Miten ihmeessä 7 luokkalainen poika voi olla 152 cm lyhyt
Siis täh! Onko saanut tarpeeksi ruokaa tai kunnon ruokaa pienenä? D-vitamiinipitoisuus yks. Moniko poika on 13-vuotiaana 152 cm!? Entä kasvuennuste?
Kommentit (48)
Siis minun poikani oli seiskalla 144cm, kasilla 153cm ja ysin keväällä 165cm. Ammattikoulussa 17vuotiaana 175cm ja lopulta nyt 20 vuotiaana 183cm.
Lapsiahan ne viel tuon ikäsenä ovat. Kasvaa vielä tulevaisuudessa. Moni kasvaa vielä armeijassakin.
Muistan ku itse olin seiskalla ja kun käsi alko niin osa pojista oli sinkunu aivan mielettömästi.
Mun poika oli 13v 148 cm. Nyt on 15v ja 174cm. Kasvanee jonnekin 180 cm:iin.
Ja kasvoi siis seiskan jälkeen lähes 40cm.
Kertoi vielä, kun seiskalla oli 168cm poika naurskellut 144cm pojan pituudelleen ja nyt oli nähnyt tämän ks. Kaverin ja tämä kaveri oli edelleen suunilleen saman verran ja poikani nyt on häntä 15cm pidempi.
T.3
Mieheni oli 7.luokan aloittaessaan luokkansa lyhyimpiä. 155cm. 9. luokan lopussa oli yksi pidempiä ja kasvoi vielä 16-17 vuotiaana. Nyt pituus 191cm ja nuo viimeiset sentit tuli juuri ennen täysi-ikäisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika oli 13v 148 cm. Nyt on 15v ja 174cm. Kasvanee jonnekin 180 cm:iin.
Eikun sori, tää oli tyttären pituus 13v. Poika oli 153 cm.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan ne viel tuon ikäsenä ovat. Kasvaa vielä tulevaisuudessa. Moni kasvaa vielä armeijassakin.
Armeijaiässä taitaa kasvaa vielä 1-2% pojista. Eli en sanoisi moni, mutta jotkut.
Ihan pikkupoikiahan ne vielä on. Vaikka miten luulevat olevansa niin isoja. Kyllä seiskaluokkalaisella on vielä aikaa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ainakin pidempi kuin Tom Cruise.
no eihän ole :D get your facts straight
Hah sisko kävi treffeillä aikuisen miehen kanssa, joka oli oikeasti alle 170 senttinen. Tosin ei ollut kyllä suomalainen tuo mies.
Ymmärrän nyt miten Ruotsi on ensimmäinen hyvinvointi valtio, jossa ihmisten keskipituus on lähtenyt laskuun.
Pikkumiesten suuruuden hulluudesta käytetään usein nimitystä Napoleonkompleksi. Vaikka Napoleon on nykymittapuulla täydellinen kääpiö, niin keskipituus on kasvanut paljon Napoleonin ajoista. Sentin alle 170 senttinen Napoleon oli lähes normaalin mittainen tuolloin.
Meidän pojat oli seiskalla 175cm ja 179cm. Nyt aikuisina 188 ja 192. Molemmat kasvoivat 16- tai 17-vuotiaiksi ja sen jälkeen pituuskasvu loppui ja lihakset alkoi kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Siis minun poikani oli seiskalla 144cm, kasilla 153cm ja ysin keväällä 165cm. Ammattikoulussa 17vuotiaana 175cm ja lopulta nyt 20 vuotiaana 183cm.
Ihan rehellisesti sanottuna aika epäuskottava tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijaiässä taitaa kasvaa vielä 1-2% pojista. Eli en sanoisi moni, mutta jotkut.
Tämä taisi olla totta vielä 50-luvulla, kun sota-ajan lapset tulivat armeijaan, kasvu oli hitaampaa ihan ravinnon niukkuuden takia ja toki tuolloin oli vielä lapsisotilaat sallittuja taisi vasta tällä vuosituhannella Suomi ratifioida lapsisotilaiden kiellon. Kyllä 17 vuotiaat saattoivat vähän kasvaa, lapsiahan ne ovatkin. Nykyään tuskin kukaan enää intissä kasvaa pituutta.
Olen 153cm pitkä ja lukion ekalla. Enpä tuolle pituudelleni ole mitään voinut vaikka kuinka onkin harmittanut. Nykyään en enää jaksa harmitella.. 😊
Sillon kun olin seiskalla, niin mun luokalla oli kaks alle 160cm pitkää poikaa. Nykyään on n. 180cm pitkiä.