Onko 35-vuotias mies parikymppisten neitojen silmissä "vanhus"?
Kommentit (88)
En ole koskaan ollut itseäni huomattavasti vanhemman kanssa, mutta teoriassa voisin kuvitella olevani enintään 10-15 vuotta vanhemman kanssa - sitä vanhemmat tuntuu olevan jo eri sukupolvea.
Suurimmalle osalle on. Minä tykkään vanhemmista miehistä, 10-20 vuotta vanhempi on mulle ihan ok ja kiva, MUTTA kukaan kavereistani ei ole samaa mieltä. Lisäksi olen jo ainakin 10 kertaa tällaiseen ketjuun kirjoittanut, että minua eikä monia muitakaan kiinnosta sellaiset vanhat miehet, jotka etsimällä etsii nuorempia.
N21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ap itse olet ikäisistäsi naisista 😈
Mieluummin nuorempi nainen, jotta olisi enemmän perheenperustamisaikaa vielä jäljellä. Ap
Sulla ei itsellä ole enää aikaa siihen, olet jo riskeerannut tulevien lastesi terveyden olemalla liian vanha.
Jos tapaat nuoren naisen, jonka kanssa haluat olla yhdessä ja haluatte lapsia, niin nuori spermanluovuttaja on paras vaihtoehto, lapsella on todella paljon isompi mahdollisuus hyvään terveyteen kuin sun kanssa, voit silti kasvattaa sen omana ja olla sen isä, mutta olisit laittanut sen lapsen terveyden etusijalle.
Höpö höpö. Miehen spermalla on merkitystä vasta vanhemmissa ikäluokissa. Nelikymppinen ja kolmekymppinen nainen vastaavat tässä suhteessa toisiaan.
Tää on kyllä jännä harhaluulo, en itse muista edes koskaan törmänneeni mihinkään tutkimukseen tms. jossa olisi viitteitä tämmöiseen, mutta monet vaan toitottavat vastaavaa ja vilpittömästi uskovat siihen. Oikeastihan asia taitaa mennä niin, että miehet vain pystyvät edes teoriassa lisääntymään, tuottavat siis siittiöitä, läpi elämänsä toisin kuin naiset, mutta siittiöiden/munasolujen tason heikkeneminen tapahtuu molemmilla samaa tahtia. Eli 35 v. naisella on vähemmän aikaa jäljellä mutta yhtä laadukasta materiaalia kuin 35 v. miehellä. Oikeastihan materiaalin "taso" tietysti heittelee yksilöstä toiseen.
Ei tapahdu samaa tahtia millään mittarilla tarkasteltuna. 45-vuotiaalla naisella on jo n. 45-kertainen todennäköisyys down-lapselle, kun taas 45-vuotiaalla miehellä sperman laadun heikkeneminen ei näy vielä tilastoista. Vasta n. 10 vuotta vanhempien miesten ryhmässä alkaa autismi yleistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin nuorempi nainen, jotta olisi enemmän perheenperustamisaikaa vielä jäljellä. Ap
Sulla ei itsellä ole enää aikaa siihen, olet jo riskeerannut tulevien lastesi terveyden olemalla liian vanha.
Jos tapaat nuoren naisen, jonka kanssa haluat olla yhdessä ja haluatte lapsia, niin nuori spermanluovuttaja on paras vaihtoehto, lapsella on todella paljon isompi mahdollisuus hyvään terveyteen kuin sun kanssa, voit silti kasvattaa sen omana ja olla sen isä, mutta olisit laittanut sen lapsen terveyden etusijalle.
Höpö höpö. Miehen spermalla on merkitystä vasta vanhemmissa ikäluokissa. Nelikymppinen ja kolmekymppinen nainen vastaavat tässä suhteessa toisiaan.
Tää on kyllä jännä harhaluulo, en itse muista edes koskaan törmänneeni mihinkään tutkimukseen tms. jossa olisi viitteitä tämmöiseen, mutta monet vaan toitottavat vastaavaa ja vilpittömästi uskovat siihen. Oikeastihan asia taitaa mennä niin, että miehet vain pystyvät edes teoriassa lisääntymään, tuottavat siis siittiöitä, läpi elämänsä toisin kuin naiset, mutta siittiöiden/munasolujen tason heikkeneminen tapahtuu molemmilla samaa tahtia. Eli 35 v. naisella on vähemmän aikaa jäljellä mutta yhtä laadukasta materiaalia kuin 35 v. miehellä. Oikeastihan materiaalin "taso" tietysti heittelee yksilöstä toiseen.
35v naisella sukusolujen geneettinen laatu on todennäköisesti parempi kuin samanikäisellä miehellä, koska tuon ikäisen miehen sukusolut ovat jakautuneet jo lukemattomia kertoja ja jokainen jakautuminen sisältää riskin, että dna:n kopioitumisessa tapahtuu virhe ja perimään syntyy mutaatio. Munasolut kestävät aikaa paljon paremmin, koska ne eivät jakaudu joten niihin kertyy vähemmän mutaatioita.
Tuo voi muuttua todella nopeasti siinä parinkympin alkuvaiheessa. Itse en 20-vuotiaana olisi voinut kuvitellakaan olevani kolmikymppisen kanssa, joku 25-vuotias olisi ollut maksimi. Nyt 25-vuotiaana 35-vuotias menisi helposti, enkä edes huomaisi mitään erityistä eroa sellaiseen vähän alle kolmekymppiseen.
Ei nyt sentään vanhus, mutta ihan liian vanha seurustelukumppaniksi
N19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet oman 15 vuotta käyttänyt?
Riippuu pitkälti siitä millanen elämäntilanne miehellä ja itsellä on. Jos mies on työtön ja elää "taiteilijaelämää" ja itse alkaa jo rauhoittua... onhan se mies sit vähä jopa säälittävä. Toisinpäinkin toimii jos on mies hyvässä tasasessa elämäntilanteessa ja nuori nainen tarvitsee jotain mikä rauhottaisi ja juurruttaisi.
Eli ikä on vain numero. Muut asiat merkkaa enemmän.
"The figures about men, age and fertility
The average time to pregnancy if a man is under 25 is just over 4.5 months but nearly two years if a man is over 40 (if the woman is under 25).
There is a five-fold increase in time to pregnancy if the male partner is aged over 45 years.
For couples having IVF, the risk of not having a baby is more than five times higher if the male partner is aged 41 or older.
The volume of a man’s semen and sperm motility (the ability of sperm to move towards an egg) decrease continually between the ages of 20 and 80.
The risk of miscarriage is twice as high for women whose male partner is aged over 45 than for those whose partners are under 25.
Children with fathers aged 40 or older are more than five times as likely to have an autism spectrum disorder than children fathered by men aged under 30."
Tuo hedelmöittymisen hitaus lienee oleellisin asia vanhemmalla miehellä. Nuo eri riskit eivät varmaan ole mitään kauhean isoja. Autismia esiintyy alle prosentilla väestöstä, niin viisi kertaa yleisempi on vielä todella vähäinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi muuttua todella nopeasti siinä parinkympin alkuvaiheessa. Itse en 20-vuotiaana olisi voinut kuvitellakaan olevani kolmikymppisen kanssa, joku 25-vuotias olisi ollut maksimi. Nyt 25-vuotiaana 35-vuotias menisi helposti, enkä edes huomaisi mitään erityistä eroa sellaiseen vähän alle kolmekymppiseen.
Tämä onkin minusta hankalaa naisia lähestyessä. Joskus on ihan mahdotonta sanoa, että onko nainen vaikka 20- vai 30-vuotias. Tällaisena päälle kolmekymppisenä on aika kiusallista mennä vahingossa iskemään jotain sikiötä ja siltä tulee vielä lisäksi tarpeettoman törkeät pakit. No, ei voi kai mitään... Täytyy vaan jatkaa iloisena eteen päin. :D
Mua piiritti 13 vuotta vanhempi mies, kun olin parikymppinen. Pidin kyllä kammottavana. Ukkoutunut ja mahaakin oli. Oli ihan lääpällään ja jatkoi yrittämistä tosi kauan. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin minusta hankalaa naisia lähestyessä. Joskus on ihan mahdotonta sanoa, että onko nainen vaikka 20- vai 30-vuotias. Tällaisena päälle kolmekymppisenä on aika kiusallista mennä vahingossa iskemään jotain sikiötä ja siltä tulee vielä lisäksi tarpeettoman törkeät pakit. No, ei voi kai mitään... Täytyy vaan jatkaa iloisena eteen päin. :D
Joo, se on minustakin kiusallista, kun jotkut 23-25-vuotiaat miehet tulee iskemään ja olen melkein 29 jo. En minä ikäni puolesta niille kuitenkan enää kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aiotaanko hankkia lapsia...
Jos lapset hankitaan, niin ihanteellinen ikäero max. +5v., mutta tietty tasainen suhde on optimi ja epävakaiden henkilöiden kanssa en lapsia tee.N27
Villi veikkaus, että olet aloittajalle liian vanha, ehkä just siinä rajalla, saattaisi kelpuuttaa...
"Villi veikkaus" meni väärin, joten jos et jatkossa enää vastailisi muiden puolesta, ok? Ap
Tunsin 19-vuotiaan, joka seurusteli 35-vuotiaan kanssa, mutta minä (silloin 25) olin kuulemma vanha. Toki ikä tavallaan huonontaa mahdollisuuksia, mutta asioita tasoittaa se että mies tulee rohkeammaksi joka vuosi. Parikymppisenä mies oli seinäruusu, joka kuvitteli naisten olevan yliolentoja. 35-vuotias taas on tanssilattian kingi ja lähestyy ketä haluaa. Näin kärjistetysti.
-Mies 29v + 2v-
Olen kai naisena jäävi vastaamaan ja muutenkin. Olen ollut tosi ihastunut 20-v. poikaan kun olin itse 27-28 ja hänen mielestään olin liian vanha. En tiedä oliko se tekosyy. Mielestäni olisin ihan hyvin sopeutunut hänen parikymppisten kavereidensa seuraan. Mutta kun mietin, että 20-vuotiaalla voi hyvinkin olla kaveriporukassaan alaikäisiäkin... ehkä ei olisi ollut enää luonnollista niiden kanssa hengailla.
Ei ole liian vanha :) Riippuu niin paljon ihmisestä, elämäntavoista (ja elämäntyylistä) sekä kiinnostuksenkohteista. Meillä lähes 20 vuoden ikäero, olen 20-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet oman 15 vuotta käyttänyt?
Miksei minulla voisi olla toista "15-vuotiskautta"? Ap
Villi veikkaus, että olet aloittajalle liian vanha, ehkä just siinä rajalla, saattaisi kelpuuttaa...