Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zadaa -kokemuksia?

Vierailija
26.04.2016 |

Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?

Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?

Kommentit (704)

Vierailija
641/704 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti Zadaassa on melkoista arpapeliä. Toisinaan joku tuote menee heti ja sitten on niitä tuotteita, jotka eivät tunnu kelpaavan vaikka kuinka alentaisi. Ilmeisesti liikaa tarjontaa ja tällöin hyvätkin myytävät tuotteet hukkuvat tarjontaan. Riittävä ostajakunta puuttuu. Joko ihmiset eivät tiedä sovelluksesta tai sitten kynnys ostoksen tekemiseen esim vain max 4 kuvan perusteella on liian suuri. Harmi, koska tälläkin hetkellä Zadaassa on myynnissä puoli-ilmaiseksi mm monien kotimaisten merkkien hyväkuntoisia tai jopa uusia tuotteita.

Jos en itse pääse viemään pakettia viimeistään seuraavana päivänä ostosta kuljetukseen, laitan aina viestiä ostajalle. Viikonloput ovat hankalia koska ainakaan omasta toimipaikasta josta postitan, eivät paketit kulje. Eli jos ostaja ostanut tuotteen esim pe aamu ja saan paketin pe iltapvä/ilta toimitukseen, voi olla että paketti lähtee liikkeelle kuitenkin vasta maanantaina.

Vierailija
642/704 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi nyt ekaa kertaa niin että ostaja ei noutanut pakettia. Sain kyllä rahat mutta paketti palautui minulle. Kyse oli vain 7 € tuotteesta, joten sain siitä n. 5 €. Palautuneesta paketista jouduin maksamaan 10 € eli 5 € tuli tuosta tappiota. En voinut jättää sitä noutamatta kun oli toinenkin paketti matkahuollosta jonka ehdottomasti halusin. Matkahuolto ei suostunut siihen, että jätän ottamatta tuon maksettavan paketin ja otan vain toisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/704 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Voiko näin käydä? JÄrkkyy että myyjälle tulee kuluja, kun postikuluja ei kuitenkaan saa itselle. 

PSSSST:      koodilla KM5703 ilmanen toimitus. :)

Vierailija
644/704 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen toimitus koodilla KM68163

Vierailija
645/704 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti olette saaneet rahat myydyistä tuotteista? Itse olen odottanut rahoja jo yli kaksi viikkoa.

Vierailija
646/704 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautunuttttt kirjoitti:

Kuinka nopeasti olette saaneet rahat myydyistä tuotteista? Itse olen odottanut rahoja jo yli kaksi viikkoa.

Kun ostaja hyväksynyt kaupan eli tehnyt arvion = kauppa sulkeutunut, menee yleensä se 5 pankkipäivää kunnes rahat tilillä. Zadaa voi sulkea kaupan myös itse jos arviota ei ostajalta tule 3 päivän sisällä. Koko myyntiprosessiin voi mennä viikkoja, mutta rahoja ei kannata odotella tilille ennen kuin kauppa tosiaan sulkeutunut.

Vierailija
647/704 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on sulkeutunut jo kaksi viikkoa sitten. Ostaja arvioi tuotteen heti kun olin noutanut. Tuntuu että aina vain pitenee noi rahojen lähetysajat. 2-5 pankkipäivää ei pidä mitenkään paikkansa.

Vierailija
648/704 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautunuttttt kirjoitti:

Kauppa on sulkeutunut jo kaksi viikkoa sitten. Ostaja arvioi tuotteen heti kun olin noutanut. Tuntuu että aina vain pitenee noi rahojen lähetysajat. 2-5 pankkipäivää ei pidä mitenkään paikkansa.

Pyytääkö sovellus vahvistamaan käyttäjätilin tai oletko jo vahvistanut sen? Ilman vahvistusta ei rahoja saa tililleen, jos käyttäjätilin vahvistuspyyntö tullut.

Tuo 2 pankkipäivää ei ole ainakaan koskaan pitänyt omalla kohdalla paikkaansa. Yleensä ollut 5 tai enemmän.

Vierailija
649/704 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuotteita poistettua mitenkään? En löydä sellaista mistään...

