Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka noloa on kerätä pulloja?

Vierailija
23.04.2016 |

Itse siis olen teinin yksinhuoltaja ja koiran kanssa lenkkeillessäni kerään pulloja vuodessa noin tonnilla. Tällä rahalla teemme yhdessä jotain mukavaa extraa. Nyt ystäväni kysyi kesä reissusta, että millä minulla on rahaa siihen. Tunnustin harrastukseni ja hänestä se oli jotenkin noloa ja hävettävää. Siis kerään koiran kakat ja aina on useampi pussi mukana muutenkin. Kerään myös pantittomat tölkit ja roskia.
Itse en ole asiaa mainostanut, mutta en ole myöskään ymmärtänyt hävetä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan kun et rutiköyhä taida olla niin kyllä tuo vähän vaikuttaa nololta, toki itse en tuomitsisi, ainakin pullot tulee oikeaan paikkaan ja se on hyvä. 

Vierailija
2/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole noloa, vaan fiksua. Jos muutenkin tulee ulkoiltua, niin samallahan ne pullot kerää. Roskiksista kaivelu vaatii vähän pokkaa, mutta uskon että useimmat ihmiset pitävät sitäkin ihan fiksuna toimintana. 

Minä opiskelin aikuisena ja keräsin opiskeluaikana koulun käytäviltä nuorison hylkäämiä pulloja ja tölkkejä. Sain helposti pidettyä lapsen taskurahoissa aikana, jolloin omat tuloni olivat pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolous on aina omassa päässä. 

Eli, jos itse et koe nolona, niin siinähän se. Mitä muista?

Vierailija
4/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, jos se on jonkun mielestä noloa? Sillä taas on väliä, että voitte tehdä jotain kivaa yhdessä.

Vierailija
5/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, lisätuloista ei ole koskaan haittaa (paitsi verot, jos tulot on liian suuret).

Vierailija
6/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää etten enää osaa olla pyörälenkillä haravoimatta katseella ojanpenkkaa.

Kerran löysin niin paljon tölkkejä etten kehdannut niitä tuoda kotiin vaan piilotin metsään ja hain myöhemmin kun liikuin autolla.

Vierailija
7/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin taitaa olla koira melkein tienannut omat ruokarahansa kun sitä lenkitettäessä aina joku tölkki löytyy.

Vierailija
8/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään noloa! Tiedän monia vanhempia, jotka keräävät tapahtumissa pulloja esim. lasten harrastuksiin.

Itsekin lenkkeilen oiran kanssa, mutta tuntuu, ettei noita pulloja ja tölkkejä oikeen enää näe missään - mikä on tietty hyvä asia. Eli ilmeisesti "ammattimaiset" pullonkerääjät kiertävät jo aamuvarhaisella esim. kesäviikonloppuina?

Itse tein muuten eräässä maailmantähden konsertissa ihan loistotilin. Siellä myydyissä juomissa oli euron pantti, jonka sai takaisin, kun palautti sen tölkin sinne tiskille. Itsekin tuli muutama juoma ostettua ja palauteltua tölkkejä tiskille. Kun ilta alkoi lähestyä loppua, tajusin yhden kaverin kanssa, että jokapuolella tulvi niitä EURON tölkkejä. No, ensin naureskellen alettiin kerätä niitä ja viedä sinne baariin. 7 euroa, kiitän ja kumarran. Sitten tajuttiin, että ihan oikeasti, lähes kukaan ei palauta niitä tölkkejä, alueen pystypöydät suorastaan tulvi niitä tölkkejä. Kun konsertti loppui, aloimme kerätä niitä ihan systemaattisesti. Minä nettosin 200 € siitä hommasta! Tuli kallis konserttilippu ja vielä jatkotkin helposti rahoitettua sillä sumalla. 200 tölkkiä kuulostaa paljolta, mutta kun se ei oikeasti ollut - niitä noukki sieltä kuin mustikoita hyvästä paikasta.

Ei ollut edes mitenkään rahapulaa, mutta kyllähän toi paikka piti käyttää :)

Vierailija
9/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte niitä pulloja? Tuhat euroa vuodessa vaatii jo yli 13 pulloa (0,20 €) joka päivä. Itse kävelen paljon ulkona ja harvemmin tyhjiä pulloja ja tölkkejä noin paljoa näkyy.

Vierailija
10/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen päivittäin 4-5 lenkkiä koiran kanssa. Viimeisen illalla myöhään ja ensimmäisen aamulla aikaisin. Kyllä muutama tölkki jokaisella reissulla löytyy.

Vierailija
11/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään noloa vanhukset keräävät usein pulloja harrastuksena. Pysyy kaupunki ja luonto puhtaana.

