Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aivan HILLITÖN ahdistus pois?

Vierailija
13.01.2025 |

Olen aina ahdistunut mutta nyt painaa erityisen iso mörkö pään päällä. Kaikki tuntuu hirvittävältä, olen yksin ja ongelmissa ja näin on ollut aina, keho koko ajan stressitilassa ja ylikuormituksella. Täällä ei ole ketään muita kuin koira, ja muille puhuminenkin on ahdistavaa kun mulla on pelkästään sellaisia kavereita jotka on tottuneet itse puhumaan ja purkamaan huolensa mulle. Heidän 'kuunteleminen' on sitä että ovat hetken puhumatta ja sitten aloitetaan omista asioista. En jaksa just nyt muiden huolia, olen katkeamispisteessä. Mietin vain miten olen menettänyt kaiken eikä tulevaisuudessa ole mitään. Olispa joku vipu millä pääsee pois.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä vaihtaa maisemaa hetkeksi.

Vierailija
2/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se mörkö on? Selvität sen asian ja jos sille ei mitään voi niin ei voi. Opettele rentoutumaan ja joustamaan asioissa. Todennäköisesti ne asiat ei mitään isoja ole. Olet niitä mielessäsi paistellut. Puhu jollekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita apua?

Vierailija
4/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita auttavaan puhelimeen. 

MIELI Kriisipuhelin antaa kertaluonteista keskusteluapua 24 tuntia vuorokaudessa numerossa 09 2525 0111. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.

Ota myös yhteys terveydenhoitoon. 

Vierailija
5/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika-apuna upota kasvot hiusrajaa ja leukapieliä myöten jääkylmään veteen. Laita veteen jäitä, jos sinulla on. Toista muutamaan kertaan. 

Anna suun täyttyä syljellä tai hörppää suuhun pieni määrä haaleaa vettä. Keskity uloshengitykseen. 

Kuulostaa älyvapaalta, mutta toimii. 

Entinen ahdistunut

Vierailija
6/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin vähäpätöiseltä, mutta pelastin itseni  reunalta ulkoilulla. Kävelin aluksi lyhyitä lenkkejä silloin tällöin äänikirja korvilla. Huomasin että se teki olostani todella hyvän ja aloin saada voimia. Nykyään harrastan zumbaa ja lihaskuntojumppia kaksi kertaa viikossa ja kävelen muina päivinä. En ole enää kärsinyt mielenterveysongelmista. Itsetuntokin on parantunut. 

Vierailija
7/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä rauhoittavia ja mene terapiaan

Vierailija
8/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsoilla

Vierailija
9/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotain fyysistä mieltä harhauttamaan. Punnerruksia, tanssia tai jotain.

Vierailija
10/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitön ahdistus jos olisi, niin et pystyisi tänne kirjoittamaan, vaan makaisit sikiöasennossa hengittelemässä. Mutta, siihen tuokin voi edetä jos et saa apua, joten mene lääkäriin. Minulla auttoi vasta ssri lääkitys.

Vierailija
11/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pitää tauon kaverien huolista. Ja soittelee vaikka sukulaiselle. Etsii uusia tuttuja, jotka tukevat sinua enemmän, ajan myötä. Ja rauhoittelee itseä, yrittää irrottaa joistakin huolista, vaikka jokaisella tuntuu olevan jotain - ihan realistisia. Ajatusten keskittäminen siihen mitä voi tehdä tai jos voi olla rauhallisemmin, jos jotain taas ei voi. Ihminen ei yksin pystykään kaikkeen. Kriisikeskus myös kuuntelee. Talvella moni asia korostuu liikaakin. Onko paikkakunnalla mitään kivaa vai onko hiljaisempi. Helpottaako luonnon elementit tai lämpö sisällä, tuuletus välillä.

Vierailija
12/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Herraa Jeesusta. Minäki rukoilen iltarukouksessa kaikkien palstaihmisten puolesta.

Vierailija
13/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittele syvään. Maadoita itsesi esimerkiksi laskemalla jalat kylmään veteen. 

Vierailija
14/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Kokeile jotain luonnon ääniä, kuuntelua. Tai rummutus hetken. Se vie joskus aivoaallot eri raiteille. Alkoholia ei juuri kannata ottaa tai kofeiinia. Ehkä kokeilemalla tietää mikä voi irrottaa ahdistuksia ja mikä ei. Ja mitä huolia on, mille voi jotain tai mistä se tulee.

Vierailija
15/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ahdistus on ja loppuu aikanaan. Jaksamista sinullekin.

Vierailija
16/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin vähäpätöiseltä, mutta pelastin itseni  reunalta ulkoilulla. Kävelin aluksi lyhyitä lenkkejä silloin tällöin äänikirja korvilla. Huomasin että se teki olostani todella hyvän ja aloin saada voimia. Nykyään harrastan zumbaa ja lihaskuntojumppia kaksi kertaa viikossa ja kävelen muina päivinä. En ole enää kärsinyt mielenterveysongelmista. Itsetuntokin on parantunut. 

Sama täällä. Olin niin ahdistunut muutamia vuosia sitten, että lähdin aika myöhään illalla lenkille ihan sohvaperuna pohjalta, paras päätös ikinä. Ei lenkkeily kaikkia varmaankaan auta, mutta voihan sitä kokeilla, jos ei ole fyysistä syytä olla ulkoilematta. En nyt tarkoita lenkkeilyllä juoksemista, mutta ihan kävelykin auttaa monia ja jos on mahdollisuus kävellä metsässä, niin suositus sille.

Vierailija
17/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rasvaista kalaa ruokavalioon.

Vierailija
18/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy terkkarista Opamox-resepti.

Vierailija
19/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele kaikki on hyvin rentoutus juutuubasta

Vierailija
20/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsoilla

Lääkkeet voivat helpottaa oloa, mutta ahdistus on ja pysyy. Lääkeannoksia pitää nostaa, turtuu, väsyy, ahdistus pysyy edelleen. Puhuminen, luonto, liikkuminen, mielekäs tekeminen, hyvä ravinto. Niistä on mielenterveys tehty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi