Miten kertoisin vieraalle ihmiselle miehensä pettämisestä anonyymisti?
Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.
He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.
Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne täällä, jotka syyttelevät ap:tä muiden asioihin sekaantumisesta, ovat itse pettäjiä/toisia naisia. Kyllä jokainen järkevä ihminen haluaisi tietää, jos puoliso pettää jatkuvasti. Mukavaa jos asia selviää vasta kuolinvuoteella ja koko naisen elämä on ollut petosta.
Entäpä jos asia ei selviä silloinkaan? Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Aloittaja haluaa loukata, haluaa vetää maton itselleen vieraan raskaana olevan naisen jalkojen alta. Eikä kyseisen naisen koko elämä ole petosta, vaikka hänen miehellään olisi ollut salasuhde. Kukaan meistä ei tiedä, mikä siihen on ajanut. Jos mies on häntäheikki niin kyllä se naiselle selviää ilman ulkopuolista "hyväntekijääkin".
Aloittajan tarve sekaantua toisten asioihin on edelleen mielestäni sairasta. Edelleen kehotan häntä katsomaan peiliin ja miettimään ihan vilpittömästi, mikä hänen omassa elämässään on mennyt pieleen.
Niin, eli jos minä olisin ystäväsi ja vaikka murhaisin äitisi, enkä jäisi koskaan kiinni, niin olisit ilomielin ystäväni ja minä voisin kiillotella sädekehää pääni päällä. Voisin tulla äitisi hautajaisiin, taputella sinua selkään, että voi voi sentään. Samalla naureskelisin selkäsi takana että minähän sen tein! Vai haluaisitko mieluummin, että tekoni paljastettaisiin sinulle ja joutuisin vastuuseen tekemisistäni?
No ei murhaa ja pettämistä voi verrata! Mieluummin mä tuun petetyksi kun murhatuksi.
sairasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje postilaatikkoon? Feikkiprofiili facebookiin tai sähköpostiin? Uskottavuus voi olla kyseenalaista tosin
Sairasta ja sydämetöntä. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, että hän olisi valmis menemään noin pitkälle ventovieraan raskaana olevan naisen takia tuhotakseen hänen liittonsa. Noinko kipeää tekee tietää, että joku jossain on onnellisesti raskaana? "Minä haluaisin tietää jos itseäni petettäisiin" - ei pidä paikkaansa. Yksikään teistä ei haluaisi raskaana ollessaan saada anonyymia viestiä, jossa kerrotaan että mies pettää. Ei taatusti.
Taas siellä yksi pettäjä yrittää vääntää asiaa itselleen edullisempaan suuntaan vierittämällä syyllisyyttä ulkopuolisten harteille :( Kyllä tuossa liitossa se kroonisesti pettävä, aktiivisesti salasuhdettaan ylläpitävä mies on itse se, joka tuhoaa liittonsa. Käytännössä hän on sen jo tehnyt, vaikka asia ei ole vielä tullut vaimon tietoon.
Itse tuona vaimona todellakin haluaisin ja kokisin ansaitsevani tietää puolisoni uskottomuudesta! Tuollainen kaksoiselämän eläminenhän todistaa, ettei mies lainkaan ajattele vaimonsa parasta hänen tunteistaan puhumattakaan. Petos on sitä pahempi, mitä kauemmin se jatkuu, aj minusta olisi hirveää, jos olisin tuhlannut elämäni ihmisen kanssa, joka ei ole luottamukseni arvoinen.
Kerro ihmeessä vaimolle, mielestäni se on vaimon asia päättää antaako pettämisen miehelle anteeksi ja saa tulevalle vauvalle isän ja hoitoapua vai jättääkö miehen ja kärsii siinä ehkä hieman vähemmän, kuin siinä tilanteessa jos mies ottaa ja lähtee toisen matkaan. Tilanne on se mikä on eikä tehtyä saa tekemättömäksi, mutta kyllä vaimolle kuuluu antaa mahdollisuus saada päättää itse omasta tulevaisuudestaan. Ja kun noilla asioilla on tapana paljastua jossain vaiheessa kuitenkin.
Oonko jotenkin ihan hullu kun mun mielestä haluaisin ehdottomasti tietää tuollaisen asian ja olisin ainoastaan onnellinen jos niin kävisi? Kokemusta on. Onneksi joku kertoi niin tiesin myös erota!
Vierailija kirjoitti:
Millalilla kirjoitti:
Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.
He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.
Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.
En ole lukenut kommentteja mutta kommentoin nyt heti siis, sinusta olisi reilua, että vaimo saisi tietää. Jollei ystäväsikään ole nähnyt tarpeekseen kertoa niin miksi ihmeessä sun pitäisi. Asia ei todellakaan kuulu sulle. Ymmärtäisin, jos tuntisit vaikka vaimon niin varmasti ajattelisit silloin hänen parastaan. Mutta tossa ei ole motiivina kuin miehelle kostaminen. Enkä oikein ymmärrä onko aikuisella ihmisellä tarpeen kostaa ystävänsä puolesta. Mistä sitä paitsi tiedät, että vaimo ei jo tiedä asiasta mutta ovat päättäneet jatkaa kaikesta huolimatta.
Kostaa? Miksi minun pitäisi kellekkään kostaa, varsinkaan ystäväni puolesta, itsehän valitsee olla mukana tälläisessä kuviossa. Eikä mulla ole mitään sitä miestä vastaan. Se sen vaimo on ainoa tässä tilanteessa jolla ei ole kaikkea tietoa saatavilla. Ootteko te muut todella tuollaisia että kostatte jotain tällöisiä, wtf
Itselleni tulisi ainakin todella häpäisty ja ällöttävä olo, jos saisin omaan kotiini anonyymin kirjeen, jossa kerrotaan mieheni pettävän mua. Tulisu sellainen olo, että onko meidän parisuhde jotenkin yleistä riistaa ja puhutaanko meidän välisistä asioista yleisestikin. Lisäksi ajattelisin, että kuinka moni muu tietää tästä ja jäisi kauhea epätieto, että kuka kirjeen on lähettänyt. Ne jotka perustelevat tätä sillä, että se on miehen vika ja vaimolla on oikeus tietää, ja ap toimii vain hyväntekijänä (=viestinviejänä) niin ei se ihan niinkään mene. Jos ei ole pokkaa omalla nimellä kertoa miten asiat on niin jätä nämä "hyvät teot" äläkä ota yhteyttä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin kaksinaismoralistista ettei tosikaan. Siis Ap:n ystävä on vuoden deittaillut ukkomiestä mutta koko tänä aikana ap:lle ei ole ilmeisesti sitten tullut mieleen ajatella tämän petturimiehen vaimoa ja kehoittaa ystävää lopettamaan tapailu.
Mutta sitten kun paljastuu, että miehen vaimo on raskaana ja ehkä tapailukin ap:n ystävän kanssa on ohi niin silloin tulee kyllä mieleen petturimiehen vaimo ja niin, että hänelle pitäisi paljastaa suhde. Ja ap:n ystävä olisi edelleen valmis tapailemaan tätä petturimiestä, joka on juuri saattanut oman vaimonsa raskaaksi. Jos ap:lle on joku tehtävä niin ehkä voisi ripittää tätä ystäväänsä jos näkee tarpeekseen ja jos jollain on tarve ottaa yhtettä tähän vaimoon niin ap:n ystävällä. Mutta hän ei taidakaan uskaltaa, kun siinähän menisi hänen suhteensa ja maineensa. Eli tossa ei todellakaan ole motiivina petetty vaimo vaan miehelle kostaminen.
Luetko sä tahallas väärin?
Alkujaan mies oli lähössä ns. Hetkellä millä hyvänsä liitostaan. Nyt sitten ei lähde koska raskaus, mutta suhde JATKUU.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulisi ainakin todella häpäisty ja ällöttävä olo, jos saisin omaan kotiini anonyymin kirjeen, jossa kerrotaan mieheni pettävän mua. Tulisu sellainen olo, että onko meidän parisuhde jotenkin yleistä riistaa ja puhutaanko meidän välisistä asioista yleisestikin. Lisäksi ajattelisin, että kuinka moni muu tietää tästä ja jäisi kauhea epätieto, että kuka kirjeen on lähettänyt. Ne jotka perustelevat tätä sillä, että se on miehen vika ja vaimolla on oikeus tietää, ja ap toimii vain hyväntekijänä (=viestinviejänä) niin ei se ihan niinkään mene. Jos ei ole pokkaa omalla nimellä kertoa miten asiat on niin jätä nämä "hyvät teot" äläkä ota yhteyttä ollenkaan.
Kamoon hei et voi olla noin tampio! Ihmisethän sekä vapaa-ajalla että töissä rakastaa juoruta muista ihmisistä. Erityistä herkkua on kaikki ihmissuhdedraamat, pettämiset jne. Se klisee, että vaimo saa tietää viimeisenä, jos mies pettää, pitää ihan kutinsa. Siinä vaiheessa kun vaimolle kolahtaa tieto pettämisestä postiluukusta "järkyttävänä yllätyksenä", on naapurit, ystävät, työkaverit tienneet pettämisestä jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Niin oma miehes häpäisi sut pökkimällä ympäri kyliä.
Älä kerro. Raskaana oleva nainen on herkässä tilassa ja ajattele hänen hyvinvointia. Sano kaverillesi että jättää ukkomiehen rauhaan.
Mitäs jos tämä raskaushormooneista kärsivä nainen miehensä suhteesta kuullessaan pakkaakin autoon itsensä, lapsen sekä tulevan lapsensa & ajaa rekan alle ? Jokainen varmasti muistaa tapauksen jossa perheen äiti lähti kolmen lapsenaa kanssa autolla ajamaan takaa bussia jossa oli hänen miehensä joka oli ilmoittanut jättävänsä naisen!? Nainen päätti tappaa itsensä lisäksi yhteiset lapset kostaakseen miehelleen.. Eikö kukaan mieti kuinka mustat seuraukset voi asioilla joskus olla!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamoon hei et voi olla noin tampio! Ihmisethän sekä vapaa-ajalla että töissä rakastaa juoruta muista ihmisistä. Erityistä herkkua on kaikki ihmissuhdedraamat, pettämiset jne. Se klisee, että vaimo saa tietää viimeisenä, jos mies pettää, pitää ihan kutinsa. Siinä vaiheessa kun vaimolle kolahtaa tieto pettämisestä postiluukusta "järkyttävänä yllätyksenä", on naapurit, ystävät, työkaverit tienneet pettämisestä jo kauan.
Olet kyllä itse harvinaisen tampio. Ainut järkevä tapa olisi ottaa tähän vaimoon henkilökohtaisesti yhteyttä ja kertoa asia kasvotusten. Mutta Ap:n tapauksessa se tuskin tulee onnistumaan, kun nainen on tuikituntematon hänelle. Joten eikö sekin kerro, että ap:n tehtävänä ei ole ottaa yhteyttä tähän naiseen. Ap:n ystävälla taas voisi olla mahdollisuus kertoa mutta hän ei taas oman paljastumisensa vuoksi voi kertoa. heh.
No ei se mies sitä suhdettaan ihan hirveesti salaile. Kaikki sen työntekijät tietää ainakin. Se vaimo kun lapsen kanssa kotona niin ei juuri oo siellä työpaikalla käväissy. Ehkä mää luotan sitten siihen että joku niistä työntekijöistä kertoo. Sitä en tajua miten joku täällä kuvitteli että oon jollain ihme kostoretkellä. Minkä ihmeen takia olisin? Aikusista ihmisistä kyse kuitenkin. Eihän kukaan tässä minua ole loukannut millään tavalla, eikä mun kaveria (ja vaikka olis loukattu niin en minä kellekkään mitään kosta, luotan karmaan), eikä sitä miestäkään. Ainoa jota loukataan on se jolle valehdellaan, eli se vaimo.
Millalilla (ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin kaksinaismoralistista ettei tosikaan. Siis Ap:n ystävä on vuoden deittaillut ukkomiestä mutta koko tänä aikana ap:lle ei ole ilmeisesti sitten tullut mieleen ajatella tämän petturimiehen vaimoa ja kehoittaa ystävää lopettamaan tapailu.
