Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään olet ollut työttömänä?

Vierailija
19.04.2016 |

Ja miksi? Itsellä tulee kohta vuosi täyteen, koska töitä ei vain löydy. Harkitsen jo uudelle alalle kouluttautumista, mutta tiedä sitten edesauttaisiko se työllistymistä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v, sinä aikana kaksi kertaa n. viikon verran töissä. Ja joo, töitä ei vaan ole. Kaksi akateemista tutkintoa.

Vierailija
2/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mulla. Kohta vuosi tulee täyteen ja olen alkanut miettiä taas uutta koulutusta. Se uudelleen kouluttautuminenkaan ei vaan auta, jos ei pääse hyvään työharjoittelupaikkaan ja sitä kautta kokemusta tai jopa työpaikan.

Valmistuin silloin vajaa vuosi sitten ja koska työharjoittelupaikassa sain pyöritellä vain peukaloita, niin eipä niitä töitäkään ole nyt sitten saanut, kun ei ole kokemusta mitä hehkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ja yhdeksän päivää tuli tänään täyteen valmistumisesta.

Vierailija
4/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön pari vuotta ja samoin mieheni, töitä vaan ei ole tarjolla. Meillä on vieläpä 7kk ikänen lapsi, hyvin silti pärjätään. Itse olen leipuri-kondiittori mutta se työ ei oikein innosta minua, varmaan täytyy vaihtaa alaa mutta vasta sitten kun lapsi on isompi..

Vierailija
5/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä vaiheessa tyttömänänä 6kk työn kausiluontoisuuden takia. Näistä 2kk olin työkokeilussa toimistossa. Työttömyys ei huolettanut, koska työtä oli tiedossa ja opiskelut suunnitteilla. Nyt opiskelen korkeakoulussa.

Vierailija
6/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama vakiduuni jo vuosia, mutta tunnen monia yt-neuvottelujen uhreja. Yksikään ei Ole saanut uutta vakituista hommaa, jotain pätkiä kyllä. Pisin työttömyysjakso lähipiirissä alkoi 2011 ja jatkuu keskeytyksettä vieläkin. Mutta yhä jaksaa kaveri duunia hakea - on sisua!

Vierailija
7/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotta.  En ole kelvannut mihinkään hommiin.

Vierailija
8/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk, johtuen suurimmaksi osaksi olemattomasta työkokemuksestani. Ja sitähän näin työttömänä vasta pääseekin kerryttämään. Alaa en enää vaihda.

T. Kaksi AMK-tutkintoa

Vierailija
9/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta, tästä ajasta 6kk ilmaisharjoittelussa. Kukaan ei palkkaa minua. Puolen vuoden ajan olen hakenut myös siivoojaksi ja tiskariksi, eikä niihinkään oteta. Nyt yritän etsiä oppisopimuspaikkaa uudelle alalle sekä oman ammattitaidon töitä, ehkä jossain vaiheessa saisin taas luvan mennä ilmaisharjoitteluun, koska edellinen kokemus oli ihan positiivinen, vaikka tietysti harjoittelijan titteli papereissa näyttääkin pahalta. Tässä vaiheessa tosin kaikki muukin näyttää papereissa pahalta, joten yritän mennä siltä kannalta, että itselleni on mukavampaa käydä oman alan töissä edes harjoittelijana kuin olla tekemättä mitään.

(Joo, ja tiedän, että tekemällä vapaaehtoisesti ilmaistyötä vähennän palkkatyötä jostain muualta jne. Mutta en halua olla toimeton, eikä alani töitä voi tehdä vapaaehtoispohjaltakaan. Vähän vaikea olla kun toisaalta ei saisi olla työtön ja toisaalta ei saisi tehdä mitään ilmaiseksi, mutta ei palkkaakaan kukaan maksa.)

Vierailija
10/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika masentavaa.

Vierailija
11/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden hallituksen suunnitelman mukaan etä ehdi olla kuukauttakaan, kun uusi työ jo sinua odottaa.

Vierailija
12/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 11 kk sitten viheralalle ja olen sen jälkeen ollut 3 kertaa pätkätyösuhteessa. Nehän ne näyttääkin cvssä hyvältä... etenkin nyt, kun alallani on sesonkiaika, työttömyýs on synneistä suurin ja häpeänä hirvein.

Vierailija
13/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni - ja työttömänä aion pysyäkin.

Vierailija
14/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 vuotta, tästä ajasta 6kk ilmaisharjoittelussa. Kukaan ei palkkaa minua. Puolen vuoden ajan olen hakenut myös siivoojaksi ja tiskariksi, eikä niihinkään oteta. Nyt yritän etsiä oppisopimuspaikkaa uudelle alalle sekä oman ammattitaidon töitä, ehkä jossain vaiheessa saisin taas luvan mennä ilmaisharjoitteluun, koska edellinen kokemus oli ihan positiivinen, vaikka tietysti harjoittelijan titteli papereissa näyttääkin pahalta. Tässä vaiheessa tosin kaikki muukin näyttää papereissa pahalta, joten yritän mennä siltä kannalta, että itselleni on mukavampaa käydä oman alan töissä edes harjoittelijana kuin olla tekemättä mitään.

(Joo, ja tiedän, että tekemällä vapaaehtoisesti ilmaistyötä vähennän palkkatyötä jostain muualta jne. Mutta en halua olla toimeton, eikä alani töitä voi tehdä vapaaehtoispohjaltakaan. Vähän vaikea olla kun toisaalta ei saisi olla työtön ja toisaalta ei saisi tehdä mitään ilmaiseksi, mutta ei palkkaakaan kukaan maksa.)

En mä kyllä cv:n merkannut harjoittelua erikseen, sinne vaan muun kokemuksen joukkoon kun kerran tein oikeaa työtäkin. Sit kerron jos joku kysyy oliko harjoittelua vai mitä.

Vierailija
15/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen vuotta. Ei ole koulutusta ja en jaksa enää kouluttautua, kun ei ole edes työpaikkoja vapaana vaikka oiskin ammatti opiskeltuna.

Vierailija
16/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden hallituksen suunnitelman mukaan etä ehdi olla kuukauttakaan, kun uusi työ jo sinua odottaa.

Melkein yhtä nopeaa toimintaa kuin Neuvostoliitossa - ja luultavasti yhtä turhaa resurssien tuhlausta.