Vierailija
13/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen päivittäin 4-5 lenkkiä koiran kanssa. Viimeisen illalla myöhään ja ensimmäisen aamulla aikaisin. Kyllä muutama tölkki jokaisella reissulla löytyy.

Onko teilläkin KOUIRA.

Vierailija
14/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään noloa. Itse teen joskus samoin. Se vaan on jäänyt tavaksi korjata pullot talteen. Pysyy paikat siistinä, se on palkitsevaa.

Vierailija
15/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun keräät! Kiitos, kun keräät myös roskia luonnosta. Minä jätän pullot kerääjille roskiksen lähelle, mutta heitän alkeellisten ihmisten maahan heittämiä roskia roskiin.

Ihmettelen heikkolahjaisia ihmisiä, jotka roskaavat luontoa. 

Vierailija
16/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun keräät! Kiitos, kun keräät myös roskia luonnosta. Minä jätän pullot kerääjille roskiksen lähelle, mutta heitän alkeellisten ihmisten maahan heittämiä roskia roskiin.

Ihmettelen heikkolahjaisia ihmisiä, jotka roskaavat luontoa. 

Juuri näin. Hienoa, että ap kerää tölkkejä ja roskia pois luonnosta.

Vierailija
17/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun keräät roskat pois!

Vierailija
18/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein muuten eräässä maailmantähden konsertissa ihan loistotilin. Siellä myydyissä juomissa oli euron pantti, jonka sai takaisin, kun palautti sen tölkin sinne tiskille. Itsekin tuli muutama juoma ostettua ja palauteltua tölkkejä tiskille. Kun ilta alkoi lähestyä loppua, tajusin yhden kaverin kanssa, että jokapuolella tulvi niitä EURON tölkkejä. No, ensin naureskellen alettiin kerätä niitä ja viedä sinne baariin. 7 euroa, kiitän ja kumarran. Sitten tajuttiin, että ihan oikeasti, lähes kukaan ei palauta niitä tölkkejä, alueen pystypöydät suorastaan tulvi niitä tölkkejä. Kun konsertti loppui, aloimme kerätä niitä ihan systemaattisesti. Minä nettosin 200 € siitä hommasta! Tuli kallis konserttilippu ja vielä jatkotkin helposti rahoitettua sillä sumalla. 200 tölkkiä kuulostaa paljolta, mutta kun se ei oikeasti ollut - niitä noukki sieltä kuin mustikoita hyvästä paikasta.

Oltiinkohan samassa konsertissa, Madonnan konsertti Jätkäsaaressa? Mulla lähti myös se touhu ihan lapasesta, olin lukenut jo etukäteen tuosta euron pantista ja varustauduin muovikassilla. Lämppärin soitellessa tein ihmisten kanssa diilejä, että ostin niiden jalkojen juuressa olevat pullot 50 sentillä ja palautin eurolla. Sitten kun Madonnan osuus alkoi, ihmiset hylkäsivät tölkkinsä enkä malttanut heti lopettaa sitä keräilyä. Sain 160€, mitä pidän sitäkin hyvänä. Mutta joudun tunnustamaan tappioni, voittaja on löytynyt! :-)

Vierailija
19/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiinkohan samassa konsertissa, Madonnan konsertti Jätkäsaaressa? Mulla lähti myös se touhu ihan lapasesta, olin lukenut jo etukäteen tuosta euron pantista ja varustauduin muovikassilla. Lämppärin soitellessa tein ihmisten kanssa diilejä, että ostin niiden jalkojen juuressa olevat pullot 50 sentillä ja palautin eurolla. Sitten kun Madonnan osuus alkoi, ihmiset hylkäsivät tölkkinsä enkä malttanut heti lopettaa sitä keräilyä. Sain 160€, mitä pidän sitäkin hyvänä. Mutta joudun tunnustamaan tappioni, voittaja on löytynyt! :-)

Juurikin siellä :) Mun ja kaverin voitto perustui just siihen konsertin loppun, itse konsertti aikalailla kuunneltiin, mutta aina kun mentiin hakemaan lisää juomaa, keräiltiin suunnilleen siitä jalkojen juuresta niitä tölkkejä ja äkkiä tajuttiin rahjasampo. Alussa varamaan moni jaksoi palauttaa, mutta lopussa oli jo hällä väliä tunnelma. Eli vasta siinä ihan lopussa tehtiin tilimme. Mulla satui olemaan muovipussi matkassa ihan jostain muusta syystä, en muista miksi. Yksi  muovipussillinen oli helposti 20 €.

Vierailija
20/25 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen keräilyssä ei ole mitään noloa. Poissa luonnosta ja paikkoja rumentamasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän