Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaviha

Vierailija
27.04.2016 |

Miksi monilla on jopa hallitsemattomia aggressioita kissoja kohtaan? On tietysti psykopaatteja jotka vihaavat koiriakin tai pahimmillaan kaikkia mahdollisia eläimiä, vain periaatteesta.

Jotkut sanovat pelkäävänsä koiraa koska heitä on joskus sellainen purrut tai kissoja jos joku kissa on vaikka kerran läppäissyt. Kannattaa muistaa että syy on monesti omistajassa eikä eläimessä.

Lähdin miettimään tätä kun eräs tyyppi muuttui erittäin aggressiiviseksi kun mainitsin omistavani kissan ja sanoi että "kaikki kissat pitäis ampua paskaksi haulikolla". Ei ole ihan tervettä ajattelua. Pakko suositella vihanhallintakursseja.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että mielenterveysongelmia.

Vierailija
2/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä että vihataan eläintä. Ulkokissojen omistajaa sen sijaan on ihan tervettä vihata jos nämä kissat aiheuttavat vahinkoa. Se nyt vaan herättää aggressiota, että joku pistää muut huolehtimaan lemmikistä aiheutuneesta vaivasta, itse vaivautumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi jotkut vihaavat eläimiä. Eläin on siinä mielessä viaton kun ihmiseen vertaa.

Vierailija
4/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairaita lastenvihaajiakin tullut vastaan. Ja nythän tuolla Porvoossa lapsiperhe menetti 10 kk koiransa, kun joku mielenvikainen ampui sitä ilmakiväärillä.

Kissoja ei btw kannata pitää vapaana, niinkuin ei koiriakaan. Hyvä katsoa niiden perään samalla huolella kuin jos olisivat älylliseltä kehitykseltään samantasoisia pikkutaaperoita.

Vierailija
5/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä että vihataan eläintä. Ulkokissojen omistajaa sen sijaan on ihan tervettä vihata jos nämä kissat aiheuttavat vahinkoa. Se nyt vaan herättää aggressiota, että joku pistää muut huolehtimaan lemmikistä aiheutuneesta vaivasta, itse vaivautumatta.

Mut silloinkaan viha ei pitäs kohdistua siihen kissaan vaan siihen omistajaan joka laiminlyö lemmikkiään.

Vierailija
6/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten vihaaminen ja etenkin niihin kohdistettu väkivalta on mielestäni aivan käsittämätöntä. Pelkoa ymmärrän, mutta en sitä, kuinka joku ihminen voi satuttaa eläintä. Mikään kun ei ole pyyteettömämpää kuin koiran tyytyväinen hännänheilutus tai kissan kehräys kun vaikka ihan tuntematonkin ihminen niitä rapsuttaa. 

Vierailija
7/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka haluis kenet tai minkä tahansa ampua paskaksi haulikolla, ei ole tervejärkinen! Vihaa pitää osata hallita muutoin kuin vajoamalla väkivallan tasolle.

Vierailija
8/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut silloinkaan viha ei pitäs kohdistua siihen kissaan vaan siihen omistajaan joka laiminlyö lemmikkiään.

Niinhän kirjoittaja sanoikin?

Vierailija
9/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläimet on ihania.❤💙💚💛💜

Vierailija
10/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla tutulla on kissavihaa - ei voimakasta, mutta sellaista perusvastenmielisyyttä niitä kohtaan. Jotenkin tuntuu, että se kumpuaa jostain sukupolvien takaa. Voisikohan olla niin? Vaikka onhan Suomessa ollut hiirikissoja maailman sivu. Lisäksi he arvostelevat, ehkä ihan syystä, että kissat tuhoavat lintukantoja pahemmin kuin Suomeen levinneet pienpedot, kuten minkki.

En minäkään kissoista erityisen kauhesti pidä, mutten kyllä ymmärrä, miksi jaksaisin niitä vihatakaan...

Vierailija
11/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset ihmiset on kyllä ihmeellisiä esimerkiksi miehen äiti vihaa kissoja yli kaiken ja se tuntuu tosi pahalta kun meilläkin on kaksi ihanaa palleroa :( mut kai se jostain kasvatuksesta on kiinni, mun äiti on aina opettanu rakastaan ja arvostaan eläimiä erityisesti kissat on ollu meillä lähellä sydäntä. Onneks mies osaa ajatella omilla aivoilla ja rakastaa näitä pikkuisia 😻

Vierailija
12/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin eläinlajeihin kohdistuu sitä vihaa enemmän kuin toisiin. Esimerkkinä juurikin kissat. Myös koirat, sudet tai vaikka oravat. Yhteistä on se että jokainen lajiin kohdistuva viha on turhaa. Varsinkin kissojen kohdalla jos ajattelee, niin mitä järkeä on vihata vaikka sellaista kissaa joka ihan perus sisäkissana elelee? Se ei tee kenellekään mitään pahaa. Jos on pakko vihata niin kohdistaisi sen yksilöön eikä jokaiseen kissaan maapallolla.

Vierailija
13/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla, että ennen vanhaan talojen kissat ovat aika ajoin villiintyneet ja perustaneet villikissalauman, joita sitten olisi jouduttu jahtaamaan ja tappamaan (en kyllä tiedä, mitä tuhoa ne sinänsä osaisivat tehdä niin paljon, että siitä olisi haittaa ihmisille). Toisekis kissanpentuja on jouduttu tappamaan varmaan joka kevät, eikä se varmasti ole ollut kivaa puuhaa silloinkaan, kun ihmiset olivat tottuneet teurastamaan kanansa ja sikansa. Voisiko tämmöisistä syistä johtua pitkälliset kissavihat?

Vierailija
14/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun alkaa aatteleen niin kai mun "kissaviha" juontuu siitä että mun tutuista ne joilla on kissa on semmosia itsekkäitä vittupäitä. Ei se niiden kissojen vika oo. 

Vierailija
15/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjamurhaaja dokumentteja katsoneena tulee ensimmäisenä mieleen että psykopaateilla on taipumuksia vahingoittaa tai tappaa eläimiä. Alkaa usein ilmeisesti jo lapsena. Varmaankin joku empatian puutteeseen liittyvä seikka. Ja tietysti se että aivoissa on joku mutteri vinksallaan.

Vierailija
16/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän varmaan kommentillani ärsytystä joissakin mutta en luota ihmisiin jotka vihaa kissoja, tai "vihaa" ts sanoo mm. "kissat ei kiinny omistajiinsa", "kissat on tylsiä", "en tykkää kissoista" tai vitsailee vaikka kissojen potkimisella. Erityisesti epäilystä herättää ihmiset, jotka tykkäävät yli kaiken isoista koirista mutta eivät lainkaan kissoista. En tiedä miksi. Varmaan se kissoista viihtyvä loinen tai mikä onkaan päässyt aivoihin ja sekoittaa ajatuksia.

Mieskin tykkää halia kissoja ihan hullun lailla, ja jälkikäteen olen tajunnut että iso osa hänen viehättävyydestään mun silmissä on tullut siitä kun se sössöttää erilaisille eläimille, varsinkin kissoille :D 

t. hullu kissanainen

Vierailija
17/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri ei siedä kissoja. Luulen ettei mitenkään aggressiivisesti mut ei tule paikkoihin jossa on kissa/kissoja. Sanoi kerran että kokee kissat uhkaaviksi koska ei voi hallita niitä. Eli ei voi käskyttää kuten esimerkiksi koiraa, joka tekee niin kuin käsketään. Toisaalta tää kaveri on muutenkin vähän sellainen että ahdistuu jos ei pysty kontrolloida asioita.

Vierailija
18/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätän varmaan kommentillani ärsytystä joissakin mutta en luota ihmisiin jotka vihaa kissoja, tai "vihaa" ts sanoo mm. "kissat ei kiinny omistajiinsa", "kissat on tylsiä", "en tykkää kissoista" tai vitsailee vaikka kissojen potkimisella. Erityisesti epäilystä herättää ihmiset, jotka tykkäävät yli kaiken isoista koirista mutta eivät lainkaan kissoista. En tiedä miksi. Varmaan se kissoista viihtyvä loinen tai mikä onkaan päässyt aivoihin ja sekoittaa ajatuksia.

Mieskin tykkää halia kissoja ihan hullun lailla, ja jälkikäteen olen tajunnut että iso osa hänen viehättävyydestään mun silmissä on tullut siitä kun se sössöttää erilaisille eläimille, varsinkin kissoille :D 

t. hullu kissanainen

Sössöttäjät on parhaita! Oma isäni, mieheni, ja nyt viimeisimpänä molemmat poikani ovat tuota sorttia! :) Mikään ei oo söpömpää kuin raavas mies lässyttämässä kissalle.

Vierailija
19/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kissoja, mutta ne ovat minusta epämiellyttäviä. 

Kuten nyt aloittajallekin ehkä käärme tai hämähäkki. Varaani? 

Miksi epämiellyttäviä? Vaanivia, epäluotettavan oloisia, arvaamattomia liikkeissään. Mutta käyn ihan hyvällä mielellä kylässä kissatalouksissa. Ei tämä siis mikään kynnyskysymys ole. 

Eikä yksikään kissa ole minua mitenkään kaltoinkohdellut :D

Vierailija
20/30 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. hullu kissanainen

Sössöttäjät on parhaita! Oma isäni, mieheni, ja nyt viimeisimpänä molemmat poikani ovat tuota sorttia! :) Mikään ei oo söpömpää kuin raavas mies lässyttämässä kissalle. <3

Mun isä on myös pahin sössöttäjä :D Aina kun tulee käymään niin "kamala" lässytys kissalle-maraton käynnistyy. Mut se on vain hellyyttävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi