaikilla vettä. :)

Vierailija
77/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla sisälukutaidon haasteita? :-) Juurihan kerroin, että juoksen maratoneja ja niitä varten toki pitkiä, pisimmillään 32 km lenkkejä. Juuri viime vkl kipaisin 25 km ihan juomatta. Selvisin hengissä.

Juu juu, uskotaan 👍

Vierailija
78/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mä en ylipäänsä ymmärrä, miksi vesipulloa pitää kuljettaa mukana. Ymmärrän, jos on esim. menossa retkeilemään, mutta kaupungilla? Mikä pointti? Vettä saa mistä vaan.

Itse en ole tähään ikään koskaan tarvinnut vesipulloa missään tilanteessa. On tosi vaikea kuvitella sellaista tilannetta, että yhtäkkiä esim. raitiovaunussa iskee akutti dehydraatio ja pakko juoda HETI. Paitsi ehkä joskus krapulassa, mutta kyllä mä silloinkin jaksan sen muutaman minuutin odottaa, että pääsen jonnekin, missä on hana.

Ihan kuin ihminen kuolisi janoon, jos ei koko ajan juo vettä. Musta toi on jotenkin outoa.  

Paljonko juot vettä päivässä? Mä yritän juoda 2-3 litraa, ja se ei onnistu jos en kanna vesipulloa mukanani. Tokihan vettä saa vaikka mistä kahviloista jne, mutta lähes poikkeuksetta se maksaa ja miksi ihmeessä hakisin joka kulaukselle veden jostain kaupasta kun se voisi olla myös repussani aina mukana.

Miksi pitää juoda kulauksittain? Mä juon tuon 3 litraa päivässä ja juon aina lasillisen kerrallaan. 

Imeytyy paremmin. Lasillisessa osa menee vain läpi.

Vierailija
79/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repuissa on usein erillinen pullotasku. Siihen on järkevä laittaa pullo.

🍼

Enemmän minua ihmetyttää ja jopa ärsyttää kännykkäzombit. Tuijotetaan kännykkää ja kävellään puolisokkona eteenpäin. Niitä näkee todella paljon.

Vierailija
80/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repuissa on usein erillinen pullotasku. Siihen on järkevä laittaa pullo.

Jos ja kun sitä mukanaan haluaa kuljettaa. Sitä näkyvissä kuljettamistakinhan tässä ketjussa on ihmetelty. Onhan se aina helpompi ottaa siitä ulkotaskusta kuin sisältä laukusta/repusta. Ehkä joku notkea pystyy ottamaan repun taskusta pullon ja laittamaan takaisinkin ottamatta reppia selästä.