Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanomisasiaa, miten se menee?

Vierailija
26.04.2016 |

1.5 alkaa loma, aion irtisanoa tuosta päivästä alkaen itseni. 14vrk irtisanomusaika. Kuukauden loma. Lomarahan menetän, eikö niin?

Saanko kuitenkin palkan toukokuun lomalta vaikka irtisanon itseni?

Uusi unelmien työ alkaa 2.5 :)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat palkan siltä ajalta kun olet töissä. Käyttämättömät lomapäivät saat rahana.

Vierailija
2/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä teidän TES asiasta sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat palkan siltä ajalta kun olet töissä. Käyttämättömät lomapäivät saat rahana.

Kai mä nyt lomapalkkaa saan? Eli jos olen fiksu irtisanon itseni 15.5? Silloin saan lomapalkan kokonaisuudessaan? Ja samaan aikaan olen toisaalla töissä?

Vierailija
4/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai mä nyt lomapalkkaa saan? Eli jos olen fiksu irtisanon itseni 15.5? Silloin saan lomapalkan kokonaisuudessaan? Ja samaan aikaan olen toisaalla töissä?

Lomapalkan saat, joko lomapalkkana tai se loppu lomakorvauksena. Jos sanot  itsesi irti 15.5., saa lomakorvauksena vielä toukokuusta 2 tai 2,5 päivää.

Vierailija
5/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomapalkan saat, joko lomapalkkana tai se loppu lomakorvauksena. Jos sanot  itsesi irti 15.5., saa lomakorvauksena vielä toukokuusta 2 tai 2,5 päivää.

Ja siis siltä lomaltas saat ihan saman rahan, tulee se sitten lomapalkkana tai lomakorvauksena.

sama

Vierailija
6/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis siltä lomaltas saat ihan saman rahan, tulee se sitten lomapalkkana tai lomakorvauksena.

sama

Eli nyt se on moraalista kiinni milloin ilmoitan :) ap

Vierailija
7/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi lomaraha jäisi muka saamatta? 

Vierailija
8/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa tesseissä loma-ajan palkan saa lomarahoineen vaikka irtisanoutuisi.

Vierailija
9/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä...oon ihan pihalla mitä kuuluu saada ja mitä ei :(

Ap

Vierailija
10/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jää saamatta, koska kaupan alan tessissä sanotaan, että lomalta on palattava töihin, jotta sen saa.

Vierailija
11/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa olla muualla töissä, kun olet vielä vanhan työnantajan palkkalistoilla.

Vierailija
12/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pykälien mukaan et voi aloittaa uuta työtä loman aikana ennen kuin työsuhteesi on päättynyt. Työnatajasi voisi vaatia hankkia sinulle hankaluuksia halutessaan, jos olet muulla töissä ennen kuin työsuhteesi on päättynyt. Olen nyt jo myöhässä irtisanomisesi kanssa. Älä ainakaan sano nykyiselle työnantajalle milloin olet aloittamassa uudessa työssä.

Vierailija
13/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakorvaus työsuhteen päättyessä maksetaan vuosilomalain mukaan

Näin sanoo tes. Ap

Vierailija
14/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden työn saat aloittaa vasta tuon kahden viikon irtisanomisajan jälkeen. Jos menet töihin enen sitä, rikot työsopimustasi ja palkanmaksun sijaan työnantaja voi vaatia sinulta korvausta irtisanomisajan rikkomisesta.

Vierailija
15/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa nämä pykälät. Eikö ihminen saa lomallaan tehdä ihan mitä tahtoo, siis myös olla muualla töissäkin?

Vierailija
16/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa nämä pykälät. Eikö ihminen saa lomallaan tehdä ihan mitä tahtoo, siis myös olla muualla töissäkin?

Lomalla ei saa tehdä töitä. Työnantajat maksaa siitä että työntekijä lepää ja virkistäytyy loman jälkeisiä töitä varten. Lisäksi on kiellettyä tehdä töitä kilpailijalle jos on voimassa oleva työsopimus.

Vierailija
17/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pykälien mukaan et voi aloittaa uuta työtä loman aikana ennen kuin työsuhteesi on päättynyt. Työnatajasi voisi vaatia hankkia sinulle hankaluuksia halutessaan, jos olet muulla töissä ennen kuin työsuhteesi on päättynyt. Olen nyt jo myöhässä irtisanomisesi kanssa. Älä ainakaan sano nykyiselle työnantajalle milloin olet aloittamassa uudessa työssä.

Höpö höpö. Mikään ei estä loman aikana työntekoa, kunhan se ei ole saman työnantajan, eikä saman ammatin töitä.

Vierailija
18/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi perse.

Vierailija
19/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi perse.

Tuo ei pidä paikkansa

Vierailija
20/53 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mikään ei estä loman aikana työntekoa, kunhan se ei ole saman työnantajan, eikä saman ammatin töitä.

Eri ala kyseessä.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän