Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi mä en sais vaatia että mulle puhutaan työpaikalla?

Vierailija
20.04.2016 |

Eihä se V#&&U sentään VOI olla niin helvetin ylivoimaista jutella jotain!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai työpaikalla pitää tervehtiä kaikkia ja olla kohtelias. Työttömänä on niin paljon fiksuja ja normaaleja ihmisiä, että jos ei kykene edes alkeelliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa, on aika päästää toiset tilalle.

Kumman uskot työnantajan valitsevan, hiljaisen ja työteliään vai yltiösosiaalisen joka keskittyy lähinnä juoruiluun työpaikalla?

Ihmeen hyvin muuten oikeasti korreiloi tuo kiinnostus töihin ja hiljainen luonne. Pälättäjistä löytyy juuri ne jotka yrittää vain kerätä mahdollisimman paljon työtunteja mahdollisimman vähällä työllä.

Vierailija
22/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai työpaikalla pitää tervehtiä kaikkia ja olla kohtelias. Työttömänä on niin paljon fiksuja ja normaaleja ihmisiä, että jos ei kykene edes alkeelliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa, on aika päästää toiset tilalle.

Kumman uskot työnantajan valitsevan, hiljaisen ja työteliään vai yltiösosiaalisen joka keskittyy lähinnä juoruiluun työpaikalla?

Ihmeen hyvin muuten oikeasti korreiloi tuo kiinnostus töihin ja hiljainen luonne. Pälättäjistä löytyy juuri ne jotka yrittää vain kerätä mahdollisimman paljon työtunteja mahdollisimman vähällä työllä.

Saman olen huomannut. Meillä suurimmat äänessä olijat ovat niitä jotka raporttien mukaan tekevät vähiten. Meillä tilastoidaan lähes kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua puhua sulle.

Pikkukakaroista puheenollen... :)

Vierailija
24/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko, AP, sama, joka täällä aika monessa viestissä on valittanut, että joku tietty nainen työpaikalla ei suostu puhumaan sulle? 

Vierailija
25/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo sulle mitään asiaa ja sun jutut on tylsiä. Onhan siellä muitakin joiden kanssa voit höpöttää.

Vierailija
26/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko, AP, sama, joka täällä aika monessa viestissä on valittanut, että joku tietty nainen työpaikalla ei suostu puhumaan sulle? 

En. Mä en käsitä miten voi olla ylivoimaista joillekin ihmisille jutella small talkia. Vitun ärsyttäviä sulkeutuneita hissukoita.

Vierailija
27/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mä en käsitä miten voi olla ylivoimaista joillekin ihmisille jutella small talkia. Vitun ärsyttäviä sulkeutuneita hissukoita.

Taidat olla pakkomielteinen ton lässytyksen suhteen.. Kukaan ei uskalla sanoa sulle mitään, kun susta ei sitten pääse eroon. Kuka nyt työpaikalla haluaa kuunnella loputonta tyhjän jauhamista.

Vierailija
28/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä mun entistä työkaveria ihmetytti ja ärsytti hirveästi yksi hiljainen kollega samalla työpaikalla. Tää ihmettelijä tosin oli itse vähän erikoinen tapaus, melkein joka päivä se kertoi ihan samat jutut ja vitsit. Sen toistellessa niitä typeryyksiä päivästä toiseen usein toivoi että sekin oppisi pitämään edes joskus turpansa kiinni kun ei kerta mitään oikeaa asiaa ollut.

Vierailija
29/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon huomenta ja puhun työasiaa. Ei kiinnosta omista asioista puhuminen, mutta voin kuunnella, jos joku haluaa purkautua. Tosin välttelen niitä taukoja. Työaikana en puhu työasiaan liittymättömiä asioita, sillä ei minulle siitä palkkaa makseta. 

Vierailija
30/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikalla ei tarvitse edes tervehtiä ketään. Töissä ollaan jottei oltaisi työttömiä, koska työttömät ovat huonompia ihmisiä. Vapaa-ajalla taas täytyy olla sosiaalinen, koska yksinäiset ovat huonompia ihmisiä.

Näinhän se on. Tässä on loistavasti kiteytettynä av-palstan henki. Ja ehkä muutenkin tämän hetken Suomen henki. Ihmiset pelkää niin pirusti ja sitä pelkoa peitellään ylimielisyydellä, tylyydellä. On niin paljon rauhoittavampaa esim. syyllistää työttömiä 'se on ihan just susta itsestä kiinni'-mantroilla, niin se kalvava ajatus siitä, et mäkin voin tästä aivan hyvin tipahtaa, ei pääse liikoja mieltä valtaamaan. Se itsepetos, se itsepetos...

Vierailija
31/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kummalliselta. Ei työkavereiden kanssa ystävystyä tarvitse, mutta ihan normaalit tervehdykset ja jutustelu esim. kahvitauolla kuuluvat mielestäni hyviin tapoihin.

Onko tämä totta, että tällaisia ennen niin normaaleja käytöstapoja kuin tervehtimistä pidetään nykyään liikaa vaadittuna? Kahvitauolla voi keskutella ihan tavallisista arkiasioista tyyliin " kylläpä on ikävä lumisade tähän aikaan" tai " tänään onkin ollut kovin rauhallista kun on niin vähän asiakkaita". Ei se vaadi juoruilua poissaolevista eikä myöskään ylenpalttista omien asioitten selostusta.

Jos näin on, taidan sittenkin unohtaa työnhaut ja pysyä ihan vaan kotosalla. Ei minua täälläkään paljon puhutella eikä tervehditä, mutta kissa sentään saattaa kehrätä kun sitä silittää.

Ei pidetä nykyäänkään liikaa vaadittuna. Tässä on enemmän kyse siitä, että ulosantinsa perusteella AP vaikuttaa kiusaajatyypiltä.

Vierailija
32/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun jos puhun, tauot haluan viettää yksin kun työ on sosiaalista marketkassalla istumista.

Vierailija
33/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsitä, miten joku voi väenvängällä haluta tuhlata aikaa ja energiaa täysin tyhjänpäiväiseen ja turhaan small talkkiin. Työkavereiden henkilökohtaiset jutut ei kiinnosta ja vielä vähemmän kiinnostaa niiden "kyllä on ilmoja pidellyt" -kommentit. Ei jaksa kiinnostaa se sisällyksetön tyhjä löpinä, mitä hiljaisuutta pelkäävät päästävät suustaan.

Vierailija
34/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut. Meillä suurimmat äänessä olijat ovat niitä jotka raporttien mukaan tekevät vähiten. Meillä tilastoidaan lähes kaikki.

Riippuu varmaan vähän alasta tuo korrelaatio.

Vierailija
35/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun sinulle: "Pidä turpasi kiinni!!!"  :)

Vierailija
36/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistun aina kahvihuoneesta jos siellä istuu yksi työpaikkakiusaaja joka etsii muista virheitä mutta itse sössii kaikki suuret jutut. Valitettavasti tämä nainen on oman esimiehensä (naisen) ylentämä ja siksi nauttii suojeluksesta. Itse menen syömään aina yksin. Jostain syystä mulla on pari työkaveria (yleensä miehiä) jotka hakeutuvat seuraani. Mun kanssa voi keskustella mutta en kestä työpaikkani epäoikeudenmukaista juorurinkiä.

Vierailija
37/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö nykyään siis savustaa ihmisiä pois työpaikoiltaan tälläkin upealla perusteella, että parikymppiset teinit pääsisivät tilalle? Jospa nyt ei kuitenkaan...

Vierailija
38/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et vaikuta luotettavalta, oli syytä tai ei.

Vierailija
39/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä tuollaista vaatisit? Ihmiset on siellä tekemässä työtä  eivätkä sosialisoimassa. Jos jos sulla ei ole työasiaan liittyvää asiaa, niin ei ole mitään oikeutta vaatia ketään muuten vaan puhumaan. Ei niille siitä makseta. 

Itse en puhu työpaikalla koskaan muuta kuin työasiaa. Sitäkin harvoin, kun työni on itsenäistä. Onneksi olen it-alalla, ja täällä työpaikalla on vain nörttimiehiä, joten ei kukaan vaadikaan puhumaan :D

Kuulostaa kummalliselta. Ei työkavereiden kanssa ystävystyä tarvitse, mutta ihan normaalit tervehdykset ja jutustelu esim. kahvitauolla kuuluvat mielestäni hyviin tapoihin.

Ei meillä kukaan tervehdi. Istumme noin 40 hengen avokonttorissa, ja johan siitä tulisi hemmetisti häiriötä koodareille, jos jokainen huikkaisi jotain tervehdystä tullessaan paikalleen. Hiljakseen siihen sujahdetaan omaan työpisteeseen vaan. Samoin työasiakommunikointi hoidetaan sähköisin viestimin ettei häiritä muita. Kahvitauolla ei käydä meillä yhdessä, vaan jokainen hakee automaatilta kahvin sitten kun haluaa sihen omaan työpisteeseen.

Vierailija
40/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tekee työnsä niin mitä välii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme