Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoisin vieraalle ihmiselle miehensä pettämisestä anonyymisti?

Millalilla
22.04.2016 |

Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.

He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.

Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foblu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foblu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinenämmä? kirjoitti:

Millalilla kirjoitti:

Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.

He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.

Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.

Anna ihmisten elää elämänsä niin kuin haluavat, äläkä lähde opettamaan heitä elämisessä. Jos on noin tylsää, että pitää muiden juttuihin puuttua, niin aloita vaikka oma salasuhde.

Kukaan ei ole opettamassa muita elämään elämäänsä haluamallaan tavalla. Kysymys on siitä, että vaimoa tiedotetaan asiasta, mikä hänellä on oikeus tietää.

Sinäkö tuon oikeuden hänelle annat? Kertominen voi tehdä hänen onnellisesta elämästään onnettoman. Asiat eivät aina mene niin kuin elokuvissa, eikä niiden mukaiset hyvät teot ole aina niitä oikeita oikeassa elämässä.

Tietenkään kukaan ei voi estää kertomasta, koska se on taas sinun omaa elämääsi. Itse kuitenkaan en puuttuisi muiden juttuihin monestakin syystä.

Onnellinen elämä ja valheellisesti onnelliseksi kuviteltu elämä eivät ole sama asia. Nyt vähän järkeä kommentoitiin!

Ehdottomasti ap kerrot. Et voi elää rauhassa itsesi kanssa jos jätät kertomatta mutta omaat vähänkään moraalintajua.

Mitenhän nämä eroavat käytännössä toisistaan? Jos toinen ei tiedä, niin silloin häntä ei satu. Jokainen pettää vähintään ajatuksen tasolla, joten ei täällä mitään puhtaita kukaan olla.

Tosiasia on, että voit pilata jonkun täysin onnellisen elämän kertomalla pettämisestä.

Ainakin sukupuolitaudin tarttumisen suhteen eroaa. Vaimon riski saada tartunta on suurempi kun mies ramppaa vieraissa, vaikka ei pettämisestä tietäisikään.

Totta, mutta kumia käyttämällä riski lienee aika pieni. Erityisesti tässä tapauksessa jos mies ei petä naistaan kuin yhden naisen kanssa.

Eivät käytä kumia vaan "varmoja päiviä". Tiedän - typerää ja vastuutonta. Tämän tiedän varmaksi koska kaverikin pelkäsi olevansa siunatussa tilassa kun oli kuukautiset myöhässä.

Ystävällä ei ole muita miehiä, ainakaan nyt. On niin rakastunut.

Täytyy myöntää että minun on vaikea ymmärtää tilannetta. Meinasiko se mies oikeasti lähteä ennen sitä raskausuutista vai lupailiko vain. Kaveri sanoi että se on niin kiltti (se mies) ettei siksi ole uskaltanut kertoa eroaikeista. Kuitenkin tuommonen käytös puhuu muusta kuin kiltteydestä.

Millalilla(ap)

Vierailija
162/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain puhelun. Puhelu tuli tuntemattomasta numerosta( eli numeroa ei näkynyt), joten sen perusteella en soittajaa pystynyt selvittämään. Olen todella kiitollinen tuolle naiselle, että vaivautui soittamaan. Ei se varmasti ollut helppoa hänellekään. En vieläkään tiedä kuka hän oli, mutta pieni aavistus minulla kuitenkin on. Hän kertoi kuinka häntä itseään oli aikoinaan petetty. Tästä syystä hän halusi soittaa ja kertoa minun mieheni alkavasta suhteesta, koska olisi halunnut, että joku olisi aikoinaan kertonut hänellekin, kun siitä silloin niin moni tiesi. Olin aika shokissa tuosta puhelusta, enkä ihan tarkkaan muista sitä, mutta sen muistan, kuinka hän puhelun aluksi varmisti, että olen turvallisessa paikassa ja että pystyn hetken kuuntelemaan, koska hänellä on tärkeää asiaa. Hän kuullosti niin rehelliseltä ja vilpittömästi pahoillaan olevalta, että lainkaan epäillyt ettei hän puhuisi totta. En muista yhtään mitä itse sanoin hänelle, vai sanoinko edes mitään. Puhelun lopuksi hän kysyi pärjäänkö ja sanoi vielä, että kyllä sinä selviät tästä, vaikka nyt tuntuu pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs hyvä ystävättäreni kertoi minulle että ollessaan raskaana seksi ei maistunut lainkaan, ei siis tippaakaan ja antoi miehelleen luvan käydä vieraissa sillä edellytyksellä ettei hänen ikinä, koskaan, milloinkaan eikä miltään taholta tarvitse kuulla että miehesi pettää. En ota kantaa onko tämä oikein vai väärin mutta onpahan yksi näkökanta asiaan.

Siksi ap:n kannattaakin toimia niin kuin tuolla aiemmin neuvottiin. Ap hommaa prepaid-liittymän ja lähettää vaimolle ensin viestin: "Jos miehesi pettäisi, haluaisitko tietää?". Jos vaimo vastaa viestiin "En halua tietää.", ei laittele sitten sen enempää viestejä. Jos vaimo vastaa "Haluan tietää." Laittelee tiedot pettämisestä ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti todisteiden kanssa.

Kas kun ei ap perusta jotakin palvelunumeroa tätä paljastusta varten. Ensin lähettä kirjeitse puhelinnueron josta voi tiedustella lisätietoa vaimon elämän mullistavasta salaisuudesta. Sitten nauhalta kuuluu: "Näppäile 'a' jos haluaisit tietää jos miehesi on pettänyt sinua" Näppäile 'b' jos haluat tietoa lisätietoa miehesi pettämisestä"

Vierailija
164/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näköjään pari paatunutta pettäjää yrittämässä estää paljastusta. Heillä on todella erikoinen ajatusmaailma kommenteista päätellen. Sellaisten ihmisten pitäisi laittaajoku koodimerkki otsaan, että potentiaaliset kumppanit osaavat väistää heitä.

Ap, tietysti kerrot. Minä haluaisin tietää vaimona.

En ole koskaan pettänyt, mutta en kuvittele olevani sellaisessa asemassa, että voin selittää toisille, että miten heidän tulee elämänsä elää. Pitkässä parisuhteessa itsekin ollessani tiedän kyllä sen tunteen, joka syö ihmistä sisältä, kun on sidottu vain yhteen naiseen. Ymmärrän täysin sitä, että halutaan pettää, mutta säilyttää myös se toinen suhde.

Kyllähän tämä on luottamuksen pettämistä, mutta petettyä ei satu jos hän ei pettämisestä saa tietää. Eniten hallaa pettäjä tekee itselleen tällä toiminnalla, koska ei voi olla rehellinen elämänsä tärkeimmälle ihmisille.

Kellään tässä tarve ole selittää toisille miten heidän tulee elää elämäänsä. Petettyä vaimoa vain valistetaan asialla mikä hänen on syytä tietää. Tämän jälkeen vaimolla on enemmän faktoja tiedossa, minkä perusteella hän itse voi päättää miten haluaa omaa elämäänsä elää.

Tai tönäistään mummo raiteille ja hän saa sitten itse päättää jääkö junan alle vai ei.

Vierailija
165/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näköjään pari paatunutta pettäjää yrittämässä estää paljastusta. Heillä on todella erikoinen ajatusmaailma kommenteista päätellen. Sellaisten ihmisten pitäisi laittaajoku koodimerkki otsaan, että potentiaaliset kumppanit osaavat väistää heitä.

Sinulla ja monella muulla näkyvät olevan argumentit vähissä, kun pitää jankuttaa tuota, että kanssasi eri mieltä olevat ovat paatuneita pettäjiä ja toisia naisia. Toisaalta taas, kun ainoa perustelunne on "itsekin haluaisin tietää" ja ajatusmaailmanne yksinkertainen ja itsekeskeinen kuin keskivertoalakoululaisella, ei ole mikään ihme, että keskustelunne jumiutuu keskustelukumppanille keksittyjen ominaisuuksien listaamiseen.

Missä iässä lapsi oppiikaan ymmärtämään sen, että hänen tietonsa ja mielipiteensä eivät ole yksi yhteen kaikkien muiden ihmisten mielipiteiden kanssa? Tuo kehitysvaihe näkyy jääneen aika monelta puolitiehen. Ap:n kannattaa tiedustella mielipidettä muutamalta muulta aikuiselta kasvotusten ennen kuin lähtee käräyttelemään tuntemattomia ihmisiä; vaikka siltä omalta mieheltä voi kysäistä, miten pitkälle muiden ihmisten asioihin näpit sopii tunkea. Todellisuus on mutkikkaampi kuin keskustelupalstoilla halutaan ymmärtää, omakin käyttäytyminen kriisitilanteessa on usein päinvastainen kuin ennen kriisiä kuvitellaan ja tosielämässä periaatteista on joskus tingittävä tilanteen pahenemisen estämiseksi.

Sen verran näkyy tässä ketjussa kirjoittavilla olevan häpyä, että kukaan ei ole vielä tuttuun tapaan kehottanut ap:tä tulemaan "kertomaan sitten kuinka kävi".

Nro 16

Vierailija
166/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti olisi halunnut raskaana ollessani tietää että mies pettää. Vauva mahassa kärsii äidin stressistä ja sillä voi olla pitkät seuraukset. Mieluummin saiain tietää vasta rankimman vauva-ajan jälkeen. En kestäisi sellaista tuskaa niin rankkana aikana kuin mitä vauvavuosi on. Enkä haluaisi tietää jonkun tuntemattoman kautta.

Vierailija
167/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te myötäilijät ja ap itse ette voi tietää, mikä tilanne tuon tuntemattoman pariskunnan elämässä on. Jos halunne sotkeutua muiden elämään on niin suuri, ettette pysty ajattelemaan järjellä, sotkeutukaa asiaan omalla naamallanne. Nimettömänä toimiessanne olette pelkkiä pahantahtoisia pelkureita, jotka kieltäytyvät ottamasta omista teoistaan vastuuta.

Lopettakaa kantelemisenne oikeuttaminen sillä, että "itse tahtoisitte tietää". Voi olla, että tositilanteessa ette haluaisikaan tietää. Ette pysty vannomaan edes omalta kohdaltanne, joten pysykää erossa muiden ihmissuhteista.

Yksi kirjoittaja jo näkyi kutsuvan ap:n kanssa eri mieltä olevia "toisiksi naisiksi", mikä on ihan yhtä lapsellinen tapa osallistua keskusteluun kuin hiekkalaatikolla usein kuultu "ite oot". Järki käteen ja silmälaput pois, hyvät rouvat. Ja ilmoitusasiat omalla nimellä ja naamalla.

Tässä on selvästi sovinistimies äänessä: "hyvät rouvat"! :D

Vierailija
168/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan oikeasti olisi halunnut raskaana ollessani tietää että mies pettää. Vauva mahassa kärsii äidin stressistä ja sillä voi olla pitkät seuraukset. Mieluummin saiain tietää vasta rankimman vauva-ajan jälkeen. En kestäisi sellaista tuskaa niin rankkana aikana kuin mitä vauvavuosi on. Enkä haluaisi tietää jonkun tuntemattoman kautta.

Entä kun kukaan tuttu ei kerro, kaikkein vähiten se oma mies? Kaikki tietävät, sinä et... Eläisitkö mieluummin edelleen valheessa?

Vierailija
169/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pettänyt, mutta en kuvittele olevani sellaisessa asemassa, että voin selittää toisille, että miten heidän tulee elämänsä elää. Pitkässä parisuhteessa itsekin ollessani tiedän kyllä sen tunteen, joka syö ihmistä sisältä, kun on sidottu vain yhteen naiseen. Ymmärrän täysin sitä, että halutaan pettää, mutta säilyttää myös se toinen suhde.

Kyllähän tämä on luottamuksen pettämistä, mutta petettyä ei satu jos hän ei pettämisestä saa tietää. Eniten hallaa pettäjä tekee itselleen tällä toiminnalla, koska ei voi olla rehellinen elämänsä tärkeimmälle ihmisille.

Suurin osa petetyistä aistii, että jotain on pahasti vialla suhteessa. Petturin muualle viemä huomio on pois hänen puolisoltaan. Usein petturi purkaa huonoa omaatuntoaan puolisoon kohtelemalla tätä kuin paskaa.

Kakkonen, joka osallistuu tällaiseen sairaaseen piirileikkiin vapaaehtoisesti ja perustelee sen itselleen valheellisesti, on itsekin oksettava.

Vierailija
170/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun kukaan tuttu ei kerro, kaikkein vähiten se oma mies? Kaikki tietävät, sinä et... Eläisitkö mieluummin edelleen valheessa?

Eläisin vauvavuoden mieluummin valheessa, kyllä. Itsesuojelun takia, tiedän että en kestäisi tietoa niin vaikeassa elämänvaiheessa ja pelkään että tekisin itselleni jotain kun menisim niin sekaisin siinä hormoni- ja väsymyshuurussa.

Myöhemmin olisin tarpeeksi vahva käsittelemään asian ja haluaisin tietää. Vaikka sitten vieraan suusta. Mutta en raskaana enkä vauvavuotena, kiitos.

Tietty siinä on riski, että mies on niin idiootti että levittää tautia...ja se olisi vaaraksi vauvalle. Huh, ehkä parempi etten mieti tällaisia kun oma mies on tiettävästikin uskollinen.

Vierailija
171/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mies sitä suhdettaan ihan hirveesti salaile. Kaikki sen työntekijät tietää ainakin. Se vaimo kun lapsen kanssa kotona niin ei juuri oo siellä työpaikalla käväissy. Ehkä mää luotan sitten siihen että joku niistä työntekijöistä kertoo. Sitä en tajua miten joku täällä kuvitteli että oon jollain ihme kostoretkellä. Minkä ihmeen takia olisin? Aikusista ihmisistä kyse kuitenkin. Eihän kukaan tässä minua ole loukannut millään tavalla, eikä mun kaveria (ja vaikka olis loukattu niin en minä kellekkään mitään kosta, luotan karmaan), eikä sitä miestäkään. Ainoa jota loukataan on se jolle valehdellaan, eli se vaimo.

Millalilla (ap)

Sellainen kuva siitä hieman tulee, jos olet mielestäsi rehellisesti hyvällä asialla vaimon puolella niin silloin voit varmasti viedä viestin omalla nimelläsi. Mutta jos pitää piiloutua anonyymien viestien tai feikkiprofiilien taakse niin kieltämättä herää epäilys ettei ole ihan puhtaat jauhot pussissa.

Minusta on vaimollekin parempi, että paljastus tulee anonyymisti. Päin naamaa kohtaaminen ikään kuin pakottaa vaimon säilyttämään kasvonsa ja tämän vuoksi petetty yleensä suuttuu viestintuojalle, vaikka myöhemmin ehkä kiitteleekin tätä mielessään.

Lisäksi jonkun narsistisen pomomiehen koston kohteeksi joutuminen on ihan konkreettinen riski. Samoin kakkosnaisen - mulle tulee näistä kasvotusten kertomista vaativista viesteistä mieleen, että kakkoset koittavat varmistella saavansa tiedon käräyttäjästään voidakseen kostaa. Pettämiskuvioon osallistuvathan ovat yleensä narsistisia minäminä-ihmisiä.

Vierailija
172/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap hakenut jo prepaidin?

T:bensiksen Erkki

Vierailija
173/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään se mies ei oo ikinä ollut edes jättämässä vaimoaan. Vaan pettäisi hamaan tappiin.

Tuolla aiemmin olikin hyvä aloitus viestiin. Haluaisitko tietää jos miehesi pettää? Jos vaimo vastaa että joo, niin sitten kerrot kaiken mitä tiedät ja erittäin tarkkoja faktoja.

Ja lopuksi laitat että olet vaimon puolella ja halusit vain että vaimo tietää että voi itse päättää jatkaako miehen kanssa vai ei.

Vierailija
174/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies siinä oiskin syypää ja se nolo, niin kyllä tuntisin itseni nöyryytetyksi jos mieheni pettäisi minua ja siitä tietäisi joku tuntematon. Erityisen kauheaksi tuntisin oloni jos olisin vielä raskaana. Kuvittelisin että mulle on naureskeltu selän takana pitkiä aikoja.

Vierailija
175/196 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mies siinä oiskin syypää ja se nolo, niin kyllä tuntisin itseni nöyryytetyksi jos mieheni pettäisi minua ja siitä tietäisi joku tuntematon. Erityisen kauheaksi tuntisin oloni jos olisin vielä raskaana. Kuvittelisin että mulle on naureskeltu selän takana pitkiä aikoja.

Joten eikö olisi hyvä että saisit tietää?

Vierailija
176/196 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vauvalle kuitenkin vahingollisempaa äitiin mahdollisesti tarttuvat sukupuolitaudit kuin äidin kokema stressi?

Tässä surullinen esimerkki miehen genitaaliherpeksen tarttumisesta vaimoon ja sitä kautta vauvaan. Lapsi sai herpeksestä pysyvät vammat. Asiaa on puitu monissa oikeusasteissa terveydenhuollon henkilöstön aiheuttamana hoitovirheenä. Isä oli kertonut vaimolleen sairastavansa herpestä ja pyytänyt ottamaan asian esiin neuvolassa, minkä vaimo oli tehnytkin. Neuvolan tai sairaalan hoitohenkilökunnan puolelta ei kuitenkaan ryhdytty toimiin herpeksen tarttumisen estämiseksi vauvaan.

Oikeuden ratkaisuista voitte itse lukea miten dramaattiset seuraukset vauvan terveydelle aiheutui herpestartunnasta:

http://oikeus.fi/hovioikeudet/turunhovioikeus/fi/index/hovioikeusratkai…

Vierailija
177/196 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs hyvä ystävättäreni kertoi minulle että ollessaan raskaana seksi ei maistunut lainkaan, ei siis tippaakaan ja antoi miehelleen luvan käydä vieraissa sillä edellytyksellä ettei hänen ikinä, koskaan, milloinkaan eikä miltään taholta tarvitse kuulla että miehesi pettää. En ota kantaa onko tämä oikein vai väärin mutta onpahan yksi näkökanta asiaan.

Aika rohkea ystävätär sulla. Oman ja vauvan terveyden uhallakin antaa miehelle luvan käydä vieraissa?

Vierailija
178/196 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluaisin tietää. Ehdottomasti. 174

Vierailija
179/196 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään tässä tarve ole selittää toisille miten heidän tulee elää elämäänsä. Petettyä vaimoa vain valistetaan asialla mikä hänen on syytä tietää. Tämän jälkeen vaimolla on enemmän faktoja tiedossa, minkä perusteella hän itse voi päättää miten haluaa omaa elämäänsä elää.

Tai tönäistään mummo raiteille ja hän saa sitten itse päättää jääkö junan alle vai ei.

En ole pitkään aikaan törmännyt näin ontuvaan vertauskuvaan. Jos joku työntää mummon junan alle on kyseessä rikos. Jos petetylle vaimolle kertoo, että miehesi pettää kyseessä ei ole rikos. Yksinkertaista.

Vierailija
180/196 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foblu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foblu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinenämmä? kirjoitti:

Millalilla kirjoitti:

Anna ihmisten elää elämänsä niin kuin haluavat, äläkä lähde opettamaan heitä elämisessä. Jos on noin tylsää, että pitää muiden juttuihin puuttua, niin aloita vaikka oma salasuhde.

Kukaan ei ole opettamassa muita elämään elämäänsä haluamallaan tavalla. Kysymys on siitä, että vaimoa tiedotetaan asiasta, mikä hänellä on oikeus tietää.

Sinäkö tuon oikeuden hänelle annat? Kertominen voi tehdä hänen onnellisesta elämästään onnettoman. Asiat eivät aina mene niin kuin elokuvissa, eikä niiden mukaiset hyvät teot ole aina niitä oikeita oikeassa elämässä.

Tietenkään kukaan ei voi estää kertomasta, koska se on taas sinun omaa elämääsi. Itse kuitenkaan en puuttuisi muiden juttuihin monestakin syystä.

Onnellinen elämä ja valheellisesti onnelliseksi kuviteltu elämä eivät ole sama asia. Nyt vähän järkeä kommentoitiin!

Ehdottomasti ap kerrot. Et voi elää rauhassa itsesi kanssa jos jätät kertomatta mutta omaat vähänkään moraalintajua.

Mitenhän nämä eroavat käytännössä toisistaan? Jos toinen ei tiedä, niin silloin häntä ei satu. Jokainen pettää vähintään ajatuksen tasolla, joten ei täällä mitään puhtaita kukaan olla.

Tosiasia on, että voit pilata jonkun täysin onnellisen elämän kertomalla pettämisestä.

Ainakin sukupuolitaudin tarttumisen suhteen eroaa. Vaimon riski saada tartunta on suurempi kun mies ramppaa vieraissa, vaikka ei pettämisestä tietäisikään.

Totta, mutta kumia käyttämällä riski lienee aika pieni. Erityisesti tässä tapauksessa jos mies ei petä naistaan kuin yhden naisen kanssa.

Hyväksyykö petetty vaimokin tämän riskin, joka lienee kuitenkin aika pieni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä