Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka rahatilanne, miten selviäisitte

Vierailija
28.04.2016 |

Seuraavaksi tili tulee vasta neljäs päivä ja vain 200 euroa käyttelytilillä jäljellä.

Mitä tekisitte?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä 9,35e, lompakossa 0,15e ja opintotuki 300e tulee 4.5. Laskujen ja asumisen jälkeen rahaa jää 50e loppukuuksi ruokaan. Näin on selvitty 3 vuotta, puoli vuotta korkeakouluopintoja jäljellä. Tässä kurkistus minun talouteen. Ruoka koostuu makaronista eri muodoissa, joskus ripauksella jauhelihaa sekä kasviksia. Toki ap taitaa olla provo ;)

Ap ei ole provo. Palkka ollut yli 10 vuotta keskipalkan paremmalla puolella ja nyt en tiedä jääkö laskujen jälkeen edes satasta viikoksi. Lisäksi näytti pesukone juuri hajoavan. Kiva.

Näin köyhä en ole ollut 10 vuoteen, joskus silloin opiskellessa, mutta senhän ovat kaikki jo kärsineet.

ap

Vierailija
42/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sen uuden sohvan vasta neljäs päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä 9,35e, lompakossa 0,15e ja opintotuki 300e tulee 4.5. Laskujen ja asumisen jälkeen rahaa jää 50e loppukuuksi ruokaan. Näin on selvitty 3 vuotta, puoli vuotta korkeakouluopintoja jäljellä. Tässä kurkistus minun talouteen. Ruoka koostuu makaronista eri muodoissa, joskus ripauksella jauhelihaa sekä kasviksia. Toki ap taitaa olla provo ;)

Opiskelijan arki Suomessa on perseestä, mutta niin se voi olla muillakin. Nimimerkillä toimeentulotuella viimeinen vuosi. En siis katkerana, itse asiassa mun käteen jäävä raha on parempi, mutta kyllä siinä saa miettiä, että mitä hittoa syö. Pitää aina yrittää miettiä kasviksia, mitkä on milloinkin tosi halpoja, leipä tehdä itse ja ruuassa ei paljoa ole vaihtelua. Just sitä makaronia ja jauhelihaa. Joskus teen "mac & cheesiä". Korvaan siis vaan jauhelihan juustoraasteella. Mutta se on aina kroisosaikana, kun silloin tuntuu, että menee enemmän leipää/kasviksia. Leivän päälle harvoin saa mitään lauantaimakkaraa kummempaa. Joskus jättää senkin ostamatta ihan vaan sen takia, että on niin kahviaddikti, että siitä ei voi tinkiä.

Vierailija
44/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

33 €/päivä rahaa käytössä. Hyppääppä korkea voltti ja tule päillesi alas...

Menoja on.

ap

Tässä on KUUSI (6) päivää. V*TTU minkä tahansa laskun voi soittamalla siirtää ton KUUSI PÄIVÄÄ. Lupaat maksaa silloin 4. päivä.

Vierailija
45/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis me miehen kanssa pärjättäis oikein hyvin! Ruokaa ja matkakortit, kyllä muut jutut voi odottaa. Jos ei voi odottaa niin nostaisin opintolainaa. Miehen vanhemmat joskus auttavat ja äitini voisi lainata ainakin 50 e.

Vierailija
46/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ahmimishäiriö jos ei tuo summa riitä muutaman päivän ruokiin? Osta se "kaikki" muu sitten kun saat lisää rahaa. Mitä se sitten lieneekin.

Tai mene taloudenhallintakurssille.

Vierailija
47/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tilanne. Meillä ollaan aina tuossa tilanteessa ja laskuja saattaa olla 400€ joista on jo eräpäivät ummessa ja muistutus tullut. Ei ole koskaan ollut hätä vaikka meitä on 4

Vierailija
48/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan arki Suomessa on perseestä, mutta niin se voi olla muillakin. Nimimerkillä toimeentulotuella viimeinen vuosi. En siis katkerana, itse asiassa mun käteen jäävä raha on parempi, mutta kyllä siinä saa miettiä, että mitä hittoa syö. Pitää aina yrittää miettiä kasviksia, mitkä on milloinkin tosi halpoja, leipä tehdä itse ja ruuassa ei paljoa ole vaihtelua. Just sitä makaronia ja jauhelihaa. Joskus teen "mac & cheesiä". Korvaan siis vaan jauhelihan juustoraasteella. Mutta se on aina kroisosaikana, kun silloin tuntuu, että menee enemmän leipää/kasviksia. Leivän päälle harvoin saa mitään lauantaimakkaraa kummempaa. Joskus jättää senkin ostamatta ihan vaan sen takia, että on niin kahviaddikti, että siitä ei voi tinkiä.

Minäkin tein eilen Mac & Cheesiä kiuasmakkaroiden kanssa. Säästölinjalla ollaan.

ap

Vierailija
49/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo tilanne. Meillä ollaan aina tuossa tilanteessa ja laskuja saattaa olla 400€ joista on jo eräpäivät ummessa ja muistutus tullut. Ei ole koskaan ollut hätä vaikka meitä on 4

Muista että köyhyys periytyy ja laskuista maksaa aina ENEMMÄN kun ne ovat myöhässä. Tuollaisia tapoja, jos opetat lapsillesi, niin joutuvat kovaan elämäm kouluun.

ap

Vierailija
50/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ahmimishäiriö jos ei tuo summa riitä muutaman päivän ruokiin? Osta se "kaikki" muu sitten kun saat lisää rahaa. Mitä se sitten lieneekin.

Tai mene taloudenhallintakurssille.

Laskut täytyy maksaa ja pitää ajatella, että ruokaa on ensitalvenakin.

Taloushallintoa olen opiskellut aivan riittävästi.

ap

Vierailija
51/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene porvari muualle huutelemaan. Rahat tiukassa, älä nyt viiti naurattaa! Jätä se ravintolasyöminen vaikka välistä ja opettele ite kokkamaan jos et paria päivää tuolla pärjää.

Vierailija
52/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tein eilen Mac & Cheesiä kiuasmakkaroiden kanssa. Säästölinjalla ollaan.

ap

Onneksi se on kuitenkin hyvää ja pitää nälän. Jotkut väittää, että kaurapuuro on paras, mutta itte huomasin jo koulussa, että eihän se perkele pitänyt nälkää edes lounasaikaan, kun aamuisin söi. Mutta kun puuro on halpaa, niin sitäkin tekee toki välillä. Leivän kanssa menee.

Vierailija
53/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jättää ruuat ostamatta ja kaljotella koko viikon. 

Lava kaljaa päivässä on 20 x 7 = 140. Vielä voi maksaa sen vakuutuksen. Loppuja ostoksia täytyy sitten siirtää.

ap

Vierailija
54/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene porvari muualle huutelemaan. Rahat tiukassa, älä nyt viiti naurattaa! Jätä se ravintolasyöminen vaikka välistä ja opettele ite kokkamaan jos et paria päivää tuolla pärjää.

On muutakin ostettavaa ihmisellä kuin vaan ruoka. Shampoo, saippua, vessapaperi, talouspaperi... Näin niinkuin aluksi.

T. sivullinen

Vierailija
55/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työläinen. Jopa työmuurahainen, etten sanoisi. Tosin nyt freelancerina vähän hommat vähissä. Löysin muuten pari lounaria takin taskusta. Taidan sittenkin käydä "ulkona" syömässä muutamana päivänä.

Vierailija
56/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muutakin ostettavaa ihmisellä kuin vaan ruoka. Shampoo, saippua, vessapaperi, talouspaperi... Näin niinkuin aluksi.

T. sivullinen

Niinpä! Ja autoonkin tarvii bensaa, jos meinaa kaupassa käydä (15 km matkaa suuntaansa)

On helppo syytellä toisia, kun itse asuu lihapatojen äärellä.

ap

Vierailija
57/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. sivullinen

Niinpä! Ja autoonkin tarvii bensaa, jos meinaa kaupassa käydä (15 km matkaa suuntaansa)

ap

Mene pyörällä, bussilla tai vaikka naapurin kyydillä. #uusavuton

Vierailija
58/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. sivullinen

ap

Näinpä!

Ymmärrän, kun ihmiset kritisoi ihmisiä, jotka suoraan ryyppää rahansa ja sitten valittaa ettei oo vara syödä, mutta kun ihminen oikeasti syö vähällä ja elää vähällä.. Ei kaikki tajua millaista se on. Huh, onneks ei oo itellä autoa, ei tulis mitään.

Vierailija
59/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. sivullinen

ap

Näinpä!

Ymmärrän, kun ihmiset kritisoi ihmisiä, jotka suoraan ryyppää rahansa ja sitten valittaa ettei oo vara syödä, mutta kun ihminen oikeasti syö vähällä ja elää vähällä.. Ei kaikki tajua millaista se on. Huh, onneks ei oo itellä autoa, ei tulis mitään.

Mut siinäpä on itelläkin aika iso menoreikä: Bussikortti. On kuitenkin 2-4 kertaa viikossa menot bussilla.

Vierailija
60/63 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. sivullinen

ap

Mene pyörällä, bussilla tai vaikka naapurin kyydillä. #uusavuton

Pyörästä on jarrut rikki, korjaus maksaisi ainakin 80 euroa, +vaijerit.  Bussit ei kulje .. 

se siittä

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi