Hyvinvointiyhteiskunta ajetaan alas
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001167739.html
Niin sitä sanottiin että Sote uudistus ei heikennä terveydenhuoltoa mutta niin sitä kuitenkin heikennetään
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä mitä äänestää, miten niin ei olisi perustele tarkemmin. Avaa silmäsi äläkä esitä tekosyitä, suomessa on paljon puolueita. Älä äänestä porvaripuolueita jos et kuulu eliittiin. Äänestä vaikka porvaripuolueita vastaan jos ei muuta, siitäkin on enemmän hyötyä sinulle ja suomelle.
No persuja äänestin. Ei ole enää muita. Älä ehdota mulle sdp:tä, vasemmistoa tai vihreitä sillä ei ne ole mun kanssa samaa mieltä lähestulkoonkaan mistään.
Eikö muita muka ole? Suomessahan on monia puolueita viimeisenä vaikka viski puolue josta en kyllä tiedä mitään. En kyllä usko että tiedät kovin paljon vasemmiston tai vihreiden tai sdp:n politiikastakaan, tiedät vain jonkun sinua ärsyttävän asian jonka yli et pääse ja siksi äänestät ennemmin itseäsi vastaan kuin oikeasti otat selvää mitä nämä "vihaamasi" puolueet oikeasti edustavat. Koska vedät herneen nenään et pysty näkemään metsää puilta. Kannattaisi miettiä rauhassa mitä myönnytyksiä sinun on mahdollista antaa mikä ei oikeasti ole sinulta pois mutta tuo lisää hyvinvointia suomeen ylipäätään. Äänestämättä jättämisellä annat muille mahdollisuuden kurjistaa tilannetta entisestään.
Jos täällä olisi vihervasemmisto-hallitus niin teollisuuden investoinneille voisi heittää hyvästit. Rajat avattaisiin aivan kaikille ja rikkaat pakenisi maasta ryöstöverotuksen takia.
Perustele? Osoitit vain ette ymmärrä vihaamisesi puolueiden politiikkaa kuten jo sanoin. Ainoa ymmärrettävä tieto mikä viestissäsi lukee on "ää minä vihaan ja syytän perusteetta näitä puolueita jostain omasta mielikuvistani(pakolaiset, teollisuuden katoaminen) ja luuloistani miten politiikka ylipäätään(sdp,vihreät,vas päättävät maailman politiikasta jos saavat vallan) toimii, etkä perustele missään tapauksessa, lietsot vain luulojasi" Sinun kannattaisi perustella edes itsellesi, minä en ole merkityksellinen kohteesi vaan sinä itse. Suosittelen sinua poistumaan vauvapalstalta ja ottamaan asioista itse perusteellisemmin selvää, haaskaat potentiaaliasi kun tuhlaat aikaasi täällä luuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Viesti 40, relaa vähän. Eikai elämä nyt ihan noin hankalaa ole.
Hah kiitos kommenttisi kevensi! :) Oon sellainen ihminen joka arvostaa vapautta ja harmittaa kun kaikki ajatellaan puolestani. Plus elämä on muutenkin tällä hetkellä sekasortoista parisuhteen ja muun osalta joten siitä vähän ekstraa.
Kunnissa on paljon byrokratiaa joka ei kuitenkaan käytännössä toimi. Paljon hienoja sääntöjä ja listoja esimerkiksi ympäristöhuollosta tms (ja työntekijöitä terveystarkastajista lähtien) mutta käytännössä sääntöjä ei kukaan noudata eikä niiden noudattamista valvota. Muutamaankin asiaan törmännyt.
Kunnissa paljon tärkeitä asioita ja merkityksellistä työtä. Tietenkin pessimismin syöttäminen on tärkeämpää kuin esim. lastenhoito tai poliisi tai palokunta tai katujen/puistojen siivous lumen auraus.....jne
Suomessa saa vapautta kun muuttaa metsään tai landelle silloin ketään ei kiinnosta. Ei tämä niin holhousta ole kuin joku väittää. Säännöt on tärkeitä suurimmalle osalle ihmisiä, moni ei osaa soveltaa elämäänsä eikä heitä voi siihen pakottaa. Tietenkin voi muuttaa myös toiseen maahan jos on kovin tyytymätön, olen kuullut ettei Detroitissa(USA) säännöt paljoa paina nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun otsikkoon kommentti: On jo aikakin!
