Sukulaisnainen kysyi ruokapöydässä, olenko raskaana. EN OLE.
Yksi sukulaisnainen kysyi minulta eilen suunnilleen koko suvun kuullen ruokapöydässä, odotanko vauvaa. EN ODOTA! Hän meni ihan hämilleen kieltävästä vastauksestani. Kaikki pöydässäolijat olivat ihan hiljaa ja vaivaantuneita. Tuntui paskalta. Miksi kukaan kysyy tuollaista? Enkä todellakaan ole mikään norsunkokoinen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Menkat on kyllä tulossa, ehkä vatsani pömpöttää? Mutta kuka idiootti sekoittaa menkkapömpön vauvavatsaan? Ap
Mistä sen eron huomaa? (Pyytäisin, että vastaisit asiallisesti etkä idiootiksi haukkuen.)
Noin tämä some- ja nettikulttuuri näkyy IRL. Sosiaaliset taidot, kuten kohteliaisuus, hienotunteisuus, muiden huomioonottaminen, rapautuu. Sinäkin valitat täällä, mutta sanoitko ruokapöydässä sukulaiselle jotain (mitä)? Tuskin sukulainen kuitenkaan halusi sinulle pahaa.
Mitä haluat meidän täällä palstalla nyt tekevän kokemasi aika pienen sosiaalisen kuprun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Menkat on kyllä tulossa, ehkä vatsani pömpöttää? Mutta kuka idiootti sekoittaa menkkapömpön vauvavatsaan? Ap
Mun menkkkaturvotus näyttää siltä, että olisin raskaana :D olen tosin aika hoikka niin kaikki pienemmät turvotukset näyttää siltä aika hassulta. Tämä oli ihan ot, mutta asiaan: älä välitä siitä, että joku möläyttelee typeryyksiä. Tällaisia ihmisiä on paljon ja niitten juttujen pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kysyi muuten vaan, eikä edes katsonut vatsaasi? Kuka idiootti jaksaa tätäkin murehtia?
todella ärsyttävää että tollasta kysellään! Itseäkin rassaa kun miehen kaverit kysyy heti, jos kieltäydyn alkoholista ja juon vettä. (Lähinnä närästyksen takia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen eron huomaa? (Pyytäisin, että vastaisit asiallisesti etkä idiootiksi haukkuen.)
Oletkohan sinä se minun sukulaisnainen, kun noin otit itseesi? Yleensä kai raskaudesta saatetaan kysyä, jos jollakulla on oikeasti joku suunnilleen viimeisillään oleva raskauskumpu, josta EI VOI erehtyä. Mieluusti tietysti ei kysellä silloinkaan, vaan annetaan asianomaisen itse kertoa. Harvalla kuitenkaan menkat niin paljon alavatsaa turvottavat, että on kuin viimeisillään olisi raskaana? Koska sitä pienempi pömppö nyt voi johtua oikeastaan melkein mistä vain (menkat, huonosti sopiva ruokavalio, lihominen jne.)
Vierailija kirjoitti:
Noin tämä some- ja nettikulttuuri näkyy IRL. Sosiaaliset taidot, kuten kohteliaisuus, hienotunteisuus, muiden huomioonottaminen, rapautuu. Sinäkin valitat täällä, mutta sanoitko ruokapöydässä sukulaiselle jotain (mitä)? Tuskin sukulainen kuitenkaan halusi sinulle pahaa.
Mitä haluat meidän täällä palstalla nyt tekevän kokemasi aika pienen sosiaalisen kuprun jälkeen?
En osannut sanoa muuta kuin "ei, en odota vauvaa". Kysymys yllätti täysin minut. Loppuajan suunnilleen nieleskelin kyyneliä. Mutta hyvä, jos sinua ei tuollainen hetkauttaisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäydyit jotenkin tökerösti ja tämä temperamenttinen sukulaisnainen halusi vähän näpäyttää. Mutta ei oikeasti ajattele että olet raskaana.
Kumma tuo naisten tarve "näpäyttää". En ole miehillä havainnut vastaavaa.
No näitä kyseliöita on varmaan joka suvussa. Mulla oli vauva 2kk kun sukulainen ihan pokkana, tosin hutikassa, kysyi odotanko uutta vauvaa kun sulla on noin iso vatsa,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan sinä se minun sukulaisnainen, kun noin otit itseesi? Yleensä kai raskaudesta saatetaan kysyä, jos jollakulla on oikeasti joku suunnilleen viimeisillään oleva raskauskumpu, josta EI VOI erehtyä. Mieluusti tietysti ei kysellä silloinkaan, vaan annetaan asianomaisen itse kertoa. Harvalla kuitenkaan menkat niin paljon alavatsaa turvottavat, että on kuin viimeisillään olisi raskaana? Koska sitä pienempi pömppö nyt voi johtua oikeastaan melkein mistä vain (menkat, huonosti sopiva ruokavalio, lihominen jne.)
Ilmeisesti vatsasi sitten on niin iso pömppö, ettei se näytä enää menkkapömpötykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vatsasi sitten on niin iso pömppö, ettei se näytä enää menkkapömpötykseltä.
Niin ilmeisesti! Ap
Mieheni isovanhemmat kommentoivat usein turvonnutta olomuotoani. Olin hieman masentunut ja lihoin yhden kesän aikana useamman kilon. Raskausuteluita tuli joka kerta vierailessa. Mieheni kanssa yritettiin kyllä vauvaa ja siksi tuo jatkuva utelu pahoitti mieleni..
Pappaihminen jopa tarjoutu kerran lainaamaan kuntopyöräänsä minulle kun olin hänestä niin lihava. Häkellyin niin tuosta etten osannut sanoa mitään.
Minä olen kerran melkein onnitellut erästä sukulaisen sukulaista, kun tällä aina hoikalla naisella oli selkeästi iso vatsakumpu, lisäksi oli pukeutunut juhlamekkoon jollaista ei muuten vaan lihonut laittaisi päälleen.
Onneksi pidin suuni kiinni, kuulin kun juhlien emäntä kyseli miten sinun vointisi ja tämä "lihonut" kertoi ettei vatsavaivojen syytä ole löytynyt, nytkin tuntuu että mekko repeää kun niin turvottaa.
Monella varmasti samanlaisia tilanteita ja joo, ei oo kauheen mukavaa tollanen utelu. Multakin kysyttiin odotanko vauvaa kun maha pömpöttää ja sitä oltiin selän takana oikeen ihmetelty :D Noh se pömpötys oli ihan turvotusta vaan.
Ärsyttävintö on se, että kun oon sanonut kertovani kyllä, kun raskaana joskus olen ( jos näin käy) niin silti täytyy huomautella ja udella.
Minulta kysyi työkaveri, kun näki pitkästä aikaa ja olin lihonut ja pukeutunut empire-malliseen mekkoon. Häntä nolotti sitten niin kamalasti, etten edes osannut olla loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin vain asiallisen vastauksen kysymykseeni, koska väittämäsi ("menkkapömpön ja vauvavatsan sekoittaminen ei ole järkevää" vähän epäkohtealiaammassa muodossa) herätti mielenkiintoni. Ajattelin, että ehkä raskausmahan ja kuukautispömpön erottaisi jollain keinolla toisistaan. Taisin ymmärtää väärin, sillä tarkoititkin ilmeisesti sitä, että kohonnutta mahaa ei "saa" olettaa vauvamahaksi, jos koon puolesta kyse voi olla jostain muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin vain asiallisen vastauksen kysymykseeni, koska väittämäsi ("menkkapömpön ja vauvavatsan sekoittaminen ei ole järkevää" vähän epäkohtealiaammassa muodossa) herätti mielenkiintoni. Ajattelin, että ehkä raskausmahan ja kuukautispömpön erottaisi jollain keinolla toisistaan. Taisin ymmärtää väärin, sillä tarkoititkin ilmeisesti sitä, että kohonnutta mahaa ei "saa" olettaa vauvamahaksi, jos koon puolesta kyse voi olla jostain muustakin.
Järkytytkö sinä aina kaikista AV:n ketjuista noin paljon? Mutta tiedoksi sinullekin, että ei kannata tosiaan olettaa kaikkia vatsakumpuja raskausvatsoiksi, kuten tästäkin keskustelusta on nähty. Tai pidä ainakin oletuksesi omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkytytkö sinä aina kaikista AV:n ketjuista noin paljon? Mutta tiedoksi sinullekin, että ei kannata tosiaan olettaa kaikkia vatsakumpuja raskausvatsoiksi, kuten tästäkin keskustelusta on nähty. Tai pidä ainakin oletuksesi omana tietonasi.
Tosiaan, oletuksia ei pitäisi tehdä...
Mikään mitä olen tässä ketjussa sanonut, ei ole liittynyt toisen raskaudesta kysymiseen, eikä se aihe kiinnosta minua, mutta jostain syystä sitä "tyrkytetään" minulle ja tehdään siihen liittyviä olettamuksia, vaikka puhuin jostain aivan muusta. Minulle ei tarvitse kertoa, että älä toimi niin ja näin, koska en ole millään tavalla osoittanut toimivani millään tietyllä tavalla. Oletuksia, oletuksia...
Ehkä ongelma on siinä, että kun täällä on tietty puheenaihe, minun kysymystäni ei tajuttu ehkä hieman offtopiciksi, vaan oletettiin sen liittyvän (enemmän kuin todellisuudessa liittyi) siihen mistä puhuitte, olevan jopa jonkinlainen kannanotto siihen (saamistani vastauksista päätellen). Mutta ei ollut. Pahoittelen, jos olen ilmaissut itseäni epäselvästi, mutta toistan nyt vielä, että en ole mitenkään suoraan tai epäsuorasti ottanut kantaa raskausuteluihin. Älkää pliis olettako enää mitään, myöskään niitä "itseensä ottamisia" tai "järkyttymisiä", koska sitten minä varmaan tulen tänne vielä kolmannen kerran selittämään itseäni ja siitäkin taas oletetaan jotain, ja selittelyt jatkuu. :D Jättäkää vaikka mieluummin kokonaan tämä maailman turhin viesti huomioimatta...
Tuota ei pitäisi koskaan kysyä, varsinkaan julkisesti (jos taustalla lapsettomuutta, voi olla todella tuskallista, vaikka ei olisi, niin kyse on ihmisen yksityisasiasta ja verrattavissa siihen, että kysyisi vaikka, että onko sinulla muuten peräpukamia), mutta valitettavasti ainakaan ennen 70-lukua syntyneet sukupolvet eivät tätä yksinkertaisesti tajua. Täti ei kuitenkaan välttämättä ajatellut, että sinulla on vatsaa, parhaat näistä tädeistä "vaistoavat" sukulaisnaisten raskaudet...tai luulevat vaistoavansa ja ylpeilevät sitten jos arvaavat oikein. Koita päästä asian yli ja keksi muutama sinulle sopiva napakka vastaus vastaisuuden varalle.
Juuri näin. Minäkin tunnen tuollaisen jonka elämä pyörii raskauksien ympärillä ja on koko ajan näkevinään niitä, ja todella keksii päästään raskausjuoruja joita levittää. Vähän vaille ettei keksi miestenkin olevan raskaana, niin sekaisin on tästä aiheesta. Ps. Tosi harvoin raskausepäilyt lähtevät mahan koosta, vaan muuten poikkeavasta, salamyhkäisestä, rauhallisesta, itsekeskeisestä tai esim. suojelevasta käytöksestä.