Tapailemastani miehestä selvisi hirveä asia. Auttakaa.
Olemme tapailleet nyt jo jonkun aikaa ja suhteemme on alkanut syventyä. Olemme kumpikin 30+, mies on minua pari vuotta vanhempi. Olen ollut todella ihastunut ja saatoin jo kuvitella että hän on se, jonka kanssa jakaisin tulevaisuuteni. Mies kuitenkin halusi avautua minulle menneisyydestään ennen kuin suhteemme syvenee: hänen seurustelunsa kun yleensä päättyvät tuohon paljastukseen. Kuulin asiasta eilen enkä tiedä vieläkään, mitä ajatella. Mies on siis vähän päälle parikymppisenä tuomittu raiskauksesta - ja kertomansa mukaan hän on syytön. Entinen tyttöystävä oli kostona vienyt hänet käräjille. Nykyään mies on ihan työelämässä, koulutettu, asiallinen. En olisi mistään voinut edes aavistaa ja tapauksesta on jo yli 10 vuotta. Mutta silti tämä jäi jotenkin kaivelemaan minua. Mitä tekisitte, jatkaisitteko suhdetta? Minulla on aiemmasta suhteestani nyt eskari-ikäinen poika ja miehen, jonka kanssa vakiinnun, pitää siis toimia myös "miehen mallina" kotonamme, jos muutamme yhteen. Toivoisin asiallisia vastauksia, miten toimisitte? Voihan miehen kertoma exän kosto olla tottakin.
Kommentit (387)
Kaikki raiskauksesta tuomitut eivät varmasti ole syyllisiä, mutta eihän sitä voi mitenkään tutkia, että kuka on ja kuka ei, ellei kehosta löydy väkivallan merkkejä. Silloinkin nainen on vaan saattanut haluta väkivaltaista seksiä. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkiin muihin paitsi puskaraiskaustuomioihin.
Tuopa just, että tuomiota raiskauksesta syyttömänä on todella vaikea saada. Ota asiasta enemmän selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain. Itse sinun tapaukseesi en ota kantaa sen enempää.
Se, että raiskausta ei saada todistettua tai että se ei etene oikeuteen asti ei tee automaattisesti raiskausilmoituksesta tahallisesti ilmoitettua.
Voi hyvä luoja. Osaat varmaan käyttää googlea ja etsiskellä aiheesta artikkeleita.
Kuvottavaa puolustelua. Montako aiheetonta ilmoitusta olet itse tehtaillut?
Kostona eksällä tai ihan muuten vaan? Väitätkö että perättömiä ilmoituksia ei tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perättömiä raiskausilmoituksia tehtaillaan satoja vuosittain. Itse sinun tapaukseesi en ota kantaa sen enempää.
Ja montako oikeaa raiskausta tapahtuu vuosittain? Perättömät raiskausilmoitukset ovat muihin perättömiin rikosilmoituksiin nähden harvinaisia. On todennäköisempää tulla miehenä miehen raiskaamaksi kuin perättömän raiskausilmoituksen kohteeksi.
Eli mielestäsi perättömiä ilmoituksia on siis ihan ok tehtailla, koska raiskauksia tapahtuu oikeasti?
Eli sinun mielestä lassukat saa raiskata, koska perättömiä ilmoituksia on joskus jossakin tehty.
Perättömiä ilmoituksia voi olla, tuomioita ei. Suomessa vaaditaan näyttöä tuomioon. Ei riitä pelkkä minä sanon sinä sanot skene. On siis hyvin todennäköisesti raiskannut. Mulle riittäisi epäily, on sen verran isosta asiasta kyse. En siis missään nimessä jatkaisi suhdetta. Miten luulet voivasi elää asian kanssa lopun elämää? Epäilys ei koskaan tule poistumaan mielestäsi. Ja tyyppi on varmasti hyvä puhumaan ja kääntämään asiat. Itse olen elämäni varrella oppinut, että ylipäänsä exäänsä hulluksi ym. haukkuvat ovat juuri itse niitä sekopäitä. Tullut ilmi kerta toisensa jälkeen, joskus kylläkin vasta vuosien viiveellä. Älä pilaa elämääsi. Jos paskaan koskee, se rupee haisemaan.
Spermat sisään todistaa vain yhdynnän, ei sen olosuhteita. Raiskaustuomioon vaaditaan siis muutakin näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
pyytäisin saada lukea oikeudenpöytäkirjat. Jos ei anna, asia on selvä. Tai pengo ne salaa jos olet hänen kotonaan, mikäli hän säilyttää niitä.
Mikäli uhri on ollut täysi-ikäinen, asiakirjat tuskin ovat salaisia. Eli ne pitäisi saada käräjäoikeudestakin. En valitettavasti kyllä tiedä aikarajoja. Tapahtumasta on siis yli kymmenen vuotta.
Jos on yhdestä tuomittu on tehnyt toisenkin ja tulee tekemään kolmannenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja montako oikeaa raiskausta tapahtuu vuosittain? Perättömät raiskausilmoitukset ovat muihin perättömiin rikosilmoituksiin nähden harvinaisia. On todennäköisempää tulla miehenä miehen raiskaamaksi kuin perättömän raiskausilmoituksen kohteeksi.
Eli mielestäsi perättömiä ilmoituksia on siis ihan ok tehtailla, koska raiskauksia tapahtuu oikeasti?
Ei kun hän ihan selvästi tarkoitti että miehiä pitäisi raiskata enemmän. Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raiskauksesta tuomitut eivät varmasti ole syyllisiä, mutta eihän sitä voi mitenkään tutkia, että kuka on ja kuka ei, ellei kehosta löydy väkivallan merkkejä. Silloinkin nainen on vaan saattanut haluta väkivaltaista seksiä. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkiin muihin paitsi puskaraiskaustuomioihin.
Lassukkana sulta ei voi muuta odottakaan.
Teidän mielestähän raiskaaminen pitää laillistaa ja olette aloittaneet lakialoitteenkin sen puolesta.
Tiedoksi vain raiskatuille miehille ja naisille, joille tulee paha olo lassukkaviesteistä, ne on sellaisten ihmisten kirjoittamia, jotka haluaa laillistaa raiskaukset ja seksin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies valehtelee. Ei tuomioita jaella ilmoitusperustein. On oltava kunnon näyttöjä että teko on oikeasti tapahtunut. Joten jos hänet on tuomittu raiskauksesta, hänet on todettu syylliseksi.
Oletko aivan varma? Jenkeissäkin on istunut syyttömiä kuolemanselleissä, mutta suomalainen nainenhan ei osaa valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Naisen on aika helppo pilata miehen elämä. Olen kokeillut. Paskamainen ukko, vaadin väkivaltaista seksiä. Menin lääkäriin, tein rikosilmoituksen. Sai tuomion, kaverit ja perhe hylkäsi. Mitäs petti, mulkero.
Ja sulla hyvä mieli?
Vaikutat onnelliselta ja tasapainoiselta ihmiseltä viestisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että raiskausta ei saada todistettua tai että se ei etene oikeuteen asti ei tee automaattisesti raiskausilmoituksesta tahallisesti ilmoitettua.
Voi hyvä luoja. Osaat varmaan käyttää googlea ja etsiskellä aiheesta artikkeleita.
Kuvottavaa puolustelua. Montako aiheetonta ilmoitusta olet itse tehtaillut?
Kostona eksällä tai ihan muuten vaan? Väitätkö että perättömiä ilmoituksia ei tehdä?
