Hätäkeskuspäivystäjäksi?
Olisin hyvin kiinnostunut kyseisestä ammatista. Ilmeisesti juuri oli edelliset soveltuvuuskokeet, joten seuraavia odotellessa. Onko jollain kokemusta kyseisestä ammatista ja soveltuvuuskokeista? Palkka tuntuu olevan ainakin hyvä. Vielä olisi aikaa esimerkiksi kielitaitoa parannella ensi kevääksi. Kaikki vinkit ja tieto tervetullutta! Aika vähän löytyy loppujen lopuksi tietoa...
Kommentit (12)
Kaverini haki vuosi sitten, ei tosin päässyt sisään. Sanoi pääsykokeiden olleet monivaiheiset, joissa ei ollut juuri mokaamisen varaa. Kirjallisia osuuksia, psykologin haastatteluja jne. Saakelin vaikea päästä sisään, ilmeisesti noin puolet hakijoista pääsi edes pääsykokeeseen. Työssä tarvitsee lujaa luonnetta ja hyviä sosiaalisia taitoja, niitä ilmeisesti kokeissa lähinnä testataan. Kielitaitoa eli ruotsia ja enkkua pystyt treenaamaan, persoonallisuuteen on melko vaikea vaikuttaa vaikka kuinka treenaisit ja valmistautuisit.
Kielitaidolla tuskin teet siellä mitään. Äitini on päivystäjä, valmistui joitain vuosia sitten. Hieman yli 40v. Ei todellakaan osaa kieliä kuin pari sanaa.
Tärkeää on kylmät hermot, rauhallisuus.
Vapaa-ajasta on sitten turha haaveilla ja on oltava valmis muuttamaan työn perässä. :)
Palkka tosiaan käy kateeksi... Serkkuni on Turussa päivystäjänä ja tienaa kuukaudessa ilmeisesti lähemmäs neljä tonnia...
Vierailija kirjoitti:
Palkka tosiaan käy kateeksi... Serkkuni on Turussa päivystäjänä ja tienaa kuukaudessa ilmeisesti lähemmäs neljä tonnia...
Tienaa kai, kun on yövuoroja ja yli 60h viikot.
Kolmonen
Varmaan aika mielenkiintoinen ammatti. Itseäni tosin hirvittäisi edes ajatus puheluista, jossa kuulee vaikka murhan taustalla (esim. Auer puhelu) tai joku missä lapsi löytyy elottomana tms tms.
Itse hain muutama vuosi sitten enkä päässyt :( tuntui että olisi mennyt kokeet hyvin, mutta sain psykologisista osuuksista 4/10 pistettä. Tosiaan lähellekään kaikki eivät pääse edes kokeisiin ja itse kokeissakin täytyy päihittää vielä montakymmentä hakijaa. Eli melko rautaista porukkaa pääsee vain sisään. Itselläni kokeeseen kuului vaikka minkälaisia psykologisia testejä, matikkaa, kieliä ja aineistokoe, johon piti etukäteen lukea mm. hätäkeskuslakeja. Aineistosta kysyttiin melko nippelitietoa. Tsemppiä sinulle hakemiseen vaikka ovet eivät minulle auenneetkaan! :)
Löytyisikö täältä päivystäjiä kertomaan työstä? Minuakin kiinnostaisi :)
Tuttavani on hätäkeskuspäivystäjä. Kuulema pitkiä työvuoroja ja raskasta työtä henkisesti kuin fyysisestikin, niinkuin moni saattaakin arvata. Vaihtuvuus alalla ilmeisesti aika suurta ja vakipaikkaa vaikea saada. Määräaikaisia sopimuksia vain toistensa perään. Palkka tosiaan melko hyvä, mutta niitä euroja ei kyllä täysin kivuttomasti ole tienattukaan. Pitää kyllä kovasti työstään... :)
Erittäin halveksittu ammatti. En suosittele
Vierailija kirjoitti:
Erittäin halveksittu ammatti. En suosittele
Avaatko vähän kirjoitustasi?
Mediamyllytyksen myötä, varmaan melko negatiivinen kuva ihmisillä päivystäjistä. Itse olen kerran joutunut soittamaan 112 ja sain kyllä hyvää ja asiantuntevaa apua.
http://hatakeskus.blogspot.fi/ Tästä voi lueskella millaista työ on, soveltuvuuskokeista en tiedä.