Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko tyttäresi baarista yöllä?

Vierailija
26.04.2016 |

Maalla missä julkisia ei kulje, matkaa n. 20km.
Lähtisitkö hakemaan vai ajattelisitko että hankkikoot itse kyytinsä, melkein aikuinen ihminen kun on sinne baariin päässytkin?
Mä kerron hetken päästä miksi kyselen.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoreettinen kysymys, koska en ikimaailmassa asettuisi asumaan nuoren kanssa tuollaiseen persläpeen. 

Samanlaista se on meillä täällä Helsingissäkin. Pääkaupunkiseudulla on pitkät välimatkat, eikä niillä julkisilla aamuyöstä aina niin näpsäkästi joka paikkaan liikuta. Niin että terveisiä vaan täältäkin perslävestä, kyllä on nuorisoa haettu useammankin kerran.

Vierailija
62/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona asuessani (asuin yli kaksikymppiseksi) äiti sanoi, että hakee yöllä AINA jos tarvitsee - paitsi putkasta. jos sinne joudun niin saan ollakin. mutta aina jos jäi ilman kyytiä ja soitti äidille keskellä yötä niin äiti haki. ihana äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen keskustelun vastauksia. Ihan tosissaanko joku jaksaisi esim. joka viikonloppu hakea keskellä yötä lapsensa baarista? Olisin epäillyt äitini seonneen, jos hän olisi joskus hakenut minut 15 kilometrin päästä illanvietosta kotiin.

Vierailija
64/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat hakisi sisareni/veljeni tai mut vaikka maailman toiselta puolen vaikka täytän tänä vuonna jo 26. Saman tekisin omien lasten puolesta. Muutama sata kilometri ei ole matka eikä mikään jos on pienikin epäilys että lapselle voisi sattua jotain. Oma lapsi on aina lapsi.

Vierailija
65/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä "suvaitsevaisessa ja monikulttuurisessa" maailmassa ja Suomessa tuo kotiin hakeminen on vain entistäkin tärkeämpää.

Vierailija
66/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen keskustelun vastauksia. Ihan tosissaanko joku jaksaisi esim. joka viikonloppu hakea keskellä yötä lapsensa baarista? Olisin epäillyt äitini seonneen, jos hän olisi joskus hakenut minut 15 kilometrin päästä illanvietosta kotiin.

Mä ihmettelen sun vastaustasi.

Ihan tosissasko näit jonkun kertovan hakevansa JOKA VIIKONLOPPU?? Mä olisin aivan helvetin huolissani jos joku mun lapsistani olis joka viikonloppu baarissa ja vielä niin että on joka kerta ajokunnoton.

Hohhoijaa. 

Vierailija
67/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä "suvaitsevaisessa ja monikulttuurisessa" maailmassa ja Suomessa tuo kotiin hakeminen on vain entistäkin tärkeämpää.

Kyllä täällä hevonvitunkuusessa suurempi vaara on limaiset vanhat äijät.

Vierailija
68/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kaikki nuoret joka viikonloppu kaupungilla rieku. Haen säännöllisesti 20 v tytärtäni, mutta kun lukee pääsykokeisiin ei viime aikoina ole mihinkään halunnut. Tyttö taas kuskaa pikkusiskoaan lukioon jne. Ei tuossa mitään ihmeellistä. Tietty olen laittanut rajan, kahtena yönä samalla viikolla en kuskaa, vanha tarvii untakin ;). Tyttö lähtee kuitenkin kohta omilleen, vielä viimeisiä palveluksia kotona asuessaan.

Vierailija
69/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin.

Vierailija
70/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on aika harvinaista oikeasti - itse olen 22 ja asun jo toisessa kaupungissa omillani, mutta edelleen jos olen kotipuolessa käymässä ja lähden iltaa viettämään niin joka kerta isä sanoo että soitat sitten vaan niin hän hakee. Samoin siis sinne 19v saakka kun asuin kotona (vaikka myönnetään että aika harvoin kävin missään baareissa). Ja siis tätä on vuosien varrella lähes jokainen kaverini hämmästellyt ja kadehtinut, että minulla on vanhemmat joille sai soittaa ja jotka tulivat hakemaan. Tiedän kavereita, jotka asuivat yli 20 km kaupungista ja vanhemmat eivät vaivautunut koskaan edes kysymään, että millä ne pääsee yöllä kotiin.

Vierailija
71/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin. Kuskaan jo nyt 16-vuotiastani tosi paljon, vaikka asumme Helsingissä - koska täälläkin saa julkisilla liikkuessa kulumaan helvetisti aikaa kaupungin sisällä. Esim. tytön koulumatkaan menee 2x45 min, eikä tarvitse edes vaihtaa välineestä toiseen.

Jos illall pitää palata jostakin niin, että joutuu kävelemään pimeällä keskustassa ja mahdollisesti odottelemaan yksin bussia pimeän kadun varressa, niin haen mieluummin hänet. Juu, ehkä ylivarovaisuutta, mutta kaikenlaista tapahtuu....

Vierailija
72/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hakisin, ei tuollaiseen maaseudulla menee puolta tuntia pidempään. Jos siis ei ole liikkeellä kimpassa kaverin kyydillä, niin ilman muuta.

Kuten tuossa kerroin, kuskaan jo nyt 16-vuotiasta teiniäni paljon, joka aamu kouluun silloinkin, kun mulla olisi arkivapaa ja saisi aamulla nukkua.

Enkä koe millään lailla uhrautuvani, rakkaan lapsen puolesta tekee mielellään asioita. Sitä paitsi, niiden aamuisten ruuhka-matkojen aikana meillä on aina hyviä keskusteluja, ehditään puhua syntyjä syviä tai vitsailla vaikka mitä... Toki sitä jutellaan paljon muutenkin, mutta ajaessa on vähän omanlaisensa tilanne, jolloin on helppo jutella.

Vierailija
73/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasko näit jonkun kertovan hakevansa JOKA VIIKONLOPPU?? Mä olisin aivan helvetin huolissani jos joku mun lapsistani olis joka viikonloppu baarissa ja vielä niin että on joka kerta ajokunnoton.

Hohhoijaa. 

En. Vaan oletin jostakin syystä, että nämä jo vastanneet hakisivat useinkin lapsiaan tällä kotiin, mutta ilmeisesti oletin väärin. Ja joka viikonloppu oli vain esimerkki tälle usein hakemiselle.

Vierailija
74/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

74, hyvä pointti. Mulla lapset on vielä alakoululaisia, mutta kuskaan heitä monta kertaa viikossa harrastuksiin. Ja kieltämättä niiden matkojen aikana on hyvä tilaisuus jutella ja pysyä kartalla muksun sosiaalisista kuvioista. On luontevampaa jutella, kotona lapset tuppaa kaikkoamaan omiin huoneisiinsa tai kavereille heti koulusta päästyään.

Vierailija
75/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuten isäni haki minut yöllä kun soitin hakemaan kaupungista kotiin, parin kilsan päästä. Isi ajoi kiltisti takki pyjaman päällä kaupunkiin <3

Vierailija
76/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. 

Ai helvetin huolsisasi... En tiedä, elänkö jossain akateemisessa stadi-kuplassa, mutta kyllä täällä ainakin opiskelijat on baarissa joka ilta. Osalla ei ole ajokorttia, ja jopa parin oluen jälkeen fiksu ei lähde rattiin, vaikka ei olekaan kännissä.

Se on sitä parikymppisten sosiaalista elämää, kavereita tavataan ja vastakkaista sukupuolta katsastetaan. Kännäämistä siis humalahakuista juomista se on harvemmin.

Vierailija
77/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. 

Ai helvetin huolsisasi... En tiedä, elänkö jossain akateemisessa stadi-kuplassa, mutta kyllä täällä ainakin opiskelijat on baarissa joka ilta. Osalla ei ole ajokorttia, ja jopa parin oluen jälkeen fiksu ei lähde rattiin, vaikka ei olekaan kännissä.

Se on sitä parikymppisten sosiaalista elämää, kavereita tavataan ja vastakkaista sukupuolta katsastetaan. Kännäämistä siis humalahakuista juomista se on harvemmin.

Aika hyvät tulot opiskelijoilla sielläpäin.

Vierailija
78/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin tietenkin. Itse soitin porukoita hakemaan teininä muutaman siiderin jälkeenkin. Joskus kesäisin ajettiin kaverin kans fillareilla kotiin, mut porukoille oli tärkeintä että iltarillutteluista tultiin aina kotiin yöksi, eikä jääty kukkumaan minne sattuu. Ja tarvittaessa siis kyydinkin sai soitella. 

Vierailija
79/83 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin ilman muuta.

Vierailija
80/83 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hakisimme.

Aikoinaan kun asuimme 20 km päässä lasten koulukeskuksesta (rakennusaikana eri kaupungissa) ja koululla oli harvase viikko teineille disko. Mieheni lähti joka perjantaiyö ( 9 kk ajan) klo 01 hakemaan tytärtä kotiin. Yleensä diskon edessä värjötteli 4-5  13-14v teinityttöä jotka olivat muka kävelemässä jopa 5 km kotimatkan pimeässä ja kylmässä. Niinpä mieheni kiersi koko kylän läpi ja kuskasi kaikki tytöt turvallisesti koteihinsa.

Vanhemmat eivät välittäneet yhtään eivätkä koskaan kiittäneet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi