Hakisitko tyttäresi baarista yöllä?
Maalla missä julkisia ei kulje, matkaa n. 20km.
Lähtisitkö hakemaan vai ajattelisitko että hankkikoot itse kyytinsä, melkein aikuinen ihminen kun on sinne baariin päässytkin?
Mä kerron hetken päästä miksi kyselen.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen kysymys, koska en ikimaailmassa asettuisi asumaan nuoren kanssa tuollaiseen persläpeen.
Kysyttiinkö sitä? Sanottiinko avauksessa että he ASUVAT siellä?
Sä olet vauvapalstan terävintä kärkeä ilmiselväti =)
Vierailija kirjoitti:
Lähdin kyselemään koska olen pitänyt itsestäänselvänä että tarvittaessa lähden hakemaan (ollaan asuttu maalla koko lasten eliniän) Tytär oli pääsiäisen aikaan kylän ravintolassa, kotiinlähdön aikaan joku aikuinen mies oli lyöttäytynyt tyttöjen seuraan ja äimistellyt kun tyttäreni kertoi että äiti hakee. "Äiti hakee!!!! Minkäikäinen sä oikein olet????"
Kyllähän minä ymmärrän että miehen mielestä tyttäreni olisi ollut huomattavasti parempi lähteä hänen mukaansa.
Minä haen jos on tarvetta, haen myös 17v poikani kotibileistä jos on tarve. En halua altistaa tytärtä pyytelemään kyytiä miltään epämääräiseltä tyypiltä, taksin maksaminen ei myöskään välttämättä toimi( sen saaminen voi kestää pahimmillaan tunnin) En ole nähnyt tässä mitään ongelmaa.
ap.
Hyvä, ap! Olin varautunut siihen, että mielestäsi on "väärin" jos vanhempi hakee lapsensa baarista, mutta yllätyinkin positiivisesti!
Tietysti mies koitti saada tyttösi tuntemaan olonsa "noloksi", jotta seuraavalla kerralla tyttö ei kehtaisikaan pyytää sinua hakemaan itseään, vaan joutuisi hyppäämään tämän miehen kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin kyselemään koska olen pitänyt itsestäänselvänä että tarvittaessa lähden hakemaan (ollaan asuttu maalla koko lasten eliniän) Tytär oli pääsiäisen aikaan kylän ravintolassa, kotiinlähdön aikaan joku aikuinen mies oli lyöttäytynyt tyttöjen seuraan ja äimistellyt kun tyttäreni kertoi että äiti hakee. "Äiti hakee!!!! Minkäikäinen sä oikein olet????"
Kyllähän minä ymmärrän että miehen mielestä tyttäreni olisi ollut huomattavasti parempi lähteä hänen mukaansa.
Minä haen jos on tarvetta, haen myös 17v poikani kotibileistä jos on tarve. En halua altistaa tytärtä pyytelemään kyytiä miltään epämääräiseltä tyypiltä, taksin maksaminen ei myöskään välttämättä toimi( sen saaminen voi kestää pahimmillaan tunnin) En ole nähnyt tässä mitään ongelmaa.
ap.
Ajattelen juuri samoin. Pienillä paikkakunnilla taksin saaminen voi olla tosi hankalaa ja jos on kyse vaikkapa vapusta, niin usein miltei mahdotonta. Ei ole kiva ajatus, että oma täysikäinenkään lapsi jäisi odottelemaan yksin kaikkien muiden lähdettyä taksia jonnekin ravintolan edustalle tai päätyisi kauan turhaan odoteltuaan kävelemään tms.
Kyllä tuota tekevät monet äidit ja isät. Minäkin säännöllisesti. Mies oli ollut nuorten naisten perässä saalistusmielellä, ehkä ajatus äidin näkemisestä säikäytti ;)
Hakisin. Niin haki aikoinaan omakin äiti minut. Jopa täysi-ikäisenä sai soittaa hakemaan. Ja varmasti vielä tänäkin päivänä, jos tarve vaatii.
Minut äitini haki baarista useinkin, ja niinpä oli minulle ajokortin saatuani itsestäänselvää, että teen samoin hänelle, kun tarve on - pieni tai isompikin. Ihan olen sovitusti odottanut sinne yökahteen ajovalmiudessa äidin soittoa odotellen. Joskus on mennyt pidempäänkin, jos on jotkut jatkot sattuneet.
Tämä ei tietenkään ole mikään sääntö eikä millään lailla säännöllinen järjestely. Mutta jos minulla sattuu olemaan joutoaikaa kuten rauhallinen ilta eikä seuraavana päivänä aikaista herätystä, voin todellakin kiertämässä pikkuajelun. Harvemmin ihan minuutin varoitusajatuksella olen lähtenyt, mutta kyllä sitäkin on sattunut.
Ja ei, äiti ei ole juoppo. Hänellä on laaja ystäväpiiri ja ihan asiallisesti osaa juhlissa ja muissa illanvietoissa ottaa. Ihan "true"-juoppokuskiksi en ala kuin hätätilanteessa.
N20
Tottakai. Maalta on pitkät matkat joka paikkaan ja taksilla ajelu tulee helkkarin kalliiksi. Mutta edellytän sitten kyllä sitä, että tytär vastavuoroisesti tekee samoin, jos vanhemmat lähtevät illanviettoon ja tarvitsevat kuskia. Ja että asiasta on etukäteen sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen kysymys, koska en ikimaailmassa asettuisi asumaan nuoren kanssa tuollaiseen persläpeen.
Uskoisinpa, ettei ihan joka paikkaan julkisillakaan pääse neljän aikaan aamuyöstä edes Helsingissä.
En hakisi, mutta varmistaisin, että tyttärelläni on varattuna 40 euroa taksirahaa kotimatkaa varten. En itsekään odota, että mieheni tulisi minua hakemaan, jos olen viihteellä. Meillä on keskustasta kotiin 20 kilsaa ja hiukan alle 40 euroa se taksimatka maksaa. Kyllä sen raaskii maksaa, kun harvoin käy.
Tietyst. Onhan hän minun lapseni. Kotiin haetaan aina.
Jaa, no mutta mitä muuta voi odottaa joltain baarissa naisia jututtavalta kännikalalta, miksi annat mitään painoarvoa sellaisen hölinöille. Luulin että joku vähän oleellisempi oli arvostellut.
Tietysti hakisin jos tytär soittaisi ja pyytäisi kyytiä. Silloin luultavasti olisi joku hätä tai syy sille miksi tyttö tarvitsee kyydin, normaalisti meidän parikymppiset lapset kyllä osaa huolehtia itse baariin menemisensä ja tulemisensa.
En siis rupeaisi joka viikonloppu kännikuskiksi mutta jos lapseni tarvitsee apua, hän tietää saavansa sitä.
Lähtökohtaisesti hakisin. Jos etukäteen sovitaan niin halvempaahan se äidin kyydissä on kulkea kuin taksilla. Yllättävässä tilanteessa hakisin - taksin maksaisin jos en mitenkään pääse eikä lapsella rahaa.
Jos kuvio on joka viikonloppu toistuva "hätätilanne" niin ongelma (ja sen ratkaisu) on jossain muualla kuin hakumatkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisinpa, ettei ihan joka paikkaan julkisillakaan pääse neljän aikaan aamuyöstä edes Helsingissä.
Täällä kulkee kyllä yöbusseja, joilla on aika huolella joka kolkkaan reitit.
Mutta kysymykseen: minulla ei ole autoa, joten en voisi lähteä hakemaan. Taksilla tulisi, jos nyt tällainen tilanne olisi ajankohtainen.
Tyttö on vasta 17-vuotias ja ei ole (tietääkseni) käynyt baareissa ja jos on, niin itse tullut.
Taksi kulkee, mä maksan. Tyttären ja pojan kohdalla Helsinki. Ei omaa autoa.
Minulla on pari kaveria, joiden vanhemmat hakevat heitä baarista kotiin ja muutenkin kuskaavat. Eivät asu enää kotona, mutta silloin kun ovat vanhempien luona käymässä. Olemme kolmekymppisiä ja kyse on suurehkosta kaupungista, eivät edes asu missään kauimmaisessa lähiössä vaan max 5km päässä keskustasta. Pakko sanoa, että olen hieman ihmetellyt tätä, mutta en ole koskaan viitsinyt sanoa mitään, omapahan on asiansa. Ja toki olen ollut joskus kateellinenkin, kun meillä ei ole koskaan ollut autoa ja olen joutunut aina sompailemaan itseni julkisilla hankalienkin matkojen ja kantamusten kanssa. Mutta ehkä sitä kolmekymppisen olettaisi jo hoitava omat yökyytinsä kun kaupungissa asutaan...
Vierailija kirjoitti:
En hakisi, mutta varmistaisin, että tyttärelläni on varattuna 40 euroa taksirahaa kotimatkaa varten. En itsekään odota, että mieheni tulisi minua hakemaan, jos olen viihteellä. Meillä on keskustasta kotiin 20 kilsaa ja hiukan alle 40 euroa se taksimatka maksaa. Kyllä sen raaskii maksaa, kun harvoin käy.
Hassua, mä haen tyttären, pojan, miehenkin. Tytär hakee minut, isänsä tai veljensä. Mies hakee tarvittaessa tyttären ja minutkin jos en taksia saa. Pojalla ei vielä korttia mutta luulen että kyyditään hänenkin kanssaan puolin ja toisin.
Jonkun baarin känniääliön mielipiteellä ei ole mitään merkitystä, tuli vaan mielihalu kartoittaa tapoja.
Mulle ei olisi nuorena tullut mieleenkään pyytää yhtään mihinkään vanhempieni apua ja minulle tehtiin hyvin selväksi ettei todellakaan kannata vaan omillaan on tultava toimeen. En pyydä apua vieläkään, äitini kanssa tulen hyvin toimeen mutta isääni välit ovat melko etäiset.
ap.
Tietysti hakisin, jos ei muuten kotiin pääsis.
Hakisin, vaikka ei asuisi enää kotona.
Kaverin, serkun, siskon, naapurin Sirpan papereilla. Tai sitten antamalla portsarille kympin.