Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2251)
Laukku on hinnaltaan 40 euroa, se on käynyt ammattikoulun ja on 10 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju kertoo kyllä kaiken suomalaisnaisten tyylitajusta.
Oikeasti, reppuja ja kangaskasseja? Ja suhteellisen paljon akateemisilla naisilla, joilla oletettavasti paljon kontakteja työelämässä. Ettekö mieti yhtään ensivaikutelmaa?Samaa mieltä. Kassialmoja. Hävettää asua Suomessa. Ei tarvi olla logoja, mutta hyvä ja tyylikäs laukku maksaa vähintään sen 300-400. Sen verran on lähes jokaisella mahdollisuus panostaa.
Lähes jokaisella ei ole 300-400 euroa panostaa yhteen laukkuun. Kaikille sillä ei edes ole mitään merkitystäkään.
Kyllä, se näkyy katukuvassamme.
Ihanko totta? Miksi ei saisi näkyä? Sinäkö huomaat laukun hinnan katukuvaa katsellessasi?
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nämä muka maisterit ja viestinnänjohtajat yms. viettävät aikaansa vauvapalstalla, jossa suurinosa työttömiä köyhiä luusereita?
En ihan usko. Olkaapa rehellisiä.
On täällä myös yrittäjiäkin...
Anneli
Marimekon Pal 100 euroa, toimihenkilö isossa yrityksessä 51 vee
1200€ Louis Vuitton, 42v ja yliopistotutkinto. Kestänyt jo vuosia, laadukas.
Kallein? Chanelin WOC (wallet on chain -pikkulaukku), maksoi aikoinaan n. kymmenen vuotta sitten 900+ euroa, 45 vuotta, AMK-tutkinto. (Vastaa kandia, harkitsin yliopistoa ja jatko-opintoja maisteriksi, mutta kun työllistyin omalle alalleni heti, totesin että katsellaan myöhemmin.)
Nykyään en todellakaan ostaisi vastaavaa, Chanel on nostanut viime vuosina koko ajan hintojaan niin että tuo maksaa kohta kaksinkertaisesti.
Päivittäiskäytössä on kyllä monesti ihan jokin perusreppu, Fjällräven tai Reebok tms. koska kuljetan mukanani satunnaisesti läppäriä ynnä muuta työhön liittyvää isompaa tavaraa, ja mahdollisesti käyn töistä lähtiessäni kaupassa. "Pröystäilylaukku" on käytössä ns. hienoissa tapahtumissa. Mä en ole käsilaukkuihmisiä noin muuten, joten totesin aikoinaan että ostan yhden kunnollisen ja kaikkialle sopivan, ja käytän sitä hautaan asti.
sähköyhtiön ostoskassi, 0 eroa , ei ole kassia koulutettu ja ikää ainakin 10 vuotta
T; boomer
Jaa-a, laukkuni ovat maksaneet varmaan 40-100 €. Laukkujen käytännöllisyys ja estetiikka on minulle kuitenkin tärkeää eikä ole yhden tekevää millaista laukkua kulloinkin käytän. En ymmärrä miksi pitäisi laittaa satasia tai tonneja laukkuihin. Useimmiten kalliiden laukkujen ulkonäkökään ei ole erikoinen enkä usko, että kukaan ostaisi niitä ilman statusarvoa. Tuplamaisteri 45 v.
Jestas. Mieheni juuri naureskeli kiinalaisten kaupallisen alan menestyjänaisten laukkupostauksia somessa. Aivan järkyttävän typerää. Annan rahan todellakin vaikka hyväntekeväisyyteen mieluummin kuin laitan johonkin statussymboliin. Ja kyllä, koen tämän takia olevani hieman parempi ihminen, enkä edes häpeä sitä sanoa ääneen. Akateeminen, 45.
Noin 300 euron Haglöfsin reppu. Oli upouusi, eli ikä oli 0 vuotta. En tiedä sen koulutusta, olisko joku reppujen peruskoulu?
Arvokaat laukut ovat olleet hyviä sijoituksia. Olen saanut kaikista myydessäni lähes saman verran kuin olen aikanaan maksanut. Ovat selvästi laadukkaampia ja näyttävät silmääni kauniimmalta. Sinänsä merkillä ei ole väliä, vaan valitsen käyttötarkoitus ja tyyli edellä. Kallein on siinä 1200e, eli ei mistään kalleimmasta päästä. Panostan aina laukkuun ja muihin asusteisiin, kuten vöihin, huiviin, kenkiin ja kelloon. Muuten hommaan vaatteet paljolti second handinä. Nelikymppinen, tuplamaisteri.
Fjällravenin reppu, maksoi muistaakseni 69 euroa. Olen korkeakoulutettu, 35 v. Kuljen työmatkani pyörällä ympäri vuoden, siksi valintani on päivittäin reppu. Minulla on kyllä pieni olkalaukku, The Cambridge Satchel, johon mahtuu puhelin ja kortit, mutta sen laukun ostin Torista.
70 € kankainen käsilaukku, Suomessa valmistettu suomalaista designia. Rinkka, päiväreppu, varustekassi ja matkalaukku hieman kalliimpia. 45 v, tohtorin tutkinto luonnontieteelliseltä alalta.
N. 50€, 41v ja ylempi korkeakoulututkinto
Ihan pakko tähän sanoa, että rakastan laukkuja ja minulle onkin kertynyt niitä paljon, mutta tärkeintä minulle on laukussa se, että se on kaunis ja käytännöllinen. En piittaa hinnasta (riemuitsen, mitä halvempi sattuu olemaan) ja ompelen laukkuja myös itse, niin kankaasta kuin nahkastakin. Tykkään niin värikkäistä ja erikoisista kuin hillityn tyylikkäistäkin laukuista.
Kallein ostamani laukku lienee Desigualilta, olisiko ollut vähän alle satasen. Saman hintaluokan laukkuja löytyy vaikkapa italialaisia nahkaisia käsilaukkuja. Olen kyllä toisinaan katsellut huippumerkkienkin laukkuja, mutta ne ovat harvoin niin kauniita, että vastaisivat hintatasoaan, ja minulle muotimerkillä ei ole statusmerkitystä. Arvostan myös erityisen paljon käsityöläisten tekemiä laadukkaita laukkuja.
Olen 44v ja minulta löytyy useampi toisen asteen tutkinto.
Joku alle parin sadan Marimekon reppu tai kassi. Kammoksun tanttamaisia käsilaukkuja. Maisteri 59 ja kaukana persaukisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkilaukot ovat statuksen symboleja. En ole materiaalinen ihminen. En puolustaa ihmisten jakelua rahan perusteella.
Eivät ole. Ne ovat parhaimmillaan käyttötaidetta. Kaunis laukku on kaunis ja vielä käyttöesine. Ne ovat myös erinomaisia investointeja kaiken lisäksi. Säilyttävät arvonsa, joten niistä saa aikas mukavasti takaisin ja joskus jopa enemmän kuin mitä itse edes uutena maksoi.
Kuka jakeli ihmisiä rahan perusteella? Taisit nyt olla kyllä ihan sinä itse.
Suomalaisten naisten ei kannata puhua investoinneista mitään. Harva nimittäin huoltaa laukkuaan. Nahan annetaan kuivua tai kastua. Sisäkankaissa meikkitahroja. Hihnoissa ihosta tulleita rasvatahroja. Laukkua pidetään lytyssä komeron perukoilla tai altistetaan valolle ja säälle. Niitä nahkalaukkuja tulisi huoltaa ja suojata kuten omaakin ihoa, hyvin.
26, kohta VTM. Tilasin äsken 60e maksavan repun niin varmaan se, tai sitten lukiossa joku Mangon käsilaukku samaa hintaluokkaa.
Voi olla tai sitten ei. Kuka on puhunut merkkilaukuista? Tai, onhan niissä repuissakin joku merkki. Tai kaikessa mitä ostat.