Tapailemastani miehestä selvisi hirveä asia. Auttakaa.
Olemme tapailleet nyt jo jonkun aikaa ja suhteemme on alkanut syventyä. Olemme kumpikin 30+, mies on minua pari vuotta vanhempi. Olen ollut todella ihastunut ja saatoin jo kuvitella että hän on se, jonka kanssa jakaisin tulevaisuuteni. Mies kuitenkin halusi avautua minulle menneisyydestään ennen kuin suhteemme syvenee: hänen seurustelunsa kun yleensä päättyvät tuohon paljastukseen. Kuulin asiasta eilen enkä tiedä vieläkään, mitä ajatella. Mies on siis vähän päälle parikymppisenä tuomittu raiskauksesta - ja kertomansa mukaan hän on syytön. Entinen tyttöystävä oli kostona vienyt hänet käräjille. Nykyään mies on ihan työelämässä, koulutettu, asiallinen. En olisi mistään voinut edes aavistaa ja tapauksesta on jo yli 10 vuotta. Mutta silti tämä jäi jotenkin kaivelemaan minua. Mitä tekisitte, jatkaisitteko suhdetta? Minulla on aiemmasta suhteestani nyt eskari-ikäinen poika ja miehen, jonka kanssa vakiinnun, pitää siis toimia myös "miehen mallina" kotonamme, jos muutamme yhteen. Toivoisin asiallisia vastauksia, miten toimisitte? Voihan miehen kertoma exän kosto olla tottakin.
Kommentit (387)
Sellainen miesvihaketju. Mammat taas julistamassa miesvihaansa kiimoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muutamallekin paskapäälle hommannut elinikäisen raiskarileiman 29 kuvaamalla tavalla. ;) Yksi ei ikinä enää saa töitä lasten parista... Tälle naiselle ei kettuilla.
Oot sairas ja pilaat naisten uskottavuuden.
Höpö, tämä on se miesvihamies joka trollaa joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeuden tuomiot ovat julkisia. Jos tiedät, mikä käräjäoikeus hänet on tuominnut ja milloin (suunnilleen), voit soittaa tuomioistuimeen ja pyytää papereista kopiota itsellesi.
Uhrilla on valta salata materiaali iästä riippumatta ja yleensä näin myös tapahtuu. Eli tuskin löytyy julkisena muuta kuin se julkinen loppulauselta, josta ei löydy muuta kuin tuomio.
"Miehellä ei ole ollut ennen eikä jälkeen mitään tuomioita. Ja on tosiaan ihan tavallinen, normaali ja rauhallinen mies. Ap"
Voimia ja jaksamista sinulle Ap. Ennen tätä viestiketjun aloittamista pääsi varmasti oli pyörällä. Mutta en olisi yllättynyt jos se tätä viestiketjua luettuasi oli vielä enemmän pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain. Itse sinun tapaukseesi en ota kantaa sen enempää.
Se, että raiskausta ei saada todistettua tai että se ei etene oikeuteen asti ei tee automaattisesti raiskausilmoituksesta tahallisesti ilmoitettua.
Voi hyvä luoja. Osaat varmaan käyttää googlea ja etsiskellä aiheesta artikkeleita.
Kuvottavaa puolustelua. Montako aiheetonta ilmoitusta olet itse tehtaillut?
Kostona eksällä tai ihan muuten vaan? Väitätkö että perättömiä ilmoituksia ei tehdä?
Perättömiä ilmoituksia kyllä tehdään mutta niistä ei tuomita. Pitää olla todella vahvaa näyttöä ja voi olla muitakin asioita mukana.
Ja onko edes kyseessä ex vai joku muu?
Kyllähän tuo asia on pakko selvittää.
Lisäksi pahakin ihminen voi aluksi ja aika pitkäänkin vaikuttaa hyvältä ihmiseltä.
Paha voi myös muuttua hyväksi ihmiseksi.
Hyvin vaikea asia mutta en ihan niellen juttua hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
"Selitä tuo sille raiskauksen uhrille,joka edelleen käy terapiassa ja koittaa elää asian kanssa." - Vosin ehkä paino sanalla ehkä yrittääkin selittää kun raiskaustuomion antamisesta on kulunut kymmenen n vuotta. Tämä on äärimmäisen hankalaa ja vaikeaa selittää ilman, että minut näin todetssani jo kivitettäsiin. Jotenkin kai ajattelen niin, että jokainen tai tässä yksittäinen parikymppisenä tehty samanikäiseen kohdistama raiskaus olisi joka kerta niin suuri rikos, että vielä kymmenen vuoden päästä uhrilla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin käydä edelleen asian tiimoilta terapiassa. Vaikeaa tämä siksi, että tahtomattani tulen talloneeksi varmasti uhrin varpaille. Lähes kaikissa muissa rikostyypeissä voidaan eritellä teon vakavuutta puhumalla teon lievemmistä muodoista ja tuomittavammista ja / tai törkeämmistä tekomuodoista. Miksei se voisi olla mahdollista myös raiskausten osalta? Eikö sille pidä antaa mitään merkitystä, että riksolaissa mainitaan tekotyyppeinä sekä raiskaus että (ns) törkeä raiskaus. Eikö sillekän pidä antaa mitään arvoa, että tekijä on mahd. osoittanut katumusta ja / tai ollut "kuivilla" eikä ole syyllistynyt tiettävästi uudelleen raiskaukseen, eikä tiettävästi mihinkään muuhunkaan tuomittavaan tekoon.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, miksi minun näkemykseni raiskaajien sielunelämästä ja heidän todennäköisestä muuttumisestaan "jäi odottamaan moderointia" ja sitten julkaisematta, mutta tälläiset nautittavat raiskausapologistien analysoinnit uhrin näkemyksestä rikokseen ja teon vaikutuksesta heidän mielenterveyteensä julkaistaan.
Oikein asialliset modet näin naisvoittoisella vauvapalstalla. :)
Toisaalta ei tule yllärinä, aika hallitseva teemahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muutamallekin paskapäälle hommannut elinikäisen raiskarileiman 29 kuvaamalla tavalla. ;) Yksi ei ikinä enää saa töitä lasten parista... Tälle naiselle ei kettuilla.
Mistä vetoa, että tämän kommentin kirjoittaja on todellisuudessa näiden raiskaajien puolustelija ja raiskauksen vähättelijä? Koittaa vain kommentillaan saada ihmiset epäilemään raiskausilmoituksen tehneitä. "Tälle naiselle ei kettuilla" on luultavasti todellisuudessa mies.
Yksikään nainen ei kirjoita saati tee noin!
Voi kuule kyllä tekee!!!! Ja parikymppisenä varsinkin on vielä niin nuori ettei tajua tekojen seurauksia.
Omalla kylällä oli pari likkaa jotka vähä väliä väitti että joku raiskas, ja toinen kävi tekeen ilmoituksen, koska jäi pettämisestä kiinni ja poikaystävä sanoi että jos et oo pettänyt niin sit sut on raiskattu joten mene tekemään ilmoitus. Ja likkahan meni ja teki. No se juttu kyllä kaatu alkuunsa.
Ja mikä on ollut tuomio? Sekin kertoo tapauksesta paljon. Oliko vankilassa?
Mitä jos mies pelkäsi, että sen ex haluaisi varoittaa sinua ja mies halusi olla nopeampi ja vakuuttaa sut omasta versioistaan siitä tapauksesta? Niin ettet missään tapauksessa kuuntelisi exää. Tai pelkäsi että joku sen kaveri tai perheenjäsen kertoo siitä? Aina voi olla myös jotain ihmisiä, jotka on kuulleet tapauksesta, jos asutte pienemmällä alueella. Olisi vaara, että huhu kantautuisi sun korviin ja kuuntelisit yllättävän tarinan. Tällaisia ajatuksia heräsi miehen toiminnasta.
Täällä yks sittisontiainen ihan vakavissaan puhuu siitä, kenen toimesta on helpointa tulla raiskatuksi. Miksi täällä on nyt alennuttu kyseisen, moraalisesti arveluttavan tyypin tasolle oikeasti puhumalla asiasta? Molemmat on eri tavalla kammottavia rikoksia, mutta sen uhriksi joutuessa kukaan ei varmasti ala miettiä, että onneksi ei sentään ollut puskaraiskaus/oma mies. Jos Mies 29 ei tätä tuon ikäisenä vielä tajua, ei mikään perustelu missään muodossa tuu sitä asiaa muuttamaan. Siinä perustellessa vain tulee (tarkoittamaan toivottavasti) väheksyneeksi muiden raiskattujen kokemuksia.
Ap:lle sanoisin, että itse en ottaisi riskiä. Suomessa on tosi vaikea tulla tuomituksi raiskauksesta, näytön pitää olla vahva. kuten täällä on jo todettu moneen kertaan. Jos vangeilta kysytään, on vankila täynnä syyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoa, että tämän kommentin kirjoittaja on todellisuudessa näiden raiskaajien puolustelija ja raiskauksen vähättelijä? Koittaa vain kommentillaan saada ihmiset epäilemään raiskausilmoituksen tehneitä. "Tälle naiselle ei kettuilla" on luultavasti todellisuudessa mies.
Yksikään nainen ei kirjoita saati tee noin!
Voi kuule kyllä tekee!!!! Ja parikymppisenä varsinkin on vielä niin nuori ettei tajua tekojen seurauksia.
Omalla kylällä oli pari likkaa jotka vähä väliä väitti että joku raiskas, ja toinen kävi tekeen ilmoituksen, koska jäi pettämisestä kiinni ja poikaystävä sanoi että jos et oo pettänyt niin sit sut on raiskattu joten mene tekemään ilmoitus. Ja likkahan meni ja teki. No se juttu kyllä kaatu alkuunsa.
Ja sinä tiedät varmuudella, ettei näitä "likkoja" olla oikeasti raiskattu, koska...?
Vierailija kirjoitti:
"Miehellä ei ole ollut ennen eikä jälkeen mitään tuomioita. Ja on tosiaan ihan tavallinen, normaali ja rauhallinen mies. Ap"
Voimia ja jaksamista sinulle Ap. Ennen tätä viestiketjun aloittamista pääsi varmasti oli pyörällä. Mutta en olisi yllättynyt jos se tätä viestiketjua luettuasi oli vielä enemmän pyörällä.
Kiitos. Tämä ei ole helppo tilanne mutta ratkaisuja on tehtävä. Ihan ensimmäiseksi toivon kuulevani asiasta vähän lisää. Ap
Sana sanasta vastaan ei tuomita vaan pitää olla juridista näyttöä. Näin se menee oikeudessa.
Monesti raiskauksiin liittyy myös väkivaltaa ja missä tuo raiskaus on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vankilassa, ehdollinen ja maksoi korvauksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tämä nyt sit kertoo? Suomessa ei yleensä joudu vankilaan raiskauksesta, mutta ei ehdollinen tee siitä raiskauksesta yhtään vähempää totta, kamalaa ja traumaattista. Jo se, että tuomio on tullut, kertoo mulle tarpeeksi ihmisen moraalista ja luonteesta. Joo, ihminen voi muuttua, mutta en laskis itteäni ja lastani sen mahdollisuuden varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ensikerralla tule aina ehdollista.
Oletko tutustunut kuinka hyvin miehen kavereihin ja perheeseen? Mitä mieltä ne on tapauksesta? Voisiko miehen kaverit tietää sellaisia puolia miehestäsi, joita hän salaa sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tämä ei ole helppo tilanne mutta ratkaisuja on tehtävä. Ihan ensimmäiseksi toivon kuulevani asiasta vähän lisää. Ap
Jep, vaikeaa on. Otatko miehen jolla on tuomio raiskauksesta ja joka syyllistää uhrin vai et. Altistatko poikasi ja itsesi raiskaajalle vai otatko vapaan, naisia kunnioittavan miehen jolla ei ole rikosrekisteriä.
Todella haastavaa. Siitä vaan pohdiskelemaan pitkään ja antaumuksella.
Toisaalta mulla on kutina, että jos joudut oikein ankarasti tätä pohtimaan niin sovitte oikein hyvin toisillenne.
Mutta häpeä pois, liityt lukemattomien, läpi historian samaa pohdiskelleiden läheisriip- siis naisten joukkoon. Se om noita supervaikeita, ikiaikaisia kysymyksiä. Jätänkö minä sen alkoholistin/peliriippuvaisen/väkivaltaisen/narkkarin/pettäjän/rikollisen vai otanko kumppanikseni henkisesti aikuisen ihmisen, joka kunnioittaa minua ja johon voin luottaa 100%?
Se on niitä haastavia kysymyksiä. Vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut kuinka hyvin miehen kavereihin ja perheeseen? Mitä mieltä ne on tapauksesta? Voisiko miehen kaverit tietää sellaisia puolia miehestäsi, joita hän salaa sinulta?
Olen tavannut vanhemmat, olivat ystävällisiä ja lämpimiä. Pari miehen ystävää ovat myös olleet mukavia, enempää en vielä ole tavannut. Miehellä on sisko, mutta hän ei asu samassa kaupungissa joten häntä en vielä ole tavannut. Tämä miehen paljastus tuli täysin "puun takaa". Mies on myös tavannut perheeni ja ystäviäni. Heillä on miehestä hyvä mielikuva - enkä ole tästä kertonut kenellekään. Sekin on raskasta mutta... Ap
Pyydät nyt vaan mieheltä ne pöytäkirjat tsekattavaksi, jos ei anna niin on syytä epäillä valehtelua.