Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hjallis Li:lle: " Monta yritystä sä olet perustanut? " :D

Vierailija
18.04.2016 |

Pisti kommarille jauhot suuhun.. helppo huudella kun ei tarvitse itse tehdä mitään. :D

Kommentit (266)

Vierailija
101/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarien ja Lin suurteoista ja heidän luomistaan työpaikoista ja suuryrityksistä ei siis saada sitä listausta?

Antakaas nyt vaan tulla.

Vierailija
102/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään niitä Li:n tai vassareiden suuria tekoja ei ole kukaan vielä vaivautunut luettelemaan?

Mistä vuodesta pitää aloittaa?

Luettele nyt vaikka ihan ne Li:n suurteot ja kuinka monta työpaikkaa Li on luonut? Tai muut merkittävät aikaansaannokset?

Hah hah, pellen piti heti pakittaa uhostaan. :D

Verrataanpa Hjalliksen uraa ja Lin uraa samanikäisinä. Kumpi oli tuhlannut elämänsä suvun rahalla perseilyyn ja kumpi tehnyt oikeita asioita oikeiden ihmisten kanssa? :)

Niin, molemmilla on kohtalaisen hyvin toimeen tulevat vanhemmat. Onko taiteilijasuku sitten parempi tai huonompi kuin yrittäjäsuku. Jos yrittämisestä puhutaan niin omasta mielestäni yrittäjäsuku antaa ainakin paremman mahdollisuuden saada pohjatietoa ja kokemusta jo ennen kuin itse yrittää jotain. 

Mietin tuossa että jos minä lapsettomana miehenä lukisin viisaiden ihmisten kokemuksia ja neuvoja synnyttämisestä ja rupeaisin saarnaamaan naisille jonkun synnytystavan eduista niin mikä meteli siitä syntyisikään. Kuitenkin on näemmä täysin ok ruveta saarnaamaan yrittäjyydestä yrittäjille ilman että itse on edes opiskellut alaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarien ja Lin suurteoista ja heidän luomistaan työpaikoista ja suuryrityksistä ei siis saada sitä listausta?

Antakaas nyt vaan tulla.

Suomesta en tiedä, mutta esim. Apple on saanut alkunsa valtion erittäin myötämielisellä taloudellisellakin avustamisella.

Suomessa taas Nokia syntyi aikanaa täysin tuurilla, kun sattumoisin valitsivat elektroniikaan suuntauksekseen.

Eli päinvastoin, mitä annat olettaam nykyisen politiikan ollessa suuryrityksiä suosivaa (ei siis markkinataloutta), työpaikkojen kasvua estetään.

Vierailija
104/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaas nyt vaan tulla.

Mitähän Hjallis on tehnyt ilman suvun tai venäläisten rahoja?

Vierailija
105/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään niitä Li:n tai vassareiden suuria tekoja ei ole kukaan vielä vaivautunut luettelemaan?

Mistä vuodesta pitää aloittaa?

Luettele nyt vaikka ihan ne Li:n suurteot ja kuinka monta työpaikkaa Li on luonut? Tai muut merkittävät aikaansaannokset?

Hah hah, pellen piti heti pakittaa uhostaan. :D

Verrataanpa Hjalliksen uraa ja Lin uraa samanikäisinä. Kumpi oli tuhlannut elämänsä suvun rahalla perseilyyn ja kumpi tehnyt oikeita asioita oikeiden ihmisten kanssa? :)

Niin, molemmilla on kohtalaisen hyvin toimeen tulevat vanhemmat. Onko taiteilijasuku sitten parempi tai huonompi kuin yrittäjäsuku. Jos yrittämisestä puhutaan niin omasta mielestäni yrittäjäsuku antaa ainakin paremman mahdollisuuden saada pohjatietoa ja kokemusta jo ennen kuin itse yrittää jotain. 

Mietin tuossa että jos minä lapsettomana miehenä lukisin viisaiden ihmisten kokemuksia ja neuvoja synnyttämisestä ja rupeaisin saarnaamaan naisille jonkun synnytystavan eduista niin mikä meteli siitä syntyisikään. Kuitenkin on näemmä täysin ok ruveta saarnaamaan yrittäjyydestä yrittäjille ilman että itse on edes opiskellut alaa. 

Ei Li ole saarnannut yrittäjyydestä, vaan poliittisten päättäjien suhtautumisesta yrittäjyyteen (pk vs. suuryritykset) ja siitä, että palkansaajaryhmiltä ja pienituloisilta+pk-yrittäjiltä vaaditaan osallistumista talkoisiin, mutta suuryrityksille ei aseteta vaatimuksia. Ymmärrät kai, että sekin olisi kaksi eri asiaa, rupeatko pätemään kokemuksellasi synnyttämisestä naisille vai onko sinulla näkemys esimerkiksi siitä  miten huono juttu on se, että välimatkat synnytyssairaaloihin kasvavat poliittisen päätöksenteon myötä.

Vierailija
106/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hjallis on työllistänyt tuhansia ihmisiä, Li taas ajattelee rahan tulevan taikaseinästä.

Li rahat tulee taikaseinasta. Hjalliksen rahat tulevat suvulta. Siina mielessa Hjallis on kova jatka etta purjehti maailamanympari , taloudellisesti taman mahdollisti suku, mutta kovaa psyykea siina tarvitaan. Hjallis kaynyt pari vuotisen Hankenin ekonomo kurssin lukihairioisena, sinansa kiva saavutus. Hjallikse poika sen sijaan opiskelee yksyisessa kauppakoulussa johon paasee kaikki jolla rahaa. Jallu sopii paremmin  jaakiekkobiskekseen kuin politiikkaan. On myos kova naisten mies, juoksi aikoinaanmun kaverin perassa pitkin kaisaniemen katua. 

PS, koneeni paivitti juuri windows 10, kirjaimet ihan sekaisin, tietaaks joku miten voi korjata..

Hjallis kysy Jollelta

Vierailija
107/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaas nyt vaan tulla.

Montako kertaa sulle pitää vastata? Entä montako sataa ihmistä sinä työllistät?

Vierailija
108/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaas nyt vaan tulla.

Suomesta en tiedä, mutta esim. Apple on saanut alkunsa valtion erittäin myötämielisellä taloudellisellakin avustamisella.

Suomessa taas Nokia syntyi aikanaa täysin tuurilla, kun sattumoisin valitsivat elektroniikaan suuntauksekseen.

Eli päinvastoin, mitä annat olettaam nykyisen politiikan ollessa suuryrityksiä suosivaa (ei siis markkinataloutta), työpaikkojen kasvua estetään.

Noksu ei syntynyt pelkällä tuurilla. Ahon hallituksella oli linjaus satsata nimenomaan teknologiateollisuuden syntyyn. Ihan vaan ohiksena. Tavoitteena ei kyllä silloinkaan ollut mikään pienyrittäjyyden tukeminen vaan vientikelpoisen teollisuuden synty.

Vierailija
109/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisti kommarille jauhot suuhun.. helppo huudella kun ei tarvitse itse tehdä mitään. :D

Suomessa ei juuri kukaan perusta yrityksiä. Hyvin hyvin vaikeaa ja vaikeutuu tulevaisuudessa. Suuntaus on nykyisin se, että maidot haetaan Prismasta ja bensa ostetaan Abc:lta. Suuntaus tulee vahvistumaan. Yrittäjyydestä poliitikot voi aina löpistä muodon vuoksi, mutta se mitä tosiasiallisesti tehdään, on eri seikka.

Tästä osoituksena juuri muutama päivä sitten hesarissa otsikko: "Hallitus esittelee työllisyyspakettinsa kello 12, tavoitteena jopa ”Suomen Google”

Siis Suomen oma Google! Lausunto haaveillusta Googlesta paljastaa kaiken: poliitikoilla on edelleen päähänpinttymä ja pakkomielle Nokiasta, jonka mukaan Suomi nousee, kun se saa uuden "Nokian" tai useampia. Tanskassa suuntaus on nyt täysin eri, Tanska panostaa pienyrittäjyyteen ja palveluiden pärjäämiseen. Tai mikäli vertaa Ruotsiin, niin sielläkin kaikki on lähtenyt siitä, että on lähdetty pienestä, jotka nyt ovat H&M:ia yms. Valikoima on monipuolinen.

Suomessa nämä tanan tunarit eivät nää mitään muuta vaihtoehtoa, kuin sen, että Suomen on vietävä maksimaalinen määrä tavaraa ulkomaille suuryritysten toimesta. Se, että suomi saisi uuden Googlen tai mitään vastaavaa, on illuusio, eikä perustu realismiin.

Joten, kun uutta Googlea tai Nokiaa ei todennäköisesti ole syntymässä Suomeen, niin herää kysymys, miksi nämä taliaivot eivät ala panostamaan pk-yrittämiseen, palveluihin, alojen monipuolistamiseen ja siihen, että maan sisäinen ostovoima kasvaisi?

Vastausta voi hakea siitä, onko suuryritysten lobbaus Suomessa niin kovaa, että tiedetään jo etukäteen pienten yritysten  toimintaedellytysten pysymisestä vaikeana tulevaisuudessakin, lobbarien lobbaamien lakipykälien toimesta. Jos näin on, niin silloin horinat uuden Googlen tärkeydestä ymmärtää; ei ole muuta vaihtoehtoa, koska pk-yrittäminen on tietoisesti suljettu pois laskuista. 

Ei se ole illuusiota toivoa uutta Nokiaa Suomeen. Se vaan vaatii niin suuria rakennemuutoksia, joita kukaan ei ole valmis tekemään kun AY-liikkeet ovat kurkussa kiinni. Suomen tarvitsee panostaa siihen, että tänne voidaan investoida. Työvoimakustannusten täytyy olla riittävän alhaiset, että voidaan palkata, lisistä ja triplapalkoista pitää leikata. Yrittäminen pitää tehdä helpoksi ja kannustavaksi, verotus ei voi olla liian kovaa tai muuten kaikki osaajat valuvat ulkomaille. Tätä ei vaan kukaan tunnu saavan aikaiseksi kun virkamiehet turvaavat omia työpaikkojaan hallitukselle naureskellen. Suomessa ei toteudu demokratia tällä hetkellä.

Pk-yrittäminen täytyy tietysti olla Suomessa helpompaa, mutta sen kehitys ei saa pysähtyä. meillä saa starttirahaa, mutta jatko on aina vaikeampaa, joko verotuksellisesti tai muuten erilaisten umpikujien takia. Suomalaisten luonne on myös hankala, kun useimmat eivät edelleenkään tunnu ymmärtävän, että nyt kilpaillaan globaalissa maailmassa, ei vain täällä koto-Suomessa. Saman rahan pyörittäminen ei lisää sitä mitenkään.

Vierailija
110/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjallis olisi voinut kysyä montako miljoonaa euroa suuret yritykset ovat saaneet kaiken maailman innovaatiotukina vuosittain uusien yritysten suosimisen sijasta.

Vierailija
111/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hjallis on työllistänyt tuhansia ihmisiä, Li taas ajattelee rahan tulevan taikaseinästä.

Tuhansia???? Ei Hjallis mitään Nokiaa ole perustanut..

Puhutaan ehkä muutamasta sadasta palkollisesta, ehkä...

Ja Hjallella on takanaan perintöjä, eli ei ole ITSE koko omaisuuttaan kerännyt...

Luulet siis, että Hartwall areenan rakensi parisataa ihmistä? Sen verran Areenalla on varmaan henkilökuntaakin jo perus iltana kun siellä on jokin tapahtuma. Puhumattakaan välillisestä työllistämisestä.

Aivan sama mistä Hjallis on rahansa saanut, merkittävä työllistäjä hän on kuitenkin.

Li ei ole varmaankaan koskaan työllistänyt ketään, ellei sitten verovaroilla itselleen avustajia.

Joten lopetapa se vasemmisto- ja kommunistipropagandasi levittäminen. Joku hölmö vielä uskoo teitä.

Ymmärräthän että Hjallis ei OMISTANUT rakennusyhtiötä joten ne areenan rakentajat eivät olleet HÄNEN palkkalistoillaan, kuten ei myöskään areenan nykyiset työntekijät.

Tuolla tavoin laskettuna tavis palkansaajakin työllistää tuhansia ihmisiä VÄLILLISESTI.

Joopa joo. Kommunisti selittämässä. Hjallis olisi aikanaan voinut jatkaa rahoillaan maailmanympäri purjehtimista, mutta päätti kuitenkin sijoittaa Suomeen. Tämä on siis sinulle , vasemmistoanrkistisossuilijalle ihan kamala asia?

Vaikka Hjallis työllistäisi "vain" välillilisesti, ei hänen merkitystään vihervassarisossuilijoiden räksytys kuitenkaan vähennä pätkääkään. Ottaako noin koville?

Sinä taidat työllistää pääasiassa niitä Kelan virkailijoita?

Kuinka monta markkaa hän siihen areenaan laittoi omia rahojaan? Kun on takana tunnettu teollisuussuku ja paljon vanhaa rahaa, niin tuo se mukanaan paljon vaikutusvaltaisia kavereita, jotka rahoittaa kaikenlaiseen kivaan investoimisen. Lainarahallahan  Areena kokonaisuudessaan rahoitettiin, ei siihen Hjallis omiaan laittanut ropoakaan. On kiva harrastella kaikenlaista, kun ei ole omaa riskiä. Kyllähän noita halleja olisi joka niemennotkossa ja saarelmassa, jos jokaisella kiekosta innostuneella olisi vanhempien kautta samanlaiset hyvävelisuhteet.

Loppujen lopuksi osti sitten osakkeet itselleen, kertomatta muille osakkaille, että myy koko paskan venäläisille oligarkeille. Siinä vasta suoraselkäinen ja isänmaallinen mies!

Niin, jos pysyisit itse asiassa? Li ei ole koskaan työllistänyt ketään, Hjallis on työllistänyt tuhansia ihmisiä, välillisesti tai suoraan. Ja maksanut varmasti veroja enemmän kuin teidän koko vihervasemmistokommunistiaktivisti-ryhmänne kokonaisuudessaan koko elinikänne aikana koskaan tulette maksamaan.

Helppo se on huudella puskista. Muuta Pohjois-Koreaan.

Kukas se tässä ketjussa on ainut joka huutelee ja nimittelee?!?! Oletko Hjallis itse, kun argumentit samaa luokkaa, eli toisten nimittelyä ja räksytystä. Joka ainutta , jotka on kanssasi erimieltä, nimittelet täällä kommareiksi ja käsket muuttamaan Pohjois-Koreaan, ei kovin täyspäisen ihmisen argumentointia.

Ei jokaisen tarvi perustaa yhtäkään firmaa, kertoakseen mielipiteitään asioista. Eihän Stubbi ja Soinikaan ole perustanut ainuttakaan firmaa, pitäisikö heiltäkin kieltää puhuminen?

Kun yrityksistä kyselet, niin minä ole perustanut kaksi ja työllistänyt kymmeniä ihmisiä. Ne olen perustanut kokonaan omilla rahoillani, ei ole ollut vaikutusvaltaisia tuttuja, enkä ole niitä kaivannutkaan. Montako firmaa sinä olet perustanut?

Mikä tarve sinulla on mustamaalata Hjallista?

Yrittäjää et ole nähnytkään, se nyt on selvää.

Minä en mustamaalaa ketään, Hjallis ansaitsi kritiikin elisellä täysin ala-arvoisella käytöksellään. Minä kritisoin tekoja, sinä persoonaa, siinä ero. Lisäksi en ole ainuttakaan ihmistä nimitellyt miksikään. Sinä sen sijaan olet joka ainoan ihmisen haukkunut viherkommariksi tässä ja A-2 ketjussa (sekä lukemattomissa muissa ketjuissa), joka on kanssasi erimieltä. Ihmisten nimittely on merkki siitä, että argumentit loppuu.

Minä siis todellakin olen perustanut kaksi eri yritystä ja työllistänyt kymmeniä ihmisiä. Molemmat firmat perustin ihan omalla rahalla. Olen ollut työelämässä yli 30 vuotta ja maksanut ihan kohtuullsiesti veroa, eikä minulla ole Panamassa tiliä. Mitä sinä olet tehnyt muuta kuin nimitellyt kaikkia kanssasi erimieltä olevia ihmisiä?

Kun avaa tuon threadin kokonaan, joka kommentissa jota tuosta lukee on hieman ristiriitoja tuon kertomasi yrittäjyyden kanssa. Vahvimmin uskottavuutesi yrittäjänä kärsi, kun esitit jokaisen "tavis tallaajan" työllistäjänä, etkä näe miten ison urakan tilauksen tekijä on se, joka sinunkin yrityksen työntekijöiden leivän oikeasti maksaa. Moni muukaan toteamus ei oikein synkkaa, oikein oikeaan kokemukseen. Eikä tuo työelämän kokemuksesta kertominen etenkään.

Paljonko olet muuten käyttänyt rahaa yrityksen perustamiseen? Sehän onnistuu ihan leimaverolla. Vai tarkoititko Oy:tä? Paljonko laitoit omaa rahaasi yritykseen alkupääomaksi? 2000 euroa vai 8000 euroa?

t. Ketjua seurannut kolmessa yrityksessä omistajana toimiva... viiden yrityksen yrittäjyys tausta (kaksi ekaa myyty).

Mistä ihmeestä sinä päättelet, että kaikki tämän threadin kommentit on minun kirjoittamiani???

Eivät todellakaan ole, ain oastaan viimeiset ovat. 

Mitäs tekenmistä minun yrityksiini käyttämilläni pääomilla on tämän ketjun kanssa? Ethän sinäkään kertonut omien firmojesi taustoja, tai mistä niiden rahoitus tuli. Sen voin kertoa, että ensmimmäisessä markka-aikaan perustetussa firmassa en juurikaan pääomaa tarvinut, mutta siinä firmassa oli parhaillaan toistakymmentä työntekijää. Toinen firma vaati hieman pääomaakin, josta puolet oli omia säästöjä ja puolet lainaa. Tarvittava alkupääoma oli rapiat 30 000 euroa. 

Nyt sitten voit itse kertoa, miten paljon sinä investoit ja mistä alkupääomasi sait.

"Molemmat firmat perustin ihan omalla rahalla."

Ihan yhdenmukaisen epätäsmällinen olet ainakin yrittämisessä ja yrittämisen perustamisessa kuin aikaisemmissa viesteissä "muut" ovat olleet. Harva kokenut yrittäjä sanoo, että olisi alkupääomaa laittanut enempää kuin tuossa aikaisemmin kerrotut vaihtoehdot. Etenkin, jos on perustanut omilla rahoilla.

Vielä harvempi ottaa itselleen lainoja, jotka laittaa yrityksen alkupääomaksi. Yrittäjänä tietänet miksi. Eikä ole veronkierrosta kyse, joksi Lin kannattajat varmaan alkavat epäillä, vaan ihan laista ja sen mukaisista muodollisuuksista. Yrityksen alkupääomaan otettua lainaa ei voi maksaa yrityksestä, vaan ne on maksettava omista tuloista. Alkupääoman korkokulujakaan varten ei voi edes lainata yritykseltä ilman, että verottaja käsittelisi sitä osingonmaksuna. Yritykseen voi kyllä alkupääoman jälkeen pääomia laittaa, mutta vähän eri asia, jonka luulisi kokeneen erottavan keskustelussa viimeistään tarjotuilla vaihtoehdoilla.

Alkupääomani olen ihan jo verotetuilla ansioillani saanut ja summa lienee yrittäjälle jo selvä. Sen lisäksi olen sijoittanut yrityksiini moninkertaisen summan.

Vierailija
112/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hjallis on idiootti!!!!

Olen kanssasi samaa mieltä.

Voi luoja sitä mussutusta eilisessä keskustelussa. Ensi peräänkuulutti sopua ja luottamusta ja sitten itse hyökkäsi. Lapsellinen mussutaja, oikein sopiva kokoomuksen puheenjohtajaksi, kykypuolueen.

Vierailija
113/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Li olisi voinut kysyä: Montako perintöä olet saanut

Niin olisikin, koska vanhempiensa rahoilla Li on ennen kansanedustajuuttaan elänyt. Tämä tyttö ei ole töitä tehnyt.

Älä jauha paskaa. Li on tehnyt eri töitä ennen tätä nykyistä , ollut mm. muumimaailmassa ja Ranskassa töissä.

Vierailija
114/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat ne "aikaansaadut oikeat asiat" joita kaikkien vassareiden ilmeisesti olisi pitänyt tehdä jo vaippaikäisinä ollakseen yhtään mitään tai saadakseen sanoa yhtään mitään? Onko näiden aikaansaannosten perään kyselty Soinilta, Halla-aholta, Kanervalta, Stubbilta, Zyskowiczilta, Pekkariselta tai keneltäkään muultakaan, joilla ei ole uraa yrittäjänä?

Eikö politiikassa toimiminen anna kompetenssia politiikassa toimimiseen? Li on ollut politiikassa kauan ikäänsä nähden ja myös käynyt kouluja. Saman ikäisenä Hjallis oli vasta purjehtinut sukunsa rahoilla.

Siis onko Hjalliksella edes mitään virallista koulutusta kun sillä on dysleksia ?

Vierailija
115/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olisikin, koska vanhempiensa rahoilla Li on ennen kansanedustajuuttaan elänyt. Tämä tyttö ei ole töitä tehnyt.

Älä jauha paskaa. Li on tehnyt eri töitä ennen tätä nykyistä , ollut mm. muumimaailmassa ja Ranskassa töissä.

Just Muumimaailmassa Li pätevöityi Vasemmistoliiton varapuheenjohtajaksi. 

Vierailija
116/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaas nyt vaan tulla.

Mitähän Hjallis on tehnyt ilman suvun tai venäläisten rahoja?

Monta epäonnistunutta yritystä.

Vierailija
117/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Lee Andersonin blogista löytyy muitakin : tarjoilija, tiskaaja, hotellin vastaanotto, kääntäjä

Vierailija
118/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teuvo hakkarainenkin työllistää monta kymmentä ihmistä.

Eikös sen saha saa paljon Eu -tukia kun olis muuten konkassa

Vierailija
119/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjallis ei todellakaan kuulu mun suosikkeihin, mutta hyvä että vähän piikitteli Lille. Li kuuluu niihin vassareihin joilla ei oo mitään ymmärrystä elämän realiteeteistä ja luulee että raha kasvaa puisssa. 

Vierailija
120/266 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Monta yritystä olet perustanut?

Ketju on lukittu.