Nyt on taas niin alhaista argumentointia ettei kykene jatkamaan tämän tason keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
En halua vähätellä asiaa mutta minusta on merkityksellistä että kyse on miehen entisestä tyttöystävästä eli naisesta, joka on maannut miehen kanssa vapaaehtoisesti ties miten monta kertaa. Se on mielestäni ihan eri asia kuin se, että joku täysin vastenmielinen mies puskaraiskaa tuntemattoman naisen. Halveksittava teko tietysti, mutta ei maailmanloppu mitä tulee mieheen luottamiseen.
Parisuhdeväkivalta on yleistä ja usein molemminpuolista; miehen tarina jää useammin varjoon machorooliodotusten ja poliisin asenteiden takia.
Mitä jos kaivelisit asiaa enemmän; siitä tiedät enemmän miehen nykyisistä asenteista ja jutun taustoista. Mies voi pystyä kertomaan asioita, jotka voivat näyttää hänet myönteisemmässä valossa kuin pelkkä tuomioon tuijottaminen antaa ymmärtää.
-Mies 29v + 2v-
Anna kerran ja sen jälkeen olet vapaata riistaa. Niinkö? Enää ei ole oikeutta sanoa ei ja jos onkin, niin teko ainakin on hyvin vähäpätöinen. Vain puskaraiskaus on rikos. Oman tyttöystävänsä raiskaaminen on vaan sellanen pikku rike, kepponen. Onhan tekijä yleensä kantasuomalainen. Sitähän sä tässä rivienvälistä kerrot.
Voi helvetti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyytäisin saada lukea oikeudenpöytäkirjat. Jos ei anna, asia on selvä. Tai pengo ne salaa jos olet hänen kotonaan, mikäli hän säilyttää niitä.
Mikäli uhri on ollut täysi-ikäinen, asiakirjat tuskin ovat salaisia. Eli ne pitäisi saada käräjäoikeudestakin. En valitettavasti kyllä tiedä aikarajoja. Tapahtumasta on siis yli kymmenen vuotta.
Miehen mukaan tapahtumasta on yli kymmenen vuotta, kyllä. En tiedä tarkkaa vuotta enkä toisen osapuolen nimeä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuomitaan. Työskentelen itse alalla ja tuomitaan siellä sellaisiakin, joilla on selkeä alibi.
Oikeasti alalla oleva ei käyttäisi tuollaista jenkkisarjojen sanaa kuin "alibi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen on aika helppo pilata miehen elämä. Olen kokeillut. Paskamainen ukko, vaadin väkivaltaista seksiä. Menin lääkäriin, tein rikosilmoituksen. Sai tuomion, kaverit ja perhe hylkäsi. Mitäs petti, mulkero.
Ja sulla hyvä mieli?
Vaikutat onnelliselta ja tasapainoiselta ihmiseltä viestisi perusteella.
Pettäjä ansaitsee tuon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on epäilystä asiasta niin tuomiota ei anneta. Eli aloittajan miesystävä on raiskannut kun on tuomon saanut
Aloittajalle: ihanko todissasi mietit vielä jatkamista tuollaisen kanssa? Kiva sitten kun on yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu tarkemmin tuohon ko. oikeustapaukseen ja päättele itse onko se perätön vai ei.
Miten ne voisi nähdä? Kiinnostaisi kyllä. Ap
Käräjäoikeudestahan ne saa. Pitää tosin tietää milloin ja missä kyseinen asia on käsitelty.
Seksuaalirikosten materiaalit on yleensä salattu. Pyydä mieheltä nähtäväksi.
Itsekin prosessin läpikäyneenä (uhrina siis) voin sanoa että syyttäjä ei ota käsittelyyn juttuja joissa ei ole näyttöä - ja vielä harvemmin sitten tuomio tulee. Eli kyllä todennäköisyys sille että mies valehtelee niin on nyt aika suuri :/
Särähti korvaan että tuomittu käräjäoikeudessa. Minulle on sanottu että raiskaaja valittaa lähes aina koska tuomiota on mahdollista pienentää (myös minun tapauksessa valitti). Tällöin lopullinen tuomio on hovista. Hassua ettei mies ole valittanut jos on syytön.