Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava otti itse ensin yhteyttä, sitten kun vastasin oli ihan hiljaa

Vierailija
13.11.2025 |

Eikä vastauksessani ollut mitään ihmeellistä. Paitsi että kysyin hänen kuulumisia tietystä (ihan normaalista) asiasta. Reagoi yhdellä emojilla. Mikähän mahtoi olla oma tarkoituksensa ottaa yhteyttä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallasi on huono omatunto. Välttelevä käytös kertoo tästä.

Vierailija
2/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viestintävälineessä tämä tapahtui, saiko hän varmasti vastauksesi perille? Saitko lukukuittauksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus "innostunut" ohimennen kysymään joltakin kuulumisia, mutta vastauksen saatuani en olekaan ollut enää kiinnostunut/jaksavainen jatkamaan keskustelua.

Vierailija
4/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kuvittelet palstalla jonkun tietävän sun tuttavan aivoitukset?

Ei tääl kellään oo kristallipalloa.

Vierailija
5/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on kiireinen ja vastailee taas joskus, kun kiireet helpottaa.

Vierailija
6/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa käynyt. Normiautisteja tai tekeekö tahallaan.

Vierailija
7/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vuosi sitten noin. Entinen luokkakaveri kysyi kysymyksen, joka osui hänen tietämättään hyvin arkaan paikkaan, enkä kehdannut vastata mitään, joten tykkäsin viestistä ja jätin keskustelun siihen.

Hävettää kyllä jälkikäteen tämäkin. 

Vierailija
8/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen joskus "innostunut" ohimennen kysymään joltakin kuulumisia, mutta vastauksen saatuani en olekaan ollut enää kiinnostunut/jaksavainen jatkamaan keskustelua.

Outoa. Kiinnostus lopahtaa aika äkkiä ihmisillä?

Vierailija
9/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se nykyajan someaika on, kun kaikille pukkaa joka tuutista jos jonkin sortin viestiä ja reaktiota.

Vierailija
10/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttava on laittanut viestin väärälle ihmiselle eli sinulle? Olisikin halunnut viestitellä jonkun toisen kanssa.

Vierailija
11/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se nykyajan someaika on, kun kaikille pukkaa joka tuutista jos jonkin sortin viestiä ja reaktiota.

Monen serkku ja jopa äiti on välinpitämätön. Koska sosialisoi muualla.

Vierailija
12/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita varmuuden vuoksi laittaa toinen viesti tai sama viesti uudestaan. Jotkut somealustat ainakin ovat jotenkin outoja viestien suhteen, pyytävät lupaa ottaa yhteyttä tms. ja sitten toisen vastaus ei tulekaan perille, jos ei tajua itse mennä avaamaan keskustelua uudestaan, ei siis tule välttämättä ilmoitusta vastauksesta tai jotain.

Vierailija
13/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viestein sosialisointi on aika teennäistä. Ei ollenkaan aitoa.

Vierailija
14/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuttava on laittanut viestin väärälle ihmiselle eli sinulle? Olisikin halunnut viestitellä jonkun toisen kanssa.

Ainakin nimeäni käytti viestissä :D

ap

Vierailija
15/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vuosi sitten noin. Entinen luokkakaveri kysyi kysymyksen, joka osui hänen tietämättään hyvin arkaan paikkaan, enkä kehdannut vastata mitään, joten tykkäsin viestistä ja jätin keskustelun siihen.

Hävettää kyllä jälkikäteen tämäkin. 

Tätä epäilen itse, ettei halunnut kertoa

ap

Vierailija
16/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkisti ootko hengissä.

Vierailija
17/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä vastaamattomuuteen taipuvaisuutta kannattaa hyödyntää. Olen useammankin kerran lähettänyt kutsun vp:n kera ihmiselle joka ei vastaa viesteihin. Samoin töissä kerätään listaa vastaamattomista. Näin voidaan sitten sanoa että kyllähän mä yritin, mutta ei kuulunut mitään. Ei moraalisesti oikein vitkutella, mutta koskaan et voi tietää milloin tarvitaan selitystä että odottelen vastausta enkä voi asian x kanssa toimia ennen sitä.

Vierailija
18/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty ja koettu. Vähän aikaan sitten kysyin entiseltä työkaverilta (minut on irtisanottu) kuulumisia ja sanoin muutaman sanan omasta elämästäni. Vastaukseksi sain "Aha, okei". Ei siinä kyllä huvittanut yrittää vääntää enää yhtään mitään, kun reaktio oli tämä. Ihmiset on kyllä tylyjä. Yritin hetken ajatella, että ehkä tilanne oli huono ja vastaa kohta jotain enemmän. Eipä ole kuulunut mitään ja mennyt jo pari viikkoa. Enpä kysele enää mitään. 

Vierailija
19/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehty ja koettu. Vähän aikaan sitten kysyin entiseltä työkaverilta (minut on irtisanottu) kuulumisia ja sanoin muutaman sanan omasta elämästäni. Vastaukseksi sain "Aha, okei". Ei siinä kyllä huvittanut yrittää vääntää enää yhtään mitään, kun reaktio oli tämä. Ihmiset on kyllä tylyjä. Yritin hetken ajatella, että ehkä tilanne oli huono ja vastaa kohta jotain enemmän. Eipä ole kuulunut mitään ja mennyt jo pari viikkoa. Enpä kysele enää mitään. 

Taisi olla mukana juonimassa sinua pihalle. Tai sitten siellä on puhuttu selän takana irtisanotuista, mikä on maan tapa useissa firmoissa.

Vierailija
20/26 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetytti, kun eräs vanha tuttu kysyi lyhyessä viestikeskustelussamme, että onko minulla lapsia. Minulla on avoin sometili (jonka viestikanavaa käytimme), ja sivu täynnä lasteni kuvia sekä kertomuksia heistä. Jos ei sen vertaa viitsi vilkaista ja sisäistää näkemäänsä/lukemaansa, niin onko todella kiinnostunut kuulumisistani vai mitä oikein halusi? En jaksanut enää vastata.