Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia hienostelevista ihmisistä

Vierailija
19.04.2016 |

Lapseni kaverin äiti on Marimekko-fani. Heillä koti täynnä Marimekon tekstiilejä ja vaatteita. Luulin, että äiti on oikeasti innostunut asiasta ja otin kerran puheeksi erään kankaan kuosin heillä käydessäni. Yllätyksekseni tämä äiti sanoikin inhoavansa sitä. Heillä on Marimekkoa siksi, että se on hienoa ja kallista, ei siksi että he pitäisivät tyylistä. Sama äiti kerää Pentikin astioita. Niistä en enää uskaltanut sanoa mitään.

En tajua. Haluan omaan kotiini kauniita tavaroita ja tekstiilejä. En todellakaan osta jotakin vain siksi, että se on muotia tai hienoa. Ehkä olen lapsellinen, mutta yllätyin tuosta suhtautumistavasta. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ihmisistä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi sattumalta Mervi

Vierailija
42/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hienosteleva , omillaan ei ole koskaan tullut toimeen, perhepäiväpäivähoitaja joutui pakosta myymään kuolleen isänsä Ladan koska eihän se auto ole. Mun korvaan särähti kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita nähty. Eräs siht...ei vaan assistenttirouva ihmettelee ajoittain suureen ääneen sitä, että kuinka jotkut ostavat halvalla, kun kallis on aina parempaa. Ihan siis näillä sanoilla ja kenen tahansa kuullen. Hänellä on muitakin omalaatuisia ajatuksia: hän itkee sitä, etteivät ihmiset kierrätä lasipurkkejaan, mutta lentelee sitten itse perheineen lomilla ympäri maailmaa hiilijalanjälkiä miettimättä (ja ihmettelee sitä, että kuinka muka jollakulla ei ole varaa matkustella). Nähtyään katulapsia auton ikkunasta Etelä-Afrikan turistialueiden liepeillä hän selitti, että eihän ihmisillä ghetoissa mitään omaisuutta ole, mutta ovat he sentään niin onnellisia.

Onko nimi sattumoisin Mervi?

Vierailija
44/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei hyväksy mitään uutta tutkimustietoa jos sanoja ei ole vähintään yliopiston käynyt.

Ei hienostelua vaan akateemista lähdekriittisyyttä. Populaaritieteellisiä iltalehtiartikkeleita referoiva ei ole asiantuntija. Tarviiko päteä tutkimuksilla, jos ei ymmärrä tieteellistä menetelmää eikä ymmärtäisi alkuperäisistä artikkeleista yhtään mitään? Jospa puhut kuule ihan vaan kokemusasiantuntijan rintaäänellä etkä päälleliimaa itsellesi auktoriteettia.

Vierailija
45/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään hienostorouvan mies pimpahti päästään. Rouva brassaili kuuluvasti kuinka ukkokulta käy VIP-psykiatrilla joka hoitaa vain ja ainoastaan pimpahtaneita VIP-henkilöitä. Jäin miettimään, että onko oikeasti olemassa VIP-henkilöiden hullujenhuone.

Vierailija
46/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteeriksi itseään tituleeraava kauppakoulun -80-luvulla käynyt työtön nainen. Hänen kuvitelmissaan toimistosihteeri on siis niin ihan älyttömän hot.

Mitä vikaa on toimistosihteerissä?

Vierailija
47/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan vain sellaisia merkkituotteita mistä varmasti näkyy se merkki.. ja tehään vielä varmuuden vuoksi numero paljon se maksoi ja mistä se ostettiin

Juuri tämä! Mulla on Chanelin reissue, eli se alkuperäinen Cocon suunnittelema, jossa ei ole näkyvillä mitään logoja. Kaveri osti sitten tuon modernimman Classic flapbagin, jossa logo selvästi esillä. "Olihan tää kallis, makso sen ja sen verran. Mutta musta nää tikkilaukut on niin ihania ja mä en haluu ostaa kopioituja laukkuja niinkun toi sun, vaikka hieno sekin on" :-) :-) :-) :-)

Vierailija
48/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vetäisee farkut puoleen väliin takapuolta, että design alushousujen logo näkyisi selkeämmin.

Vierailija
49/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteeriksi itseään tituleeraava kauppakoulun -80-luvulla käynyt työtön nainen. Hänen kuvitelmissaan toimistosihteeri on siis niin ihan älyttömän hot.

Toimistosihteerissä ei ole mitään vikaa, se vaan ei ole mitenkään erityisen hot. Ihan tavallinen ammatti.

