Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut pakotettiin työpajalle väsäämään keramiikkaa ym.

Vierailija
20.04.2016 |

Tai muuten tukea leikataan. Kyseessä on siis kuntouttava työtoiminta. En voi kun ihmetellä tätä holhousta. Ymmärrän että tuollaista toimintaa tarjottaisiin vapaaehtoisena, eli sinne saa mennä kuluttamaan aikaansa ja tekemään jotain jos tuntuu että elämä on tyhjää. Mutta pakotetaan uhkailemalla! Tuo pajatyö ei johda työllistymiseen, sillä otetaan viiminenkin itsekunnioitus pois. Kaipa työssäkäyvät nauttivat tästä, kun kerran olet työtön ja elät niiden verorahoilla, sinun pitää alistua ihan mihin vain.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että se olisi kuitenkin ihan kivaa ensijärkytyksen jälkeen :)

Itse olisin ihan iloinen moisesta vs ulkotyöt kaupungilla, talvella lumenluonnit, kesällä muut hommat tai vanhusten luona siivoamiset, näitä oma kuntani antaa kuntouttavaan työtoimintaan joutuville (joilla ei ole päihdeongelmia, ei syrjäytymistä eikä muutakaan, halutaan vain halpaa=ilmaista työvoimaa ja työttömyystilastoja siistimmiksi).

Vierailija
22/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on pohjakoulutus, työtausta ja paljonko on ikää? Ja kuinka kauan olet ollut työttömänä.

Vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä taustatekijöitä.

Olen kokki, työtausta on keittiöapulaisen hommat ja olen 33-vuotias. Työttömänä olen ollut 9-vuotta.

Ap

Ei voi olla totta? Tarvitset varmasti apua työllistymisestä jos tuo on totta.

Tarvitsen kyllä mutta en minä sitä missään työpajalla saa. Tiedoksi että koulusta valmistuttuani sairastuin masennukseen ja siksi jäin työttömäksi. Nyt olen parantunut mutta ilman työkokemusta ja työttömyyden leima otsassa en töitä saa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sosiaalitoimen ja te-toimiston mielestä ollut mitenkään mahdollista laittaa sinua kuntoutumaan oman alan töihin?

Ihan tosissaan he ajattelevat että paja auttaa sinua pääsemään kiinni työelämään :/

Vierailija
24/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin haetaan keittiöapulaisia ja kokkeja ympäri suomen, lappiinkin monen monta ihmistä ja kesäkaupunkeihin matkustaa muualta ihmisiä töihin. Olet saamaton.

Vierailija
25/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et haluaisi mennä väsäämään keramiikkaa? Semmoisesta mukavasta leppoisasta ajanvietteestä saa kuitenkin parhaimmillaan parisataakin euroa kuussa lisää rahaa.  Ei se varmaan sinun työllistymistäsi mitenkään haittaakaan?

Vierailija
26/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sun mielestä mättää? Mikset ole töissä?

Olen jo luovuttanut että pääsisin töihin. Kukaan ei palkkaa pitkäaikaistyötöntä kun saa suoraan koulunpenkiltä valmistuneita kokkeja. Ap

Vierailija
27/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kielsit mt-ongelmat? Olet varmaan ollut aika huonossa kunnossa jos tässä on 9 vuotta mennyt. Kuntouttavan kautta työelämään palaaminen hissukseen on varmasti paras vaihtoehto sun tilanteessa. Kotonako sun pitäis antaa olla loppuikäsi?

Vierailija
28/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäisin haetaan keittiöapulaisia ja kokkeja ympäri suomen, lappiinkin monen monta ihmistä ja kesäkaupunkeihin matkustaa muualta ihmisiä töihin. Olet saamaton.

Olen saamaton, en sitä kiellä. En vain jaksa uskoa että minua palkataan, siksi en jaksa edes yrittää.

Ap

Vierailija
29/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sosiaalitoimen ja te-toimiston mielestä ollut mitenkään mahdollista laittaa sinua kuntoutumaan oman alan töihin?

Ihan tosissaan he ajattelevat että paja auttaa sinua pääsemään kiinni työelämään :/

Niinpä. Eiköhän monen kohdallakäy ihan päinvastoin, tervepäiset mutta pitkään työttömänä olleet ihmiset laitetaan puuhastelemaan jotain ja kuntouttavan jakson jälkeen he ovatkin jo itsetuntonsa menettäneitä masennuspotilaita eivätkä enää kykeneviä työelämään joten lisää kuntouttavaa työtoimintaa vain ja kierre on valmis.

Vierailija
30/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuntouttavaa ja sitten vaikka työkokeiluun omalle alalle, niin pääset taas työrytmiin ja saat varmistettua että pärjäät kiireisessä keittiössä.

Vierailija
31/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et haluaisi mennä väsäämään keramiikkaa? Semmoisesta mukavasta leppoisasta ajanvietteestä saa kuitenkin parhaimmillaan parisataakin euroa kuussa lisää rahaa.  Ei se varmaan sinun työllistymistäsi mitenkään haittaakaan?

Ei haittaa työllistymistä mutta on nöyryyttävää. Itseluottamukseni on jo valmiiksi heikko, työpajalla käynti ei sitä ainakaan nosta.

Ap

Vierailija
32/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on pohjakoulutus, työtausta ja paljonko on ikää? Ja kuinka kauan olet ollut työttömänä.

Vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä taustatekijöitä.

Olen kokki, työtausta on keittiöapulaisen hommat ja olen 33-vuotias. Työttömänä olen ollut 9-vuotta.

Ap

Ei voi olla totta? Tarvitset varmasti apua työllistymisestä jos tuo on totta.

Samaa mieltä, mutta joku keramiikkatyöpaja se ei kyllä varmasti ole. Eikä mikään muukaan, nuo on niin rahan haaskausta ettei tosikaan samoin kuin suurin osa muistakin kursseista. Ne kaikenmaailman haistap*ska-konsultit käärii ainoastaan sievoiset rahat siitä liibalaabasta, kukaan ei niiden kurssien avulla työllisty oikeisiin töihin.

Vierailija
33/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan vaan haluaa sun nousevan sängynpohjalta ja poistuvan kotoa ja ehkä samaan jotain rytmiä arkeen. Siinä on sitten käytännössä ihan sama mitä se työpaja on, kunhan on säännöllinen meno kodin ulkopuolella jonne pitää mennä.

Vierailija
34/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta ja sydämetöntä moittia ap:ta. Helppo se on huudella laiskaksi yms kun ei "toisen saappaissa" itse ole.

Vierailija
35/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Eiköhän monen kohdallakäy ihan päinvastoin, tervepäiset mutta pitkään työttömänä olleet ihmiset laitetaan puuhastelemaan jotain ja kuntouttavan jakson jälkeen he ovatkin jo itsetuntonsa menettäneitä masennuspotilaita eivätkä enää kykeneviä työelämään joten lisää kuntouttavaa työtoimintaa vain ja kierre on valmis.

Tässä tapauksessa ap on jo masentunut. Jos on noin kauan maannut kotona, ei varmasti pystyisi suoraan kylmiltään menemään töihin. Siis niin että työpanos olisi riittävä nykypäivän työelämässä.

Vierailija
36/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kielsit mt-ongelmat? Olet varmaan ollut aika huonossa kunnossa jos tässä on 9 vuotta mennyt. Kuntouttavan kautta työelämään palaaminen hissukseen on varmasti paras vaihtoehto sun tilanteessa. Kotonako sun pitäis antaa olla loppuikäsi?

Ei sitä masennusta ole kestänyt yhdeksää vuotta vaan ensin oli joku muutaman kuukauden jakso jolloin olin vain sängyssä ja suihkussa käyntikin oli väsyttävää. Kun siitä parannuin, jäi vain olo etten saa mitään aikaiseksi. En katso olevani enään masentunut enkä mielenterveysongelmainen. Olen vain täysin lannistunut.

Ap

Vierailija
37/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on ihmisillä kokemuksia että paja- yms toiminta ei todellakaan johda oikeisiin töihin, joidenkin kohdalla se jopa estää työelämään pääsyn kun työnantajien silmään pistää se merkintä kuntouttavasta toiminnasta ja herättää epäilyt ko hakijan kyvyistä ja kunnosta.

Mutta toivotaan parasta ap:n kohdalla!

Vierailija
38/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jouduin. Eka päivänä palastelin kananmunakennoja.

Vierailija
39/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kuntouttavaa ja sitten vaikka työkokeiluun omalle alalle, niin pääset taas työrytmiin ja saat varmistettua että pärjäät kiireisessä keittiössä.

Tuo se on edessä.

Ap

Vierailija
40/177 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olet suunnitellut tekeväsi? Kyllä työkkäri ja sossu kuuntelee jos jotain ajatuksia on.