Zadaa -kokemuksia?
Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?
Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?
Kommentit (704)
Mihin ostaja saa sen matkahuollon noutokoodin? Tuleeko se puhelimeen tekstiviestinä vai zadaa sovellukseen?
Tein ensimmäisen ostokseni ja laiton vahingossa toimitustietoihin puhelinnumeroni väärin. Paketti on ilmeisesti lähetetty, mutta mietityttää tuo puh.numeron puuttuminen lähetyksestä.
Sovellukseen ja sähköpostiin tulee ilmoitus kun paketti on saapunut perille. Itelle sähköpostissa on kerrottu sitte kans se hyllypaikka. Jos sähköpostiin ei oo tullut mitään niin näytät vaan chatissä näkyvän matkahuollon seurantatunnuksen. Toivottavasti selityksestäni sai edes jotain selkoa 😂
Mulle tuli kans rahat parissa päivässä.
Itseltähän oli hävinnyt se vahvistus pyyntö profiilista, kun olin menossa vahvistamaan. Mietin vain että tuleekohan rahat tililleni nyt vai ei ja on taas kerran laitettu asiakaspalveluun viestiä, mutta ei kukaan vastaa.
miten tuolla Zadaassa voi käyttää niitä alennuskoodeja ja ilmaisia postikulu koodeja?
Eilen laitoin ajokortistani kuvan kun kerta sitä vaativat ja köyhänä ihmisenä todellakin haluan vähäisetkin myyntituottoni tilille. Saan nyt huokaista helpotuksesta kun rahat tulivat tänään tilille. Eli kyllä sieltä rahaa tulee kun vaan vahvistaa oman henkilöllisyyden henkkareilla. Ikävää kyllä ettei Zadaa voinut asiallisesti ilmoittaa tästä muutoksesta. Kyllä eilen meinas paskat tulla housuihin kun rupesivat kuvia vaatimaan. Jospa nyt kukaan ei varasta mun identiteettiä
Vierailija kirjoitti:
miten tuolla Zadaassa voi käyttää niitä alennuskoodeja ja ilmaisia postikulu koodeja?
Menet asetuksista promootio kohdalle, jossa näkyy palkki, jonne voit jonkun koodin laittaa. HUOM. voit vain kerran käyttää Ilmainen toimitus koodia. Ilmainen toimitus koodeja voit saada jatkossa Zadaan toimesta esim. joulusiivouksen tai jonkun muun kamppanjan kautta. Kamppanjoista tulee ilmoitus sähköpostiin ja showroom sivulle 😇
Vaikka kuinka haluaisin rahani tilille, niin mitään kuvia henkkareista en sinne laita. En ainakaan ilman mitään virallista tiedotetta (jota ei siis ole missään Zadaan tileillä vieläkään, esim. Instagram jne). Taidan poistaa koko sovelluksen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä sitä, että tiedottiko Zadaa mitenkään etukäteen että tällainen muutos toimintaan on tulossa? Itse en ainakaan muista saaneeni mitään sähköpostia tms asiasta ennakkoon. On nimittäin todella törkeää (ja voisin kuvitella että ehkä lainvastaistakin?) muuttaa toimintaehtoja näin räikeästi ilman mitään ilmoitusta käyttäjille. Nyt yhtäkkiä jengi ei saakaan rahoja myydyistä vaatteista ilman sotun lähettämistä ties minne.
Niinpä! Itse en ainakaan aio käyttää sovellusta enää kun ei tullut virallista tiedotetta tästä asiasta.
Mistä löysitte vahvistus linkin?
Itseä myös epäilyttää todella paljon tuo henkkarihomma. Jos olisin tästä muutoksesta tiennyt, olisin ottanut tuotteet pois myynnistä. Tuo vastaamon tietovuoto kummittelee mielessä ja tuntuu järjettömältä joutua mahdollisen identiteettivarkauden kohteeksi muutaman kympin takia.
Nyt alkoi todenteolla epäilyttää passin kuvan lähettäminen. Rahat tuli parissa päivässä mutta nyt sovellus on heittänyt minut pihalle ja en pääse kirjautumaan takaisin. Ilmoittaa että olen jo kirjautunut sisään Facebookin kautta mutta kun yritän syöttää sähköpostia niin herjaa että sähköposti on jo varattu. Laitoin viestiä asiakaspalveluun.
Multakin on kadonnut nyt se vahvista-nappi kun olin vihdoin menossa sitä vahvistusta tekemään että saisin rahani sieltä ulos... Olin nimittäin nyt vasta saanut sähköpostiakin zadaalta ja päivitin sovelluksen yms mutta se nappula ei vaan palaa eikä sitä löydä mitään muutakaan kautta 😱 vajaa 100€ kuitenkin siellä nyt jo saatavia jotka todellakin tarvitsen pois. Onko kukaan löytänyt keinoa tähän jos se on muiltakin kadonnut?
Mulla tuli sähköpostiin joskus yli vuosi sitten tästä tunnistautumisesta viesti ja linkki mihin kuva ajokortista piti laittaa. Saatavia oli useampi satanen kun kalliimman puoleisen laukun sitä kautta myin. Useammankin arvokkaamman tuotteen olen siellä myynyt joten joku summaraja ylittyi, miksi pyysivät tunnistautumista. Googlasin kyllä tarkasti onko ok edes pyydellä tuollaisia henkkarin kuvia ja mihin se perustuu, ja sähköpostin lähettäjä oli henkilö jonka tiedän Zadaalla työskentelevän joten ei kovin kauaa tarvinnut epäillä huijaukseksi. Tuntui kyllä hullulta laittaa henkkareista kuva kun sitä ei ikinä käsittääkseni "saisi" tehdä 😁 sitä kyllä ihmettelen jos joku on myynyt zadaassa esim vain muutamilla satasilla ja pyytävät jo henkkareilla tunnistautumista.
Tästä asiasta lukee kaikki tiedot kyllä Zadaan "yleisissä ehdoissa tms", mutta kuinkakohan moni ne selas läpi ennenkuin klikkas että hyväksyy kaikki ehdot ja säännöt sovellusta ladattaessa 🙄
Ilmainen toimitus koodilla AS8911 😊
Älkää lähettäkö tuonne kuvia henkkareistanne. Stripe on Yhdysvalloista käsin operoiva yritys, eikä sitä siten koske esim. EUn tietosuojasääntely varsinkaan silloin, kun se on Zadaan alihankkija. Toisin olisi, jos Zadaa itse olisi henkkareiden vastaanottava taho ja Stripe vain käsittelijä ja heillä tietosuojaa käsittelevä keskinäinen sopimus. Zadaa kuitenkin on julkisesti sanonut, etteivät henkkarit tule sille, jolloin on todennäköistä, ettei Zadaa ole datan omistaja, vaan Stripe.
Mä oon nyt 3 viikkoa odotellut rahojani Zadaalta (n. 150€). Asiakaspalvelun vastausaika on tolkuttoman pitkä, eivätkä ilmeisesti ymmärrä suomea, sillä olen asiaa selvittänyt usealla viestillä. Mulla ei ole linkkiä tunnistautumiseen missään, mutta sellaista Zadaa kuitenkin vaatii (vedoten kyc-perusteisiin). Tämäkin ilmeni vasta, kun olin odottanut 10 arkipäivää, eikä rahojani ollut tullut ja otin yhteyttä aspaan. Käsittämättömän huonoa asiakaspalvelua ja tiedoittamista.
Aspa jankkaa minua päivittämään sovelluksen (tehty kolmesti) sekä vahvistamaan tilini putiikissa näkyvästä linkistä (jota sovelluksessani ei ole näkyvissä). He eivät tunnu ymmärtävän kuvakaappauksiakaan, joita olen lähettänyt todisteeksi linkin puuttumisesta. Tämä on uskomatonta, sillä aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa heidän kanssaan. Olen käyttänyt zadaata 3 vuotta myyjänä ja ostajana. Tämän jälkeen en aio sovellusta käyttää enää ikinä, niin huono maku tästä on jäänyt.
Mulla oli saatavia siellä vain n. 10€ kun henkkareita alettiin pyytää ja päätin, että ei oo tuon rahan arvoista kuluttaa aikaa siihen, että yritän selvittää asiaa Zadaalta - varsinkin kun täällä monella on ollut niin huonoja kokemuksia aspan kanssa. Annoin siis olla ja hyväksyin, että mun rahat jää sinne jonnekin. Myös se henkilöllisyyden varmentaminen -linkki ensin siirtyi ja sitten hävisi koko sovelluksesta. Nyt kuitenkin yhtäkkiä ne rahat ilmaantui tilille, vaikka siis mitään en tehnyt koko asian suhteen. Ja sovelluksessa kun niin kovasti väitettiin, ettei rahoja lähetetä ennen henkkareista pistettyä kuvaa. Mikähän homma tää nyt sitten on... ihme touhua juu, etsin kyllä itekin vastaisuudessa eri paikan vaatteiden myynnille.
Menkää nyt noiden ilmaisten koodienne kanssa muualle XD