Mitä epämuodikkaita ruokia teette ja tykkäätte syödä?
Tein äsken 70-luvulta tuttua makaronimössöä, oli jossain ip-lehdessä. En edes tiennyt, ettei sitä enää tehdä. Tosin mullakin se on tuunattua, täysjyvämakaronia, paljon sipulia ja hernemaissipaprikaa sekaan.
Toinen mitä teen mielelläni, on perheen sisäisissä juhlissa hedelmätäytekakku, eli päälle hedelmiä ja kiille. Minusta se on hyvää.
Kommentit (61)
Keitetyt perunat ja munakastike. Tykkään myös porsaan kylkisiivuista pannulla rapsakaksi paistettuna. Jälkiruoaksi marjakiisseliä.
Suuria epätrendikkäitä suosikkejani ovat täälläkin mainitut uunimakkara, janssoninkiusaus ja tacot sekä muu texmex. Syön usein kotletteja, joiden ostaminen selittämättömällä tavalla hävettää. Rakastan myös kermakakkuja, muista kakuista en juuri välitä.
Syön kyllä mielelläni ravintoloissa moderneja annoksia ja tutustun eri keittiöiden makuihin, mutta mieluiten itse kokkailen näitä vähän noloja lama-ajan kotiruokia.
Kaalikääryleet. Kerran oli niin kova nälkä ja hinku että kun vihdoin päästiin syömään niin söin niin ahnaasti että korvissa soi ja meinasin pyörtyä, oli niiin hyvää.
Makaronilaatikko, kanaviillokki, merimiespata, lämpimät voileivät, itsetehdyt rieskat, karjalanpiirakat, maksapihvit, pullavanukas, köyhät ritarit.
Makkara ja jauheliharuokia. Tehdään toisinaan esim. kiuasmakkaraa ja se on aina niin hyvää! Ikää 28&30. Ja mokkapalat on todella hyviä. Nyt alkoi tekeen mieli voileipäkakkua!
Kinkkukiusausta, lindströminpihvejä, uunimakkaraakin joskus harvoin.
Mä luulin, että kotiruoka on nyt trendikästä?? Me syödään siskonmakkarakeittoa, nakit&muusi, makaronilaatikko, tonnikala-perunamusilaatikkoa, köyhät ritarit on herkkua, banaanimaitoa... Kaveri oli kylässä ja tarjosin jauhelihakeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi rahkaa... Luulin olevani tosi hyvä emäntä... Täh?!
Mitäs nykyään sitten tulisi syödä kun tässä ketjussa alkaa olla kiitettävästi lueteltu kaikki ihan tavalliset kotiruoat?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että kotiruoka on nyt trendikästä?? Me syödään siskonmakkarakeittoa, nakit&muusi, makaronilaatikko, tonnikala-perunamusilaatikkoa, köyhät ritarit on herkkua, banaanimaitoa... Kaveri oli kylässä ja tarjosin jauhelihakeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi rahkaa... Luulin olevani tosi hyvä emäntä... Täh?!
Eihän tässä ollut kotiruuasta kyse, vaan juurikin sellaisista, mitä ei enää tarjota.
Epämuodikkuuden voisi nähdän juurikin sillä tavalla, että ko. ruokia ei esim. enää tarjota koulussa tai lounasruokaloissa tai leivonnaisia, joita ei erikseen tilaamatta leipomoista saa.
ap
Jauheliharisottoa. Ei mitään ainoaa oikeaa italialaista johon tulee risottoriisiä ja valkoviiniä, vaan sellaista johon tulee tummaa riisiä, jauhelihaa ja mausteeksi mustapippuria ja paljon paprikaa. Lasten suosikki ja itseni myös, täytyy sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Mietin vaan, että onkohan nämä 70-luvun ruuat nykyajan kolmekymppisille vähän sellaista retrohenkistä ruokahipsteröintiä?
Minä taas aitona 70-luvun lapsena muistan tietyt ruuat vähän liiankin hyvin. Esim. niitä jo tässä ketjussa mainittuja kotletteja en vaan saisi kurkusta alas. Ei pahalla.
Kukaan ei muuten maininnut vielä kalapuikkoja. Kuka tunnustaa?
🇺🇦🇮🇱
Nyt kysyisin, että mikä mahtaa olla sitä muodikasta ruokaa?
Perunaa ja jauhelihakastiketta (samanlaista, mitä syödään yleensä spagetin kanssa) :D sitten tilsin perunat ja sotken kastikkeen kanssa XD
Äitini ja mummo teki tätä aina. Helppo ja nopee perus ruoka lapsille!
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Mietin vaan, että onkohan nämä 70-luvun ruuat nykyajan kolmekymppisille vähän sellaista retrohenkistä ruokahipsteröintiä?
Minä taas aitona 70-luvun lapsena muistan tietyt ruuat vähän liiankin hyvin. Esim. niitä jo tässä ketjussa mainittuja kotletteja en vaan saisi kurkusta alas. Ei pahalla.
Juuri ennen vuosituhannen vaihdetta oli perheessä rahat niin tiukalla, että käytännössä vedettiin kaksi viikkoa ranuja ja kalapuikkoja. Jälkimmäisiin en koske edes aseella uhattuna enää.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ennen vuosituhannen vaihdetta oli perheessä rahat niin tiukalla, että käytännössä vedettiin kaksi viikkoa ranuja ja kalapuikkoja. Jälkimmäisiin en koske edes aseella uhattuna enää.
Maksalaatikkoa ja puolukkasurvosta.
Tonnikalarisottoa. Olen allerginen kalalle ja tonnikala on ainoa kala, jota voin syödä ilman oireita.
Munakokkelia ja keitetyt perunat :) parasta krapularuokaa. Helvetisti vaan suolaa päälle.
Makaroonimössöä tulee tehtyä. Monesti teen sen kyllä tonnikalasta.
Lämpimiä voileipiä ja pizzaa tulee tehtyö.
Joskus jopa ruskeaa kastiketta ja perunoita.