syönkö oikein?
Mulla on ollut pitkään väsymystä ja tajusin noin pari kuukautta sitten sen johtuvan mun ruokavaliosta. Söin millon oli nälkä ja mitä teki mieli. Nyt oon syönyt säännöllisesti 2-3 tunnin välein ja olo on kyllä virkeämpi, mut oon lihonut ainakin 6 kiloa. Oon 170 senttiä ja mulla on about 20 kiloa ylipainoa. En syö erityisen rasvaista ruokaa tai syö ylettömän isoja annoksia ja koitan pitää huolen siitä etten syö liikaa. Eikö aineenvaihdunta pidä huolen siitä paino pysyis normaalina jos vaan seuraa noita ruoka aikoja?
Kommentit (7)
Olisikohan tuohon väsymykseen vaikutusta silläkin, mitä syöt, eikä vain sillä, kuinka usein?
Hampaille muuten ei tee ollenkaan hyvää syödä noin tiheään.
Vähemmälläkin napostelulla lihoo. Syö sellaista ruokaa, joka pitää nälkää, ettei tarvitse kaiken aikaa olla jotain puputtaa. Pysyy kilotkin kurissa.
Todellakaan aineenvaihdunta ei automaattisesti pidä huolta siitä, ettei liho! Moni hyvin lihava ihminen mässyttää parin tunnin välein jotakin, tai vielä tiheämpään, eikä suinkaan sillä laihdu.
Hampaat kestää vain 5 ruokailua (happohyökkäystä) päivässä. Muista aina xylitol.
Et syö oikein.