Vierailija
650/704 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodilla HM9353 ilmainen toimitus!🥰

ps. itellä kesti pitkään et sain myydystä tuotteesta rahan, melkein 3 viikkoo. (pistin kyllä palautetta menemään et aika pitkän tovin joutu oottaa)

Vierailija
651/704 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyiskö joku kertomaan tähän vastaamalla, että miten helppoa on myydä ja postittaa? Oon kuullut, että viet esim. R-kioskille jonkun koodin kanssa, ja he lähettävät siitä eteenpäin. Haluisin käyttää Zadaata nimenomaan myymiseen, ja tästä jos vois mahdollisimman tarkkaan kertoa, miten prosessi toimii, ni olisin super kiitollinen!! :))

Vierailija
652/704 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi zadaatar kirjoitti:

Pystyiskö joku kertomaan tähän vastaamalla, että miten helppoa on myydä ja postittaa? Oon kuullut, että viet esim. R-kioskille jonkun koodin kanssa, ja he lähettävät siitä eteenpäin. Haluisin käyttää Zadaata nimenomaan myymiseen, ja tästä jos vois mahdollisimman tarkkaan kertoa, miten prosessi toimii, ni olisin super kiitollinen!! :))

Musta tämä oli helppoa! Kun ostaja on ostanut tuotteesi, näkyville tulee koodi jonka kanssa menet ärrälle. Ne laittavat koodin ja näkevät lähettäjän tiedot, täytät vielä omat tietosi pakettiin ja paketti kassalle.

Mutta Zaadassa menee pitkään ennen kuin saat edes mitään myytyä. Sain vuoden aikana yhden (1) mekon kaupaksi. Ihmiset vain lisäävät vaatteita suosikkeihin, ei aikomusta ilmeisesti ostaa. Kun sain tuon yhden mekon myytyä, poistin koko sovelluksen. Fb-kirppiksillä menee jopa paremmin kaupaksi.

Vierailija
653/704 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos paljon, selvensi ihanasti!

Vierailija
654/704 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen toimitus koodilla KM68163

Vierailija
655/704 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen toimitus koodilla ML4884

Vierailija
656/704 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, ettei tavara liiku samalla lailla zadaassa kuin pari vuotta sitten, vaikka kuinka alentaisi hintoja... Mutta nyt olen jo alkanut miettiä, että myykö kukaan siellä edes tosissaan mitään. Nyt jo useamman kerran jäänyt ostamani paketti toimittamatta. Enkä usko, että myyjä ei olisi ostoa huomannut, kun zadaalta tulee kuitenkin useampi toimituskehotus päivien kuluessa. Nykyäänhän myös näkee suunnilleen, milloin myyjä on ollut viimeksi paikalla. Nytkin odotan yhtä pakettia, kohta varmasti menee myyjälle viimeinen ilmoitus sen lähettämisestä, ja myyjä näkyy olleen pari tuntia sitten aktiivinen sovelluksessa... Ennen myös myyjät lähetteli yksityis-chatteja kun osti tuotteen, nykyään useimmat ei laita mitään viestiä. Jos et pysty syystä tai toisesta toimittaa pakettia, voisit edes ilmoittaa asiasta ostajalle. Ihan sama mikä syy on. Nyt sitten vaan pidetään "hullua jännityksessä", että tuleeko se paketti ikinä... Aiemmin jopa myyjältä kysyin onko hän lähettämässä tuotteen, kun oli chatissa siis heti oston jälkeen laittanut viestin lähettävänsä tuotteen seuraavana päivänä, vaan enpä saanut ikinä vastausta enkä pakettia.

Täysin sama huomio täällä. Neljästä viimeisimmästä ostosta vain yksi toimitettu, eli 3/4 kaupoista jäi viikon odotuksen jälkeen toteutumatta. Zadaasta ei siis todella kannata enää nykyään ostaa mitään sellaista, mitä tarvitsee suht lähiaikoina (eli esim. 1 kk sisään). Jos ostaa jotain hintavaa, epäkäytännöllistä on myös se, että rahat ovat sitten Zadaalla panttivankina 1-3 viikkoa turhaan.

Vierailija
657/704 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan liiku tavara Zadaassa. Ihmiset käyvät vain tykkäämässä tuotteista ja ehdottelemassa hinnanalennuksia ilman ostotarkoitusta. Viimeisen kuukauden aikana olen laittanut Zadaassa olevat tuotteet myyntiin myös mm. Tori.fi kautta ja menivät lähes välittömästi jopa paremmalla hinnalla. Maksuna MobilePay tai Siirto. Ei tarvinnut odotella 2 viikkoa rahoja myydyistä tuotteista kuten Zadaassa yleensä joutuu.

Kiva sovellus muuten ja Takaisinmaksuturva takaisi esim paketin kadotessa toimituksessa sen että saisi rahansa, mutta tuotteita siellä ei saa vaan kaupaksi.

Vierailija
658/704 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen toimitus koodilla RH2323 😍

Vierailija
659/704 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen toimitus JS4205

Vierailija
660/704 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte ilmasen toimiksen käyttäkää vaan 98558 koodia :)