Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin sen vasta 4-kymppisenä, vanhempani eivät välittäneetkään minusta aidosti

Vierailija
26.04.2016 |

Eivätkä varsinkaan siten kun (äitini) vaati minua suhtautumaan muihin ihmisiin, joista piti välittää niin kovasti, tai tuli huutoa. Opin sillä vain, ettei kukaan välitä minusta, koska kukaan ei koskaan arvostanut uhrautumisiani. Isäni tas sai näihin päiviin saakka ylläpidettyä illuusiota siitä, että olen hänelle rakas ja tärkeä tytär, jota hän aina vannotti luottamaan itseensä ja uskotteli, että minä voin luottaa häneen.
Nyt luottamukseni on kuitenkn rikottu. Viimeisen kerran. Aiemmin hän on syyttänyt uutta vaimoaan siitä, ettei ole voinut aina pitää lupauksiaan. Nytkin hän yritti taas, mutta se ei enää mene läpi. Se oli hän itse, joka rikkoi lupaamansa asian eräässä hyvin isossa ja minulle merkittävässä keississä. Hyvähän hänen sillä olikin kalastella lojaaliuttani, sehän oli merkittävä juttu. Olin siis valmis isoihinkin myönnytyksiin koko elämäni ajan.
Nyt se on loppu. En enää usko, että kumpikaan vanhempi koskaan välitti minusta aidosti, vaikka kumpikin on onnistunut huijaamaan minua tänne saakka uskomaan niin (kun he sanovat).
Äitini pahin teko näissä isäni minua kohtaan tekemissä pettymyksissä on se, että hän ikään kuin lyö lyötyä, ei ole yhtään pahoillaan minun puolestani, vaan moittii että "veljeilinkin" isäni kanssa. Eli että luotin häneen.
Tämä kaikki on ollut niin kamalaa, että se on vaikuttanut erittäin rampauttavasti omaan kykyyni olla vanhempana. Samoin mahdollisuuksiini etsiä ja löytää puoliso, jonka uskon ja tunnen rakastavan minua. Eihän minua voi kukaan aidosti rakastaa. Koska se on ollut minun lapsuuden perheessä minun syyni, kun äiti ei ole voinut minua aidosti rakastaa! Tämmöinen on ollut äitini asenne minuun kaikki nämä vuodet! Nyt ajattelen samoin...se on lasteni syy, jos en minä voi heitä rakastaa... Enkä varmaan ole edes ainoa lapsiaan tällä tavalla (piilo) vihaava äiti... Täälläkin saa aina välillä lukea näitä kamalia lapsia omistavien äitien kertomuksia. Että ihan lapsissa vika, kun äiti ei voi heitä rakastaa. Jep jep. Ja uskokaa vain paskiaiset omia valheitanne. Lapsenne ovat teihin nähden täysin syyttömiä.
Ehkä se tästä, suhteeni lapsiani kohtaan, muuttuu kun mun ei enää tarvitse ylläpitää vihan kätkeviä kulisseja vanhempiini nähden ja uskoa, että mä ITSE olen aiheuttanut sen, ettei he voi minua rakastaa...
t. Äitivihaaja

Kommentit (397)

Vierailija
101/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mitä ap.n isä teki? Ei maksanut kulutusluottojasi tai ei tullut talolainan takaajaksi? näin meidän perheessä iso "tyttö" suuttui  isukilleen.

Ei niin kuulukaan tehdä, mutta entäpä, jos tämä isä olisi hoitanut aiheuttamansa mielipahat ja pettymykset lupaamalla maksaa kulutusluottosi pois tai tulla talolainan takaajaksi? Siitä on nyt kysymys. Mitä omia tekoja on haluttu valkopestä lupaamalla asioita, jotka ovat mahdollisia sitten tulevaisuudessa. Jos en nyt suutu. No enhän mä sitten tietenkään suuttunut. Osaanhan mä odottaa. Ja odottaa. Kunnes sanotaankin, että kyllä mä nyt auttaisin, mutta kun vaimo kieltää.

ap

Eli siis olet nelikymppisenä mankumassa vanhemmiltasi rahaa ja kun et saa sitä se on todiste siitä etteivät he koskaan rakastaneet sinua.

No ei, mutta nyt kun asettelit sen noin niin sopii miettiä, onko isä rakastanut minua muulla kuin noilla katteettomilla lupauksiaan?

Välittämistä on pitää se, mitä on sovittu.

ap

Vierailija
102/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ajatuskulut ovat häiriintyneitä ja narsistisia. Ei ap:lla ole oikeutta isänsä omaisuuteen, meiltä veronmaksajiltako pitäisi isän hoito kokonaisuudessaan kupata, että ap saisi lisää rahaa. Uhriutuminen on luokkaa sata ja mitään vastuuta ap ei ota siitä, että kohtelee lapsiaan huonosti (eli antaa kyllä itselleen luvan olla huono vanhempi).

On aivan normaalia, että perintöä ei anneta enää laitoshoidossa olevalle vaan se menee yhden sukupolven yli. En ole harmissani asiaankuuluvista veroista, eli olen ns. iloinen veronmaksaja, mutta ei niitä tai laitosmaksujakaan halua kukaan ehdoin tahdoin maksaa.

ap

Kuka on laitoshoidossa

Isä. Tai on ollut kuntouttavassa, nyt on arviointijaksolla ja ei varmaan mene kauaa, että hoidettavana laitoksessa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:tä taita vituttaa eniten se, ettei nyt pääsekään nöyryyttämään äitiään sillä asunnolla, joka hänen piti ostaa ja armollisesti antaa äidin asunnoksi. Mahdollisesti. Ehkä. Jos äiti ensin nöyrtyy ja nuolee ap:n persettä. Yök mikä tyyppi.

Ei harmita, ketjuhan oli siitä, että mua neuvottiin olemaan antamatta sitä äidilleni. Asunto on edelleen olemassa.

ap

Pers häiriöinen selittää kyllä mustan valkoiseksi

Harvoin näkee yhtä pahaa ihmistä. Se tuntuu oudolta. Voiko joku oma näin paha?

Vierailija
104/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten vain odottelen, että isä kuolee, koska minulle ei ole tuollaisesta isästä mitään hyötyä. Ja tämä tunne ei TODELLAKAAN syntynyt tämän perintöjutun myötä yksistään, vaan on koko 4-kymmenvuotiaan elämäni päätepiste isäni huijattavana tyttärenä. Olen nimittäin erinäisiäkin isän temppuja painanut villasella koska olen luottanut siihen mitä hän minulle sanoo! Nuyt en enää paina ja isä saa mennä minne huvittaa, minä en enää piittaa!

ap

Toivottavasti. Taitaa isäsikin huokaista helpotuksesta kun ahne rahankärkkyjä häipyy. Toivottavasti älyät häipyä ulisemasta tältä palstaltakin. Heippa. Muista ruokkia lapset ja siivota!

En ole mikään rahanahne kärkkyjä, kun fakta on, että isältä menee nyt elämiseen enemmän rahaa, kuin luopumalla perinnöstä. Hän se ahne paska on, toki se OIKEUS hänellä on olla, mutta että kehtaakin esittää minulle päin naamaa, että luopuminen sopii ja vieritellä sitä vaimon syyksi, jos se ei sitten tule onnistumaan ja että enhän mä vain, räpyti räpyti, hylkää häntä sitten?

Ja en häivy palstalta minnekään, häivy ite!

ap

Miten se, että isäsi ei anna sinulle rahojaan tekee HÄNESTÄ Ahneen paskan? Kyllä se ahne paska olet sinä. Nosta perseesi penkistä, äläkä kyylää isäsi rahoja ahne kiilto silmissäsi. Sinä jos kukaan olet varsinainen lompakkoloinen. Vittuako sulle kuuluu, jos isäsi laittaa OMAAN elämiseensä OMIA rahojaan enemmän kuin luopumalla perinnöstä???

No on ahne paska. Hänellä on jo eläessään lahjaksi saatua omaisuutta useamman asunnon ja ison osakesalkun verran. Minulla ja perheelläni on tiukkaa. Isä ei ole auttanut näillä perimillään rahoilla minua mitenkään. Ei toki tarvitse, mutta äitinkin sanoi, että kuka tahansa toinen vanhempi kyllä auttaisi, kun siihen on olisi mahdollisuus. Ja välejä ei niinkään riko isän tapa haalia itselleen, mihin hänellä on toki oikeus, vaan tuo kaksinaamainen valehtelu samalla kun kyynelsilmin melkeinpä kantaa huolta, etteivät välimme rikkoudu.

ap

Käytkö itse töissä? Vai onko perheen elättäminenkin miehesi vastuulla? Kyllä se kuule on niin, että jokainen on oman onnensa seppä. En ole minäkään saanut pennin pyörylää vanhemmiltani eikä ole suurin osa tuntemistani muistakaan ihmisistä. En silti hauku vanhempiani ahneiksi paskoiksi ja ulise netissä, kuinka minulle kuuluisi HEIDÄN rahansa. Sinä näytät olevan sitä sorttia, joka kyllä on mielin kielin niin kauan kuin siitä on luvassa mahdollista taloudellista hyötyä. Sitten kun paljastuukin, ettei rahaa ole tulossa, haukut isäsi. Hyi vittu että olet kuvottava.

No en hauku siksi, kun paljastuu, ettei rahaa ollut tulossa, vaan ETTÄ KEHTAISIKIN SANOA MULLE, ETTÄ LUOPUMINEN PERINNÖSTÄ SOPII, EI HALUA MAKSAAKAAN VEROJA ja että vaimo saattaa asettua poikkiteloin, mutta todellisuudessa itse on se, joka sanoo, että luopuminen ei sovi! Ja olettaa nyt, että mä uskon, että me olemme joku isä-tytär -tiimi!

Ja kuten äsken sanoin, isää on kyllä kiehtonut aina kertoilla mitä minä sitten aikanaan perin. Kiva puheenaihe, jolla pitää minut kiinnostuneena.

Mieheni on työtön. Minä käyn töissä.

ap

Kumman paljon aikaa sinulla on vatvoa tällaista diibadaabaa palstalla siihen nähden että olet töissä.

Tänään on vapaapäivä.

ap

Vierailija
105/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ajatuskulut ovat häiriintyneitä ja narsistisia. Ei ap:lla ole oikeutta isänsä omaisuuteen, meiltä veronmaksajiltako pitäisi isän hoito kokonaisuudessaan kupata, että ap saisi lisää rahaa. Uhriutuminen on luokkaa sata ja mitään vastuuta ap ei ota siitä, että kohtelee lapsiaan huonosti (eli antaa kyllä itselleen luvan olla huono vanhempi).

On aivan normaalia, että perintöä ei anneta enää laitoshoidossa olevalle vaan se menee yhden sukupolven yli. En ole harmissani asiaankuuluvista veroista, eli olen ns. iloinen veronmaksaja, mutta ei niitä tai laitosmaksujakaan halua kukaan ehdoin tahdoin maksaa.

ap

Kuka on laitoshoidossa

Isä. Tai on ollut kuntouttavassa, nyt on arviointijaksolla ja ei varmaan mene kauaa, että hoidettavana laitoksessa.

ap

Eli ei kukaan

Vierailija
106/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:tä taita vituttaa eniten se, ettei nyt pääsekään nöyryyttämään äitiään sillä asunnolla, joka hänen piti ostaa ja armollisesti antaa äidin asunnoksi. Mahdollisesti. Ehkä. Jos äiti ensin nöyrtyy ja nuolee ap:n persettä. Yök mikä tyyppi.

Ei harmita, ketjuhan oli siitä, että mua neuvottiin olemaan antamatta sitä äidilleni. Asunto on edelleen olemassa.

ap

No ketju oli oikeasti siitä, että minua oli neuvottu, etten anna asuntoa äidilleni! Sinä koitat olla paha ja maalata minua mustaksi, koska jostain syystä häiritsen sinua.

ap

Vierailija
107/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka on laitoshoidossa

ap

Eli ei kukaan

Mitä? Ajatteletko, että valehtelen?

ap

Vierailija
108/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha sotkee ihmisten välit helpoiten. Olet kokenut mielipahaa ja käyt terapiassa. Sitä nopeammin paranet, kun hyväksyt, että isäsi puheista huolimatta hän ei ole velvollinen jättämään sulle perintöä lainkaan. Hän voi jättää, jos haluaa. Mutta hänen ei ole pakko. Aikuisten ihmisten olisi aika oppia tulemaan toimeen omillaan.

Mun toinen vanhempi peri suomalaisessa mittakaavassa huomattavan omaisuuden vanhemmiltaan. Olen ainoa lapsi ja ilmoittanut, että mun puolestani käyttäköön elinaikanaan omaisuutensa miten haluaa. Mieluiten pitää itsestään huolta parhaaksi katsomalla tavallaan. Jos jotain haluaa jättää, niin ajattelee mieluummin lapsenlapsiaan. En mä aio olla katkera, vaikka en saisi penniäkään. Saattaisin vähän ihmetellä, kun vanhemmat puhuneet toisin. Mutta heillä ei ole velvollisuutta jättää mulle mitään.

Tällaiselle ihmiselle mielellään antaa. Jos joku laskee vuosia odottaen minun kuolemaa... Miltähän tuntuisi. Tekisikö mieli antaa jotain?

Vierailija
109/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten vain odottelen, että isä kuolee, koska minulle ei ole tuollaisesta isästä mitään hyötyä. Ja tämä tunne ei TODELLAKAAN syntynyt tämän perintöjutun myötä yksistään, vaan on koko 4-kymmenvuotiaan elämäni päätepiste isäni huijattavana tyttärenä. Olen nimittäin erinäisiäkin isän temppuja painanut villasella koska olen luottanut siihen mitä hän minulle sanoo! Nuyt en enää paina ja isä saa mennä minne huvittaa, minä en enää piittaa!

ap

Toivottavasti. Taitaa isäsikin huokaista helpotuksesta kun ahne rahankärkkyjä häipyy. Toivottavasti älyät häipyä ulisemasta tältä palstaltakin. Heippa. Muista ruokkia lapset ja siivota!

En ole mikään rahanahne kärkkyjä, kun fakta on, että isältä menee nyt elämiseen enemmän rahaa, kuin luopumalla perinnöstä. Hän se ahne paska on, toki se OIKEUS hänellä on olla, mutta että kehtaakin esittää minulle päin naamaa, että luopuminen sopii ja vieritellä sitä vaimon syyksi, jos se ei sitten tule onnistumaan ja että enhän mä vain, räpyti räpyti, hylkää häntä sitten?

Ja en häivy palstalta minnekään, häivy ite!

ap

Miten se, että isäsi ei anna sinulle rahojaan tekee HÄNESTÄ Ahneen paskan? Kyllä se ahne paska olet sinä. Nosta perseesi penkistä, äläkä kyylää isäsi rahoja ahne kiilto silmissäsi. Sinä jos kukaan olet varsinainen lompakkoloinen. Vittuako sulle kuuluu, jos isäsi laittaa OMAAN elämiseensä OMIA rahojaan enemmän kuin luopumalla perinnöstä???

No on ahne paska. Hänellä on jo eläessään lahjaksi saatua omaisuutta useamman asunnon ja ison osakesalkun verran. Minulla ja perheelläni on tiukkaa. Isä ei ole auttanut näillä perimillään rahoilla minua mitenkään. Ei toki tarvitse, mutta äitinkin sanoi, että kuka tahansa toinen vanhempi kyllä auttaisi, kun siihen on olisi mahdollisuus. Ja välejä ei niinkään riko isän tapa haalia itselleen, mihin hänellä on toki oikeus, vaan tuo kaksinaamainen valehtelu samalla kun kyynelsilmin melkeinpä kantaa huolta, etteivät välimme rikkoudu.

ap

Käytkö itse töissä? Vai onko perheen elättäminenkin miehesi vastuulla? Kyllä se kuule on niin, että jokainen on oman onnensa seppä. En ole minäkään saanut pennin pyörylää vanhemmiltani eikä ole suurin osa tuntemistani muistakaan ihmisistä. En silti hauku vanhempiani ahneiksi paskoiksi ja ulise netissä, kuinka minulle kuuluisi HEIDÄN rahansa. Sinä näytät olevan sitä sorttia, joka kyllä on mielin kielin niin kauan kuin siitä on luvassa mahdollista taloudellista hyötyä. Sitten kun paljastuukin, ettei rahaa ole tulossa, haukut isäsi. Hyi vittu että olet kuvottava.

No en hauku siksi, kun paljastuu, ettei rahaa ollut tulossa, vaan ETTÄ KEHTAISIKIN SANOA MULLE, ETTÄ LUOPUMINEN PERINNÖSTÄ SOPII, EI HALUA MAKSAAKAAN VEROJA ja että vaimo saattaa asettua poikkiteloin, mutta todellisuudessa itse on se, joka sanoo, että luopuminen ei sovi! Ja olettaa nyt, että mä uskon, että me olemme joku isä-tytär -tiimi!

Ja kuten äsken sanoin, isää on kyllä kiehtonut aina kertoilla mitä minä sitten aikanaan perin. Kiva puheenaihe, jolla pitää minut kiinnostuneena.

Mieheni on työtön. Minä käyn töissä.

ap

Kumman paljon aikaa sinulla on vatvoa tällaista diibadaabaa palstalla siihen nähden että olet töissä.

Tänään on vapaapäivä.

ap

Oh shit. Tätä jauhetaankin sitten iltakymmeneen.

Vierailija
110/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tässä ketjussa ollaan ap:lle kiukkuisia. Eli alapeukutetaan. Kaiken huippu, että ap:n myötätuntokommentti sille, jota ei kutsuttu osänsä kuolinvuoteelle, keräsi alapeukkuja.

Vierailija
111/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ketju oli oikeasti siitä, että minua oli neuvottu, etten anna asuntoa äidilleni! Sinä koitat olla paha ja maalata minua mustaksi, koska jostain syystä häiritsen sinua.

ap

Vika on aina muissa

Vierailija
112/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille on yksi lysti, mitä on luvannut ja kenelle. Itse voit vatvoa vaikka loppuelämäsi sinulle annettuja katteettomia lupauksia, narsisti unohti koko lupauksen sen jälkeen, kun sen sinulle suustansa päästi. Ja päästi siksi, jotta ajattelisit tai käyttäyttäytyisit narsistin haluamalla tavalla. Käsitä tämä, olet jo kärsinyt joten nyt on aika unohtaa! Jätä taaksesi, sulje ovi, tai jatka samaa rataa ja kärsi, kärsi. Narsistille se on aivan sama, mitä teet, ei välitä. Lapsesi ja miehesi välittävät, kuten sinäkin itsestäsi, siksihän veuhkaat.

Vierailija
113/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvilläni kuitenkin siitä, että jutussa on tietynlainen closure, koska oli aika raastavaa viikkotolkulla mittiä mitenköhän tässäkin asiassa käy. Iso asia. Ja ikävää, että ne vaikuttavat ihmissuhteisiin, mutta en voi kyllä antaa anteeksi sitä, että kustaan silmään. Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten sisarukset saavat perinnön jaettua :)

ap

Vierailija
114/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka on laitoshoidossa

ap

Eli ei kukaan

ap

Isäsi ei ole laitoshoidossa

Vierailija
115/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt tuntuu, ettei ap myöskään ole ikinä aidosti välittänyt vanhemmistaan. Millaiset ovat ap tunteesi vanhempiasi kohtaan? Oletko itse aidosti rakastava lapsi?

Vierailija
116/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan ainoa narsisti on....

Vierailija
117/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nyt tuntuu, ettei ap myöskään ole ikinä aidosti välittänyt vanhemmistaan. Millaiset ovat ap tunteesi vanhempiasi kohtaan? Oletko itse aidosti rakastava lapsi?

Olin kyllä. Varsinkin isää kohtaan. Äidille annoin viime viikolla 700 euroa, vaikka en siedä häntäkään. Hän tarvitsi ne auton remonttiin.

ap

Vierailija
118/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka on laitoshoidossa

ap

Eli ei kukaan

ap

On hän juuri nytkin laitoksessa arvioitavana voiko jatkaa kotona asumista vai ei.

ap

Vierailija
119/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka on laitoshoidossa

ap

Eli ei kukaan

ap

On hän juuri nytkin laitoksessa arvioitavana voiko jatkaa kotona asumista vai ei.

ap

Eli asuu kotona

Vierailija
120/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistille on yksi lysti, mitä on luvannut ja kenelle. Itse voit vatvoa vaikka loppuelämäsi sinulle annettuja katteettomia lupauksia, narsisti unohti koko lupauksen sen jälkeen, kun sen sinulle suustansa päästi. Ja päästi siksi, jotta ajattelisit tai käyttäyttäytyisit narsistin haluamalla tavalla. Käsitä tämä, olet jo kärsinyt joten nyt on aika unohtaa! Jätä taaksesi, sulje ovi, tai jatka samaa rataa ja kärsi, kärsi. Narsistille se on aivan sama, mitä teet, ei välitä. Lapsesi ja miehesi välittävät, kuten sinäkin itsestäsi, siksihän veuhkaat.

Joo niinhän se on. Olin nähnyt isän pelin muita kohtaan, mutta en uskonut, että sitä tapahtuisi minuakin kohtaan, jotenkin lapsena, vaikkakin aikuisenaaåsena, sitä on niin viaton suhde siihen ihmiseen. Mutta ei hän taida muuta osata kuin kusettaa kaikkia. Sääli.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi