Tiukka rahatilanne, miten selviäisitte
Seuraavaksi tili tulee vasta neljäs päivä ja vain 200 euroa käyttelytilillä jäljellä.
Mitä tekisitte?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33,33 e/pvä ei riitä sulle ruokaan?
Pitäis ostaa kaikkee muutakin.
ap
Suistuuko maapallo radaltaan jos et vaan osta?
Siitä on kauaskantoisia seuraamuksia. Pitäisi ostaa sipulit, porkkanat ynnämuut, että on sitten syksylläkin/talvella ruokaa. Sekä lannoitteet kalkit yms yms.
Niitäkö ei voi mitenkään ostaa 4.5. jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niinku mitä? Itse ostaisin kengät, kävisin vkl bilettämässä ja syömässä ulkona sekä ostaisin kotiin ruokaa ja herkkuja. Ja ei edes menisi kaikki rahat.
Tänään tuli tarjous kengistä, maksoivat 199 ,- .. ei mulla taida olla varaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tili tulee vasta neljäs päivä ja vain 200 euroa käyttelytilillä jäljellä.
Mitä tekisitte?
Vertailun vuoksi: itselläni tilillä 0,35 ja pussissa 0,55. Rahaa tulossa 2.5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siitä on kauaskantoisia seuraamuksia. Pitäisi ostaa sipulit, porkkanat ynnämuut, että on sitten syksylläkin/talvella ruokaa. Sekä lannoitteet kalkit yms yms.
Kyllä ne nyt kerkiää laittaa maahan myöhemminkin. Ihan kylmä vielä istutella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No ostat sitte 4. päivä kun rahaa tulee.
Itsellä tuo raha riittää kahden ihmisen kahden viikon elämiseen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niitäkö ei voi mitenkään ostaa 4.5. jälkeen?
No nyt olisi oikea aika laittaa ne kun viikonlopuksi on luvattu lämpöaaltoa .. Potuttaa sit, jos ne ei lähde kunnolla kasvamaan kun on kylmempää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta maapallo ei suistuisi radaltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte?
Mulla on lompakossa 3,20 ja tilillä ~160. Tili tulee 15.5. (kerran kuussa). Laskut on maksettu. Ellei mitään yllättävää tapahdu pärjään ihan hyvin. Todennäköisesti pärjään vaikka tapahtuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte?
Sä oletkin ostanut varastoon ja varautunut. Oletko käyttänyt siis rahoja jo etukäteen ruokaan?
ap
Mä selviäisin enemmän kuin loistavasti. Koko 200 euroa olisi edelleen käyttämättä 4.5.
Kävin nimittäin juuri eilen kaupassa, ja seuraavan kerran käyn 9.5. Mitään laskuakaan ei just nyt ole maksettavana.
Mulla ei vielä tietoa seuraavasta tukipäivästä ja rahaa 68e. Mutta sillä pärjätään hyvin. Kaapeissa on riisiä, pastaa ym. Perunat ei maksa melkein mitään. Paketti jauhelihaa plus jotain siihen = ainakin kolmen päivän ruoka yhdelle. Ja leipää on helppo ja edullinen tehdä itse. Kauraleipä, jonka teossa ei tarvitse edes liata käsiä on oma suosikki. Jauhoja, kaurahiutaleita, kananmuna, suolaa, kuivahiivaa ja vettä. Hyvä tulee.
Pakkaseen ahdan aina tukien tullessa vähän kanaa yms. Niin on sitten mistä tehdä myöhemmin.
Pakko ollut oppia pärjäämään. Ei se huippua ole enää viimeisten päivien aikana, mutta nälässä ei ole koskaan tarvinnut onneksi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä tietoa seuraavasta tukipäivästä ja rahaa 68e. Mutta sillä pärjätään hyvin. Kaapeissa on riisiä, pastaa ym. Perunat ei maksa melkein mitään. Paketti jauhelihaa plus jotain siihen = ainakin kolmen päivän ruoka yhdelle. Ja leipää on helppo ja edullinen tehdä itse. Kauraleipä, jonka teossa ei tarvitse edes liata käsiä on oma suosikki. Jauhoja, kaurahiutaleita, kananmuna, suolaa, kuivahiivaa ja vettä. Hyvä tulee.
Pakkaseen ahdan aina tukien tullessa vähän kanaa yms. Niin on sitten mistä tehdä myöhemmin.
Pakko ollut oppia pärjäämään. Ei se huippua ole enää viimeisten päivien aikana, mutta nälässä ei ole koskaan tarvinnut onneksi olla.
Täytyy kokeilla leipääsi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on 200 euroa jäljellä ja kaikki laskut jo maksettu, ei sinulla ole hätää lainkaan. Tässä helppo niksi: jaa 200 euroa jäljellä olevien päivien lukumäärällä. Käytä yhden päivän aikana vaan tuo summa rahaa, jonka päivää kohden saat. Jos pystyt olemaan käyttämättä esim. yhtenä päivän lainkaan rahaa, saat käyttää sen ylimääräisenä vaikkapa seuraavana päivänä.
Auton vakuutus pitäisi maksaa 48 euroa. Enkä tiedä koska auton verolippu kolahtaa luukusta.
Olen vähän "tulisilla hiilillä" tässä. Näin köyhä en ole ollut yli 10 vuoteen.
Onko tämä ap? Soita vakuutusyhtiöön ja pyydä lisää maksuaikaa. Tai jos siis eräpäivä on nyt, niin voit aivan hyvin maksaa sen vasta 4.5. Huomautuslasku ei lähde niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on 200 euroa jäljellä ja kaikki laskut jo maksettu, ei sinulla ole hätää lainkaan. Tässä helppo niksi: jaa 200 euroa jäljellä olevien päivien lukumäärällä. Käytä yhden päivän aikana vaan tuo summa rahaa, jonka päivää kohden saat. Jos pystyt olemaan käyttämättä esim. yhtenä päivän lainkaan rahaa, saat käyttää sen ylimääräisenä vaikkapa seuraavana päivänä.
Auton vakuutus pitäisi maksaa 48 euroa. Enkä tiedä koska auton verolippu kolahtaa luukusta.
Olen vähän "tulisilla hiilillä" tässä. Näin köyhä en ole ollut yli 10 vuoteen.
Onko tämä ap? Soita vakuutusyhtiöön ja pyydä lisää maksuaikaa. Tai jos siis eräpäivä on nyt, niin voit aivan hyvin maksaa sen vasta 4.5. Huomautuslasku ei lähde niin nopeasti.
Olen käsittänyt, että jos auton vakuutus ei ole kunnossa, niin sillä ei saa ajaa?
ap
33 €/päivä rahaa käytössä. Hyppääppä korkea voltti ja tule päillesi alas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kokeilla leipääsi.
ap
Pakko kirjoittaa täysi ohje^^:
5dl jauhoja
2dl kaurahiutaleita
1 kananmuna
1pss kuivahiivaa
3dl vettä
½tl suolaa
Eka kuivat aineet sekaisin, sitten muna ja vesi mukaan. Annetaan kohota 30min. Sitten kipataan homma pellille, muotoillaan, ripotellaan vähän jauhoja päälle ja kohotetaan taas 30min. Sit 200 asteeseen uuniin 30min. Otetaan ulos, valellaan vedellä ja vielä uuniin 5min. Sit se on siinä.
Vaikka ois kai ton nyt voinut päätellää. Mutta kun on paras leipä mitä tiedän itsetehtynä.:)
Maailman helpointa.
Vierailija kirjoitti:
33 €/päivä rahaa käytössä. Hyppääppä korkea voltti ja tule päillesi alas...
Menoja on.
ap
Tilillä 9,35e, lompakossa 0,15e ja opintotuki 300e tulee 4.5. Laskujen ja asumisen jälkeen rahaa jää 50e loppukuuksi ruokaan. Näin on selvitty 3 vuotta, puoli vuotta korkeakouluopintoja jäljellä. Tässä kurkistus minun talouteen. Ruoka koostuu makaronista eri muodoissa, joskus ripauksella jauhelihaa sekä kasviksia. Toki ap taitaa olla provo ;)
Tänään sain tarjouksen kengistä. Maksoivat 199. Ei mulla taida olla varaa :(
ap