Mies meni pettämään muuton alla
Joo kivasti narahti ja muutto olisi ensi maanantaina. PItää maksaa 1000 euron takuu ja ekan kuun vuokra tuolloin. 1 kk irtisanomisaika. Vuokrasopimus jo kirjoitettu alle. Mitä hemmettiä teen.. En pysty muuttaman asuntoon yksin enkä tuollaisen pettäjänkään kanssa. Mitä keinoja olisi? Jos etsisin nopeasti toisen vuokralaisen asuntoon, mitäköhän välitysfirma siihen tuumaisi tai olisiko mitään muuta keinoa? Neuvoja.. anyone..? Mies haluaisi tietysti muuttaa kanssani, mutta minä en enää silmiäni sulje samassa sängyssä. Ja jos hän muuttaa siihen yksin, niin minun pitää kuulemma maksaa oma osuuteni vuokrasta.
Kommentit (45)
Kykenen siis maksamaan, mutta kuten sanoin, ei huvita, haluaisin niillä rahoilla lähteä johonkin reissuun enkä halua muuttaa asuntoon, jossa piti asua miehen kanssa. Teen siis töitä usein etänä ja mahdolllisuus lähteä vaikka toiselle puolelle maapalloa koko kuukaudeksi tätä paskaa pakoon.
Mies jäi kiinni, kun oli jäänyt facebook auki ipadille ja se hulluna rinkutti eilen ja kaikki lukee suoraan näytöllä. :O Mies siis kirjoitteli hänen kanssaan töissä ollessaan.. Eli sain ihan livenä seurata keskustelua ja kuinka kivaa oli ollut. Tosin mies oli aika laimeana tapahtuman jälkeen naiselle, mutta eipä se tapahtumaa tee tekemättömäksi. Ja sitten minä odottelin ipad kourassa kotona ja hän sai itse ne siitä näytöltä lukea, ilman että olin näyttöä edes avannut. Sitten pyysin häntä näyttämään keskustelut, että olinko sitten ymmärtänyt jotain väärin ja siellä oli tätä tapahtumaa ennen jo vaihdeltu jotain viestejä.. (Ja miten sitten muut mahdolliset viestit ihan puhelimessa.. No en edes halua niitä ajatella, eikä enää väliä.) Typerä virhe mieheltä, mutta onneksi tapahtui. Ennemmin tai myöhemmin näin olisi varmaan tapahtunut..
Voi että :( Itsellä sellainen tilanne että juuri muutettiin miehen kanssa isoon kämppään, itse ollut suhteesta epävarma jo puolisen vuotta (mies on täysnarsisti, tulee fyysisesti paha olo hänen seurassa jne), nyt pähkäilen miten voin hänet jättää? Myöskin vuokra 1000 kuussa jonka maksan kokonaan (äijä työtön). Ei sitä toista voi puille paljoille jättää, mutta yhdessä oleminen on sen verran kuluttavaa, että pelkään joutuvani kohta hourulaan...
Sinuna olisin tyytyväinen, että on 1kk irtisanomisaikaa eikä vuotta määräaikaisena ensin
Huh.. Sinun pitäisi kyllä saada voimia ja lähteä pois suhteesta.. Narsistin kanssa ainoa suunta on se, että juokse niin kovaa kuin pystyt eli kyllä voit jättää. Yleensä narsistit saavat kyllä helposti työpaikkoja, en siis usko, että työttömyys on mikään ongelma jatkossa. Ja saahan hän tukea sossusta. Sinähän käytännössä elätät miehesi. Narsisti on vaikuttanut sinuun aika vahvasti jo, kun luet itsekin nuo lauseesi "ollut suhteesta epävarma jo puolisen vuotta, tulee fyysisesti paha olo hänen seurassaan" ja "ei sitä toista voi puille paljoille jättää"... Ei pitäisi tuo jälkimmäinen vaivata senttiäkään jos yhtään arvostat itseäsi. Tiedän monta naista, jotka minun tilanteessasi jäisivät tähän suhteeseen, mutta olen vielä niin höpsö, että uskon, että on olemassa hyviäkin rehellisiä miehiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kykenen siis maksamaan, mutta kuten sanoin, ei huvita, haluaisin niillä rahoilla lähteä johonkin reissuun enkä halua muuttaa asuntoon, jossa piti asua miehen kanssa. Teen siis töitä usein etänä ja mahdolllisuus lähteä vaikka toiselle puolelle maapalloa koko kuukaudeksi tätä paskaa pakoon.
Mies jäi kiinni, kun oli jäänyt facebook auki ipadille ja se hulluna rinkutti eilen ja kaikki lukee suoraan näytöllä. :O Mies siis kirjoitteli hänen kanssaan töissä ollessaan.. Eli sain ihan livenä seurata keskustelua ja kuinka kivaa oli ollut. Tosin mies oli aika laimeana tapahtuman jälkeen naiselle, mutta eipä se tapahtumaa tee tekemättömäksi. Ja sitten minä odottelin ipad kourassa kotona ja hän sai itse ne siitä näytöltä lukea, ilman että olin näyttöä edes avannut. Sitten pyysin häntä näyttämään keskustelut, että olinko sitten ymmärtänyt jotain väärin ja siellä oli tätä tapahtumaa ennen jo vaihdeltu jotain viestejä.. (Ja miten sitten muut mahdolliset viestit ihan puhelimessa.. No en edes halua niitä ajatella, eikä enää väliä.) Typerä virhe mieheltä, mutta onneksi tapahtui. Ennemmin tai myöhemmin näin olisi varmaan tapahtunut..
OK. No, itse olet sen sopimuksen kuitenkin allekirjoittanut joten täytyy vaan toivoa että vuokranvälittäjä on ymmärtäväinen.
Toinen asia kokonaan onkin sitten se, että palatessasi kuukauden matkalta olisit edelleen asunnoton, vai ajattelitko hakevasi asuntoa etänä, näkemättä vaihtoehtoja (ja ilman että vuokranvälittäjä näkee sinua - asunnon saaminen halutuilta sijainneilta on nykyään kiven alla joten harvempi kai haluaa ottaa sikaa säkissä ja vuokrata näkemättä kenelle)? Vai kelpaisiko vähän huonompi kämppä, johon ei ole tunkua?
Eivätkä ne varastotkaan ilmaisia ole, jossain sen omaisuudenkin pitäisi varmaan olla sen matkan ajan jne?
Toki jos raha ei ole mikään ongelma noita ei tarvitse edes pohtia. Siltä se ei ihan silti kuulosta jos yhden kuun ylimääräinen vuokra on niin suuri ongelma että se estää sen himoitun matkan...
Saan tavarani vanhempieni varastoon + myyn suurimman osan ja minulla on heidän kellarikerroksessaan aina väliaikainen paikka mihin mennä. Se ei siis ole ongelma, niin voin ajan kanssa etsiä sitten sopivaa asuntoa. :) Onneksi ei ole nykyinen asunto ongelmana tai nuo tavarat, muuten soppa olisi vielä suurempi. Harmittaa. 1000 euroa kyllä nostaa aika paljon lomabudjettia.
Vierailija kirjoitti:
Saan tavarani vanhempieni varastoon + myyn suurimman osan ja minulla on heidän kellarikerroksessaan aina väliaikainen paikka mihin mennä. Se ei siis ole ongelma, niin voin ajan kanssa etsiä sitten sopivaa asuntoa. :) Onneksi ei ole nykyinen asunto ongelmana tai nuo tavarat, muuten soppa olisi vielä suurempi. Harmittaa. 1000 euroa kyllä nostaa aika paljon lomabudjettia.
Siis paitsi vakuus myös vuokra on tuon 1000€? Vakuudenhan saat pahimmassakin tapauksessa kuukauden kuluttua takaisin.
Missä muuten saat myytyä "suurimman osan" tavaroistasi parissa päivässä (oletan että aikaa on vain vähän kun maksutkin alkavat juosta ylihuomisesta)?
Kysyn siis ihan vilpittömästi, kun ainakin nettikauppa tuntuu jumittavan koko ajan enemmän laman takia.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko pettämiseksi mieheni siittimen lipsahtaminen entisen työkaverinsa emättimeen poikien illan jälkeen + sitä ennen ja jälkeen tapahtunut yhteydenpito? Niuhoittelut kaukana.
No, kuluiko se siitin jotenkin tuosta sitten kelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa yksin vuokransa, mikään laki ei velvoita sinua maksamaan, totea pettämisen tulevan kalliiksi hänelle.
Jos sopimuksessa on naisen nimi ja hän on sen allekirjoittanut niin kyllä velvoittaa.
Ei sopimuksista voi liueta vain siksi,että on nainen.
En tiedä miten vuokrasopimuksen purkaminen (ei irtisanominen) menisi, mutta jos et maksa takuuvuokraa, niin vuokranantajalla on oikeus purkaa sopimus. Et ole ensimmäinen, joka tekisi oharit. Soita vuokranantajalle ja keskustele tilanteesta. Ei kannata alkaa parisuhteeseen, jos toisella ei ole työpaikkaa ja luottotietoja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten vuokrasopimuksen purkaminen (ei irtisanominen) menisi, mutta jos et maksa takuuvuokraa, niin vuokranantajalla on oikeus purkaa sopimus. Et ole ensimmäinen, joka tekisi oharit. Soita vuokranantajalle ja keskustele tilanteesta. Ei kannata alkaa parisuhteeseen, jos toisella ei ole työpaikkaa ja luottotietoja.
Miehellä taisi olla työpaikka, muttei luottotietoja.
Oikeesti, jos et ole maksanut mitään, älä maksakaan. Vuokranantaja ymmärtää kyllä, kun selität. Ei ne halua mitään lyhytaikaista siihen.
Oppia ikä kaikki. Nyt sinulla on varmaan jatkossa taloudellisesti selusta turvattuna tälläisen varalle, että sinulla on varaa takuuseen ja vuokraan. Oppi rahat on jokaisen maksettava.
Vuokrasopimusta ei allekirjoiteta ennen kun takuu on maksettu, eikä sovita edes muuttopäivää ennen kun rahat tilillä.
En ole maksanut vielä takuuta. Sille on eräpäivä vasta muuttopäivänä ja pitää esittää takuun maksaminen vain avaimia noudettaessa. Kyseessä iso firma, joten voi olla aika kylmääkin.
Ihme kommentti. No ajatellaan hetki, että olet oikeassa. Tällöin on myös ap:n oma asia, millaisen suhteen hän haluaa. Ja jos hän haluaa suhteen, jossa ei olla muiden kanssa niin ei kukaan myöskään ap:ta omista ja ap saa tällaisen ratkaisun erosta sitten tehdä omien tuntemustensa ja miehen pettämisen perusteella.