T: Toimistosihteeri

Vierailija
50/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi akateemista leidiä keskusteli kahvilassa:

- Mieheni on impotentti.

-Ajatella! Ja ihan peruskoulupohjalta.

Vierailija
51/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteerissä ei ole mitään vikaa, se vaan ei ole mitenkään erityisen hot. Ihan tavallinen ammatti.

T: Toimistosihteeri

Kysyin vaan kun olen itsekin toimistosihteeri. Minusta mikään ammatti ei ole hot.

Vierailija
52/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan tyttöystävä halusi juoda viinin lasista.

Teillä ei ole viinilaseja? Yrititte pistää pulloa kiertoon niin että hän olisi joutunut nuolla teidän muiden kuolaa siitä pullon suusta? 

Vierailija
53/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan vain sellaisia merkkituotteita mistä varmasti näkyy se merkki.. ja tehään vielä varmuuden vuoksi numero paljon se maksoi ja mistä se ostettiin

Juuri tämä! Mulla on Chanelin reissue, eli se alkuperäinen Cocon suunnittelema, jossa ei ole näkyvillä mitään logoja. Kaveri osti sitten tuon modernimman Classic flapbagin, jossa logo selvästi esillä. "Olihan tää kallis, makso sen ja sen verran. Mutta musta nää tikkilaukut on niin ihania ja mä en haluu ostaa kopioituja laukkuja niinkun toi sun, vaikka hieno sekin on" :-) :-) :-) :-)

Eikä?!?!

Olisit tokaissut sille että "Ai jaa sä menit sitten ostamaan tuon Karl Lagerfeldtin myöhemmin Venäjän markkinoille suunnitteleman logolukkomallin! Että mä sentään sain käsiini tämän itse Cocon Ranskan markkinoille tehdyn alkuperäisen mallin" :)

Vierailija
54/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani luettelee mitä merkkivaatteita hän arvostaa ja mitä ei, sekä kommentoi aina mikäli joku rikkoo etikettiä oli se sitten pukeutuminen tai ruokailutilanne.

Mielestäni hän on moukka :)

Ihmiset jotka hokee toisille etikettiä ja muistuttelee etiketin olemassaolosta, ovat yleensä niitä jotka ensimmäisenä rikkovat sitä etikettiä :DDD Eli moukkia kuten sanoitkin.

Vierailija
55/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta en tätä pelkästään niin negatiivisena näkisi. Joissakin töissä esimerkiksi täytyy pukeutua hyvin, mutta kotona voidaan sitten olla pieruverrareissa. Toki osa on ymmärtävinään kalliiden vaatteidensa ja kenkiensä käsityö-yksityiskohdista, mutta se nyt on sellaista netistä opeteltua jargonia monesti. Vähän sama jos täytyy opetella ruoka- ja viini-sanastoa jotta osaa kestitä asiakkaita. Osalla se voi mennä hienosteluksi, mutta moni ymmärtää että se on vain osa työtä eikä kukaan luule että oikeasti välittää niistä kalliista ja sinällään hienoista annoksista.

Pieruverrari. :`D Ferrarin halpisversio. Pierulla kulkeva verrari. :D

Vierailija
56/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta en tätä pelkästään niin negatiivisena näkisi. Joissakin töissä esimerkiksi täytyy pukeutua hyvin, mutta kotona voidaan sitten olla pieruverrareissa. Toki osa on ymmärtävinään kalliiden vaatteidensa ja kenkiensä käsityö-yksityiskohdista, mutta se nyt on sellaista netistä opeteltua jargonia monesti. Vähän sama jos täytyy opetella ruoka- ja viini-sanastoa jotta osaa kestitä asiakkaita. Osalla se voi mennä hienosteluksi, mutta moni ymmärtää että se on vain osa työtä eikä kukaan luule että oikeasti välittää niistä kalliista ja sinällään hienoista annoksista.

Suomalainen ihanne on juuri että ollaan pieruverkkareissa, ja vain pakon edessä pukeudutaan paremmin. Vaatteeksi kelpaa halvat rytkyt tokmannista, lidlistä tms. Suomessa on pörssiyritysten johdossa ja huippupoliitikkoinakin ym paljon tyylitajuttomia juntteja. Tämä on yksi syy, miksi tämä on niin tympeä maa.

Näinhän se on. Muu on "olevinaan olemista" ja ties mitä hienostelua. Kummasti ennen kyllä osattiin pukeutua asiallisesti, mutta enää ei.

Poliitikoilla tyylitajuttomuus voi olla tietoista, kuten esimerkiksi jollain Soinilla ja Rinteellä, jotka yrittää kerätä junttien ääniä. Silloin on parempi olla resupekka kuin "herra".

Ennen osattiin tosiaan Suomessakin pukeutua. Vielä 1960-luvulla. Miespoliitikoilla kommunisteista kokoomuslaisiin oli liivipuvut, päällystäkit ja homburg/fedora-hatut. Eivät työläiset jättäneet demareita ja kommareita äänestämättä siksi että näiden poliitikot olivat asiallisen tyylikkäitä, ja sama päti maalaisliiton äänestäjiin. Virallisissa valtiollisissa päiväjuhlatilaisuuksissa käytettiin shakettia/lounaspukua kunnes Paasion vasemmistojunttihallitus luopui tavasta 1966. Antti Rinne on ylpeänä sanonut ostavansa kakkoslaadun pukuja. Katainen sentään käytti pääministerinä liivipukua muutaman kerran, vaikka hattu puuttuikin. Olli Immonenkin on käyttänyt liivipukua, pisteet hänelle siitä. 1960-luvun radikaalit, eli suuret ikäluokat aloittivat länsimaissa tämän nykyisen moraalittomuuden ja dekadenssin sekä tapainturmeluksen aikakauden, joka pääasiassa vain pahenee. Paavo Väyrynen on nuorin suomalainen poliitikko, jonka tiedän käyttäneen hattua, vuonna 1981.

Olet näköjään juntti, joka ei paljon matkustele, runkkaa vaan jollekin mustavalkokuvastoille. Heräää nyt tähän päivään ja käy edes Tukholmassa, jos ei kauemmas ole hatun ostolta varaa.

Vierailija
57/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini elää lastensa kautta: Minun lapseni (2,5 ja 7) oppivat lukemaan jo 2-vuotiaina ja osaavat englantia jo alle kouluikäisinä. Meidän Niilo vain ikävystyy peruskoulussa, koska osaa jo enemmän kuin luokkatoverinsa. Martta harrastaa huilunsoittoa ja latinaa ja pikku-Eemelikin on jo juossut kultaa päiväkotisarjassa.

Siis apua ja anteeksi, että minulla on vain ihan normaalit lapset.

Vierailija
58/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean, aidon sivistyneen aatelis-porvari-eliitti-vanhanraha ihmisen muuten tunnistaa siitä että hänellä on aina sukat tai sukkahousut jalassa. Ei puhettakaan että menisivät esim. kirkkohäihin vieraaksi ilman ohuita ihonvärisiä sukkahousuja :D Olin kerran häissä ja äidin toisen suvun puolen aatelinen naishenkilö jota en kovin hyvin ennestään tuntenut, näki ettei minulla ollut sukkahousuja kun olimme meillä pukeutumassa koska asuimme hääpaikan lähellä. Tämä kaivoi semmoiset ohuet ruskettuneen ihon väriset Wolfordit paketissaan, semmoisesta hienosta weekend-laukustaan, ja ojensi minulle että ota siitä. Sanoi että ethän sinä voi mennä juhliin ja ennen kaikkea kirkkoon ilman sukkahousuja. Olin sanaton ja lähinnä häkeltynyt siitä että joku ojentaa minulle tuosta vaan kalliit sukkahousut, mutta sitten kuulin että tuo kuuluu etikettiin vaikkei hän hienona ihmisenä koskaan etiketti-sanaa ääneen maininnut :)

Vierailija
59/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini elää lastensa kautta: Minun lapseni (2,5 ja 7) oppivat lukemaan jo 2-vuotiaina ja osaavat englantia jo alle kouluikäisinä. Meidän Niilo vain ikävystyy peruskoulussa, koska osaa jo enemmän kuin luokkatoverinsa. Martta harrastaa huilunsoittoa ja latinaa ja pikku-Eemelikin on jo juossut kultaa päiväkotisarjassa.

Siis apua ja anteeksi, että minulla on vain ihan normaalit lapset.

Just. "meidän lars-eerik on vuorikristallilapsi ja käy yksityistä marijamontassaamikoulua...

Vierailija
60/91 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään tuollaisen hienostelevan naisen. Ikä noin 50v ja risat. Yleisimmät brassailun aiheet on lasten koulumenestys, lasten musiikkiharrastukset, omat konserttikäynnit, joulu Lanzarotella jne. Hän ei siis keskustele niistä neutraalisti vaan oikein huutaa, jotta mahdollisimman moni kuulisi. Hän on eräänlainen tosielämän Hyacinth Bucket.