Mutta sitten kun paljastuu, että miehen vaimo on raskaana ja ehkä tapailukin ap:n ystävän kanssa on ohi niin silloin tulee kyllä mieleen petturimiehen vaimo ja niin, että hänelle pitäisi paljastaa suhde. Ja ap:n ystävä olisi edelleen valmis tapailemaan tätä petturimiestä, joka on juuri saattanut oman vaimonsa raskaaksi. Jos ap:lle on joku tehtävä niin ehkä voisi ripittää tätä ystäväänsä jos näkee tarpeekseen ja jos jollain on tarve ottaa yhtettä tähän vaimoon niin ap:n ystävällä. Mutta hän ei taidakaan uskaltaa, kun siinähän menisi hänen suhteensa ja maineensa. Eli tossa ei todellakaan ole motiivina petetty vaimo vaan miehelle kostaminen.
Luetko sä tahallas väärin?
Alkujaan mies oli lähössä ns. Hetkellä millä hyvänsä liitostaan. Nyt sitten ei lähde koska raskaus, mutta suhde JATKUU.
Hetkellä millä hyvänsä, outoa että sitä hetkeä ei kuitenkaan tullut koko vuoden aikana. ;-)
Mun koti ei oo täällä kirjoitti:
Mitäs jos tämä raskaushormooneista kärsivä nainen miehensä suhteesta kuullessaan pakkaakin autoon itsensä, lapsen sekä tulevan lapsensa & ajaa rekan alle ? Jokainen varmasti muistaa tapauksen jossa perheen äiti lähti kolmen lapsenaa kanssa autolla ajamaan takaa bussia jossa oli hänen miehensä joka oli ilmoittanut jättävänsä naisen!? Nainen päätti tappaa itsensä lisäksi yhteiset lapset kostaakseen miehelleen.. Eikö kukaan mieti kuinka mustat seuraukset voi asioilla joskus olla!?
Siinä vaiheessa kun alkaa tällasia miettiä voisi vetää tilastot esiin ja katsoa kuinka todennäköistä tuollainen äärikäyttäytyminen tällaisessa tilanteessa olisi. Väittäisin, että todella harvinaista. Eli ei tätäkään marginaalista mahdollisuutta kannata pitää totuudellisen viestin eteenpäin lähettämisen esteenä.
Millalilla kirjoitti:
Anna ihmisten elää elämänsä niin kuin haluavat, äläkä lähde opettamaan heitä elämisessä. Jos on noin tylsää, että pitää muiden juttuihin puuttua, niin aloita vaikka oma salasuhde.
Kateellinenämmä? kirjoitti:
Millalilla kirjoitti:
Anna ihmisten elää elämänsä niin kuin haluavat, äläkä lähde opettamaan heitä elämisessä. Jos on noin tylsää, että pitää muiden juttuihin puuttua, niin aloita vaikka oma salasuhde.
Kukaan ei ole opettamassa muita elämään elämäänsä haluamallaan tavalla. Kysymys on siitä, että vaimoa tiedotetaan asiasta, mikä hänellä on oikeus tietää.
Vierailija kirjoitti:
No ei se mies sitä suhdettaan ihan hirveesti salaile. Kaikki sen työntekijät tietää ainakin. Se vaimo kun lapsen kanssa kotona niin ei juuri oo siellä työpaikalla käväissy. Ehkä mää luotan sitten siihen että joku niistä työntekijöistä kertoo. Sitä en tajua miten joku täällä kuvitteli että oon jollain ihme kostoretkellä. Minkä ihmeen takia olisin? Aikusista ihmisistä kyse kuitenkin. Eihän kukaan tässä minua ole loukannut millään tavalla, eikä mun kaveria (ja vaikka olis loukattu niin en minä kellekkään mitään kosta, luotan karmaan), eikä sitä miestäkään. Ainoa jota loukataan on se jolle valehdellaan, eli se vaimo.
Millalilla (ap)
Sellainen kuva siitä hieman tulee, jos olet mielestäsi rehellisesti hyvällä asialla vaimon puolella niin silloin voit varmasti viedä viestin omalla nimelläsi. Mutta jos pitää piiloutua anonyymien viestien tai feikkiprofiilien taakse niin kieltämättä herää epäilys ettei ole ihan puhtaat jauhot pussissa.
Lähetä ihan perinteinen kirje sille petetylle vaimolle, runoile siihen esim.
Täs anonyymina nokkani sotken
asiaan joka yhtään mulle kuulu ei
mut en rauhaa saa vaan täytyy mun kertoo
miehesi toisen naisen sänkyyn vei.