Kuinka noloa on kerätä pulloja?
Itse siis olen teinin yksinhuoltaja ja koiran kanssa lenkkeillessäni kerään pulloja vuodessa noin tonnilla. Tällä rahalla teemme yhdessä jotain mukavaa extraa. Nyt ystäväni kysyi kesä reissusta, että millä minulla on rahaa siihen. Tunnustin harrastukseni ja hänestä se oli jotenkin noloa ja hävettävää. Siis kerään koiran kakat ja aina on useampi pussi mukana muutenkin. Kerään myös pantittomat tölkit ja roskia.
Itse en ole asiaa mainostanut, mutta en ole myöskään ymmärtänyt hävetä.
Kommentit (25)
Kyllä kannattaa kerätä. Suomion luonut pullojen keräyssyysteemillä sellaista, joka on hyvin ainutlaatuinen menestystarina, koska kierrätysaste liippaa lähellee 100 %.
Aivan huippujuttu. Hyvä Suomi!
Noloa on ainoastaan se, että joku runkku on alun perin syytänyt ne pullot luontoon. Onneksi on fiksuja, jotka keräävät ne. Rahaakin saa, ja luonto on siistimpi ja kauniimpi.
Ei se sen nolompaa ole kuin persujen äänestäminenkään.
Yläkoulujen lähistöltä löytyy aina tölkkejä etenkin jos kauppa on lähellä. Oman taloyhtiön metallinkeräysastiasta olen myös löytänyt.
Nolous on omassa päässä. Omat vanhempani tekivät aikoinaan merkittävät lisätulot, kun keräsivät roskakatoksesta erään edesmenneen kirjailijan pullot. Niillä teki ihan merkittävän tilin. Itsekin nappaan aina pullon käteen, jos olen suoraan kotiin menossa, eikä käsissä ole muuta tavaraa. Tehokkainta keräys oli kesäiltoina kotiin pyöräillessä silloin kun pyörässä vielä oli etukori. :)