Ihan oikeasti, se että tällaista sosiaalidemokraattista unelmaa kutsutaan hyvinvointiyhteiskunnaksi, ei vielä tee siitä sellaista. Tämä on nimenomaan tasapäistämis- ja tukahduttamisyhteiskunta, oikea paratiisi sellaisille jotka luulevat tietävänsä toisten asiat paremminkuin toiset itse. Joutaakin mennä.Jos et saa ahneuteesi tyydytystä täältä voit toki mennä itsekin, ihan minne lystäät. Pikemmin parempi.
Ensin toivotatte tervemenoa ja sitten itkette ja vngutte kun joku muuttaa kirjansa toiseen maahan. On se elätin elämä vaikeaa kun ei ole ikinä hyvä olla. Oletko miettinyt, että jos menisit töihin niin olsii vähemmän aikaa vinkua ja voisi se ahdistus helpottua vähän?
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa paljon tärkeitä asioita ja merkityksellistä työtä. Tietenkin pessimismin syöttäminen on tärkeämpää kuin esim. lastenhoito tai poliisi tai palokunta tai katujen/puistojen siivous lumen auraus.....jne
Miksi ei-tärkeiden asioiden leikkaamista vastustetaan tärkeillä asioilla? Vähän kuin läski vastustaisi pizzan puputtamisen lopettamisen sanomalla että kasvikset ovat terveellisiä. Taidat olla vähän tyhmä? Ja varmaan läski myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä mitä äänestää, miten niin ei olisi perustele tarkemmin. Avaa silmäsi äläkä esitä tekosyitä, suomessa on paljon puolueita. Älä äänestä porvaripuolueita jos et kuulu eliittiin. Äänestä vaikka porvaripuolueita vastaan jos ei muuta, siitäkin on enemmän hyötyä sinulle ja suomelle.
No persuja äänestin. Ei ole enää muita. Älä ehdota mulle sdp:tä, vasemmistoa tai vihreitä sillä ei ne ole mun kanssa samaa mieltä lähestulkoonkaan mistään.
Eikö muita muka ole? Suomessahan on monia puolueita viimeisenä vaikka viski puolue josta en kyllä tiedä mitään. En kyllä usko että tiedät kovin paljon vasemmiston tai vihreiden tai sdp:n politiikastakaan, tiedät vain jonkun sinua ärsyttävän asian jonka yli et pääse ja siksi äänestät ennemmin itseäsi vastaan kuin oikeasti otat selvää mitä nämä "vihaamasi" puolueet oikeasti edustavat. Koska vedät herneen nenään et pysty näkemään metsää puilta. Kannattaisi miettiä rauhassa mitä myönnytyksiä sinun on mahdollista antaa mikä ei oikeasti ole sinulta pois mutta tuo lisää hyvinvointia suomeen ylipäätään. Äänestämättä jättämisellä annat muille mahdollisuuden kurjistaa tilannetta entisestään.
Jos täällä olisi vihervasemmisto-hallitus niin teollisuuden investoinneille voisi heittää hyvästit. Rajat avattaisiin aivan kaikille ja rikkaat pakenisi maasta ryöstöverotuksen takia.
Perustele? Osoitit vain ette ymmärrä vihaamisesi puolueiden politiikkaa kuten jo sanoin. Ainoa ymmärrettävä tieto mikä viestissäsi lukee on "ää minä vihaan ja syytän perusteetta näitä puolueita jostain omasta mielikuvistani(pakolaiset, teollisuuden katoaminen) ja luuloistani miten politiikka ylipäätään(sdp,vihreät,vas päättävät maailman politiikasta jos saavat vallan) toimii, etkä perustele missään tapauksessa, lietsot vain luulojasi" Sinun kannattaisi perustella edes itsellesi, minä en ole merkityksellinen kohteesi vaan sinä itse. Suosittelen sinua poistumaan vauvapalstalta ja ottamaan asioista itse perusteellisemmin selvää, haaskaat potentiaaliasi kun tuhlaat aikaasi täällä luuloihin.
Keskity vaan omien luulojesi oikomiseen, et tiedä minusta yhtään mitään. Eikö vihervasemmisto muka kannata rajojen poistamista, rikkaiden kurittamista, erilaisia päästörajoituksia- ja veroja tehdaskomplekseille, velan ottamista vaikka maailmantappiin, julkisen sektorin kasvattamista jne.?
Onko herra/rva 48:lla kiukkupuuska päällä, mielikuvitus laukkaa ja kuvitteellista henkilöä on kiva vihapuheillaan kiusata netissä. Aikuisten oikeasti sinulle vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, se että tällaista sosiaalidemokraattista unelmaa kutsutaan hyvinvointiyhteiskunnaksi, ei vielä tee siitä sellaista. Tämä on nimenomaan tasapäistämis- ja tukahduttamisyhteiskunta, oikea paratiisi sellaisille jotka luulevat tietävänsä toisten asiat paremminkuin toiset itse. Joutaakin mennä.Jos et saa ahneuteesi tyydytystä täältä voit toki mennä itsekin, ihan minne lystäät. Pikemmin parempi.
Olen menossakin, mutta valitettavasti joudut odottamaan lähtöäni vuoden vaihteeseen. Minun, yritykseni ja kahden työntekijän kirjat muuttuvat vasta silloin toiseen maahan. Tyydytyksestä en tiedä, mutta tuolla muutoksella vain turvataan yrityksen kohtuullisuus paperityössä, kannattavuus ja meidän elantomme. Suomi menettää verotuloina kaikkineen noin 550 t€/vuosi, toinen maa saa muutoksella noin 240 t€/vuosi. Harmi, mutta jatkuvuuden kannalta pakkoliike, sano sinä sitä sitten vaikka ahneudeksi. Veikkaanko oikein, jos arvelen sinun elantosi tulevan verovaroista, vaikka sitten palkkana julkiselta sektorilta?
veikkaat väärin. Palkkaa nostan, mutta yksityissektorilta massiivisesta kv-firmasta, harkitsen siirtyväni jossain vaiheessa (n 10v aikajänteellä ajankohtaista) isäni firman jatkajaksi, palkansaajana on toki helpompaa joten tiukasti harkitsenkin. Hän muuten on ja pysyy Suomessa kuten itsekin aion tehdä. Valintoja voi tehdä toisinkin.
Minäpä aloinkin viettämään melkoista hippielämää jo tuossa jokunen vuosi sitten. Aika mukavasti saan olla rauhassa. Elelemme maalla vanhassa talossa, lämmitämme puulla. Täällä on paljon metsää ja kaupunkilaiset myyvät nyt urakalla puuta perintömetsistään, latvukset jäävät metsään. Ovat iloisia, kun joku käy keräämässä ne ja samalla siistii metsäpohjan. Lämmitys siis on ihan ilmaista. Aurinkopaneelit on katolla tuottamassa sähköä, tosin ollaan me sähköverkossakin mukana, kun ei paneelit ihan täysin riitä. Mutta eipä tuota sähköä kulu juuri minkään vertaa. Pesuvesikin lämpiää saunan padassa, samoin pyykkivesi, ikivanha pulsaattorikone pesee pyykit ja pikkupyykit pestään käsin.
Suurin osa ruuasta säilyy kellarissa ja viileässä ruokakomerossa, pakastin on kylmähkössä eteisessä. Poimitaan marjat ja sienet, mies kalastaa, minä kerään villivihanneksia ja yrttejä. Omasta pihasta saadaan hedelmiä ja marjoja, kasvimaalta perunat ja kymmenet erilaiset kasvikset. Omasta kanalasta munat ja maito haetaan läheiseltä tilalta.
Vaatteita ja kenkiä on sellainen varasto entisestään, että eipä tarvitse juuri mitään ainakaan lähivuosina ostella. Osaan onneksi kutoa sukkia ja lapasia yms ja opettelen parhaillaan ompelemaan. Huonekaluja, mattoja tms. ei ole tarkoitus ostaa enää koskaan, kaikkea on jo tarpeeksi.
Entisen talon ja toisen auton myynnillä maksettiin kaikki lainat pois ja vähän jäi säästöönkin. Molemmat tehdään vähän pimeästi töitä, riittää kun tienataan tonni kuussa, mutta vähän enemmänhän tuota tulee, pistetään loput sukanvarteen vanhuuden varalle. Jossain vaiheessa ehkä vaihdetaan maata. Mitään yhteiskunnan tukia ei saada, eikä haluta, että siinähän se menee tasan; ei makseta veroja, mutta ei haeta tukiakaan. Näin vähäisellä työnteolla ei eläisi, vaan pitäisi hakea jotain sossuluukulta. Joten yhteiskunnalle ihan sama, maksetaanko veroja vai ei.
Ollaan onnellisempia kuin koskaan. Ja muiden mielipiteet ei kiinnosta. Ei huvita olla mukana tuossa harhamaailmassa, jossa lähes kaikki elää. Ei siinä mitään, kukin voi itse valita elämäntyylinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity vaan omien luulojesi oikomiseen, et tiedä minusta yhtään mitään. Eikö vihervasemmisto muka kannata rajojen poistamista, rikkaiden kurittamista, erilaisia päästörajoituksia- ja veroja tehdaskomplekseille, velan ottamista vaikka maailmantappiin, julkisen sektorin kasvattamista jne.?
Älä nyt enempää vedä hernettä nenääsi. Minä en ole jonka pitäisi ottaa selvää ketä äänestää, minulla ei ole harhaisia käsityksiä politiikasta, minä en vihaa puolueita, minä en luulottele itselleni asioita, enkä kiukustu toisen kirjoittelusta. Minä myöskin perustellusti vastaan toisin kuin sinä joka vastaat maximissaan kahdella lauseella. Suosittelen sinua kasvamaan niin henkisesti kuin asiapitoisestikin. Minä en ole se jota vastaan sinä taistelet vaan sinulla ei ole sitä lankaa käsissäsi, kuten itse sanoit ei ole ketä äänestää, sinulla on tämä ongelma sen kanssa ei minulla. Miksi edes vastaat tähän viestiin sitä en ymmärrä koetko tämän jonakin kilpailuna jossa missään nimessä ei saa puhua mitään muuta sdp vihreät tai vas puolueista kun mitä sinun harhasi niistä on. Ne puolueet oli syy jolla ratsastit tähän keskusteluun. Olet vain halunnut sanoa sen ettet pidä näistä puolueista ja kantasi tässä asiassa on selvä, tosin hatara ja perustelematon. Kuten sanoin todennäköisesti sinulla on jonkin sinua kismittävä asia josta et pääse yli ja siksi haluat tuoda pahaa verta ja riidellä aiheesta sdp vihreat ja vas. Tämän aiheen olet sinä tuonut esiin ja etkä ole piilottanut vihaasi aiheeseen liittyen. Miksi haluat riidellä aiheesta se on vielä perustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Onko herra/rva 48:lla kiukkupuuska päällä, mielikuvitus laukkaa ja kuvitteellista henkilöä on kiva vihapuheillaan kiusata netissä. Aikuisten oikeasti sinulle vaan...
Kannattaako sinun ollenkaan osallistua keskusteluun jos et ymmärrä mistä siinä keskustellaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa ja pitää kuitenkin voida miettiä, arvioida, muuttaa tarvittaessa, jne
Esim:
- lastenhoito, tarpeellinen, miksi tehtävä virkatyönä?
- poliisi, tarpeellinen, ei nytkään kunnan hoidossa
- palokunta, tarpeellinen, erittäin byrokraattinen, esim Tanskassa yksityinen
- kadut, puistot, auraus, kunnallisena erittäin kallista, onneksi suurelta osin yksityisten tekemää
Eli pääasia ei voi olla julkinen tuotanto vaan kaikkeen etsitään tehokkain, kustannuksiltaan edullinen ja laadukas tapa tehdä. Aina se julkisen sektorin tekemänä ei ole parasta vai oletteko kuulleet että esimerkiksi lentokoneita tehtäisiin julkisen sektorin työnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin toivotatte tervemenoa ja sitten itkette ja vngutte kun joku muuttaa kirjansa toiseen maahan. On se elätin elämä vaikeaa kun ei ole ikinä hyvä olla. Oletko miettinyt, että jos menisit töihin niin olsii vähemmän aikaa vinkua ja voisi se ahdistus helpottua vähän?
Oletko miettinyt, että saatan olla jo töissä? Mistä lähtien tuottavan työnteon ehtona on eliittikapitaalipropagandan nieleminen koukkuineen päivineen? Jos Suomessa säädöksiä onkin niin täällä on myös ajattelunvapaus, omaasi et taida tosin käyttää.
