Onko kellään teistä ollut pitkään kestänyttä kohdun/munasarjojen tulehdusta?
Olen antibiootit syönyt ja tuntuu, että ne auttoivat jonkin verran oireisiin, jotka eivät siis alun perinkään olleet kovin rajut. Lämpöä ja lievää aristusta ja kipua vatsalla, myös jalkoihin säteilevää, huonovointisuutta ja oksetusta, väsymystä. Ultrassa ja arvoissa ei ollut poikkeavaa.
En vaan tiedä onko se parantunut kokonaan! Vieläkin väsyttää, vähän huono olo ja muljuu ja kiristää oudosti vatsalla ja maha tuntuu täydeltä. En jaksaisi tehdä mitään. Tuskinpa kenenkään mielestä minussa varsinaista vikaa on, jos ultrat normaalit. Pelkään, että oireet jälleen pahenee pikkuhiljaa... olen ollut jo kaksi kuukautta enemmän ja vähemmän kipeä! Yhden heppoisen ab-kuurin sain, toinen oli yhdistelmäkuuri.
Kommentit (13)
Kokemuksia siis kaipaisin ja neuvoja. Odottelenko loppujen oireiden katoamista/pahenemista? Olenko ihan luulotautinen? Vai pitäisikö minun vaatia itsepintaisesti lisätutkimuksia, jos, niin mitä? Uuvuttaa. Ap
Onko sulla kierukkaa? Mulla piti poistaa kierukka ja söin antibiootit, sit parani tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä semmonen tulehdus johtuu ?
Jos bakteereja pääsee kulkeutumaan kohdunkaulan läpi vääriin paikkoihin ja lisääntymään. Mulla on sellaiseen taipumusta erinäisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kierukkaa? Mulla piti poistaa kierukka ja söin antibiootit, sit parani tulehdus.
Kierukkaa ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun paranit, niin loppuiko kaikki vaivat niin selkeästi, että tiesit olevasi terve? Ap
Mulla oli nuorena yli puoli vuotta kohtutulehdus. Oireet oli suht lievät, ei kuumetta, vain nippailua alavatsalla ja aavistuksen yleiskipeä olo. Tutkittiiin pissatulehdus ja sp-taudit, ei ollut. Tehtiin sisätutkimus, ei mitään muuta kuin aavistuksen punoitusta kohdunsuulla, johon sain lääkkeeksi jotain emätinsalvaa. Vaivat ei mennyt ohi, mutta arvauskeskuksessa käskivät vaan lopettaa kaikkien pikku nippaisuiden tarkkailu ja problematisointi.
Puoli vuotta siinä meni, kunnes sitten alkoi tulla ruskehtavaa vuotoa emättimestä. Tässä vaiheessa menin yksityiselle, ja siellä todettiin kroonistunut kohtutulehdus. Sain antibiootteja oikein kunnon pitkän ja kovan kuurin - lääkkeet oli semmoisia että oli kovia ruokarajoituksiakin niitä syödessä. SIllä minulta meni onneksi tulehdus ohi.
Kuinka pitkään sinulla 9 oli antibioottikuuri?
Kannattaisikohan munkin mennä yksityiselle? Olen julkisella gynekologilla jo oireista kertonut, mutta se asenne on semmoinen, että johtunee kuukautisista/munasarjakystasta. Nyt on uutena tullut kammiovärinää, ja tiedän että mulla ei ole fyysisesti normaali olo. Tiedän, että on hankala diagnosoida, jos ei muuta näyttöä ole kuin epämääräiset oireet.
Yksityisellä gynellä taitaa maksaa aivan helkkaristi jos tehään ultria ja muita, mutta alkaa olla jaksaminen vähissä...
Nosto! Mietin meniskö tänään lääkäriin vai maanantaina. Ap
Mistä semmonen tulehdus johtuu ?