Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus

Vierailija
22.04.2016 |

Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto

Kommentit (2251)

Vierailija
641/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju alkaa muistuttaa kilpasisartaan siinä missä kysyttiin, että kuka ylpeilee meikittömyydellä. Sama juttu täälläkin, kun jengi haukkuu tyhmäksi ja lie miksi idiootiksi niitä jotka keräävät laukkuja. Mitä kalliimpi laukku, sen enemmän alapeukkuja ja aivan kuten meikittömyys, niin halpa laukku on näille ylpeyden aihe "ei maksanut kuin xx summan rahaa ja oli halpa".  Yksikään näistä kritisoijista ei oikeasti ymmärrä miten paljon aikaa todelliset laukkuihin sijoittajat käyttävät eikä siinä ole laukun merkki keskiössä vaan kokonaisuus, josta itse merkki on ehkä 10% 100%:sta. Kukaan järkevä laukkuihin sijoittaja ei osta kallista sijoitusta ilman että on selvittänyt siitä kaiken mahdollisen, esim. vuosimallin, valmistajan, suunnittelijan ja sattuuko olemaan todellinen vintageharvinaisuus. Yleensä näillä somejulkkiksilla on aina Vuittonin tai Korsin "peruslaukku" eli niitä mitä näkee Helsingissä todella monella, mutta aito laukkukeräilijä ei edes koske noihin.

Vierailija
642/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni rinkka, joku vaellusmerkki jota en nyt muista. Maksoi tarjouksessa 149. Olen 51 vuotias ja koulutukseltani olen kokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluatte, että kallis laukkunne huomataan ja sitä taivastellaan? Odotatteko halvan repun kantajalta asiaankuuluvaa kunnioitusta?  Voiko pyytää tutkia sitä tarkemmin?

Ei ole tarkoitus, että huomataan tai taivastellaan. Nurinkurinen kysymys, onkohan tämä jotenkin suomalaisille tyyppillinen oletusharha? Omaksi iloksi haluan näyttää parhaalta itseltäni, ja se on minulle tärkeä arvo. En välitä mitä muut ajattelevat. Saa tietysti kysyä ja tutkia tarkemmin jos haluaa. 

Miten Sinä näytät "parhaalta itseltäsi" sillä, että kannat (överi)kallista laukkua?

"En välitä mitä muut ajattelevat". - just joo. Et varmaan välitä mitä joku köyhä, tuntematon mummeli ajattelee, mutta välität takuulla, mitä esim. ystäväsi -ja potentiaaliset sellaiset- ajattelevat.

Vierailija
644/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoo käsilaukku on parin euron kirpparilöytö. Ikä 42, mt-syistä eläkkeellä.

Vierailija
645/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu 50e. Olkalaukut on kirppiksiltä, viimeisin maksoi 2 euroa. Ikä 35v, ammattikoulu.

Vierailija
646/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluatte, että kallis laukkunne huomataan ja sitä taivastellaan? Odotatteko halvan repun kantajalta asiaankuuluvaa kunnioitusta?  Voiko pyytää tutkia sitä tarkemmin?

Ei ole tarkoitus, että huomataan tai taivastellaan. Nurinkurinen kysymys, onkohan tämä jotenkin suomalaisille tyyppillinen oletusharha? Omaksi iloksi haluan näyttää parhaalta itseltäni, ja se on minulle tärkeä arvo. En välitä mitä muut ajattelevat. Saa tietysti kysyä ja tutkia tarkemmin jos haluaa. 

Miten Sinä näytät "parhaalta itseltäsi" sillä, että kannat (överi)kallista laukkua?

"En välitä mitä muut ajattelevat". - just joo. Et varmaan välitä mitä joku köyhä, tuntematon mummeli ajattelee, mutta välität takuulla, mitä esim. ystäväsi -ja potentiaaliset sellaiset- ajattelevat.

Kyllä, laukku kuuluu kokonaisuuteen ja ulkokuori on osa tätä -parhaalta itseltään näyttämisessä. Saat uskoa mitä uskot, mutta en välitä. Useat ystäväni eivät omista kalliita laukkuja, eikä se vaikuta ystävyyteemme millään tavalla.  

Vierailija
647/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju alkaa muistuttaa kilpasisartaan siinä missä kysyttiin, että kuka ylpeilee meikittömyydellä. Sama juttu täälläkin, kun jengi haukkuu tyhmäksi ja lie miksi idiootiksi niitä jotka keräävät laukkuja. Mitä kalliimpi laukku, sen enemmän alapeukkuja ja aivan kuten meikittömyys, niin halpa laukku on näille ylpeyden aihe "ei maksanut kuin xx summan rahaa ja oli halpa".  Yksikään näistä kritisoijista ei oikeasti ymmärrä miten paljon aikaa todelliset laukkuihin sijoittajat käyttävät eikä siinä ole laukun merkki keskiössä vaan kokonaisuus, josta itse merkki on ehkä 10% 100%:sta. Kukaan järkevä laukkuihin sijoittaja ei osta kallista sijoitusta ilman että on selvittänyt siitä kaiken mahdollisen, esim. vuosimallin, valmistajan, suunnittelijan ja sattuuko olemaan todellinen vintageharvinaisuus. Yleensä näillä somejulkkiksilla on aina Vuittonin tai Korsin "peruslaukku" eli niitä mitä näkee Helsingissä todella monella, mutta aito laukkukeräilijä ei edes koske noihin.

Juu, nämä sijoituslaukkuja harrastavat ovat eri asia ja pieni vähemmistö. Sama kuin vintage-autoharrastajat.

Muuten: käytetäänkö niitä sijoituslaukkuja muuten kuin harvoin ja harkituissa tilanteissa? Normaalisti laukku ostetaan tarpeeseen, käyttöön.

Tästä ääriesimerkkinä erään designmerkin "laukku", joka onkin "tuoli". Siinä ei voi silti istuakaan. 😁

Vierailija
648/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvännäköinen hintava laukku voi olla ihan hyvä ostos jollekin, jonka muukin ulkoinen habitus on harkittu ja kallis, joka ehkä jopa joutuu olemaan tarkka tyylistään töiden tms vuoksi. Mutta ne merkeillä koristellut pissismäiselle löyhähtävät laukut antaa mauttoman kuvan kantajastaan nykypäivänä. Jos et halua näyttää halvalta tonnilaukku kädessä, niin osta laadukas ja uniikki laukku. Luulen, että tämä on yleinen mielipide. Otanta kyllä vain kaveripiiri sekä työkaverit... Ehkä tämä keskustelu avartaa kun luen tämän.

Vierailija
649/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, nämä sijoituslaukkuja harrastavat ovat eri asia ja pieni vähemmistö. Sama kuin vintage-autoharrastajat.

Muuten: käytetäänkö niitä sijoituslaukkuja muuten kuin harvoin ja harkituissa tilanteissa? Normaalisti laukku ostetaan tarpeeseen, käyttöön.

Tästä ääriesimerkkinä erään designmerkin "laukku", joka onkin "tuoli". Siinä ei voi silti istuakaan. 😁

En harrasta laukkuja, mutta jokaisesta arvokkaasta olen saanut rahani takaisin. Näen sen sijoituksena. Kuinka moni ostaa jonkin tavaran, käyttää sitä useita vuosia ja saa siihen käyttämänsä rahat takaisin. Itse käytän siis näitä laukkuja ilmaiseksi, joten minulle laukkujen hankinta tulee lopulta kaikkein edullisimmaksi. sivusta

Vierailija
650/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.  Parhainta on kallis laukku. Onhan se. Jotain. 

Vierailija
651/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkaan pankkitili ei kuitenkaa kasva siksi etta omistaa merkkilaukkuja.

Jos mina tulisin Suomeen "merkkilaukkuineni" joita kukaan ei ole Suomessa nahnyt niin johan katsottaisiin suu auki peraan taas. Hintahaarukka $16 - $35, enempaa en suostu maksamaan.

Vierailija
652/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 250 € Lumi, oisko toi joku 15 v vanha, hän ei ole käynyt kouluja.

Vierailija
653/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta laukku 5€. Käytössä 10 vuotta. Olen työtön lähihoitaja, 58v, lihava.

Vierailija
654/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexi Brown, PhD, on oikealla asialla.

https://mobile.twitter.com/lexilafleur/status/1384894588498989061

🤭

Vierailija
655/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauren Ralph Lauren ja Michael Kors, molemmat n. 400€. Joskus olen haaveillut kalliimmista merkkilaukuista, mutta tämän hintaluokan nahkalaukuissa laatu on hyvä eikä hinnassa ole vielä kovin paljon brändilisää.

Maisteri 40v, päällikkötason tehtävä taloushallinnossa.

Vierailija
656/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen muotitalo on laittanut suht arvokkaita laukkuja näytille ihan ulko-oven lähelle. Myyjät sitten vahtaavat, ettei tartu kenenkään matkaan. 😁

Katselin huvikseni jotain Longchampin väskyä, hinta yli 500€. En ikinä laittaisi sellaista summaa käyttötavaraksi tarkoitettuun käsilaukkuun. Mieluummin annan rahan vaikka lapsille.

Alle 100€, ikää on, ylempi kktutkinto.

Vierailija
657/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 23 kun Äitini osti yhteiseltä Italian matkalta mulle nahkalaukun, n.350€. KTM+FM, nyt 33v.

Vierailija
658/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku torilta ostettu kangaskassi, 20 vuotta sitten. Maksoi 5 €. Evvk merkkituotteet.

Vierailija
659/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun tähän pieneen vähemmistöön, mutta minulla on siis kolme eri kategoriaa laukuille: käyttölaukut päivittäiseen käyttöön ja eri tilanteeseen, juhlalaukut ja viimeisenä omaksi iloksi hankitut laukut kokoelmaan. Juhlalaukuissa on muutama, joita käytän harvoissa ja harkituissa tilanteissa, esim. häät ja syntymäpäivät.

Vierailija
660/2251 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku torilta ostettu kangaskassi, 20 vuotta sitten. Maksoi 5 €. Evvk merkkituotteet.

Teit selväksi ettei sinua kiinnosta merkkituotteet, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä olet kiinnostunut?