Itseäni vain hymyilyttää. Itseltäni lähti alkuvuodesta 100% tuesta (keliakiatuki) ja joka paikassa huudeltiin, että hyvä kun lähtee ja pitäisi ihmisten ottaa enemmän vastuuta itsestään eikä odottaa kaikkea valtiolta.
Vaan nyt kun lähtee universaalisti jotain, niin itketään kuorossa miten nyt ei pärjätä 😉
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001167739.html
Niin sitä sanottiin että Sote uudistus ei heikennä terveydenhuoltoa mutta niin sitä kuitenkin heikennetään
Kiitos kuulu tästäkin kaiken tuhonneille demareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen menossakin, mutta valitettavasti joudut odottamaan lähtöäni vuoden vaihteeseen. Minun, yritykseni ja kahden työntekijän kirjat muuttuvat vasta silloin toiseen maahan. Tyydytyksestä en tiedä, mutta tuolla muutoksella vain turvataan yrityksen kohtuullisuus paperityössä, kannattavuus ja meidän elantomme. Suomi menettää verotuloina kaikkineen noin 550 t€/vuosi, toinen maa saa muutoksella noin 240 t€/vuosi. Harmi, mutta jatkuvuuden kannalta pakkoliike, sano sinä sitä sitten vaikka ahneudeksi. Veikkaanko oikein, jos arvelen sinun elantosi tulevan verovaroista, vaikka sitten palkkana julkiselta sektorilta?
veikkaat väärin. Palkkaa nostan, mutta yksityissektorilta massiivisesta kv-firmasta, harkitsen siirtyväni jossain vaiheessa (n 10v aikajänteellä ajankohtaista) isäni firman jatkajaksi, palkansaajana on toki helpompaa joten tiukasti harkitsenkin. Hän muuten on ja pysyy Suomessa kuten itsekin aion tehdä. Valintoja voi tehdä toisinkin.
Olisipa hauska jutella kanssasi esimerkiksi 15 - 20 vuoden päästä. Olen samaa mieltä ianssasi siitä, että valintoja voi tehdä, joskus niitä on myös pakko tehdä. Joskus realismi myös pakottaa tekemään toisenlaisia päätöksiä kuin idealismi käskisi tekemään. Erittäin tiukkoja nämä päätökset ovat siinä vaiheessa, kun joutuu päättämään monien ihmisten kohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa ja pitää kuitenkin voida miettiä, arvioida, muuttaa tarvittaessa, jne
Esim:
- lastenhoito, tarpeellinen, miksi tehtävä virkatyönä?
- poliisi, tarpeellinen, ei nytkään kunnan hoidossa
- palokunta, tarpeellinen, erittäin byrokraattinen, esim Tanskassa yksityinen
- kadut, puistot, auraus, kunnallisena erittäin kallista, onneksi suurelta osin yksityisten tekemääEli pääasia ei voi olla julkinen tuotanto vaan kaikkeen etsitään tehokkain, kustannuksiltaan edullinen ja laadukas tapa tehdä. Aina se julkisen sektorin tekemänä ei ole parasta vai oletteko kuulleet että esimerkiksi lentokoneita tehtäisiin julkisen sektorin työnä?
Lapsi rakas kunhan kasvat niin aikuiseksi niin ymmärrät paremmin talouden perusteet. Sinulla ei ole minkäänlaisia valmiuksia edes omiin mielipiteisiin toki tuot esiin luulojasi ajattelematta niitä itse ollenkaan. Ota selvää miksi on tarpeen yhteiskunnalle lastenhoito virkatyönä sen ei luulisi olevan sinulle noin vaikeaa. Vinkkinä voin antaa että työllisyys kärsisi kun kaikilla ei olesi varaa yksityiseen hoitoon...jne muut ongelmat no ymmärrät joskus kun aikuistut. Parasta on jos osaat opetella ottamaan itse selvää asioita tämä on tärkeää kehityksesi kannalta, joku ei voi aina opettaa sinulle asioita ja on myös osattava perustella itselle omat mielipiteensä rehellisesti. Lentokoneen tekijöille on aivan sama mikä instanssi palkan työstä maksaa, kunhan se riittää elämiseen ja toimii talouden pyörimisen ja kehittymisen ehdoilla............
Viesti 40, relaa vähän. Eikai elämä nyt ihan noin hankalaa ole.