Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemastani miehestä selvisi hirveä asia. Auttakaa.

Vierailija
21.04.2016 |

Olemme tapailleet nyt jo jonkun aikaa ja suhteemme on alkanut syventyä. Olemme kumpikin 30+, mies on minua pari vuotta vanhempi. Olen ollut todella ihastunut ja saatoin jo kuvitella että hän on se, jonka kanssa jakaisin tulevaisuuteni. Mies kuitenkin halusi avautua minulle menneisyydestään ennen kuin suhteemme syvenee: hänen seurustelunsa kun yleensä päättyvät tuohon paljastukseen. Kuulin asiasta eilen enkä tiedä vieläkään, mitä ajatella. Mies on siis vähän päälle parikymppisenä tuomittu raiskauksesta - ja kertomansa mukaan hän on syytön. Entinen tyttöystävä oli kostona vienyt hänet käräjille. Nykyään mies on ihan työelämässä, koulutettu, asiallinen. En olisi mistään voinut edes aavistaa ja tapauksesta on jo yli 10 vuotta. Mutta silti tämä jäi jotenkin kaivelemaan minua. Mitä tekisitte, jatkaisitteko suhdetta? Minulla on aiemmasta suhteestani nyt eskari-ikäinen poika ja miehen, jonka kanssa vakiinnun, pitää siis toimia myös "miehen mallina" kotonamme, jos muutamme yhteen. Toivoisin asiallisia vastauksia, miten toimisitte? Voihan miehen kertoma exän kosto olla tottakin.

Kommentit (387)

Vierailija
281/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Tämä on TOSI kaukaa haettua koska yhdistelin vain 1+1 ja todennäköisyys että tunnettaisiin sama ihminen on varmaan jotain 10%.. (tai ehkä enemmän kun sama kaupunki kyseessä mutta anyways.)

JOS olisi kyseessä tuntemani ihminen, niin en itse tiedä asiasta tarkemmin mutta jotain tälläistä salaisuutta olen uumoillut. Koska tämän ihmisen ihmissuhteet todellakin ovat kaatuneet, koska hän ei ole enää uskaltanut luottaa kehenkään naispuoliseen. Hän on surullinen koska on halunnut perheen ja lapsia, mutta ihmiset eivät anna toista mahdollisuutta. 

Tuntemani ihminen on todella herkkä ja hieman asperger ehkä tietyllä tapaa, hän ei ole niin hyvä ihmissuhteissa muutenkaan. Mutta hänessä ei ole soluakaan raiskata ketään. Hän on hyvä ihminen.

Kuka tuntemasi ihminen onkaan, hän mielestäni ansaitsee toisen mahdollisuuden. Totta kai, kun sinulla on lapsi ja epäilet kovin kannattaa asia perin pohjin puhua, myös tutkia. Mutta jos oikeasti pidät tästä ihmisestä älä tuomitse. Jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Mitä jos kukaan ei sitä sinulle anna?

Hän oli todella rohkea kun kertoi noin rehellisesti ja avoimesti sinulle, niin synkän ja kipeän asian.. Minä luulen että hänellä ei ole mitään salattavaa. 

Tsemppiä! 

Vierailija
282/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaisin oikeudenkäynnin asiakirjat ja tekisin päätökseni vasta sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa pitää luottaa toiseen. Et voi alkaa kaikkea papereista tarkistamaan.  Jos teillä on kivaa yhdessä ja mies on ok. Niin olette yhdessä ja unohdat koko jutun. Jokainen meistä on tehnyt virheitä-miksi niitä loppu elämää miettimään? Niin ja kerroit, että sinulla on jo lapsi-olet aiheuttanut lapselle pahaa eroamalla hänen isästään!

Vierailija
284/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin mokaa kirjoitti:

Parisuhteessa pitää luottaa toiseen. Et voi alkaa kaikkea papereista tarkistamaan.  Jos teillä on kivaa yhdessä ja mies on ok. Niin olette yhdessä ja unohdat koko jutun. Jokainen meistä on tehnyt virheitä-miksi niitä loppu elämää miettimään? Niin ja kerroit, että sinulla on jo lapsi-olet aiheuttanut lapselle pahaa eroamalla hänen isästään!

Niin, tai ap:n ex on aiheuttanut lapselle pahaa eroamalla hänen äidistään? (Vai onko ap kertonut itse olleensa jättäjä ja lisäksi jättäneensä miehensä ilman mitään kunnollista syytä?)

Vierailija
285/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin mokaa kirjoitti:

Samaa mieltä! Voihan nyt fiksu ihminen olla 10v päästä alkoholisti tai peliriippuvainen. Eikös suhde aina ole vähän "riski"...

Vierailija
286/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Tämä on TOSI kaukaa haettua koska yhdistelin vain 1+1 ja todennäköisyys että tunnettaisiin sama ihminen on varmaan jotain 10%.. (tai ehkä enemmän kun sama kaupunki kyseessä mutta anyways.)

JOS olisi kyseessä tuntemani ihminen, niin en itse tiedä asiasta tarkemmin mutta jotain tälläistä salaisuutta olen uumoillut. Koska tämän ihmisen ihmissuhteet todellakin ovat kaatuneet, koska hän ei ole enää uskaltanut luottaa kehenkään naispuoliseen. Hän on surullinen koska on halunnut perheen ja lapsia, mutta ihmiset eivät anna toista mahdollisuutta. 

Tuntemani ihminen on todella herkkä ja hieman asperger ehkä tietyllä tapaa, hän ei ole niin hyvä ihmissuhteissa muutenkaan. Mutta hänessä ei ole soluakaan raiskata ketään. Hän on hyvä ihminen.

Kuka tuntemasi ihminen onkaan, hän mielestäni ansaitsee toisen mahdollisuuden. Totta kai, kun sinulla on lapsi ja epäilet kovin kannattaa asia perin pohjin puhua, myös tutkia. Mutta jos oikeasti pidät tästä ihmisestä älä tuomitse. Jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Mitä jos kukaan ei sitä sinulle anna?

Hän oli todella rohkea kun kertoi noin rehellisesti ja avoimesti sinulle, niin synkän ja kipeän asian.. Minä luulen että hänellä ei ole mitään salattavaa. 

Tsemppiä! 

Perheväkivaltatapauksissa ja itse asiassa monissa muissakin rikostapauksissa tällaisilla 'naapureiden ja ystävien luonnetodistuksilla' ei ole yhtään mitään arvoa. Uhrien kannalta ne ovat aivan karmeita. 

Muistan aina, miten ystäväni kertoi järkyttyneenä, mitä hän näki kun joutui vahingossa näkemään 'kärpäsenä katossa' miten tuntemamme 'kaikkien rakastama maailman mukavin mies' kohteli tyttöystäväänsä. On ihan turha kuvitella että väkivaltaisuuden pystyy jotenkin näkemään tai aistimaan toisesta ihmisestä. 

Vierailija
287/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin mokaa kirjoitti:

Nimenomaan, parisuhteessa pitää luottaa toiseen. Siksi juuri on niin tärkeää että ei syöksy parisuhteeseen kevytmielisesti varsinkin kun varoitusmerkkejä on olemassa.

Vierailija
288/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miksi lähet spekuloimaan tällä nukkumisskenaariolla, jos et tiedä mitä on oikeasti tapahtunut? Olen lukenut tutkimukseeni 100-200 raiskaustapausta enkä ole tällaiseen törmännyt. Selvitä siis asia exältä tai tuomiosta. Yleensä parisuhderaiskauksissa mies raiskaa naisen riidan päätteeksi.

Vierailija
289/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muutkin mokaa kirjoitti:

Samaa mieltä! Voihan nyt fiksu ihminen olla 10v päästä alkoholisti tai peliriippuvainen. Eikös suhde aina ole vähän "riski"...

Tietenkään kukaan ei voi tietää,mitä tapahtuu 10 päästä,mutta on eri asia "ottaa riski" että unelmien kumppani saa vaikkapa otsalohkoon vamman ja persoonallisuus muuttuu väkivaltaiseksi,kuin ottaa riski,että ennestään väkivaltainen kumppani on jatkossakin väkivaltainen.Luulisi,että pelkästään se että joku pystyy raiskaamaan toisen ihmisen,on valtava turn off.Aika suvaitsevaisia nämä "kyllähän sitä nuorena sattuu virheitä,kaikki tekee virheitä,ihmiset muuttuu..." Itse alkaisin suhteeseen ennemmin vaikka taposta tuomitun kuin raiskaajan kanssa.Seksuaalirikoksia ei voi mitenkään perustella,ja jos ihminen on sellaiseen kykenevä,niin vaikka  olisi tilanne että "se vaan kerran raiskannut ja siitäkin on aikaa!",kyllä se ihminen silti on 1)suurempi riski kuin ihminen,joka ei ole raiskannut ja pahoinpidellyt 2)vastenmielinen,en ainakaan itse voisi luottaa ja kunnioittaa kumppaniehdokasta,jonka tiedän raiskanneen jonkun.Eli ap:n tilanteessa lähtisin lätkimään sen enempäää ihmettelemättä jotain asiakirjoja,mutta tietysti jokainen päättää itse,mikä hänellä on deal breaker seurustelussa.

Vierailija
290/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika suvaitsevaisia nämä "kyllähän sitä nuorena sattuu virheitä,kaikki tekee virheitä,ihmiset muuttuu..." I

Noi kommentit on siis läheisriippuvaisilta, ne tekee mitä vain, että edes joku olisi niiden kanssa, usein taustalla on lapsuudessa väkivaltaa, hyväksikäyttöä.

Vasta oli tutkimus esim. niistä murhaajafaninaisista, niillä oli kaikilla myös hyväksikäyttöä lapsuudessa siinä taustalla.

Jotkut naiset antaa raiskata ja tappaa niiden lapsetkin, kunhan se mies ei vaan jätä. Tuon rinnalla joku raiskaaja on kevyttä kamaa ja sen takia nuo läheisriippuvaiset tähänkin ketjuun kirjoittelee noita "ei haittaa", "pikkujuttu" yms. juttuja.

Vierailija
291/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika suvaitsevaisia nämä "kyllähän sitä nuorena sattuu virheitä,kaikki tekee virheitä,ihmiset muuttuu..." I

Noi kommentit on siis läheisriippuvaisilta, ne tekee mitä vain, että edes joku olisi niiden kanssa, usein taustalla on lapsuudessa väkivaltaa, hyväksikäyttöä.

Vasta oli tutkimus esim. niistä murhaajafaninaisista, niillä oli kaikilla myös hyväksikäyttöä lapsuudessa siinä taustalla.

Jotkut naiset antaa raiskata ja tappaa niiden lapsetkin, kunhan se mies ei vaan jätä. Tuon rinnalla joku raiskaaja on kevyttä kamaa ja sen takia nuo läheisriippuvaiset tähänkin ketjuun kirjoittelee noita "ei haittaa", "pikkujuttu" yms. juttuja.

Niin joo nämä juoppojen ja vaimonhakkaajien puolustelijat,"Kyllä ihminen muuttuu,rakkaus parantaa!" Masentavaa :(

Ehkä ap:kin kuuluu heihin,kun ei ole heivannut miestä vaan täällä spekuloi olisiko mahdollista,että on vanhasta tottumuksesta raiskannut uuden kumppanin,kun vanhalle kumppanille nukkuvan nussiminen oli ok.

Vierailija
292/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse karkuun

Vierailija
293/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen aikaisemmat parisuhteet ovat siis loppuneet tähän raiskauksen ilmituloon. Haluatko olla niin paljon hänen edellisiä naisiaan suvaitsevaisempi.

Vierailija
294/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaan miehen tänään ja keskustelen asiasta tarkemmin. Ap

Olisi mielenkiintoista kuulla, käsittelivätkö ap ja mies aihetta.

Vierailija
295/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuntemallani miehellä on tilillään tuomio naisen pahoinpitelystä. Hän väittää ihan kaikille, että on syytön ja tuomio on virheellinen. Silti on tiedossa, että hän on ainakin kahdessa edellisessä suhteessaan käynyt naisystävän päälle. Toista heitellyt ja hakannut pahastikin.

Sinuna en uskoisi miestä. Miksi ottaa riskiä näin vakavan asian suhteen?!

Vierailija
296/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelun taso on aivan järkyttävää. En sano muuta kuin, että Suomessa useammin jätetään syyllinen tuomitsematta kuin syytön tuomitaan. Anneli Auer, Bodom yms. antamat vähän osviittaa. Raiskaustapauksissa Suomessa tarvittavat todisteet ovat kovia. Monissa maissa (esim. Kanada, USA, useat Euroopan maat) riittää, että osoitetaan suostumuksen puute. Suomessa on lääketieteelliset todisteet, todistajat, psykologiset todistajat (usein raiskattu on henkisesti rikki, ei pysty työskentelemään) jne.  Olen nähnyt näitä tapauksia niin monta, että tämä keskustelu loukkaa minua syvästi, vaikka en ole itse onneksi kokenut raiskausta eivätkä läheiseni.

Lopettakaa uhrien syyllistäminen. Muuten tämä kulttuuri ei koskaan muutu. Se, että joku joskun on tehnyt perättömän ilmoituksen, joka ei mitä todennäköisimmin ole koskaan johtanut tuomioon, ei aiheuta sitä, että raiskaus suhteessa olisi lähtökohtaisesti aina perätön jos mies vain sanoo naisen olevan "psykoämmä".

Tie parantumiseen käy syyllisyyden myöntämisen kautta.

Vierailija
297/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! 

Perheväkivaltatapauksissa ja itse asiassa monissa muissakin rikostapauksissa tällaisilla 'naapureiden ja ystävien luonnetodistuksilla' ei ole yhtään mitään arvoa. Uhrien kannalta ne ovat aivan karmeita. 

Muistan aina, miten ystäväni kertoi järkyttyneenä, mitä hän näki kun joutui vahingossa näkemään 'kärpäsenä katossa' miten tuntemamme 'kaikkien rakastama maailman mukavin mies' kohteli tyttöystäväänsä. On ihan turha kuvitella että väkivaltaisuuden pystyy jotenkin näkemään tai aistimaan toisesta ihmisestä. 

Ihan perheenjäsen ja -jäsenet kyseessä.

Vierailija
298/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! 

Ihan perheenjäsen ja -jäsenet kyseessä.

Mun äiti hakkasi ja haukkui mua ja sisaruksiani kaikki kotona vietetyt vuodet (haukkuisi edelleen, mutta en ole tekemisissä jos ei käyttäydy). Ulospäin äiti on fiksu, hauska, todella oikeudenmukainen, ymmärtäväinen ja lämmin ihminen, tuo julmuus tuli esiin vain meidän lasten ollessa läsnä. Ei kaikki väkivaltaiset ihmiset ole juoppoja tai päällepäin mielenterveysongelmaisia tai edes jotenkin outoja. Siksi luonnetodistukset on täyttä kuraa.

Vierailija
299/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon muutamallekin paskapäälle hommannut elinikäisen raiskarileiman 29 kuvaamalla tavalla. ;) Yksi ei ikinä enää saa töitä lasten parista... Tälle naiselle ei kettuilla.

Mistä vetoa, että tämän kommentin kirjoittaja on todellisuudessa näiden raiskaajien puolustelija ja raiskauksen vähättelijä? Koittaa vain kommentillaan saada ihmiset epäilemään raiskausilmoituksen tehneitä. "Tälle naiselle ei kettuilla" on luultavasti todellisuudessa mies.

Yksikään nainen ei kirjoita saati tee noin!

Voi kuule kyllä tekee!!!! Ja parikymppisenä varsinkin on vielä niin nuori ettei tajua tekojen seurauksia.

Omalla kylällä oli pari likkaa jotka vähä väliä väitti että joku raiskas, ja toinen kävi tekeen ilmoituksen, koska jäi pettämisestä kiinni ja poikaystävä sanoi että jos et oo pettänyt niin sit sut on raiskattu joten mene tekemään ilmoitus. Ja likkahan meni ja teki. No se juttu kyllä kaatu alkuunsa.

Ja sinä tiedät varmuudella, ettei näitä "likkoja" olla oikeasti raiskattu, koska...?

En ole tuo keneltä kysyt mutta vastaan silti. Tiedän siksi, että moni näistä tarinoijista käyttäytyi seksualisen provosoivasti siten että se oli kylillä yleinen naurunaihe. Sen lisäksi nämä neitoset keksivät aina tarinoita ties kenestä eli kuka tahansa mies saatoi joutua maaalitauluksi heidän puheissaan kähmimisestä, lääppimisestä yms. Vaikka oli ilmiselvää ettei se voinut pitää paikkaansa. Usein noi väitetyt raiskaukset olivat tapahtuneet iltana kun olimme kaveriporukalla jossain ja kyseistä tekijää ei ollut edes samaan aikaan paikalla..

Vierailija
300/387 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin näin, että eikö meillä ole oikeusjärjestelmä joka tutkii ja tuomitsee. Sitten kärsitään rangaistus. Ja sitten pitäisi olla asia sovitettu.

Tutkisin oikeuden paperit. Kuuntelisin ja katselisin ympärilleni. Ja tekisin miehelle selväksi, että yhdestäkin vaarasta suhde päättyy heti.

Voisiko mies olla oppinut? Kärsinyt tuomionsa? Mikä on riski uusintaan? En osaa sanoa. Enkä tiedä uskaltaisinko suhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme