Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 40 gynetutkimus TUSKAA!! tulenko repeämään pahasti?

Vierailija
23.04.2016 |

Kuulema hormonien pitäisi löystyttää paikkoja. Katin kontit! Alapää tuntuu että hyvä kun itse saa sinne kaksi sormea. Alatutkimuskaan ei meinannut millään onnistua eilen, kiljuin tuskasta.

Onko muilla ollu todetusti ( lääkärikin mainitsi että onpa tiukat paikat), ahdasta alapäätä miten meni synnytys?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sektion

Vierailija
2/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kuullukaan et gynelle pitää mennä rv 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se riippuu tutkijan ammattitaidosta. Oman kokemuksen mukaan joidenkin suorittama tutkimus sattuu ja toisten ei. Mutta mä yleensä kerron etukäteen, että olen arka niistä paikoista.

Vierailija
4/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin se vauva 5 minuutissa syntyy juurikin sen takia että paikat aukeaa ja joustaa pikku hiljaa.

Ei sitä etukäteen tiedä repeääkö vai ei. Riippuu vauvan koosta, synnytyksen kestosta, pitääkö käyttää imukuppia ym ja millainen kudostyyppi sinulla on. Toiset pullauttelee 4kg vauvoja tuosta vaan ja toiset rätkee enemmän tai vähemmän.

Itse repesin vaikka oli normaali synnytys ja pieni vauva 2,9kg. Tuli 13 tikkiä.

Vierailija
5/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin laskettuna päivänä synnärillä sisätutkimus ja lääkäri sanoi että voi sattua koska tekee sen vähän ronskimmin jos vaikka vauva ymmärtäisi syntyä ettei tarvitse käynnistää. Seuraavana aamuna oli vauva kainalossa.

Vierailija
6/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitenkään poikkeuksellisen kivulias tai kovakourainen, vaan sama juttu kun aina ennenkin. Olin ajatellut että kroppa jotenkin alkaisi valmistautua :/

Mutta onko kenelläkään kokemuksia miten synnytys meni jos tutkimuksetkin ollut aina tuskaa?

Vierailija
7/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei gyne sittenkin pyöritellyt vähän kalvoja irti? Noilla viikoilla joillakin on sellainen tapa, se on liikkeenä pieni mutta sattuu niin perkeleesti.

Kaikkien synnyttäjien kohdalla kudosten pitää venyä äärimmäisiin mittoihin, siinä on ihan sama oliko jonkun toosa kolme senttiä löysempi vai tiukempi kuin toisen. Repeytymistä ei välttämättä voi välttää, mutta ei se ole myöskään mikään automaatio. Se riippuu niin monesta asiasta johon ei itse voi vaikuttaa.

Vierailija
8/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yliaikainen raskaus ja olin jo synnärillä verenpaineiden takia, kokenut gynekologi runttasi kunnolla ja pyöritteli kalvot irti, lapsi syntyi seuraavana päivänä.  Todella tiukka olin kun ei aiempaa alatiesynnytystä ollut, lapsi syntyi alakautta ja tehtiin epistomia ja muutamia tikkejä.

Pillu ei palautunut tietenkään ennalleen, ja se on normaalia. Alatiesynnytys venyttää sinunkin paikat pysyvästi.

Oma seksielämäni muuttui nautinnollisemmaksi synnytyksestä toivuttuani. Olin ollut todella ahdas ja nyt tuntui normaalimmalta. Orgasmiherkkyys kasvoi ja joka yhdynnässä sain orgasemja, aiemmin ainoastaan suuseksillä. Mieheni penis oli kookas joka sekin vaikutti asiaan.

Vierailija
9/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitenkään poikkeuksellisen kivulias tai kovakourainen, vaan sama juttu kun aina ennenkin. Olin ajatellut että kroppa jotenkin alkaisi valmistautua :/

Mutta onko kenelläkään kokemuksia miten synnytys meni jos tutkimuksetkin ollut aina tuskaa?

minulla kokemusta. Kuopuksesta olin rv 39 ja vuorokauden ajan ollut 5-10min välein suht napakoita supistuksia, jotka kestivät minuutin. Lisäksi oli limaista veristä vuotoa.

Lähdin tarkistuttamaan tilanteen, kätilö teki sisätutkimuksen,joka oli erittäin erittäin kivulias. Kohdunsuu oli 1,5cm auki, joten käski kotiin odottamaan. Ehdin sairaalan aulaan ja lapisvedet menivät.

Siitä suoraan synnytysaliin, mutta en sitten tiedä, että eikö synnytys edennyt tarpeeksi nopeasti, koska sain oksitosiinia kolmeen kertaan. Lopulta sitten kohdunsuu avautui viidestä sentistä kymmeneen viiden minuutin aikana ja vauva tuli vaudilla. Siinä samalla sain IV:n asteen repeämät.

En kyllä ikinä ajatellut, että johtui kätilön tekemästä kovakouraisesta tutkimuksesta vaan liiallisesta oksitosiinista. Lapsi kuitenkin syntyi 8 tuntia lapsivesien jälkeen.